Strategyturk Forumları
Yama Notları: Old World - Güncelleme #1 - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari)
+--- Forum: Strateji Kütüphanesi (https://forum.strategyturk.com/forum-strateji-kutuphanesi)
+---- Forum: Old World (https://forum.strategyturk.com/forum-old-world)
+---- Konu Başlığı: Yama Notları: Old World - Güncelleme #1 (/konu-yama-notlari-old-world-guncelleme-1)



Old World - Güncelleme #1 - Craetus - 08-06-2020

oldw5orld-banner.png

https://www.mohawkgames.com/2020/05/13/old-world-update-1/ May 13, 2020 by Mohawk Games :Daha fazla detay için tam güncelleme notlarını okuyunuz.
  • Oligark arketipi Hatip olarak yeniden isimlendirildi.
  • Romulus artık Komplocu arketipine sahip.
  • Marketler ve Tiyatrolar gibi Kentsel binalar artık birbirlerine bitişik inşa edilmek zorunda değiller.
  • Eğer birbirlerine bitişik inşa edilirlerse inşa maliyeti daha düşük olacaktır.
  • Bir şehirde Vali olmadığında alınan ceza kaldırıldı.
  • Uzmanları hızlandırma ve geliştirme yükseltme etkileri Hatip ve Hakim arketipleri arasında yer değiştirildi.
  • Hakimler artık uzmanları para ile hızlandırabilecek.
  • Hatipler artık geliştrime yükseltebilecek.
  • Bazı arketiplerin istatistikleri değiştirildi.
  • Bağnazlar: -1 Bilgelik (-2'den yükseltildi)
  • Komplocu: -1 Cesaret (-2'den yükseltildi)
  • Hatip: -1 Disiplin (-2'den yükseltildi)
  • İlişkiler güncellendi.
  • Bazı ilişkiler artık diğe ilişkileri kaldıracak ve fikir değişikliklerini daha tutarlı hale getirecek.
  • Bazı Eşsiz Birimler yeniden isimlendirildi.
  • Mahout artık Afrika Fili
  • Howdah artık Kuleli Fil
  • Deve Sürücüsü artık Akad Okçusu
  • Deve Süvarisi artık Kimmer Okçusu
  • Asur artık Tuzak teknolojisiyle başlıyor. (Bu, Demir İşçiliğinin yerini aldı)
  • Kartaca artık Kehanet teknolojisiyle başlıyor (Bu, Taş Yontmanın yerini aldı)
  • Mısır artık Taş Yontma teknolojisiyle başlıyor. (Bu, Kehanetin yerini aldı)
  • Mühendislik yasası artık bakım maliyetleri için yılda 3 çalışma gerektirmektedir (Civics'ten değiştirildi)
  • Tiranlık yasası artık senede +10 Çalışma ve sınırlarınız içindeki askeri birim başına +20 altın sağlıyor. (10'dan yükseltildi)
  • Gönüllü Ordu yasası artık savaş başına +20 Çalışma sağlıyor.
  • Fazladan lüks kaynaklar artık Başkentiniz için yılda -1 hoşnutsuzluk sağlıyor.
  • Ticaret görevleri diğer grtuplar ile olan ilişkiniz baz alınarak hesaplanacak şekilde güncellendi.
  • Birim eylemleri sekmesine nöbet komutu eklendi.
  • Bu komut, birimi uyku moduna geçirir ve bir düşman birimi 5 altıgen yakında olduğunda birimi uyandırır.
  • Milis başına birim maliyet artışı azaltıldı.
  • Rodos Heykeli ve Deniz Feneri Harikaları artık su altıgenlerine inşa edilmelidir.
  • Eğitmen olayları değiştirildi, bu da onların gerçekleşme olasılığını biraz düşürdü.
  • Birkaç geliştirmenin bitişik altıgen bonuslarında güncelleme yapıldı.
  • Meralara bitişik çiftlikler +%40 yiyecek bonusu alır. (%20'den yükseltildi)
  • Tahıl ambarlarına bitişik çiftlikler +%60 yiyecek bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Yel değirmenlerine bitişik çiftlikler +%60 yiyecek bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Yel değirmenlerine bitişik keresteciler +%60 odun bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Limana bitişik balık ağları +%40 yiyecek bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Herhangi bir dini binaya bitişik bahçeler olsun +%60 yiyecek bonusu alır. (%50'den yükseltildi)
  • Tüccar aileler artık nüfus başına +2 altın kazanırlar. (Önceden şehir başına +10'du)
  • Tüccar aileler artık şehirleri birbirinden uzakken görüş(opinion) kazanıyorlar.
  • Deniz Feneri artık uzman başına +2 altın kazandırıyor. (Önceden nüfus başına +2 altındı)
  • Teoloji teknolojisi Doktrin olarak yeniden adlandırıldı.
  • Teolojiler artık Civic'e mal olmaz.
  • Eşsiz Birimleri yükseltmek için artık bir Hisar gerekiyor
  • Çeyizler ayarlandı.
  • Zorla boşanmalar artık para/görüş yerine meşruiyete mal oluyor.
  • Haftanın oyunu artık rastegele zorluk ayarında.
  • Acınası özelliği istatistikleri artık -1 Karizma sağlar. (-2'den yükseltildi)
  • Yeni bir proje eklendi: Konsolosluk Kürsüsü
  • Bu proje sadece “Dövüş Sınıfı” olayında belli bir karar alırsanız alınabilir olur.
  • Bu proje +%5 Eğitim, +%5 Civic ve -%10 Hoşnutsuzluk sağlar.
  • Çeşitli harita komut dosyaları güncellendi.
  • Nehir konumları zayıf yağmur alanlarından daha az başlayacak şekilde iyileştirilmiştir.
  • Haritaların organik sınır alanları daha yumuşak sınırlara sahip olacak şekilde geliştirildi.
  • İç Deniz harita komut dosyaları çöl alanları için geliştirdi.
  • Tek Oyunculu oyunlarda, oyuncuya yönelik şehir siteleri artık oyuncunun başlangıç alanıyla aynı kara kütlesinde olacak şekilde ayarlanır.
  • Kuzey Okyanusu harita komut dosyaları değiştirildi, artık büyük çöl alanının daha derin kısımları sınırların dışında olması gerekir ve düşük boyutlarda yaşanabilir araziyi telafi etmek için harita boyutları artırıldı.
  • Diğer YZ şehirleri artık Başkentleri ile aynı kara kütlesinde olmayı tercih ediyor, ancak yine de diğer kara kütlelerinde de oluşabilir.
  • Uzun nehirler ve sıra dağlar artık birden fazla isim etiketi almaya uygun. (Her etikette aynı isim)
  • Harita Öğesi İsim Etiketleri artık şehirlerden kaçınmak, kaynaklardan kaçınmak, tundradan kaçınmak (okuması zor) ve birbirinden kaçınmakta çok daha iyi bir iş çıkarıyor.
  • Ada isimleri eklendi.
  • Çöl isimleri eklendi.
  • Orman isimleri eklendi.
  • Göl isimleri eklendi.
  • Kıta harita komut dosyasında nehir oluşum oranı düşürüldü, altıgenlerin Tundra veya Çöl alanlarına kaybolmasıyla eşleşti.
  • Kıyı Yağmur Havzası: Göl oluşum oranı biraz düşürüldü.