Günlük: Vic3 - Kapasiteler - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Victoria 3 (https://forum.strategyturk.com/forum-victoria-3) +---- Forum: Vic3: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-vic3-haberler) +---- Konu Başlığı: Günlük: Vic3 - Kapasiteler (/konu-gunluk-vic3-kapasiteler) |
Vic3 - Kapasiteler - Ragnvaldr - 03-06-2021 Victoria 3 günlüklerinde bu hafta ülkenin kapasitelerinden bahsediliyor. https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/victoria-3-dev-diary-2-capacities.1477662/ :Merhaba, bir başka Victoria 3 geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün oyunun dört ana “para biriminden” üçü olan kapasiteler hakkında konuşacağız. Paranın kendisinden ise daha sonra bahsedeceğiz. Vic3 - Kapasiteler - Littleİskender - 03-06-2021 İlk izlenimlerle büyük umutlara kapılsamda bu günlük benim için büyük hayal kırıklığı oldu. Anlatılan mekaniklerin Stellaris copy pastası olması bir yana oldukça soyut ve sığ olmuş. Stellaris bilim kurgu temalı olması nedeniyle bunlar kabul edilebilir olsa da Victoria serisi ile bağdaşmayacağını düşünüyorum. Vic3 - Kapasiteler - Wayfear - 04-06-2021 Victoria2'de de bazı puanlar vardı Research point mesela birikebilen bi şeydi ve sınırı vardı ama sınırının kaç olduğunu göremediğimizden biriktirdiğimiz zaman dolmayı bırakınca farkediyoduk. Diplomatik puan sınırı 9 du mesela gereksiz bi kapasite ve çok da işlevli olmayan bi mekanikti. Leadership puanı vardı sınırı 60dı 20 puana general amiral çekiyoduk. Research pointi etkileyen birçok değişken vardı Plurality, ülkedeki Clergymen, Clerk sayısı, okuryazarlık oranı, minik modifierlar, research hızı arttıran araştırmalar . Great power, secondary power durumu vs. Diplomatik puanlarda base puan + ülkenin great power statüsünden etkileniyodu sadece. Leadership ülkedeki officer sayısıya base bi çarpanla etkileniyordu. Bu kapasite sistemi stellaristekine benzermiş ama aynı değilmiş. Mekaniği tam olarak bilemediğim için fazla eleştirmiycem ama önceki oyundaki sözde puan biriktirme sisteminin herhangi bir yeniye göre leş kalacağı kesin. Bürokrasi puanı sistemi hoşuma gitti Fazla genişlemeye bağlı olarak düşecekmiş ve tax eff. azalacakmış. Ama mantıken toprak olarak genişlediğinde ülkende var olan sistem bozulmaz yeni aldığın yerlerde sistemini kurmamışsındır ve oradan vergi almanda sıkıntı çıkar. Yani 1-2 toprak genişledikten sonra tüm ülkedeki tax eff. in etkilenmesi mantıksız. Ülkende bi şehire yaşayan bürokratı alıp yeni aldığın yere gönderiyosun da, bürokratı aldığın şehirdeki yönetim askıyo gibi , çok mantıksız geldi . Ama overextension debuff'ı olması iyi denebilir. Çin'i idare etmek ucuza mal olmamalı kısmı güzel muhtemelen vic2 mplerinde koyduğumuz çinden toprak almayı yasaklayan kural oyuna bi mekanikle yediriliyor. Diğer mekaniklerde ilgimi çekenler. Otoritede Ruler trait gözükmesi güzel . Bir de otoriter olarak oynamak istemiyorsak mesela halka verebildiğimiz kadar özgürlük verip oynamak istersek bu nasıl bi sıkıntı yaratıcak bu puan sisteminde bunu merak ediyorum. Influence puanı sisteminde ise Norveç ve İsveçin PU olarak gözükmesi diplomasi sistemindeki beklentilerimi yükseltti. Özellikle ticaret