Strategyturk Forumları
Yama Notları: Civ6 - Ocak 2021 Yaması - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Firaxis Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-firaxis-forumlari)
+--- Forum: Sid Meier's Civilization VI (https://forum.strategyturk.com/forum-sid-meier-s-civilization-vi)
+---- Forum: Civ6: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-civ6-haberler)
+---- Konu Başlığı: Yama Notları: Civ6 - Ocak 2021 Yaması (/konu-yama-notlari-civ6-ocak-2021-yamasi)



Civ6 - Ocak 2021 Yaması - Attila the Hun - 01-02-2021

2Kheroimage.png

Bu yama notlarında, oyuna eklenen Vietnam uygarlığı ve Kubilay Han ile yeni oyun modu Monopolies and Corporations'tan ve de çeşitli güncellemelerden bahsediliyor.


Vietnam ve Kubilay Han Uygarlık Paketi

Monopolies and Corporations Oyun Modu

Monopolies and Corporations modu, lüks kaynaklarla kârlı endüstriler kurmanıza, onları şirketlere dönüştürmenize ve kapitalist tarihinde yazılmak için özel ürünler imal etmenize izin veriyor. Kaynakların üzerinde kurulan tekeller, oyunculara kontrol ettikleri kaynak miktarına ve ticaret yaptıkları uygarlıkların sayısına göre fazladan turizm ile altın veriyor. Oyuncular, belirli bir lüks kaynaktan 2 veya daha fazla sayıda kontrol ederek ve Currency teknolojisini araştırarak söz konusu kaynakla; inşaatçılarıyla özel bir geliştirme inşa ederek endüstri kurabiliyor. Bu durumda ev sahibi şehir, kaynağa özel bonuslardan yararlanıyor. Aynı kaynaktan 3 tane kontrol etmek ve Economics teknolojisini araştırmak, Büyük Tüccarların endüstrinin üzerine özel bir geliştirme inşa ederek güçlü bir şirket kurmalarına izin veriyor.

Şirketler, ev sahibi şehirdeki endüstri etkisini iki katına çıkarıyor. Üzerine kuruldukları kaynağa bağlı olarak ürün üretme yeteneğine de sahip oluyorlar. Ürünlerin şaheserlere benzer olarak belirli binalarda saklanması gerekiyor.
  • Stock Exchange - 3 ürün bölmesi
  • Seaport - 3 ürün bölmesi
Kaynakların Endüstri Etkileri
  • Turunçgil: Askerî birimlerde %30 üretim indirimi
  • Kakao: Şehirde +%20 büyüme, +3 barınma yeri
  • Kahve: Şehirde +%20 kültür çıktısı
  • Pamuk: Askerî birimlerde %30 üretim indirimi
  • Elmas: Şehirde +%25 altın çıktısı
  • Boya: Şehirde +%25 inanç çıktısı
  • Kürk: Sivil birimlerde %30 üretim indirimi
  • Alçı Taşı: Binalarda %30 üretim indirimi
  • Tütsü: Şehirde +%25 inanç çıktısı
  • Fildişi: Askerî birimlerde %30 üretim indirimi
  • Yeşim: Şehirde +%25 altın çıktısı
  • Mermer: Binalarda %30 üretim indirimi
  • Cıva: Şehirde +%15 bilim çıktısı
  • Tuz: Şehirde +%20 büyüme, +3 barınma yeri
  • İpek: Şehirde +%20 kültür çıktısı
  • Gümüş: Şehirde +%25 altın çıktısı
  • Baharat: Şehirde +%20 kültür çıktısı
  • Şeker: Şehirde +%20 büyüme, +3 barınma yeri
  • Çay: Şehirde +%15 bilim çıktısı
  • Tütün: Askerî birimlerde %30 üretim indirimi
  • Mantar: Şehirde +%25 altın çıktısı
  • Şarap: Şehirde +%20 kültür çıktısı
  • Kehribar: Şehirde +%25 inanç çıktısı
  • Zeytin: Sivil birimlerde %30 üretim indirimi
  • Bal: Şehirde +%20 büyüme, +3 barınma yeri
  • İnci: Şehirde +%25 inanç çıktısı
  • Balina: Askerî birimlerde %30 üretim indirimi
  • Kaplumbağa: Şehirde +%15 bilim çıktısı
Yeni Bölge

Preserve Bölgesi
  • Mysticism civici ile açılır. Çekiciliğe bağlı olarak 3'e kadar barınma yeri verir. Yanındaki tarafsız altıgenlerini kültür bombardımanına tutar ve çekiciliklerini 1 arttırır.
Grove (Preserve Binası)
  • Yanındaki geliştirilmemiş Charming altıgenlere +1 yiyecek ve +1 inanç verir. Yanındaki geliştirilmemiş Breathtaking altıgenlere +2 yiyecek ve +2 inanç ve +2 kültür verir.
Sanctuary (Preserve Binası)
  • Yanındaki geliştirilmemiş Charming altıgenlere +1 bilim ve +1 altın verir. Yanındaki geliştirilmemiş Charming altıgenlere +2 bilim ve +2 altın ve +2 üretim verir.
Ücretsiz Oyun Güncellemesi

