Strategyturk Forumları
Günlük: CK2 - Ekip - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Crusader Kings II (https://forum.strategyturk.com/forum-crusader-kings-ii)
+---- Forum: CK2: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-ck2-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: CK2 - Ekip (/konu-gunluk-ck2-ekip)



CK2 - Ekip - Duman - 08-03-2016

Crusader Kings II ekibi yeni başladıkları geliştirici günlükleri serisine takımlarını tanıtarak başlamayı uygun görmüşler. Aynı zamanda yeni bir DLC üzerinde çalıştıklarının duyurusunu yapan CK2 ekibi, aşağıdaki kişilerden oluşuyor. İyi okumalar.
  • Anona : Proje şefi, proje şefi olarak bildirilen bugların öncelik sırasını belirliyor, ekipteki diğer kişilere görevlendirmeler yapıyor, çalışmanın belli şemalar içerisinde olmasını sağlıyor. Bir sonraki DLC için çok heyecanlı olduğunu söyleyen Anona, eğer heyecandan ölüşümü duymak isterseniz size bu mümkünatı da sunuyoruz diyere eklemiş : İndirme linki
  • Moah : Teknoloji şefi, ekibe ilk olarak Conclave DLC'sinde programcı olarak katılmış. Oyuna yeni mekaniklerin eklenmesinde görev alıyor ve yaptığı işlerin oyunda başka bir mekaniği kırmadığından, çökmelere sebebiyet vermediğinden sorumlu olmak gibi de bir görev tanımı mevcut. Moah Paradox'a katılmadan önce uzun bir zaman boyunca EU4 ve CK2 oynadığını dile getirmiş.
  • Markuso : İçerik şefi, yeni eventler oluşturuyor. Eventlerden başını kaldırabildiği vakit eski eventlerle ilgili bugları gideriyor, oyuncunun işini kolaylaştıracak çeşili geliştirmelerde bulunuyor.
  • IsakMiller : Takımın yeni üyelerinden olan IsakMiller da içerik kısmında çalışıyor, IsakMiller hazırlayacakları eventlerin oyun içerisinde görünmesinin onu çok heyecanlandırdığını belirtiyor.
  • Virvatuli : Virvatuli'de geçtiğimiz salı günü CK2 ekibine IsakMiller ile birlikte dahil edilmiş. Virvatuli de IsakMiller gibi yeni event hazırlanmasında görev alıyor, ilk haftasını tamamen araştırmalar yaparak geçirdiğini söyleyen Virvatuli, hobileri arasında zekice eventler hazırlamak ve ofiste kaybolmamayı sıralıyor.
  • Rageair : Ekibe Horse Lords DLC'si ile katılmış olan Rageair, ekipte kalite kontrol kısmında bulunuyor. Oyuna bayıldığını söyleyen Rageair, Paradox'ta çalışmadan önce dahi saatlerce CK2 oynadığını dile getiriyor. Öncelikli görevi bildirilen bugları incelemek olduğunu söyleyen Rageair, arada bir kendi görev tanımıyla alakasız şeyler de yaparak ekibe katkı sağladığını söylüyor. Örneğin Conclave ile birlikte gelen yeni yasa resimlerini o hazırlamış.
  • Grimjotun : Oyunun görsel yönünden sorumlusu olan Grinjotun, Paradox'ta yeniyim ama oyun endüstrisinin en eskilerindenim diyor.
  • Servancour : Tıpkı Rageair gibi kalite kontrol kısmında görev alan Servancour, 2 yıldır Paradox'ta çalıştığını ve bu 2 yılın büyük bir kısmını CK2 ekibinde geçirdiğini belirtiyor. CK2'nin en sevdiği oyun olduğunu söyleyen Servancour, oyunun en derin mekaniklerine kadar bildiğini iddia ediyor.
  • Darkrenown : Paradox'un en eski yüzlerinden olan Darkrenown da içerik kısmında görev alıyor. Daha önce HOI3 ve V2 eklentilerinde görev aldığını belirten Darkrenown, ilk defa CK2 ekibinde yer aldığını dolayısıyla heyecanlı olduğunu söylüyor. Eklenen yeni içeriklerin oyunun ruhuna uygunluğunun en çok önem verdiği kısım olduğunu söyleyen Darkrenown, madem Anona yapmış ben neden yapmayayım diyip isterseniz beni de can verirken duyabilirsiniz diyor. Buyrun : Link
Bunların yanı sıra Darkrenown son yamalarla birlikte yaptığımız değişiklikleri size özetlemek istediğini belirtmiş. 

Defansif paktlar artık dinlere göre ayrı gruplara ayrılıyor, ilk paktlar bir gruba saldırıldığında tepki vermezken, tehdit seviyesinin 50'yi geçmesi durumunda farklı gruplar bir araya gelip tehditkar ülkeye karşı koyabiliyor. En yüksek tehdit seviyesinde sizin dininizden olanlar bile size karşı kurulmuş ittifağın bir parçası olabiliyorlar.

Tehdit seviyesinde artık katılan ülkelerin de büyüklüğü değerlendiriliyor. Düşük tehdit seviyesinde yakında bulunan küçük ülkeler katılabilirken,  zaman içerisinde daha uzakta kalan devletler size karşı kurulmuş paktın bir parçası olabiliyorlar. Sizle aynı büyüklükte olan yapayzeka ülkeler siz ne kadar tehditkar olursanız olun size karşı kurulmuş olan koalisyonun bir parçası olmuyorlar.

