Strategyturk Forumları
Söyleşi: Warhammer III - Kislev ve Khorne Hakkında Soru Cevap - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Total War Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-total-war-forumlari)
+--- Forum: Total War: Warhammer Üçlemesi (https://forum.strategyturk.com/forum-total-war-warhammer-uclemesi)
+---- Forum: Warhammer: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-warhammer-haberler)
+---- Konu Başlığı: Söyleşi: Warhammer III - Kislev ve Khorne Hakkında Soru Cevap (/konu-soylesi-warhammer-iii-kislev-ve-khorne-hakkinda-soru-cevap)



Warhammer III - Kislev ve Khorne Hakkında Soru Cevap - Duman - 20-06-2021

Steam-spotlight-header_.jpg

Total War tarafından Kislev ve Khorne hakkında bir soru cevap etkinliği düzenlendi.

Muharebe: Genel
Bloodthirster gibi yeni birimlerin eklenmesiyle birlikte, uçan birlikler için yeni kontrol imkanlarımız olacak mı (manuel bir şekilde yere konmaları/tekrar uçmaları gibi)?
Düşünüyoruz ancak bu sistemle ilgili çözülmesi gereken önemli boyutta problemler var, dolayısıyla henüz net bir evet veya hayır yanıtı veremeyeceğiz.

Zorluk sisteminde herhangi bir değişiklik var mı?
Muharebelerde yapay zekanın Zor ve Çok Zor seçeneklerinde aldığı yakın dövüş bonusunu azalttık.

"Wound" mekaniği tekil birimler için ne anlama geliyor?
Wound mekaniği, tekil birimlerin hasar aldıklarında saldırı güçlerinin azalmasına sebep oluyor. Böylelikle sadece ölmeleri değil, aynı zamanda ölene kadar aldıkları hasarlar da etkili oluyor. Yaralı birlikler silah gücü ve hareket hızı kaybediyorlar, böylelikle onlarla baş etmeniz daha kolay oluyor.

Warhammer III'te, büyü direnci ile sihir direnci arasında bir fark olacak mı?
Sihir direnci, Warhammer III'de büyü direncine dönüştü. Daemonları düzgün bir şekilde oyuna ekleyebilmek için sihir direncinin sihir saldırılarıyla olan etkileşimini tekrardan tasarlamamız gerekiyordu. Artık sihir saldırıları fiziksel direnci görmezden geliyor ve sihir direnci tarafından karşılanmıyor. Büyü direnci sadece büyü saldırılarını etkiliyor.

Kaos ordularında herhangi bir değişiklik olacak mı?
Warhammer III'ün çıkışında herhangi bir değişiklik olmayacak.

Yeni birimlerin değerleri aynı mı kalacak yoksa test sonrası değişecek mi?
Tüm değerler değişebilir.

Warhammer III'te extreme birim sayısı ayarı olacak mı? Sihir hasarı birimlerin boyutuna göre değişecek mi?
Extreme ayarı olmayacak. Hasar konusunda ise, birimlerin boyutuna göre hasarın değişmesi için bir hayli çalışma yaptık. Direkt hasar, iyileştirme, tekil silah ve menzilli gücü ve son olarak sihir menzilli gücü ayarlardaki birim boyutuna göre değişiklik gösteriyor.

Katarin, Kostaltyn ve Skarbrand'ın özel eşyaları/binekleri nelerdir?
Katarin Frost Fang ve Crystal Cloak'a sahip. Frost Fang sayesinde Katarin patlayan buz büyüsü yapabiliyor. Crystal Cloak Katarin'i büyü yaparken koruyor.
Kostaltyn Brazier Mace of Ursun'a sahip, bu eşya Kostaltyn'in canı %50'nin altına düştüğünde silah gücünün artmasını sağlıyor.
Skarbrand Slaughter ve Carnage isimlerinde ikiz baltalara sahip, muharebe alanında öldürdüğü her birim başına silah gücü artıyor.

Skarbrand oldukça etkili, güçlü bir zırha ve sihir direncine sahip olmasına rağmen oldukça hızlı hareket ediyor. Tek eksisi uçamıyor olması, o eksisini de muharebedeki gücüyle kapatıyor.Kostaltyn yakın dövüşte kendisini gösteren bir bakıma destek karakteri. En zorlu muharebelerde birimlerine ilham verebilir.

kislev-reveal-4-1024x576.jpg

Muharebe: Kislev
Kislev'in en öne çıkan özelliği nedir?
Sahip olduğu melez birim listesi, yakın dövüş piyadeleriniz mevkilerini koruma konusunda eşsiz.

