HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3: Sürgünler - Duman - 19-08-2021
Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Beyaz Ordu ve oyuna eklenen yeni ülkelere dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/hoi4-dev-diary-soviet-union-exiles.1487718/ :Herkese merhabalar, Sovyetler Birliği odak ağacı için kaleme alınan üçüncü geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Geçtiğimiz haftalarda paylaşılan geliştirici günlüklerinde Sovyet odak ağacının farklı parçalar halinde farklı içerik tasarımcıları tarafından geliştirildiğinden bahsetmiştik. Bu durum Komünizm harici odaklar için de geçerli, öyle ki bu odakları tasarlayan ekip bir raddeden sonra hem farklı düşünceler hem de nicelik itibariyle Beyaz Ordu'yu oluşturan grupları andırmaya başlamıştı.
Sürgünler
1936'da kendisini Beyaz Ordu olarak adlandıran yapılanma çökmüş haldeydi. Yegane ortak noktaları "komünistler kaybetmeli" olan sayısız farklı grubun bir araya gelmesiyle ortaya çıkan bu yapılanma, her ne kadar uluslararası arenada büyük destek görse de Bolşeviklere karşı ayakta durmayı başaramamıştı. Önde gelen liderlerinin büyük bir kısmı hayatını kaybetti, geriye kalanlar ise ülkeyi terk etmek durumunda kaldılar. Birçoğu 1930'lu yıllarda Japonya tarafından işgale uğrayan Mançurya topraklarına kaçmayı tercih etti.
Daha sonraki yıllarda bu kişiler Japonlar tarafından sınırın ötesindeki Sovyetlere sorun çıkartmaları umuduyla desteklendiler. Yaptıkları eylemler arasında Sovyet - Mançurya sınırının 3 kilometre yakınına neon ışıklı devasa bir gamalı haç çizmek gibi şeyler de dahildi. Mançurya'daki sürgünler, her ne kadar ülkesini terk etmek durumunda kalmış yegane grup olmasalar da, Sovyetlere karşı maddi zarar vermeleri mümkün olan yegane grup olma özelliğini taşıyordu. Eğer Sovyet karşıtı bir isyan hareketi başlayacaksa, bunun daha önceleri Beyaz Ordu hakimiyetindeki Uzak Doğu ve Sibirya topraklarında başlaması gayet muhtemeldi. Bu bölgeler sadece batıda yer alan, daha yakından kontrol edilen sanayi bölgelerine uzak olmaları yönünden değil, aynı zamanda onları destekleyebilecek Japonya'ya yakın olmaları yönünden önem taşıyordu.
Bolşevikleri devirerek Romanovları tekrardan başa geçirip, Rus İmparatorluğuna eski ihtişamını kazandırabilecek misiniz?
Hazırlanma
1930'lu yıllarda böylesi bir değişimi gerçekleştirmenin yegane yolu bildiğiniz üzere iç savaşlar.
Ulusalcıların ve Çarcıların iç savaşa hazırlanma dönemi, Komünist Muhalefetlerin hazırlanışıyla benzerlikler taşıyor. Kızıl Ordu siyasetle iç içe bir orduydu, bu sebeple orduda kendinize destek bulmanız çok zor. Aynı şekilde NKVD'den de pek bir umudunuz olmasın. Gelin odak ağacının "iç savaş öncesi" kısmına bakalım.
Odak ağacının bu kısmında iç savaşa hazırlık için değerlendirebileceğiniz seçenekleri görüyorsunuz; ekipman, birimler, fabrikalar, ulusal spiritler, kararlar ve danışmanlar. Aynı zamanda kararlar aracılığıyla Uzak Doğu'dan başlamak üzere nüfuzunuzu ülke içerisinde yayabiliyor, eyaletleri Mançurya'dan sınırı geçeceğiniz güne hazırlayabiliyorsunuz. Ne kadar iyi hazırlanırsanız hazırlanın, Sovyetler geçtiğimiz 20 yılı tüm gücü kendi ellerinde toplamakla geçirdi. Bu sebeple işiniz hiç kolay olmayacak.
Din
Karşı devrimi devam ettirmenin ve komünizme verilen desteği azaltmanın en önemli yollarından birisi kilisenin desteği. Metropolitan olarak da bilinen Ortodoks Kilisesinin rahipleri Stalin'e boyun eğmektense yurtdışına kaçmayı tercih etti. Ülkede kalmayı tercih eden isimlerden Patrik Sergey, 1927 yılında Rus Ortodoks Kilisesinin Komünist hükümete sadakatini gösteren tartışmalı bir bildirge yayınladı. Bu bildirgenin ardından birçok kilise patrikhanelikten ayrıldıklarını ilan ettiler. Sadakat bildirgesi Moskova'daki İsa Mesih Katedralini kurtarmaya yetmedi, 1931 yılında yıkılarak yerine Sovyet Sarayının inşasına başlandı.
