Rehber: Old World Sehir Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari) +--- Forum: Strateji Kütüphanesi (https://forum.strategyturk.com/forum-strateji-kutuphanesi) +---- Forum: Old World (https://forum.strategyturk.com/forum-old-world) +---- Konu Başlığı: Rehber: Old World Sehir Rehberi (/konu-rehber-old-world-sehir-rehberi) |
Old World Sehir Rehberi - yafeshan - 30-09-2021 Kurulum Old World oyununda sehir kurmak icin Settler birimi gerekir. Haritada sehir yapilabilecek bolgeler haritada onceden hazirdir, bask bir yere sehir kurulamaz. Settler birimi ile bos sehir bolgesine gidip sehir kurulur ve sehrin hangi aile kontrolunde olacagi seciler. Her ulke icin 4 aile secenegi bulunur, bunlar arasindan 3 tanesi secildiginde 4. secenek artik secilemez olur. Her ailenin belli bir alanda bonusu vardir(training, culture, growth, science vs), o yuzden baslangic sehirlerinden itibaren oyun sehirleri ozellestirmeye yonlendirir. Baslangicta baskenti kurulacak yer hazirdir, bunun yaninda yakinlarda bos bir sehir bolgesi de her zaman bulunur. Bunlar disindaki sehir bolgeleri ya barbarlarin elinde yada Gaul, Danes, Nubian, Schytian gibi kabilelerin elindedir. Yeni sehirler kurabilmek icin buralari temizleyip ele gecirmek gerekir. Temizledikten sonra, hazirda Settler yoksa, bir askeri birim ile sehir bolgesi daha sora yerlesmek icin korunabilir. Bu sayede rakip ulkeler gelip sehir kuramaz. Korunmazsa ve rakip ulke gelmezse bu sefer tekrar barlarlarin eline gecer. Altyapi Gelistirmeleri Sehri buyutup kaynak toplamak, nufuslari yerlestirmek ve yeni birimler uretmek icin altyapi gelistirmeleri insa edilmelidir. Altyapi gelistirmeleri, Rural (Kirsal), Urban (Sehir) ve Wonder gelistirmeleri olarak 3e ayrilir. Kirsal Gelistirmeler Bu gelistirmeler isciler tarafindan temel kaynaklarin toplanmasi icin sehir bolgesi sinirlari icinde insa edilir. Her gelistirmenin kendine ozgur gereksinimleri ve ayrica bazi konumlarda bonuslari vardir. Mesela daglarin kenarina yapilan tas ocaklarinin tas getirisi daha yuksektir, ayrica birbirlerinin komsusu ayni gelistirmeler cevresindekilere bonus verir. Bunun yaninda haritada bulunabilecek belirli kaynaklar (mermer, bakir, gumus, arpa, balik, midye vs) ustune yapilan gelistirmeler, fazladan getiri kazandirir. Bu ozel kaynaklarin bonus getirmekten baska getirisi yoktur. Luks kaynaklar(uzum, zeytin, kurk, vs.) uzerine yapilan gelistirmeler ise temel kaynak gelirinin yanisira iscisi uretilince bu luks kaynaklari kullanima acar. Luks kaynaklarin kullanimi icin "Hosnutsuzluk" bolumune bakiniz. Sehir Gelistirmeleri Bunlar sehrin yerlesim bolgeleri icin insa edilir ve ozellesmis kaynaklarin toplanmasini saglar. Sehirde ilk kurulusta cikan yerlesim bolgelerinde kurulabilecegi gibi gerekli sartlar saglaniyorsa yerlesimlerin yanina da insa edilebilirHerhangi bir sehir gelistirmesi eger tam bolgenin sinirinda ise insa edilmesi halinde cevresindeki bolgeyi sehir bolgesine dahil eder. Fakat bu yolla komsu sehirlerden yada rakip sehirlerden toprak calinamaz. Her sehir gelistirmesi ozellesmis bir yada birden cok kaynak saglarken, temel kaynaklaradan birini tuketir. Gelistirmeler ayrica baska sartlarin saglanmasi ile potansiyel bonuslar kazandirabilir Wonder Gelistirmeleri Oyunda cok cesitli ozellikler veren Wonder gelistirmeleri bulunur. Bunlarin her biri tum haritada sadece 1er adet insa edebilir. Her hangi bir ulke insaya baslarsa digerleri artik bu Wonderi secemez. Her biri 2 zafer puani kazandirir. Wonder insasi, konum sartlarinin saglanmasinin yaninda ayrica sehrin kultur seviyesine de baglidir. Bunun yaninda bazi Wonder gelistirmeleri sadece dinlerin kutsal sehirlerinde insa edilebilir. Sehir Nufusu ve Ozel Birimler (Citizen/Specialist) Sehir birimleri nufus artikca bunlari ozellesmis birimleri donusturmek ile olusturulur. Nufus, Growth geliri ile artar. Hem Kirsal gelistirmelere hemde sehir gelistirmelerine bu birimler uretilebilir. Kirsal gelistirmelerine koyulanlar sadece koyulduklari gelistirmedeki temel kaynagi toplar, Sehir gelistirmelerine uretilip dagitilanlar ise birden fazla ozel kaynak toplayabilir. Sartlar saglanirsa potansiyel ek getiri saglayabilirler. Ayrica bu birimlerin Apprentice, Master, Elder gibi seviyelerinde sirayla uretilebilir ve ona gore cok daha fazla kaynak getirisi saglar. Sivil Projeler Wall, Moat, Tower sehir savunmasi icindir. Treasure(+para), Forum (+civic), Archive (+bilim) olarak 1-4. seviye gelistirilebilen ozel kaynak getirisi kazandirirlar. Decree, Festival ve Council ise tek seferlik kaynak kazanimi saglar. Ayria sartlar saglandigidna ek getirileri vardir. Sehir Seviyeleri 2 farkli sehir seviyesi bulunmaktadir. Kultur Seviyesi Weak, Developing, Strong, Legendary olmak uzere 3 kultur seviyesi bulunmaktadir. Bu seviyeler, hangi gelistirmelerin insa edilebilecegini, hangi Wonderlarin yapilabilecegini ve hangi proje seviyesine cikilabilecegini belirler. Ayrica kultur seviyesi o sehirden kazanilan zafer puanini da dogrudan saglar. Weak 1, Developing 2, Strong, 3, Legendary I 4 zafer puani getirir ayrica, Legendary icin de seviye artmaya devam eder Legendary II seviyesinde zafer puani 5'e cikar. Hosnutsuzluk Sehir yeni kuruldugu andan itibaren hosnutsuzluk miktari artmaya baslar, Her seviye atladiginda, sehrin yonetici ailesinin memnuniyet seviyesi, bilim, para ve growth ( nufus artis kaynagi) duser. Hosnutsuzluk artisini yavaslatip tersine cevirmek icin bir cok yontem vardir. En erken yapilabilecek ve kolay olani sehrin baskente deniz, nehir ayda yol ile bagli olmasidir. Daha sonra luks kaynak gelistirmelerine sehir birimi koyarak ve kazanilan luks kaynagi sehre gonderilebilir. Kanunlarda acilabilen Constitution kanunu kendi basina -1 getirir. Yine kanunlarda secilen Tolerance, sehirdeki her farkli sin icin -2 kazandirir. Bunun gibi bir cok hosnutsuzluk azaltma yontemi bulunmaktadir. Genel Gorunum |