Kislev oyunda savunma odaklı bir oynanışa mı sahip olacak?
Kislev'in oynanışı büyük oranda savunma odaklı, mevkilerini koruma ve yaklaşmaya çalışan düşmanlara menzilli zarar verme konusunda iyiler. Aynı zamanda buz oklar ve Ice Sheetler sayesinde düşmanın ilerlemesini yavaşlatabiliyor, Kanatlı Süvarileriyle zayıflamış düşman birimlerini bozguna uğratabiliyorlar. İmparatorluk, Elfler ve Cücelere karşı Kislev daha yakın dövüş ve süvari odaklı bir oynanış benimseyebiliyor.

Kislev'i tematik olarak benzer görünen İmparatorluk ve Elfler gibi fraksiyonlardan ayıran şey nedir?
Kislev'i İmparatorluktan ve Elflerden ayıran en önemli özelliği melez menzilli birimlere odaklanıyor olması. Kislev'in menzilli birimleri yakın dövüşte de oldukça etkili. Ek olarak Buz ve Fırtına büyüleri Kislev'in oynanış biçimiyle uyum gösteriyor.

İki fragmanda da kahverengi ayılara binen süvariler gördük, bu süvarilerin daha sonraları gördüğümüz kutup ayısı süvarilerinden farkı ne?
Geliştirilme aşamasında bir dönem Kislev War Bear Riders birliği kahverengi ayılara biniyordu. Sonradan ayıların rengini beyaz yaptık. Fragman daha önceden hazırlandığı için fragmanda kahverengi ayılar gözüküyor.

Kar Leoparı tazı birimlerini andırıyor ancak tekil birim olduğunu belirttiniz. Saha hızlı ancak zırh olarak daha zayıf bir Stegadon gibi mi olacaklar?
Stegadonlar Kar Leoparlarından oldukça farklı. Kar Leoparları oldukça hızlı ve bu avantajlarını büyücüler veya atlı okçular gibi zayıf birimleri avlama noktasında değerlendirebiliyorlar.

Kislev tamamen kara birimlerine mi sahip olacak? Hiç uçan birimi olmayacak mı?
Evet, uçan kutup ayısı eklemeyi düşünmüyoruz.

Kislev süvarileri, önceki oyunlardaki Reiksguard ve Dragon Prince birimleriyle kıyaslandığında ne durumda?
Kanatlı Süvariler İmparatorluk Şövalyelerine denk (daha hafif zırhlı ve daha ofansif), Gryphon Legion Reiksguard birimlerine denk (daha hafif zırhlı ve yine daha ofansif). War Bear Rider birimlerine en benzeyen birim muhtemelen Minatourlar olacaktır.

Streltsi birimleri menzil açısından Thunderer ve Handgunner ile kıyaslandığında ne durumda?
Kabaca eşit durumdalar.

Kostaltyn'den nasıl yetenekler beklemeliyiz?
Ursun, Salyak, Dazh ve Tor olmak üzere Dört Kislev Patriklik Hymn'ine erişebiliyor. Bunlar bir alana etki eden, destek yetenekleri. Birimlerinizin iyileşmesini, dirençlerinin veya saldırılarının artmasını sağlayabiliyorlar. Buna ek olarak Kostaltyn yaralandığında etrafındaki birimleri güçlendiren ve öldürülmesini zorlaştıran pasif yeteneklere sahip.

Anlattıklarınıza bakılırsa, Kostaltyn yakın dövüş odaklı, daha fazla hasar verdikçe etrafındaki birimleri güçlendiren bir kahraman olacak. Doğru mu?
İdeal Kostaltyn oynanışı Tzar Guard ve War Bear Riderlarla birlikte yakın dövüşte bulunması şeklinde. Eğer düşman Kostaltyn'i hedef alırsa, pasifleri devreye giriyor. Kostaltyn aynı zamanda ölümden kurtulma konusunda çok iyi (ölmeye yakın olduğunda devreye giren bir can kazanma pasifi var)

Katarin'in ne gibi ofansif büyüleri var? Buz büyüleri çok pasif göründü, buff ve debufflardan ibaretler. Başka türde büyülere erişebiliyor mu?
Katarin'in 3 ofansif büyüsü var. Ice Maiden's Kiss, Wind Blast'ı andırıyor ancak ekstra olarak hedefi donduruyor. Death Frost yavaş, kısa menzilli Spirit Leech gibi. Son olarak Heart of Winter büyüsü bölgedeki düşmanları yavaşlatan bir alan büyüsü ve zaman içerisinde güçleniyor.