Nihayetinde savaşı başlatabileceksiniz:
Söylediğimiz üzere, işiniz pek kolay olmayacak. Sovyetler size karşı çok ciddi bir askeri ve sanayi avantajına sahip. Elinizdeki kaynakları ve araçları iyi değerlendirmeli, zor görünen zafere ulaşmanın yollarını aramalısınız. Neyse ki dış mihrak denen bir şey var, yine de onlardan gelen yardımın dahi yetersiz kaldığını görebilirsiniz. Bu durumda gururunuzu bir kenara bırakıp, Japonlara reddedemeyecekleri bir teklifte bulunabilirsiniz; kuzeybatılarındaki rakip gücün ortadan kaldırılması, Pasifik kıyısında yeni toprak kazanımları ve hatta rakibinin düşüşü sonrası oluşan güç boşluğunda kendilerine tabi bir rejimin kurulması... Tüm bunlar onların direkt müdahalelerini elde etmenizi sağlayabilir fakat bu işin bedeli çok yüksek.
Güç Toplama
İç savaş kazanıldıktan sonra savaş sebebiyle harabeye dönüşmüş ülkenizi yeniden kurmanız gerekecek. Beyaz geçici hükümet bir yerden sonra bayrağı Romanovlara devredecek. Bunun için Zemsky Soborda toplanmalı, Çar 1. Vladimir'i tekrardan ülkenin hakimi olarak ilan etmelisiniz.
Bu odaklar (ve daha sonraki dini odakların bir kısmı) birçok Komünist-karşıtı grubun tekrardan ülkeye geri dönmesini sağlayacak. Bu noktadan sonra Beyaz Orduda hakim olan 2 ideolojiden birini seçerek ilerleyebileceksiniz.
Bunların ilki Çarcılar, çarın ülke üzerindeki otokratik kontrolünü ve Romanov hanedanının geri getirilmesini savunuyorlar. Nihai amaçlarından birisi Rus İmparatorluğu'nun eski topraklarını geri kazanmak, Birinci Dünya Savaşı ve sonrasında kaybedilmiş eyaletleri fethetmek ve bu eyaletlerin de ötesine ilerlemek...
Bu grupların ikincisi Faşistler, bu arkadaşlar gücü Rodzaevsky'de toplayıp, çarı batı ülkelerinde olduğu gibi göstermelik bir figür haline getirmek istiyorlar. Bu yoldan giderseniz başta 30 yıl evvel Japonya'ya kaybedilen savaş gibi geçmişteki utançların intikamını alabileceksiniz. Bu odaklar aynı zamanda Uzak Doğu'da donanma kurmanızı ve hatta Amerika kıtalarına kadar ulaşmanızı sağlayabilir.
Son olarak, her iki odakta kurulabilir farklı ülkeler var. Çarcılar olarak Slav halklarının birliğini sağlayabilir ve onların nihai koruyucusu olabilirsiniz. Yeteri kadar güçlü ve popüler olmanız durumunda, Slav ülkeler kendi isteğiyle dahi size katılabilirler. Eğer güçlü, fakat pek de popüler değilseniz onları zor kullanarak kendi korumanız altına alabilirsiniz. Hangi yolu tercih ederseniz edin, ulaştığınız noktada Slav Birliği'ne dönüşebileceksiniz.
Veya kurduğunuz yeni ülkede Kilisenin rolüne vurgu yapabilirsiniz. Her iki ideoloji tarafından da tercih edilebilen bu yolu seçmeniz durumunda Harbin Patriği ülkenin lideri haline gelecek ve gerçek varis olarak Rusya'nın kadim imparatorluktaki hakkını herkese hatırlatabileceksiniz.
Yeni Ülkeler
Geçtiğimiz haftanın geliştirici günlüğünde odaklar veya barış antlaşmaları üzerinden bağımsız kalabilecek yeni ülkelere dair bir ipucu vermiştik. Tüm Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri, Otonom Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri ve ülkedeki bazı Okruglar, 1922 öncesi haritada yer alan bazı ülkeler artık bu şekilde serbest bıraktırılabiliyorlar.
Bu ülkelerden bazıları birbiriyle kesişiyor, örneğin Uzak Doğu Cumhuriyeti hem Çukotka hem de Vladivostok'ta core sahibi. Yukarıdaki haritada Sovyetler Birliği'nin topraklarında var olabilecek en fazla sayıda ülke gösteriliyor.
Elbette bu durum oyuna yeni bayraklar eklendiği anlamına geliyor. Geçtiğimiz hafta paylaştığımız bayraklar komünist Karelya'ya ve tarafsız Buryat Cumhuriyetine aitti.
Bunların yanı sıra, bu ülkeler için de yeni kurulabilir ülkeler ekledik. Bu şekilde örneğin Idel Ural'ı tekrardan kurabiliyorsunuz.
Bugünlük bizden bu kadar, tekrardan tüm bunların yapım aşamasında olduğunu ve çıkışa kadar değişikliklerden geçebileceğini hatırlatmak isterim. Aşağıda Sovyet Odak Ağacının şu anki halini inceleyebilirsiniz.