anlaşması ve kurulabilecek pazarların diplomatik yönünü ve Küresel krizlerin diplomatik yönünü merak ediyorum. Ayrıca Prusya'nın Kuzey Alman Federasyonunu ve Almanyayı kurmaya giden yolda bu influence puanlarını nasıl kullanacağız onu merak ediyorum. Bir de görselde İsveçin influencede %10 family ties buff var landownersten bu ilgimi çekti. Bu puanlar aylık olarak veya haftalık düzenli dolmuyor, anladığım kadarıyla generate edip kullanabiliyoruz ömürlük. Para'yı gösterip bahsetmemeleri üzdü ama normal. Budget olarak bahsederler muhtemelen. Simgesi yine Pound klasik :D . Vic2'deki İkincil güçlerden burada Büyük güçler olarak bahsetmişler. https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/victoria-3-dev-diary-2-capacities.1477662/post-27588727 Özgürlükçü olarak oynamanın artılarından da bahsedilmiş. https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/victoria-3-dev-diary-2-capacities.1477662/post-27588758 Kolonicilik yine Limanlar ve Donanma aracılığı ile olacakmış ama bir institution olacakmış. https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/victoria-3-dev-diary-2-capacities.1477662/post-27588769 Para hakkında ufak bi yorum. https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/victoria-3-dev-diary-2-capacities.1477662/page-6#post-27588779 Günlük Konusunun devamında yine geliştiricilerin yazıları var bakabilirsiniz. Vic3 - Kapasiteler - Henri - 04-06-2021 Bir yandan, "önceki oyunda bunlar böyle değildi, o tadı ve yarattığı hissiyatı veremeyecekler" diyorum, diğer yandan farklı ve ilginç şeyler hoşuma gidiyor, heyecanlanıyor. Bu mekanikler hoşuma gitti mesela. Yani oyunda kesinlikle denemek isterim ama "çok sevgili" Paradox her el attığı işi öyle ya da böyle batırıp aslında olması gerekenin tam tersini mükemmel bir şekilde yaptığından heveslenmiyorum. Bunları 2-3 sene sonra baştan değiştirir. Karman çorman hale getirip şu an neyse tam tersi falan yaparlar. Çok bezmişim, bıkmışım Paradox'tan ya onu fark ettim. Umarım yanılırım ve ortaya kallavi bir iş çıkarırlar. Hayırlısı... Vic3 - Kapasiteler - Attila the Hun - 04-06-2021 Şu an ne düşüneceğimi bilmiyorum. Victoria 2'deki diplomasi puanının değiştirilmesi isabet oldu ama bürokrasi ve otorite "kapasiteleri" umarım doğrudan harcanamayan mana puanlarından ibaret olmaz. Bu tarz bir oyunun geliştirmesinde elbette soyutlaştırmalar yapmaları gerekiyor fakat bunu daha tabii şekilde entegre etmelerini isterim. Vic3 - Kapasiteler - yafeshan - 04-06-2021 Ustalar gibi derin analiz yapamam ama anlatilanlar hoşuma gitti. Derinlemesine devlet yönetimi tatafini güzel şeyler ogreniyoruz. Vic3 - Kapasiteler - Ragnvaldr - 04-06-2021 Wiz'in Twitter'da bahsettiği şeylerden biri de binaların etkisi olması için çalışanı olması gerekiyormuş. Çalışanı yoksa bina herhangi bir bonus sunmuyormuş. Ayrıca binaları inşa etmek için de ayrıca nüfus gerekiyormuş. Vic3 - Kapasiteler - Justicar - 04-06-2021 (04-06-2021, 13:08)Ragnvaldr : Wiz'in Twitter'da bahsettiği şeylerden biri de binaların etkisi olması için çalışanı olması gerekiyormuş. Çalışanı yoksa bina herhangi bir bonus sunmuyormuş. Ayrıca binaları inşa etmek için de ayrıca nüfus gerekiyormuş. Bu sanırım stellaris'in