Stonehearth Başlangıç Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Genel Forumlar (https://forum.strategyturk.com/forum-genel-forumlar) +--- Forum: Oyun Forum (https://forum.strategyturk.com/forum-oyun-forum) +---- Forum: Oyun Rehberleri (https://forum.strategyturk.com/forum-oyun-rehberleri) +---- Konu Başlığı: Stonehearth Başlangıç Rehberi (/konu-stonehearth-baslangic-rehberi) |
Stonehearth Başlangıç Rehberi - korkusalan - 05-07-2021 Bu rehberde Stoneheart oyununda düzgün bir başlangıç için gerekli temel bilgiler verilmektedir. Oyuna başladığımızda karşımıza ilk olarak bu ekran çıkıyor. Oyunda 3 ırk mevcut ancak bu rehberde yeni oyuncular için en kolayı olan Ascendancy ırkını seçeceğiz. Irk ekranını seçtikten sonra karşımıza biyomlar çıkacak her ırkın avantajlı olduğu bir biyom vardır ancak kendinize güveniyorsanız bu üç biyomdan birini seçebilirsiniz. Bu rehberde yanında "(favored)" yazısı bulunan biyomu seçeceğiz.Bu yazı hangi biyomun seçtiğiniz ırk için önerilen biyom olduğunu gösterir. Oyunda 3 zorluk seviyesi bulunsada bu çoğu oyuncu için 2 tanedir zirâ barışçılda neredeyse hiç bir şey yapmazsınız. Adrenalin aramıyorsanız normali seçip geçebilirsiniz. Zorluğu seçtikten sonra köylü seçim ekranı geliyor. Bu ekranda önemli olan 4 şey var. Zihin(mesleklerden ne kadar çok xp kazandıklarını belirler.Ayrıca yaratıcılık özelliklerini etkileyerek mavi(Zanaatkârların 3.seviyesinde açılır) ve mor(Zanaatkârların 5.seviyesinde açılır) etiketli ürünlerin çıkma olasılığını arttırır) Beden(Temel olarak canı ve hızı etkiler) ve Ruh(Cesaret vb özellikleri etkiler) özellikleri ile karakteristik özellikleridir.Sağ taraftaki bölümden bunları kontrol edebileceğiniz gibi köylülerin portresinin altındaki sembollerden de anlayabilirsiniz. Burada bakacağımız şey Zihin ve beden özellikleri 4 ve ya 4'ün üstünde bulunan bir köylü (Zanaatkâr yapacağız) ve beden ve ruh özellikleri en az 5 olan bir köylü (Asker yapacağız.Bundan sonra ise okçu ve ya şövalye olacaklar). İkisinden birini bulana kadar soldaki kısmın sağ alt köşesinde bulunan zarlara tıklayarak tüm köylüler için tekrar zar atın. Birini bulduktan sonra ise en kötü özelliklere sahip karakteri seçin ve karakter kartının sağ üstündeki zardan o köylüyü değiştirerek diğerini seçin. Görünümünü beğenmediğiniz bir köylüyü sağdaki bölümün üst kısmından düzenleyebilirsiniz bunu da tamamlayınca sağ alttaki kırmızı tuşa tıklıyoruz. Köylüleri seçtikten sonra ise karşımızda başlangıç tipi ekranı geliyor. 3 başlangıç tipininde kendine has avantajları olsa da uzun deneyimlerim(İlk çıktığından beri oynuyorum) Ascendancy için en kolayının ikinci seçenek olan Merchant Caravan olduğunu söylüyor. Bunu seçmenizi öneririm ayrıca bu rehberde bu seçenekten ilerleyeceğiz. Starta tıkladıktan sonra karşımıza bir ekran çıkacak. Bu ekrandan başlayacağımız konumu ve mevsimi seçeceğiz. Bu ekranda dikkat etmeniz gereken şey yeterince orman yaşamı, Mineraller, Ağaçlar ve bitkiler kaynağının bulunmasıdır.Beğenmediğiniz bir haritayı zarları kullanarak değiştirebilirsiniz. Size önerim üç kaynağında 3x derecesinde bulunduğu bir yere yerleşmeniz. Mevsimlere ise dokunmanıza gerek yok yaz başlangıç için en iyisi. Bir yer belirledikten sonra sol tuşa basarak seçip "Buraya yerleş!" yazan yere tıklıyoruz "Buraya yerleş" butonuyla giriş yaptıktan sonra bizden bayrağı yerleştirmemizi istiyor. Bu aşamada dikkat etmemiz gereken bir kaç şey var.Birincisi yukarıda gördüğünüz iki bitki. Küçük olan aktara lazımken diğeri ise terziye lazım. Bu ikisinden de bulunmalı diğer unsurlar ise dağlık arazilerde bulunan madenlere yakın olması, Yakınında böğürtlen çalısı ve orman olması son olarak inşaat yapabileceğimiz düz bir araziye yakın olması. Bayrağı seçtiğimizde ise tüm koşulları karşılayan en az iki tarafı kapalı bir yere yerleşiyoruz. Bazıları dağı