Strategyturk Forumları
[MOD] Civ4 - Caveman 2 Cosmos - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Firaxis Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-firaxis-forumlari)
+--- Forum: Sid Meier's Civilization IV (https://forum.strategyturk.com/forum-sid-meier-s-civilization-iv)
+---- Forum: Civ4: Modlar (https://forum.strategyturk.com/forum-civ4-modlar)
+---- Konu Başlığı: [MOD] Civ4 - Caveman 2 Cosmos (/konu-mod-civ4-caveman-2-cosmos)



Civ4 - Caveman 2 Cosmos - Attila the Hun - 18-03-2021

Görsel


Caveman 2 Cosmos, Civilization IV için yapılmış en kapsamlı moddur. Civilization IV modu olan Rise of Mankind ve eklentisi A New Dawn'un ruhani devamıdır. Tarih Öncesi Çağ'da ateşin bulunuşundan Galaktik Çağ'ın uzay gemilerine kadar uzanan bu mod, derin stratejiler kurmak isteyen oyuncular için mükemmel olsa bile genele de hitap ediyor. Dikkat edin, tek bir oyunu bitirmek 100 saati bulabilir.

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel



Civ4 - Caveman 2 Cosmos - Attila the Hun - 30-07-2021

Bugün Japonlarla bir oyun açtım. Gerçekten de söylendiği kadar yavaş bir mod. 3-4 saat kadar oynadım ve hâlâ modun ilk çağı olan Tarih Öncesi'nden çıkamadım bile. Modda çok ama çok (belki de abartılı düzeyde) ayrıntı var. Örneğin hayvan avlayıp yiyeceğini alıyor, ateşi kontrol etmeyi bulup et pişiriyor ve sonra kurutma tekniğini keşfedip uzun süre saklamak için bina inşa ediyorsunuz. Ben özellikle de Tarih Öncesi'ndeki oynanışı bir Civilization oyunundan ziyade Humankind'a benzettim. Kayıttan devam etmeyi düşünüyorum, bakalım neler olacak.

Düzenleme: Bu oyunumu AAR olarak forumda paylaşmaya karar verdim. Buradan okuyabilirsiniz.


Civ4 - Caveman 2 Cosmos - Attila the Hun - 09-08-2021

v41.2.5389 çıktı. Değişim kaydını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz (Evet, 13 yıl sonra bile hâlâ düzenli olarak güncelliyorlar):

https://forums.civfanatics.com/threads/c2c-svn-changelog.429816/page-621#post-16136748


Civ4 - Caveman 2 Cosmos - Attila the Hun - 29-08-2021

Tarla inşa edince milis birlikleri kazanıyoruz. Bu birlikler Rönesans Çağı'na geçilir geçilmez tüfek kuşanıyor fakat normalde tüfekli birlikleri açmak için Gunpowder teknolojisini araştırmak gerekiyor. Kasıtlı mı yapmışlar bilmiyorum ama milislerin tüfeğe geçme koşulunu da bu teknolojiye bağlamaları mantıklı olabilir. Belki SVN versiyonunda bu duruma el atmışlardır, stabil versiyonda oynadığımdan bilmiyorum.

Bir de şu anki kaydımda koskoca kıtada tek at kaynağı bile yok. Diğer kıtayı keşfettim ve orada da görünmüyor. Her yerde at olmasını tabii ki beklemiyorum ama bu kadarı da fazla değil mi? Tamam, oyun süvari üretmek için ata mahkûm olmayalım diye çeşitli hayvanlardan yararlanmamıza olanak tanıyor da neticede atlar muadillerinden daha güçlü. Benim talihsizliğim mi yoksa modun kaynak oluşturma koşullarıyla mı alakalı bilemedim.


Civ4 - Caveman 2 Cosmos - unonimus - 07-06-2023

Bu modda Flammability denen bir şey var, yanılmıyorsam 5 veya 10'un üstünde oldu mu bir ihtimal şehirlerde yangın çıkıp bazı binaları yok edebiliyor. Sıkıntı şu, "Events are not supported" diye başlayan yazıya aldanıp rastgele olayları kaparsanız bunun yüksek olması hiçbir şey ifade etmiyor çünkü yangınlar da bu rastgele olayların olduğu sisteme bağlı.