Strategyturk Forumları
Oyun üzerine bazı münakaşalar - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Genel Forumlar (https://forum.strategyturk.com/forum-genel-forumlar)
+--- Forum: Oyun Forum (https://forum.strategyturk.com/forum-oyun-forum)
+--- Konu Başlığı: Oyun üzerine bazı münakaşalar (/konu-oyun-uzerine-bazi-munakasalar)



Oyun üzerine bazı münakaşalar - Doraemon - 07-04-2016

1-) Oyunu dengelemek, oynanışı iyileştirmek için "güncelleme" getirmek suretiyle oyunun bazı kısımlarında değişiklik yapılmalı mı?


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Kamran - 07-04-2016

Hayır


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Emirhan - 07-04-2016

Örneğin hile yapmazsın. Denge, düzen sağlanır oynanış zevkli duruma gelir.


Oyun üzerine bazı münakaşalar - ferevon - 08-04-2016

Bu bir tartışma mı ? Eğer öyle ise soru sağlıklı cevap alabilmek için fazla açık uçlu, açık uçluluk kötü değildir ancak bu durumda soruya cevap veren sorunun eksiklerini kafasında yazarak cevap verirse sağlıklı bir tartışma yürütülmesi güçleşir. Ne oyunu bu? Kalkıp MOBA tarzı bir oyun yapıp güncellememek ile SP bir oyunu güncellememek apayrı şeyler.


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Doraemon - 08-04-2016

Soru iki veya daha fazla oyuncunun rekabet ettiği oyunlar için. Zaten tek kişilik oyunlarda oyuncuların denge arıyacağını sanmam. Ayrıca denge her oyun için aynı anlama gelmiyor. Mesela 4x'lerde tüm oyuncuların eşit şartlarla başlaması anlamına gelirken, grandstrategylerde (eu serisi vb.) tarihe göre denge anlamını taşıyor.


Oyun üzerine bazı münakaşalar - unonimus - 08-04-2016

GS'lerde 4x gibi denge olsun isteyen de var gerçi xD .


RE: Oyun üzerine bazı münakaşalar - ferevon - 08-04-2016

(08-04-2016, 18:54)GeneralTzschück : Soru iki veya daha fazla oyuncunun rekabet ettiği oyunlar için. Zaten tek kişilik oyunlarda oyuncuların denge arıyacağını sanmam. 

Yooo niyeymiş?


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Ahrep - 08-04-2016

Eğer oyun sektörüne tutunmak istiyorlarsa bana göre oyun çıkarken %100 bir durumda çıkmalı ancak hatalar var ise bunu düzeltmeliler oyunun bir kısmını değiştirebilirler. Önemli olan oyuncular.


RE: Oyun üzerine bazı münakaşalar - Doraemon - 08-04-2016

@ferevon
Bu tek oyunculu ve çok oyunculu oyunların oynanma amacı ile ilgili. Çok oyunculu oyunların temelinde oyuncuların birbirleri ile rekabet etmesi yatar. Tek oyunculu oyunlarda ise önemli unsur , speedrun, oyun içi başarımlar ve rekorlar sayılmazsa, keyiftir. Çok oyunculu oyunlarda bir taraf aşırı güçlü diğer taraf ise aşırı güçsüz olması güçsüz tarafı rahatsız eder çünkü rekabet unsurunu ortadan kaldırır bu fark. Haliyle denge arar. Tek oyunculu oyunda ise önemli olan unsur keyif olduğundan eğer oyunu oynayan kişi oyundan zevk alıyorsa denge talebinde bulunacağını sanmıyorum.


Zaten şuanda yz'nin insan ile dengelenmesi pek mümkün değil. Tabi yz'ye civ'deki gibi aşırı kolaylık sağlanırsa o ayrı. XD



Aslında biraz daha geç sormayı planlıyordum ama madem konuyla alakalı :

2-) Strateji oyunları "single" tabanlı mıdır ?


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Emirhan - 08-04-2016

(08-04-2016, 21:46)Ahrep : Eğer oyun sektörüne tutunmak istiyorlarsa bana göre oyun çıkarken %100 bir durumda çıkmalı ancak hatalar var ise bunu düzeltmeliler oyunun bir kısmını değiştirebilirler. Önemli olan oyuncular.