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3 - Sezar - 19-08-2021
Şu odaklara bu kadar kasacaklarına keşke yapay zekaya ve şehir savaşlarını geliştirseler. Ben doğu cephesinde Stalingradi, Moskova Savaşı'nı yaşamak istiyorum. 400 gün kuşatılıp düşmeyen Leningrad istiyorum. Uzayan lojistik hatlar ve gerilla faaliyetleri nedeniyle mühimmat sıkıntısı yaşayan Alman ai si istiyorum. Ne zaman heveslenip vanilla Hoi4 oynayip Operasyon Barbarossa'yı başlatsam, Sovyey zekası, ne Leningrad'a, ne Stalingrad'a asker bile koymuyor, Moskova ise hemen düşüyor. Keşke şehir savaşları çok daha zorlu olsa hatta şehri düşürmek için elit birlikler filan üretmek zorunda kalsak
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3 - perverende - 19-08-2021
(19-08-2021, 11:48)Sezar : Şu odaklara bu kadar kasacaklarına keşke yapay zekaya ve şehir savaşlarını geliştirseler. Ben doğu cephesinde Stalingradi, Moskova Savaşı'nı yaşamak istiyorum. 400 gün kuşatılıp düşmeyen Leningrad istiyorum. Uzayan lojistik hatlar ve gerilla faaliyetleri nedeniyle mühimmat sıkıntısı yaşayan Alman ai si istiyorum. Ne zaman heveslenip vanilla Hoi4 oynayip Operasyon Barbarossa'yı başlatsam, Sovyey zekası, ne Leningrad'a, ne Stalingrad'a asker bile koymuyor, Moskova ise hemen düşüyor. Keşke şehir savaşları çok daha zorlu olsa hatta şehri düşürmek için elit birlikler filan üretmek zorunda kalsak Senin ilacın Blackİce
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3 - Takeda Akane - 19-08-2021
Blackice hoi3 modu değilmi? Oynamıştım onu.
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3: Sürgünler - yusufbugra76 - 20-08-2021
oyunu geliştirmek düzene sokmak yerine modcuların işi olan odak ağaçlarıyla uğraşıyorlar ne deyim bizimle dalga geçiyorlar
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3: Sürgünler - Al'thor_55 - 20-08-2021
Ohooo bu muydu monarşist odak ağacı şaka gibi resmen yapmadık demeyin diye ortaya bir iki şey atmışlar
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3 - perverende - 20-08-2021
(19-08-2021, 14:25)Takeda Akane : Blackice hoi3 modu değilmi? Oynamıştım onu. Aynı ekip HOI4 için de geliştirdi modu
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3 - korkusalan - 20-08-2021
(20-08-2021, 13:30)perverende : (19-08-2021, 14:25)Takeda Akane : Blackice hoi3 modu değilmi? Oynamıştım onu. Aynı ekip HOI4 için de geliştirdi modu Öğrenmesi kolay mı?
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3: Sürgünler - gereksizihtiyac - 20-08-2021
zamanında kafkasya cumhuriyetleri için bir kurulabilir ülkeler tasarlamak istemiştim ancak vaktim olmadığından eksik kaldı. ve yine de eksiği var osetya yok ve Nahçivan ermenistana bağlı. aslında Forumdan üye olanlar yazsa düzeltirler. Nahcivan önemli.
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3: Sürgünler - korkusalan - 20-08-2021
(20-08-2021, 15:34)gereksizihtiyac : zamanında kafkasya cumhuriyetleri için bir kurulabilir ülkeler tasarlamak istemiştim ancak vaktim olmadığından eksik kaldı. ve yine de eksiği var osetya yok ve Nahçivan ermenistana bağlı. aslında Forumdan üye olanlar yazsa düzeltirler. Nahcivan önemli. Ben yazdım.Hesabı olanlar da destek versinde Nahçivan dönsün. Ama osetyayı daha yazmayalım. O da kenarda dursun Nahçivan düzeltilince hallederiz
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3 - perverende - 20-08-2021
(20-08-2021, 15:06)korkusalan : (20-08-2021, 13:30)perverende : (19-08-2021, 14:25)Takeda Akane : Blackice hoi3 modu değilmi? Oynamıştım onu. Aynı ekip HOI4 için de geliştirdi modu Öğrenmesi kolay mı? Biraz ayrıntılı ve karmaşık olabilir. Pek kolay sayılmaz.
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3: Sürgünler - Takeda Akane - 20-08-2021
Hoi4'ü senelerdir oynamıyorum mod hiç denemedim ama hoi3 için blackice modunu oynamıştım. Hoi2 içinde WIF modunu kullanırdım.
HoI4 - Sovyet Odak Ağacındaki Değişiklikler #3: Sürgünler - tusu111 - 25-08-2021
çok kötü olmuş monarşist yol ve demokratik yol nerde
|