Yeni isminden de anlayacağınız üzere defansif paktlar tamamen defansif yapıdalar. Eğer kendinize karşı dünyanın yarısının defansif pakt oluşturduğunu görüyorsanız bu da dünyanın sonu değil. Diğer ülkelerle diplomasi yapıp saldırmazlık antlaşmaları imzalayarak ülkelerin defansif paktlara katılmasını engelleyebilirsiniz. Unutmayın, eğer tehdit seviyeniz 50'den düşükse aynı anda sadece tek bir din grubu ile yüzleşiyorsunuz. Eğer tehdit seviyeniz 75'ten düşükse sizin dininizden olanlar size karşı pakt kurmuyor.


RE: CK2 Geliştirici Günlükleri - 8 Mart - Ekip - Duman - 08-03-2016

Bu günlükle birlikte CK2 günlüklerinde de EU4 tarzı isimlendirmeye gittik, tarih belirtiliyor. Numaralı isimlendirme işe yaramıyor çünkü aynı numaradan ilerlemiyorlar. Örneğin bu günlüğe numara olarak 1 verildi Conclave'den sonra geldiği için, halbuki bizim geliştirici günlüğü arşivimizdeki numarası 19 olacaktı.


CK2 Geliştirici Günlükleri - 8 Mart - Ekip - Moses - 13-03-2016

Kaç dlc daha çıkartmayı planladıklarını açıklasalar keşke.


RE: CK2 Geliştirici Günlükleri - 8 Mart - Ekip - Emirhan - 13-03-2016

Oyunu geliştiren eklentiler çıksın kötü değil. Ama şöyle gönlü zengin firma yok ki ücretsiz içerik sağlasın.(En yakın örnek GTA'da, yığınla ücretsiz içerik geliyor. O da gelsin bir zahmet, oyunun 60 milyon satıldığı açıklandı yılbaşında.)

Crusader Kings II'nin eksikliği nedir, nasıl bir eklenti ile eksiklik kapatılır? Ya da kısaca yeni eklentiden beklentileriniz nelerdir ?


RE: CK2 Geliştirici Günlükleri - 8 Mart - Ekip - Duman - 13-03-2016

Crusader Kings II'nin çok eksiği var, bence Crusader Kings II'nin her şeyden önce yeni bir şey eklemeyen ve varolan şeylerde geliştirme yapan bir DLC'ye ihtiyacı var. Ben project lead olsam ilk iş HIP modundaki grafikleri biraz daha geliştirir, complete map rework olarak sunardım oyunculara. HIP modunun lideri de Paradox'la bağlantılı olan birisi, dolayısıyla herhangi bir tatsızlık da çıkmaz.

Tek bir DLC'de şu içerik sunardım.
  • Tamamen yenilenmiş harita (bölgeler, grafiksel geliştirmeler, yeni nehir kanalları vs.)
  • Tamamen geliştirilmiş arayüz. 
  • Tamamen geliştirilmiş karakter portreleri (DLC ile satılanlar bile geliştirilecek, o DLC'yi alan geliştirilmişi elde edecek)
  • Baron/Dük/Kral/İmparator oynanışlarının birbirinden tamamen farklı bir his vermesini sağlayacak değişiklikler
  • Başka bir X ünvana ailenden birini geçirdiğinde farklı şekillerde sana fayda sağlamalı. 
  • Yapayzekaya özel, bordergore'u ortadan kaldıracak de jure kısıtlamaları. 
  • Çok sayıda yeni event zincirleri (event değil)



RE: CK2 Geliştirici Günlükleri - 8 Mart - Ekip - Justicar - 13-03-2016

(13-03-2016, 13:22)Duman : Crusader Kings II'nin çok eksiği var, bence Crusader Kings II'nin her şeyden önce yeni bir şey eklemeyen ve varolan şeylerde geliştirme yapan bir DLC'ye ihtiyacı var. Ben project lead olsam ilk iş HIP modundaki grafikleri biraz daha geliştirir, complete map rework olarak sunardım oyunculara. HIP modunun lideri de Paradox'la bağlantılı olan birisi, dolayısıyla herhangi bir tatsızlık da çıkmaz.

Tek bir DLC'de şu içerik sunardım.
  • Tamamen yenilenmiş harita (bölgeler, grafiksel geliştirmeler, yeni nehir kanalları vs.)
  • Tamamen geliştirilmiş arayüz. 
  • Tamamen geliştirilmiş karakter portreleri (DLC ile satılanlar bile geliştirilecek, o DLC'yi alan geliştirilmişi elde edecek)
  • Baron/Dük/Kral/İmparator oynanışlarının birbirinden tamamen farklı bir his vermesini sağlayacak değişiklikler
  • Başka bir X ünvana ailenden birini geçirdiğinde farklı şekillerde sana fayda sağlamalı. 
  • Yapayzekaya özel, bordergore'u ortadan kaldıracak de jure kısıtlamaları. 
  • Çok sayıda yeni event zincirleri (event değil)

Söylediklerine katılıyorum. Eklemek istediğim şu: Örneğin adam bana savaş açmış ağır yeniyorum. Sonuç? Biraz para biraz prestij o kadar. Toprak almak falan ölüm zaten. Diplomasi kısmı çok rezil. Ama bu dediklerimiz uygulanır mı pek sanmıyorum.


CK2 Geliştirici Günlükleri - 8 Mart - Ekip - Duman - 13-03-2016

Aynen o da facia, tek savaşta birden fazla yer alamamak da keza aynı şekilde. EU4'ten koalisyonları agressive expansion'u kopyalarken bu tür daha gerekli şeyleri almamaları hata olmuş.

Bu arada yukarıda Baron yazmışım, Kont olacak. Bu dediklerimiz ise olmaz çünkü CK2 ekibinde ağır adam kalmadı. Fahreus Stellaris'te mesela.


CK2 Geliştirici Günlükleri - 8 Mart - Ekip - unonimus - 13-03-2016

Baronları zaten "Sizin bilgisayarlarınız yetmez." bahanesiyle oynanışa açmamışlardı :P .