aynısı gibi. Son zamanlarda gözlemlediğim üzere paradox bir oyuna eklediği şeyleri diğerlerine de eklemeye çalışıyor. Örneğin HOI4 var olan ajanlık sisteminin benzeri stellaris'e de geldi. Bu yorum yine stellariste var olan nüfus bina ilişkisinin bir benzeri gibi görünüyor. Vic3 - Kapasiteler - Henri - 04-06-2021 @Justicar'ın dedikleri doğru ama bu olay bir anlamda Victoria II'de de vardı. Onda fabrikalarda görülüyordu. Fabrika kursanda çalışacak işçiye ve ustabaşına ihtiyacın varda. Yoksa üretim yapamıyordun. Tabii her bir binanın dolu olması, yani yaptığın demiryolunda tren götürüp getirmek için bile işçi-çalışan lazım olacak olması ilginç olacaktır. Kaç tip bina-yapı olacak, bunlar neler olacak göreceğiz zaman içerisinde. Vic3 - Kapasiteler - Justicar - 04-06-2021 Benzer gibi görünse de aynı şey olduğunu düşünmüyorum. Vic2 de nüfus gerçekçi bir şekilde yansıtılıyor. Fabrikalar kendi içinde işleyen bir sistem. Stellariste ise nüfus sayısal sadece. Örneğin 300 nüfus diyor. 300 nüfus ne demek? Binalar ise bir sistem olmaktan çok ekonomik ve bir takım bonuslar sağlayan yatırımlar. Vic3 - Kapasiteler - Menars - 04-06-2021 Bu puanlar arasında en az hoşuma giden bürokrasi gibi gözüküyor. Anladığım kadarıyla bürokratları binalarda çalıştırıyoruz ve oradan kazandığımız puanla ülkemizdeki bürokrasiyi güçlendiriyoruz. Fakat bürokrat poplar ana kültürümüzden olmak zorunda mı, yoksa ele geçirdiğimiz halkta bürokrat olabiliyor mu, bu kısımlar önemli. Eğer her pop bürokrat olabiliyorsa bürokratik bir problem çekebileceğimizi zannetmiyorum. Şahsen bürokrasinin eyalet ve ülke düzeyinde ikiye ayrılması daha mantıklı geliyor. Umarım ileriki günlüklerde böyle bir değişiklik yaparlar. Böylelikle Almanya olarak Çin´den toprak aldığımda Çin´de bürokratik sorunlar yaşayabilirim ve bu yüzden o topraklarda kötü şeyler olur. Artı olarak Çin´deki bürokrasiyi güçlendirmek için ülke çapında bir bürokratik ağırlık kazanırım. Böylelikle bürokrat poplarıma daha çok para öder ve bu bürokratik ağırlıktan bazı kötü özellikler alırım. Fakat Berlin´den %100 bürokratik verim kazanırım. Vic3 - Kapasiteler - Onur34 - 04-06-2021 Umarım @Menars'ın dediği gibi bürokrasinin yerel mekanikleri vardır. Yoksa Stellaristeki gibi admin kap arttırmak için Çankırının yarısını bürokrat yapmak zorunda kalabilirim. Vic3 - Kapasiteler - yafeshan - 05-06-2021 (04-06-2021, 14:45)menars : Bu puanlar arasında en az hoşuma giden bürokrasi gibi gözüküyor. Anladığım kadarıyla bürokratları binalarda çalıştırıyoruz ve oradan kazandığımız puanla ülkemizdeki bürokrasiyi güçlendiriyoruz. Fakat bürokrat poplar ana kültürümüzden olmak zorunda mı, yoksa ele geçirdiğimiz halkta bürokrat olabiliyor mu, bu kısımlar önemli. Eğer her pop bürokrat olabiliyorsa bürokratik bir problem çekebileceğimizi zannetmiyorum. Umarim bir kac burokrat binası koyup çözülecek birsey olmaz. Mesela yeni bolgede burokrat olacak nufusun belli bir eğitim seviyesinde olmasi gereksinimi dolayisiyla once egitim yatirimi istemesi iyi olur. Bununla beraber belki anayurttan nufus atanabilir ama bu anayurttaki populasyon dengesini bozabilir. Burokratlarin hangi kulturden olabileceni de devlet ideolojisi falan belirleyebilir. |