LoL - /geliştir: Rammus - PCOyun - 01-05-2021
/geliştir: Rammus
Rammus güncellemesini LoL PC'ye ve Wild Rift'e getirmek basit bir kopyala-yapıştırdan fazlasıydı.
https://tr.leagueoflegends.com/tr-tr/news/dev/gelistir-rammus/ :Rammus: Yarı zırh, yarı armadillo, komple hız. Rammus'un hız dolu oynanışı bizim de Wild Rift'te vitesi yükseltmemizi sağladı. 2.2 Yaması'yla oyuna gelişinin ardındansa neredeyse 12 yıldır LoL PC'den tanıdığımız oynanışına ayarlamalar getirme sebeplerimizi biraz açmak istedik. Ayrıca şampiyonları PC'den cebinize getirirken izlediğimiz yaklaşıma da kısaca değineceğiz.
Wild Rift'te geçirdiği büyük değişikliklerse şöyle:- Rammus artık çatışma dışındayken pasif şekilde yuvarlanmaya başlıyor ve ilk yeteneğiyle (Güç Topu) gazı kökleyerek çarptığı rakipleri geri savuruyor.
- Rammus'un yeni ultisi Keskin Gülle, şampiyonun havaya sıçrayıp hızla yere inmesini sağlıyor ve Güç Topu hızına bağlı olarak sarsıntılar oluşturuyor.
Birkaç yıl önce Rammus'u oyun için düşünürken aklımıza takılan bir nokta vardı: Acaba oyuncuların Rammus'u haritada "sürüyormuş" gibi hissetmelerini sağlayabilir miydik? Tabii bu sorunun önemli olmasının da bir sebebi vardı. Hem LoL PC hem de Wild Rift aslında League of Legends. Dolayısıyla şampiyon temalarının da birbiriyle aynı doğrultuda olması gerekiyor. Örneğin Janna bir anda iri bir dövüşçü haline gelmemeli. Kısacası oyunlar arasında kolayca geçiş yapabilmeli ve bir şampiyonun oynanışını sıfırdan öğrenmek zorunda kalmamalısınız. Rammus'un temasıysa Vadi'de hızla dolaşmak üstüne kurulu olduğundan, minik ve dikenli bir yarış arabası sürme fikri bunu oyuna getirmenin harika bir yoluymuş gibi görünüyordu. Peki şimdi ne olacaktı?
Bazen bir şampiyonun temasını korumak, her biri kendi platformuna uygun olacak farklı oynanışlar oluşturmak anlamına geliyor. Örneğin Fizz'in PC'deki "birimlerle çarpışmayı yok sayma" pasifi Wild Rift'te hiç mi hiç mantıklı değil çünkü zaten orada böyle bir mekanik yok. Wild Rift içinse bu durum çoğunlukla üç genel kategoriye giriyor:
Ölü düğmeler: Ekranda etkileşime giremeyeceğiniz "ölü düğmeler", yani aktif kısımları olmayan pasif yetenekler olmamalı (Vi'ın Ezici Darbeler yeteneği gibi).
Kontrol fırsatları: Yetenek atışları gibi oynanış öğeleri için daha fazla fırsat oluşturarak iki taraflı kontrollere sahip oynanıştan sonuna kadar faydalanmaya çalışılmalı.
Tasarım fırsatları: Wild Rift'in daha küçük haritasına ve daha kısa karşılaşma sürelerine uyum sağlanmalı ya da eskimeye yüz tutan yetenek setlerini yenileme fırsatı yakalanmalı.
Rammus'un değişiklikleri bu son iki maddede yer alıyor. İki taraflı kontroller sizi Wild Rift'in sürücü koltuğuna oturtuyor ve bir armadillo için fazlasıyla yüksek olan sıçrama becerileri oynanışına bir doruk noktası ekleme isteğimizden kaynaklanıyor. Rammus çoğu zaman haritadaki yüzey şekillerince ya da savaşan birimlerce kısıtlanıyor. Bu yüzden Keskin Gülle'yle ona zincirlerini kırma ve eski repertuarında olmayan harika hareketler yapma fırsatı vermek istedik.
Tabii bu güncellemeler tek taraflı olmuyor. Özellikle de son kategorimiz olan tasarım fırsatları söz konusuysa. Wild Rift Ekibi eski bir şampiyon üstünde çalışmaya zaman ayırdığında, LoL PC Ekibi de aynı çalışmanın PC için de yararlı olup olmayacağını gözden geçiriyor. Rammus güncellemesi 11.8 Yaması'yla birlikte kısa süre önce LoL PC'ye de geldi. Tabii Wild Rift'teki haline kıyasla bazı ayarlamalardan geçti:- İki taraflı kontrollere sahip olmayan PC'de Rammus'un Wild Rift'te sahip olduğu yeni yuvarlanma pasifini kullanmamayı seçtik.
- Keskin Gülle'nin PC versiyonu, eğer Rammus yeteneği uzak mesafeden kullanırsa ilave hasar veren bir merkez noktasına sahip (Ziggs'in ultisi gibi). Ayrıca Rammus Güç Güllesi kombosunu kullandığında Güç Topu'nun etkilerini de uyguluyor.
- PC ekibi, Rammus'un oynanışına daha fazla çeşitlilik katmak istiyordu. Hamle doğru yapıldığında daha fazla başarı, yeterince doğru yapılmadığındaysa daha ağır bedeller olacaktı.
- Konuşmalarımızın ardından bunu Wild Rift'e getirmemeyi seçtik. Daha küçük bir haritaya sahip olmamız, Keskin Gülle'nin hareket hızı artış mesafesinin PC'ye kıyasla daha güçlü olmasını sağlıyordu. Dolayısıyla ek bir mekaniğe ihtiyaç duymadığını düşündük.
Bu arada Rammus, PC ekibinin Wild Rift'le ortaklaşa çalışarak bir PC şampiyonunu güncellemesinin ilk örneği değil. Kısa süre önce PC'ye gelen birkaç değişiklik öncelikle Wild Rift'te tasarlanıp test edilmişti. Ashe'in Yaylım Ateşi'nin yetenek seviyesi arttıkça daha fazla ok atması, Diana'nın atılma etkisinin üçüncü yeteneğe kaydırılması ve Annie'nin Alev Kalkanı'nın takım arkadaşları üstünde de kullanılabilmesi bunlardan bazıları.
Artık iki MOBA'mız olması sayesinde LoL'ün şampiyonlarına yepyeni oynanışlar getirebilmek için daha fazla fırsatımızın olması bizi heyecanlandırıyor. Daha fazla şampiyon Wild Rift'te yerini aldıkça ekiplerimizin beraber çalışma fırsatları artacak. Herkese iyi yuvarlanmalar!
|