Warhammer III - Büyü Mekaniğinde Değişiklikler - Onur34 - 03-11-2021
Total War tarafından kaleme alınan bu yazıda Warhammer III'teki Büyü Rüzgarı değişiklikleri ile yeni eklenen Büyü Fırtınası mekaniği tanıtılıyor.
https://www.totalwar.com/blog/total-war-warhammer-3-magic-systems-storm-of-magic/ :Değişimin rüzgarları Warhammer III'e doğru esiyor ve bütün ordular rüzgarın gelişini hissedecek. Yani ordulardaki herkesin olmasa da büyü kullanıcılarının hissedeceğini söyleyebiliriz. Warhammer III'ü yaparken eski oyunların temel mekaniklerini güncellediğimizi hatırlarsınız. Şimdi Büyü Rüzgarları, güç rezervleri ve büyü yapmayı değiştiriyor hatta Kaos'un topraklarında yapacağınız büyülü karşılaşmalar için yeni bir muharebe türü ekliyoruz. Buna Büyü Fırtınası diyebilirsiniz.
İlk olarak Büyü Rüzgarlarında yaptığımız değişikliklere değinelim. Sitemi baştan yaratmadık ama büyü kullanımını daha ilginç sonuçlara gebe ve stratejik olarak daha önemli bir hale getirdik. Bunun en önemli örneği artık her ordunun bulundukları bölgenin Büyü Rüzgarı gücüne göre artacak ya da azalacak bir Büyü Rüzgarı rezervine sahip olması. Bunu birazcık daha açarsak:
- Basit bir erken dönem ordusu 50 Büyü Rüzgarı değeri ile oyuna başlıyor. Eğer ordu "Büyü Rüzgarlarının Estiği" bir bölgede bulunuyorsa tur başına +0 Büyü Rüzgarı kazanacak. Özel bir şey olmadığını var sayarsak da bu durum böyle kalacak.
- Aynı ordu "Büyü Rüzgarlarının Sakin Olduğu" bir bölgeye giderse her tur 10 rezerv kaybedecek. Sonraki tura 40 Büyü Rüzgarı ile başlayacak ve orada bulunduğu süre boyunca rezervlerini kaybetmeye devam edecek. Eğer bu ordu bir İblis Fraksiyonuna aitse elinde sonunda dezavantajlar kazanmaya başlayacak. Bunun tersi de geçerli. Ama ona sonra değineceğiz.
- Maraton koşar gibi oradan buraya giden ordunun eğer "Büyü Rüzgarlarının Güçlü Estiği" bir bölgeye girerse tur başına +5 rezerv kazanacak. Bunun yanında orduyu "Yönlendirme" durumuna sokarsanız turluk kazancınız +15'e kadar çıkacak. Buna ilaveten Büyülü Rezervler yeteneğine sahip bir kahramanı ordunuza katarak rezervleriniz artarken +%20 bonus da kazanabilirsiniz. Yani doğru hamlelerle tur başına +22 büyü rezervi kazanabilirsiniz. Bu sayede de birkaç turda rezervlerini doldurabilirsiniz. Tabi ordunuzu o bölgeden şu bölgeye koşturmayı bırakırsanız.
Umarız ki örneğimiz yeterince açık olmuştur. Bunun dışında büyü rezervlerinizi arttırıp harcamanın ya da düşmanlarınızı etkilemenin bir sürü yolu var. İkilemler, araştırmalar, yetenekler, eşyalar ve muharebe sonrası kararlar buna örnek gösterilebilir. Bir de bir iblis fraksiyonunu oynarken büyü kullanıcısı karakterleri hiç ya da asgari düzeyde kullanıyorsanız bile Büyü Rüzgarlarına dikkat etmenizi öneririz. Büyü Rüzgarlarının etkilerine göz atacak olursak:
- İblis fraksiyonlarından birine ait olup, büyü rezervi düşük olan ordular yenilenme oranı, liderlik ve fiziksel direnç alanında eksilerle karşılaşıyor.