Kislev Warhammer III'ün başlangıcında buz büyüleri hariç başka büyülere erişebiliyor mu?
Fırtına büyülerine de erişebiliyor.

khorne-roster-reveal-chaos-warriors-1024x576.jpg

Muharebe: Khorne
Khorne'un ne gibi muharebe mekanikleri var?
Khorne'un muharebe mekaniği düşmanı ortadan kaldırmak üzerine. Khorne orduları tarafından öldürülen her birim muharebe kaynağı olarak ekleniyor, bir süre sonra bu kaynağı 3 farklı ordu yeteneği için kullanabiliyorsunuz. Buna ek olarak Khorne birimleri öldürdükleri birim başına güçlenen bazı pasif yeteneklere sahip.

Khorne'un askeri birimleri arasında en büyük zayıflık nedir?
Sihir birimlerinin olmaması büyük bir dezavantaj. Neyse ki Khorne birimleri saldırı gücü bakımından bu açığı kapatabilecek durumda.

Khorne'un askeri birimleri çoğunlukla yakın dövüş birimlerden oluşuyor, bu birimlerin birbirlerini gölgelememesini nasıl sağlıyorsunuz?
Oldukça zor diyebilirim, neyse ki Daemon birimler ve fani birimler oldukça farklı rollere sahipler. Daemonlar tamamen saldırı odaklılar, öte yandan fani birimler yine saldırgan ancak daha dayanıklı birimler. Buna ek olarak birimlerde Daemonlara daha fazla öncelik tanımak istedik, bu sebeple ana unsur her zaman Daemonlar olurken, fani birimler Khorne'un oynanış biçimi neticesinde ortaya çıkan destek rollerinde bulunuyor gibi düşünülebilir.

Khorne, sihir ve menzilli birimlerin yokluğunu nasıl dengeliyor?
Khorne çok güçlü yakın dövüş birimlerine sahip, aynı zamanda tüm Khorne Daemonları yüksek sihir direncine sahip. Ortalama olarak Khorne'un en sert vuran, en elit fraksiyonlardan biri olacağını söyleyebiliriz.

Khorne ordusunu dengelerken karşılaştığınız en büyük zorluk neydi?
Khorne çift yönlü bir fraksiyon. Daemon birlikler oldukça hızlı, sert vuran ancak aynı zamanda da dayanıksız birlikler. Kaos Savaşçıları ve Skullcrusher birimleri daha dayanıklı, öte yandan daha yavaş. Karşılaştığımız zorluk bu iki unsuru birbirine harmanlamakla alakalıydı. Elit odaklı bir fraksiyon, dolayısıyla sayıca dezavantajlı olunduğunda da muharebe kazanabilecek araçlara ihtiyacı var.

Bloodcrusher/Bloodletter birimlerinin Fiziksel/Büyü direnci nedir?
%20-%25 (ileride değişebilir)

Flesh Hounds birimleri büyü karşıtı auraya sahip olacak mı?
Hayır ancak güçlü bir sihir direncine sahipler.

Blood Throne hakkında bilgi verebilir misiniz?
Blood Throne, Totem of Endless Bloodletting aurası ile geliyor, Blood Throne'un etrafındaki birimlerin saldırı gücünü arttırıp, Gorefeast yeteneği ile birimlerin yakın dövüş esnasında iyileşmelerini sağlıyor.

Skarbrand'ın silah gücü ne kadar?
600'ün üstünde (değişebilir) ve Frenzy, Slaughter, Carnage gibi etkilerle artabiliyor.

Skarbrand Khorne'dan sürgün edildikten sonra uçma yetisini kaybetmişti. Oyunda uçabilecek mi? Eğer uçacaksa bunun bir açıklaması olacak mı?
Skarbrand oyunda uçamıyor. Zıplayıp kanatlarını çırptığı bir animasyonu var ancak etrafta onu uçarken göremeyeceksiniz.

Sürekli Skarbrand'ın birim öldürdükçe güçleneceğini söylediniz, bu tam olarak nasıl işleyecek?
Skarbrand'ın yetenekleri kademeli olarak değişiyor, Slaughter ve Carnage yetenekleri de birim öldürdükçe daha güçlü oluyor.

ss_93dd4f74d9f070f2825c1197af8a865f3c80e...24x576.jpg

Sefer Haritası Oynanışı

Yeni Kaos fraksiyonları Chaos Warriors eklentisindeki efsanevi lordları kullanabilecek mi?
Hayır, en azından Warhammer III'ün çıkışında kullanamayacaklar.

Khorde Horda olarak mı oynanacak?
Hayır.

Khorne'un birden fazla efsanevi lordu olacak mı?
Hayır, sadece Skarbrand.

