Stellaris - Tür Paketleri ve Denge Değişiklikleri - Duman - 10-06-2021
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunda yapılması planlanan değişikliklere dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/stellaris-dev-diary-215-gameplay-themes-balancing-considerations.1478888/ :Herkese merhabalar, ilk olarak Vasi Ekibi girişimine verdiğiniz destek için teşekkür etmek isterim. Olumlu yorumlarınız için müteşekkiriz. Bununla beraber gelen reaksiyonun bir nebze korkutucu olduğunu da söylemem gerekiyor, bu girişimin oyunda karşılaştığınız tüm sorunların giderileceği veya her güncellemede devasa değişiklikler olacağı gibi bir beklenti oluşturmasına sebep olmamalıyız. Yine de bu fırsatı değerlendirip, elimizden geleni yapacağız.
Tür Paketi Oynanış Temaları
Geçtiğimiz hafta sizlere ismini yazar Stanislaw Lem'den alan Lem güncellemesinin nelere odaklanacağından bahsetmiştik. Bu hafta bu konuda biraz daha fazla ayrıntılar vermek istiyorum.
Humanoid ve Plantoid Tür Paketlerine yeni oynanış unsuru eklemek istediğimizden bahsetmiştik. Her ne kadar tam olarak işin ayrıntısına giremesek de, meseleye nasıl yaklaştığımızı ve nasıl temalar seçtiğimizi sizlerle paylaşacağım.
Plantoidler daha kolaydı zira daha belirgin fantastik unsurlara sahiptiler. Büyüme ve bitki temaları üzerinden yeni özellikler, Civicler ve Originler oluşturuyoruz. Bu oynanış eklemelerini hem Plantoidlere hem de Fungoidlere eklemeyi planlıyoruz.
Humanoidler biraz daha zordu, genel yaklaşıldığında herhangi bir ortak fantastik unsura sahip değiller. Bu sebeple cüceler, elfler, orklar ve insanlar gibi unsurlara odaklanmak istedik. Geçtiğimiz hafta paylaştığımız Civic geleneksel cüce fikri üzerinden şekillenen bir tasarımdı.
Gelecekte bunlardan daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğiz, bu en erken Ağustos gibi olabilir gibi görünüyor.
Oyun Dengesi
Uzun süredir varlığını koruyan bazı denge problemleriyle ilgili çalışmalar yapacağız.
Bahsetmek istediğim ilk problem Araştırmalarla ilgili, oyuncular araştırmalara odaklanarak diğer imparatorluklara fark atabiliyor. Buna sebep olan şey, Araştırma İşi sağlayan Bölgelere özellikle Shattered Ring veya Void Dweller gibi Originlerde oldukça erken bir şekilde ulaşılabilmesi.
Shattered Ring'i "oyun sonu" Halka Dünyasından ziyade, gerçek anlamda parçalanmış bir halka dünya haline getirmeyi düşünüyoruz. Böylelikle bu gibi güçlü Bölgeleri halkayı onararak elde edeceksiniz. Antik bir halka dünyayı onararak kademeli bir şekilde kullanabilir hale gelmek Origin'in temasına da uyum sağlayacak. Her ne kadar net bir karar almış olmasak da, Shattered Ring'i Mega-Engineering ile onarılabilen bir yapı haline getirmemiz muhtemel.
Unity & Empire Sprawl
Lem yamasının ardından Empire Sprawl ve Unity üzerinde de bazı değişikliklerimiz olacak. Admin Capacity tasarımı hiçbir zaman istediğimiz gibi sonuç vermedi ve işin doğrusu tasarımı planladığımız şekilde tamamlayamadık. Birçok farklı sebepten dolayı (hem tasarımsal hem de teknik) Admin Capacity'i oyunda tutmanın doğru olmadığı kanaatindeyiz.
İç yönetimde ana kaynak olarak Unity'nin kullanıldığı, Admin Capacity'nin tamamen oyundan kaldırıldığı ve Empire Sprawl'ın görmezden gelinemez bir mekanik olduğu bir tasarımım var. Genişlemeci imparatorluklar Empire Sprawl'dan eksiler alacak ve iç yönetimde Unity kullanarak bu eksileri hafifletebilecekler. Örneğin Unity harcayan bir Edict sayesinde Empire Sprawl'dan kaynaklanan Araştırma Maliyeti Cezasını hafifletebileceksiniz. Huzursuz Nüfuslar da Unity harcamasına sebep olabilirler.
Bu fikirlerin tamamen değişebileceğini unutmayın. Lem yamasının çıkışı sonrası bu değişiklikler hakkında konuşuyor olacağız.
Bu haftalık bizden bu kadar, yaz tatiline girmeden evvel sizler için 2 geliştirici günlüğümüz daha olacak. Takipte kalın.
|