- Yüksek seviyelerde kampanya haritasında hareket bonusu yanında
Tzeentch - Bariyer dolum süresi bonusu (Büyü Rüzgarlarının Tzeentch için bir çok etkiye sahip olup direkt manipüle edilebildiğini unutmamak lazım)
Khorne - Büyü direnci (Khorne'un hizmetkarlarının büyü kullanmadığını düşününce Büyü Rüzgarlarının kendileri için tek faydasının bu olduğunu unutmamak lazım)
Nurgle - Yakın dövüş savunması
Slaanesh - Hız
Peki muharebeden ne haber? Bahsedip durduğumuz rezervler muharebe boyunca kullanabileceğiniz Büyü Rüzgarlarını temsil ediyor. Muharebe sırasında rezerv havuzundan yavaşça büyülere harcadığınız güç havuzuna aktarılıyorlar. Rezervler tükenirse elinizde kalanlarla muharebeyi kazanmaya çalışmalı ya da muharebe alanında bir büyü kaynağı bulmalısınız. Buna Tzeentchian Ritüeli ile düşman büyü kullanıcısının büyüsünü emmeyi örnek gösterebiliriz.
Konuşlandırma sırasında güç havuzundaki rezervlerinizi belirleyen kumar mekaniği neredeyse aynı çalışıyor. Ama artık güç havuzunuzdaki büyü miktarı asıl rezervlerinizdeki miktarın bir yüzdesi olacak şekilde ayarlandı. Yani şansınız ne kadar kötü olursa olsun rezervleriniz yüksekse başlangıçtaki güç rezerviniz de o kadar fazla olacak. Kampanya haritasına döndüğünüzde ise rezervleriniz muharebe öncesindeki seviyesine geri dönecek. Bunun sebebi oynanıştaki denge kaygıları ve eğlenilebilirliğin yanında Büyü Rüzgarlarının asla bitmeyeceğini de gösteriyor olması. Rüzgarlar sadece yönlendirilebilir, kurutulamaz.
Peki diyelim ki ordunuzu -ölümlü olsun olmasın- Büyü Rüzgarlarının güçlü ve tahmin edilemez olduğu yere, Kaos Diyarı'nın içine, soktunuz. Yok oluş ve yeniden doğuşun birbirini kovaladığı kuvvetli bir fırtınanın içine girdiğinizde ne ile karşılaşırsınız? Bir Büyü Fırtınasıyla elbette.
Büyü Fırtınası
Büyü Fırtınası Total War Warhammer III'te karşılaşacağınız yeni bir muharebe türü. Khorne'a ait olmayan bir Kaos Diyarı'nda savaşıyorsanız, Hayatta Kalma ve Görev muharebelerini saymazsak girdiğiniz bütün savaşlar bu türe ait olacak.
Baştan söyleyelim büyü rezervleri Büyü Fırtınası tipi muharebelerde sınırsız olacak. Rezervleri ne kadar hızlı bir şekilde güç havuzunuza yönlendirdiğiniz yine önemli bir etken ama büyük patlamalar, lazerler veya ruhlar çağırırken büyü rezervinizi bitirmeyeceksiniz.
Muharebe devam ettikçe Büyü Fırtınası da değişecek. Her büyü ilminin fırtına içindeki üstünlüğü yakalama şansı olacak. Fırtınada üstünlüğü sağlayan ilim afet büyüsünü bir ordu yeteneği olarak size sağlamakla beraber aşağıda sıraladığımız bonusları da sağlayacak. Afet büyüsü iki taraftaki büyü kullanıcıları tarafından kullanılabilecek. Kullanıldıktan sonra ise Büyü Fırtınasında üstünlüğü sağlayacak diğer ilim için geri sayım başlayacak. Bunun yanında siz kullanmadan önce ilim değişirse afet büyüsünü kullanamayacaksınız. Afet büyüsünü ordunuzda bir büyü kullanıcı varsa kullanabilecek ama ilimin pasif bonuslarından büyü kullanıcısı olmadan da yararlanabileceksiniz.
Afet büyüleri bir ilimin Büyü Fırtınası üstünde üstünlük kurmasının ardından iki tarafın da bir kez kullanabileceği komik derecede güçlü bir büyü. İsmi "Afet Büyüsü" olsa da müttefik birliklere büyük performans bonusları, absürt seviyelerdeki iyileştirmeler, yıkıcı yıldırım yağmurları veya volkanik patlamalar gibi özelliklere sahip olabiliyor. Kısacası pek de adil büyüler sayılmazlar.