oyup içine yerleşse de bu köylülerin mutluluğunu düşüreceğinden yapmamanızı öneriyorum. Bayrağı yerleştirdiğimizde yukarıda ki görselden de fark edebileceğiniz gibi bayrak köylüler ve başlangıç eşyaları dışında bir şey daha var. Kamp ateşine benzeyen bu şeyin oyundaki adı "Heart" bu eşya köyünüzün merkezi ve köylülerinizin toplanma alanı görevini görmektedir. Ortadaki tuşlardan soldan ikincisi köylülerin 3 özelliğini ve meslekleriyle görevlerini görebilildiğimiz bir arayüzü açar.Buradan Zihin ve bedeni en yüksek olanı seçip soldaki tuşlardan üsttekine basarak meslek seçim ekranını açıyoruz. Buradan testereyi seçip sağda bulunan mühre basıyoruz. Bundan sonra ise aynı adımları takip ederek köylülerden birini asker ilan ediyoruz. Bu işlemde tamamlanınca yakınlardaki dut çalılarına tıklayarak sol altaki ilk tuşu kullanarak hearth'a yakın bir yere yerleştiriyoruz. Bu adım en önemlilerinden biri zirâ dutlar ilk başlarda en önemli kaynaklarımızdan biri olacak çünkü tarlalar çok alan kapıyor ve avcı için biraz daha beklememiz gerek. Yakın bir yere tüm çalıları taşıdığınızda oyunu klavyedeki 2 tuşuna basarak başlatıyoruz ve 1.seviye bir marangoza sahip olduğumuz bildirimi gelince 1 tuşuyla durduruyoruz ortadaki butonlardan üzerinde örs olanına tıklıyoruz ardından ise marangoz üretim menüsüne geçiyoruz. Bunu yapmanın bir diğer yolu ise marangoz olan karaktere tıklayarak sol alttaki karakter kartından örse tıklamak. Bunu yaptıktan sonra açılan arayüzden marangoz atölyesinin yapım emrini veriyoruz. Ardından ise ortadaki sembollerden örsün solundakine tıklayarak depolama alanı simgesine tıklıyoruz. Hearth'ın yanına 20*20lik bir depo alanı oluşturuyoruz. Ardından ise onaylıyoruz. Oyunda yeni köylülere sahip olmanın tek bir yolu var.Oda ortadaki sembollerden kale olanından açtığımız Şehre genel bakış sekmesi(Evet üreyemiyorlar çünkü mahremiyetleri yok.Sol alttaki ev tuşundan evlerin içinin gözükmesini sağlayabiliyoruz). Buradan Yenilebilirler ve Yerleşim değeri kısmındaki goalları tamamladığımızda ertesi gün aramıza yeni bir köylü katılabiliyor. Goalları kontrol ettikten sonra 1x'e alın ve yakındaki dağları keşfe çıkın.Yukarıdaki gibi bir damar görürseniz şanslısınız demektir.Çünkü her hangi bir damarın yakınında kazı yaparsanız başka madenler elde edebilirsiniz Bir süre sonra A Strange Bird eventi gelecek bu sırada da marangoz atölyesi bitmiş olacak.Marangoz Atölyesini yerleştiriyoruz Evente gelince sadece üzerine tıklayın ve konuşmasını bitirmesini bekleyin.Banner seçme kısmına gelince 3. banneri seçin. Verdiği etkiler tüccar başlangıcıyla birleşince zanaatkar hearth'ını almamızı aşırı derecede kolaylaştıracak. Bu arada kırmızı renkli üzerinde bir kuru kafa olan bir yapı görürseniz uzak durun. Orası için en az 3 okçu ve 3 asker ayrıca bir clerk sahibi olmanız lazım.Köyümüze isimde verince Butona tıklıyoruz ve çıkan ekranı onaylıyoruz Ardından ev ve kalemden oluşan simgeye tıklıyoruz Buradan bina inşa edebilir ve kendi binalarımızı tasarlayabiliriz. Ekranın üst kısmındaki kaydetme sembolünün sağındaki sembolden yapı şemalarını açıyoruz.Çıkan ekrandaki yapılardan birini seçip inşa ediyoruz. Size önerim yatakhane binasından 4-5 adet inşa etmeniz ya da benim yaptığım gibi bu yatakhaneleri 3 katlı 2 katı yatakhane 1 katı yemekhane olan yapılara çevirip 2ye düşürebilirsiniz .İnşaat bitince Marangozumuz büyük ihtimalle 5. seviye olacak Bu event çıktığında eğer iki goalıda tamamladıysanız bir köylü daha kazanırsınız. 6 köylü içerisinde bir marangoz ve bir askeriniz var.Bunlara bir de avcı ekleyip depoyu ayarladığımız yerden ormanlık bir alana 50*50lik bir tuzak alanı kurun. 7. köylüde ise içlerine herbalisti ekleyin. Bunları doğru bir şekilde yaptığınızda ise başlangıcınız düzgün olmuş demektir. Orta ve ileri kısımlarda işi batırmazsanız kolay kolay ölmezsiniz |