Oynanış/Denge

Genel
  • Recruit Partisans casus görevi artık Neighbourhood yağmalandıysa başlatılamıyor. Birden çok Neighbourhood olması durumunda, aralarından herhangi biri yağmalandıysa göreve izin verilmiyor.
Bizans ve Galya Uygarlık Paketi
  • Bizans en az 1 süvari sınıfı birim ürettikten sonra, tüm birimlerin tam güçle surlara saldırabildiği bir hata giderildi.
Babil Uygarlık Paketi
  • Kahraman kalıntıları, eğer kahramanın ana şehri doluysa mevcut başka bir şehirde beliriyor.
  • Kahramana sahip olmanın Steel-Driving Man başarımını açtığı bir sorun giderildi.
  • Hercules' Rage'in harikaların üzerinde kullanılabildiği bir sorun giderildi.
  • Kayıt yükledikten sonra kahramanların antik çağ gücüne döndükleri bir sorun giderildi.
  • Kahraman Öldürüldü açılır penceresinin, kahramanlardan biri düşman tarafından öldürüldükten sonra çıkmadığı bir sorun giderildi.
  • Oyuncunun tekrar tekrar Nalanda'nın süzereni olduktan sonra Mahavihara'dan çok sayıda ücretsiz teknoloji elde ettiği bir sorun giderildi.
Pirates
  • Oyuncular artık kendi geliştirmelerine kıyı yağması yapamıyorlar.
  • Hazine filoları artık oyuncunun birimleri yakındayken ortaya çıkmıyor.
  • Bir Buccaneer kampını temizlemek hazine puanı yerine kötü şöhretli korsan puanı veriyor.
  • Bonny Brace of Pistols kalıntısının kaldırılmasının bir birimin hareket etme ve saldırma terfisini bozduğu bir sorun giderildi.
Red Death
  • Raider Zombie Horde'lar artık zombi çürümesinden etkileniyor ve savaş setleriyle başka zombi sürüleri yapabiliyorlar.
  • Supply Depot, Grieving Gift ve Improvising Trap'lerin taşkın yataklarında inşa edilmesine izin veriliyor.
  • Çeşitli metin güncellemeleri.
Arayüz
  • Gelişmiş kurulumda bir arada geçersiz olan parametreler seçildiğinde çıkan bir açılır pencere eklendi.
  • Anlaşma masası arayüzünün yanlış ve birbirinin üzerine binen butonların olduğu bir sorun giderildi.
  • Aynı anda bir uygarlıkla karşılaşıldığında ve doğal harika keşfedildiğinde menünün istikrarını kaybetttiği bir sorun giderildi.
  • Yapay zekâyla ittifak kurmanın diğer anlaşma butonlarının çalışmasını durdurduğu bir sorun giderildi.
  • "Emin Misiniz" yazısının, oyun sırasında yapay zekâdan diplomatik teklif aldıktan sonra "Sormayı Bırak" diplomasi seçeneği seçilince belirmediği bir sorun giderildi.
  • Oyun sonu grafiği, seçilen çözünürlüğe uygun gösterilmesi için değiştirildi.
  • Çeşitli metin güncellemeleri.
Yapay Zekâ
  • Yapay zekânın geçersiz takaslar yaptığı bir sorun giderildi.
  • Yapay zekânın hava araçlarına verdiği öncelik yükseltildi.
  • Yapay zekânın hava aracı kullanımı arttırıldı.
Çökmeler
  • Şehrin yanına bir Harbor bölgesi inşa edildiğinde oyunun bazen çökmesi düzeltildi.
  • Çeşitli çökmeler düzeltildi.
Konsol

Tümü
  • Oyun boyunca bazı yerlerdeki metinlerin küçük olduğu bir sorun giderildi.
  • Kullanıcı sıradaki ture geçtiğinde başlığın bir süre daha ekranda kaldığı bir sorun giderildi.
  • "Yükleniyor, lütfen bekleyin..." Play Now seçenğini seçtikten hemen sonra küçük göründüğü bir sorun giderildi.
  • Teknoloji ağacı ve civic ağacı filtre listinin ana menünün üzerine geldiği bir sorun giderildi.
  • Pirates senaryosunda "Hazine Bulundu!" bildiriminin hazine yağmalandıktan sonra belirmediği bir sorun giderildi.
  • Pirate senaryosunda kalıntılar menüsünün bildirim panelinin arkasında göründüğü bir sorun giderildi.
  • Pirate senaryosunda Kötü Şöhretli Korsan Bulundu bildiriminin, kamerayı kötü şöhretli korsana odaklamadığı bir sorun giderildi.
Switch
  • Bazı yerelleştirmelerde büyük kişilik menüsündeki metinlerin birbirinin üzerine bindiği bir sorun giderildi.
  • Valiler menüsünün arka planının bozulduğu bir sorun giderildi.
  • Oyunun çeşitli yerlerinde metnin alanının dışına taştığı bir sorun giderildi.



Civ6 - Ocak 2021 Yaması - Yasin Ahmet - 11-02-2021

Ben oynadığım sıralar biraz az devlet vardı. Osmanlı geldiği zamanlar da bakmıştım oyun benim açımdan baya pozitif gidiyor. Kübilay han'ın falan da gelmesi bence bayağı bir renk katmış oyuna, ayrıca yeni gelen üretim odaklı oyun modu da hoşuma gitti.