Aşağıda ilimlerin pasif bonusları ile afet büyülerini görebilirsiniz. Hakim ilimi kullanamıyor olsanız da ordunuzda bir büyü kullanıcısı olduğu sürece afet büyülerini kullanabileceğini unutmamalısınız. Bir de oyundaki her ilimin özel bonusları ya da afet büyülerine sahip olmadığını da eklemek lazım. Bu özelliklere sahip bütün ilimler aşağıda.
Bütün birlikler psikolojik bağışıklık ve hücum bonusu kazanır.
Afet Büyüsü: Merciw'in Canavar Alayı
Doğanın ruhu bir birliğin silah hasarı, zırh delme yeteneği, yakın dövüş saldırısı ve fiziksel dayanıklılığını güçlendiriyor.
Her birlik mükemmel dinçliğe ulaşır.
Afet Büyüsü: Renewal Fırtınası
Bir ağaç yerden filizlenir ve savaş alanına saf bir yaşam enerjisi saçar. Büyük bir rejenerasyon alanı sağlar.
Bütün birlikler yakın dövüşte zırh delme yeteneği kazanır.
Afet Büyüsü: Küller ve Toz
Kısa bir hazırlık sürecinin ardından boğucu bir toz bulutu geniş bir alandaki düşman birliklerini boğar.
Bütün birlikler yakın dövüşte saldırı bonusu kazanır.
Afet Büyüsü: Magma Fırtınası
Yerden büyük bir patlama oluşur. Bölgedeki her şeyi sihirli alevlerle yakar.
Bütün menzilli birlikler ekstra hasar bonusu kazanır. Ayrıca ekstra zırh delme hasarı verirler.
Afet Büyüsü: Thorsen'in Fırtınası
Muharebe alanının üstünde büyük bir fırtına bulutu belirir. Alanındaki her şeyi şimşekler ile yok eder.
Bütün birlikler sihirli saldırı yeteneği ve psikolojik bağışıklık kazanır.
Afet Büyüsü: Zaman Cinneti
Muharebe alanının bir bölümünde zamanın akışı değişir. Müttefiklerin yeniden doldurma süreleri azalır, yakın muharebe saldırıları ve hızları artar.
Bütün birlikler bonus zırh ve menzilli direnci kazanır.
Afet Büyüsü: Gehenna'nın Altın Küresi
Eriyik, devasa bir küre muharebe alanında belirir ve düşman birliklerinin üstünden yuvarlanarak geçer.
Bütün birlikler daha hızlı hücum ve hareket eder.
Afet Büyüsü: Umutsuzluğun Dansı
Bölgedeki düşmanları uğursuz bir ses sarar. Yakın dövüş saldırı ve savunmalarıyla liderlikleri azalır.
Peki Khorne? Her şeye karşı yaptığı gibi büyüden de nefret etmiyor mu? Khorne'un birlikleri normalde sahip oldukları büyü direncinin daha da büyük bir miktarını Büyü Fırtınaları sırasında kullanacak. Çevrelerindeki doğal olmayan güçlere karşı daha dayanıklı olacak ama afet büyülerini kullanamayacaklar. Khorne Büyü Fırtsınasından o kadar nefret ediyor ki savaş alanına iblisler çıkartması daha hızlı oluyor. Bu sayede burnu fazla havalanmış rakibinizine güzel sürprizler yapabilirsiniz.
Diğer taraftan Tzeentch’in büyüdeki ustalığı sağ olsun bir Büyü Fırtınasının içindeki Tzeentch ordusu fırtınayı domine edecek ilk büyüyü seçebiliyor. Bu sayede stratejik olarak bir adım önde başlıyorsunuz. Bunun yanında hem ordu hem de karakter çapında Tzeentch'in bütün hizmetkârları farklı avantajlara sahip olacak. Bunlardan biri sonsuz büyü rezervi meselesini de hesaba katarsanız oldukça güçlü olacak hızlandırılmış büyü yönlendirmesi.
Bugünlük Büyü Rüzgarlarından bu kadar. Bundan sonra Warhammer III'e gelecek ilimler, büyüler ve etkilerden bahsedeceğiz.
|