Bloodthirsterlar sadece lord mu, yoksa birim olarak da yer alıyorlar mı?
Her ikisi de. Lord olan Exalted Bloodthirster ve birim olan ise normal Bloodthirster.

Warhammer III'te Vortex seferinde oynayabilecek miyiz?
Hayır, Vortex 2. oyunun seferi.

khorne-roster-reveal-exalted-bloodthirster-1024x576.jpg

Çizim & Animasyonlar
Warhammer II'ye nazaran grafiklerde ne gibi geliştirmeler göreceğiz?
Total War: THREE KINGDOMS'taki bazı geliştirmeleri oyuna yansıttık. Warhammer I ve II'nin görsellerinde neler yapılabilir diye bakacağız, ancak bazı oyun motoru ve shader güncellemeleriyle onları da Warhammer III'ün kalibresine getirebiliriz.

Warhammer I'deki ırklarda ve Warhammer III'deki Ethereal birimlerde ışıklandırma güncellemeleri olacak mı?
Warhammer III'te oyun motorunda ve ışıklandırmada geliştirmelerimiz var, bu durum oyundaki Warhammer I ve II'den gelen birimler için de etkili olacak.

Kislev askerleri tamamen Games Workshop tarafından mı geliştirildi yoksa belli birimlerde sanatsal özgürlüğe sahip miydiniz?
Kisles tasarımında, lore'a sadık kalmak için Games Workshop ile birlikte çalıştık. Birimlerin üç oyundaki diğer birimlerle görsel olarak uyumlu olması bizim için önemliydi. Her ne kadar belli bir miktarda sanatsal özgürlüğe sahip olsak da tüm tasarımlar Games Workshop tarafından onaylandıktan sonra oyuna eklendi.

Tasarlamanın en zor olduğu birim hangisiydi?
Görsel olarak Elemental Ayı birimleriydi. Bir yandan ayıları işlevsel gösterirken, diğer yandan kar, bitki ve büyüyü dengelemek oldukça zordu.

warhammer-2-silence-and-fury-1-1024x576.jpg

The Silence & The Fury
Horda değişiklikleri diğer Horda fraksiyonlara da etki edecek mi yoksa sadece Beastmen ırkı için mi?
Yapılan değişiklikler Beastmenlere yönelik, genel bir Horda değişikliği söz konusu değil.

Takım neden nihai Lizardmen eklentisinde Oxyotl'u seçti?
Hangi karakteri efsanevi lord yapacağımız sorusu her zaman zor bir soru, bu örnekte Oxyotl'un Kaos geçmişi Beastmen için güzel bir seçim olmasını sağladı.

Eğer Oxyotl Kaos geçmişi sebebiyle seçildiyse, neden onu Warhammer III'e saklamadınız? Böylelikle lore'da olduğu gibi Tzeentch Daemonuyla yüzleşebilirdi.
Warhammer II'ye eklemek istediğimiz farklı Lizardmen birimleri vardı ve nihai eklentide Beastmenlere karşı Oxyotl seçenekler arasında en mantıklısıydı.

Eklenti ne zaman çıkacak?
Temmuz.

Önümüzdeki güncellemede Yeşilderililer için denge değişiklikleri olacak mı?
Evet, Grom'un güç seviyesinde ve Waaagh! puan artışında bazı değişikliklerimiz var.

warhammer-3-qa-roundup-1024x576.jpg

Diğer Sorular
Warhammer I ve II'deki hangi ırkta, diğerlerini yakalaması adına değişiklikler yapılabilir?
En belirgin yanıt Norsca, özellikle Warhammer II'de geride kaldılar. Tüm fraksiyonların oyuncuya güzel bir oyun deneyimi sunmasını istiyoruz.

Favori Kislev ve Khorne birimleriniz hangisi? Neden?
Skullcannon, motosiklet üzerinde alevli bir topu neden seçtiğimi açıklamama gerek yok diye düşünüyorum.

Favori Kislev birimim Streltsi, Kislev oynayışını çok iyi yansıtıyorlar ve animasyonları çok iyi. Khorne'da Skarbrand favorim.

Tasarlarken en çok keyif aldığınız Warhammer III lordu hangisiydi?
Konuşabileceklerim arasında Katarin diyebilirim. Güçlü, insan bir büyücü oluşturmak oldukça zorluydu ve çizim, ses ve animasyon takımları güzel bir iş çıkarttı.

Hala evden mi çalışıyorsunuz?
Evet.

Anime izliyor musunuz? İzliyorsanız favori animeniz hangisi?
Jo-Jo ve Full Metal Alchemist favorilerim arasında.