Strategyturk Forumları
Multiplayer icin kural onerisi - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Stellaris (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris)
+--- Konu Başlığı: Multiplayer icin kural onerisi (/konu-multiplayer-icin-kural-onerisi)



Multiplayer icin kural onerisi - yafeshan - 24-05-2021

Stellaris maclari diger paradox oyunlarina gore savaslar konusunda biraz sorunlu. Savasta kayip yasamak ulkeyi oldukca zor duruma dusurup tum duzeni yerle bir edebiliyor. Savaslarin bu yikiciligini limitlemek icin sistematik bir kural onerim var


Bilindigi gibi savasta sistem almak icin claim atmak gerekiyor (Total war irklarin yasak oldugunu varsaymak istiyorum). Oyunda her sistem icin, savas eden tarafa gore belirli bir temel claim degeri vardir

Claim degeri = 50
starbase +25
koloni +25
sinirdan uzakliga gore sistem basina +25

Mesela sinirdaki, starbase bulunan ve kolonisi olan bir sistem temel olarak 50+25+25=100 influence claim degeri istiyor.

Sinirdan 1 sistem gerideki bir kolonisiz sistem 50+25=75 influence claim degeri istiyor

Bu degerleri kullanarak, oyundaki gelisme yilina gore claim degeri limiti koyulabilir. Mesela ilk 30 yil 100, sonraki her 10 yil icin +100 gibi bir limit olabilir. Bu sayede oyunda ulkelerin normal genisleme ve gelisme donemlerinde kazanip kaybedilecek savaslar cok buyuk yikma yolacmayacaktir.


Multiplayer icin kural onerisi - Elefsar - 25-05-2021

Güzel plan. Savaşlar daha kısa sürecektir diye düşünüyorum. Muhtemelen savaş yiyen taraf ilk muharebesini kaybedince barış anlaşmasını kabul eder. Özellikle oyun başındaki çok sayıda sistem naklini engeller. Teoride gayet makul olsa da pratikte sıkıntı çıkma ihtimali yok değil. GM ve oyuncuların bu kurala mutabık olmaları gerekiyor.


Multiplayer icin kural onerisi - yafeshan - 25-05-2021

Savas ilani alip kaybeden oyuncu, varsa kendisi kural ihlalini bildirebilmeli. Yoksa gm observer degilse hemen müdahale edemeyebilir.

Oyunun su anki halinde nüfus kaybetmek eskiye gore daha büyük kayip. Benim onerim gibi olmasa bile erken dönem savaşlarına bir çeşit limit getirmek bence şart. Yoksa oyuncu eliminasyona dönüyor.