Eğer erken erişimi kastettiysen katılamıyorum (Eğer oyunlardaki bug ve sorunlar ise katılıyorum). Erken erişim ,sömürülmese, bütçesiz oyun geliştiriciler için çok yararlı bir yöntem. Örnek olarak Don't Starve'ı verebilirim sanırım. İlk ve son sürümleri arasında dağlar kadar fark var. Söz verilen tarihlerde güncelleme sağlamışlardı. Fakat -her iyi yöntemin kötüye kullanılabileceği gibi- bu sistem de bazı -sözde- geliştiriciler tarafından suistimal edildi.

(08-04-2016, 18:54)GeneralTzschück : Soru iki veya daha fazla oyuncunun rekabet ettiği oyunlar için. Zaten tek kişilik oyunlarda oyuncuların denge arıyacağını sanmam.
Buna da katılamıyorum. Eğer absürtlüğü ile tanınmamış ise her oyun dengeli olmalı. Örnek veriyorum RPG oynuyorsun ve o kadar güçlü bölüm sonu canavarı çıkıyor ki yenemiyorsun. Ya da zıttını düşünelim, çok kolay düşmanlarla karşılaşıyorsun. Oyunlarda dengesizsik, oynanış süresini kısaltır ve aldığın zevki de baltalar.


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Fire - 08-04-2016

CXUlhe7WYAE0NOn.jpg
Konu hakkındaki düşüncem (t)


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Momlak - 09-04-2016

Yerine göre update gerekir ve zorunludur ama kalkıpda bir Osmanlıyı silecek bir update gelmemeli makul olmalı gelicek yenilemeler ve oyuncu isteklerime bakılmalı.


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Wickhart - 09-04-2016

Tarihle az çok ilgilenen insanlarsınız. Hangi uygarlık, hangi imparatorluk bir başkasıyla eşitti?


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Jasebon - 09-04-2016

Dengeden kastettiğiniz tarihi gerçeklikse. Elvetteki yapılmalıdır.


Oyun üzerine bazı münakaşalar - Doraemon - 11-04-2016

(09-04-2016, 08:37)Jasebon : Dengeden kastettiğiniz tarihi gerçeklikse. Elvetteki yapılmalıdır.

Öyle de denebilir. Lakin ben "tarihi gerçeklik" kavramını doğru bulmuyorum. Bunun sebebi kavramın çok açık uçlu olması ve bana göre anlamı da sıkıntılı. Konuya açıklık getirmek kafalarda soru işareti bırakmamak için tarihe göre denge (her ne kadar kıçımdan uydurduğum bir kavram olsa da) kavramını açıklayayım. Bu kavram : Tarihte güçlü olan devletlerin şart uygun olduğu sürece oyunda da güçlenebilmesi (ki bunun önünün açılması için bazı güncellemeler yapmak gerekiyor eu4'te) ve birkaç gerçekci hamle daha (kışın sefere çıkmanın daha da zorlaşması, liman bloklama bonuslarının ve etkilerinin biraz daha iyileştirilmesi vb. şeyler ama onları tarihe göre denge kavramının içine alabilir miyiz bilemem.). Ama tarihi gerçeklikte pek tabi kullanılabilir.

(09-04-2016, 01:23)onikidokuz : Tarihle az çok ilgilenen insanlarsınız. Hangi uygarlık, hangi imparatorluk bir başkasıyla eşitti?
xd
Her oyunun kendince bir dengesi vardır. Bu denge oyunlar için farklı farklı yorumlanabilir.

(08-04-2016, 22:56)Emirhan : Buna da katılamıyorum. Eğer absürtlüğü ile tanınmamış ise her oyun dengeli olmalı. Örnek veriyorum RPG oynuyorsun ve o kadar güçlü bölüm sonu canavarı çıkıyor ki yenemiyorsun. Ya da zıttını düşünelim, çok kolay düşmanlarla karşılaşıyorsun. Oyunlarda dengesizsik, oynanış süresini kısaltır ve aldığın zevki de baltalar.

Eğer oyundan keyif alıyorsan isterse çok zor olsun isterse çok kolay fark etmez. Ayrıca oyunların hiçbir şekilde geçilemez bölümlere sahip olması (o oyunun amacı şaka olmadıkça) oyunu oynanılmaz bir hale getireceği için oyunluktan çıkartır.



1. soru için şöyle bir örnek verelim de konu biraz daha pekişsin: Osmanlı'nın levant kültürüne alınması.

(08-04-2016, 22:08)GeneralTzschück : Aslında biraz daha geç sormayı planlıyordum ama madem konuyla alakalı :

2-) Strateji oyunları "single" tabanlı mıdır ?

Alıntı: @unonimus
Paradox, oyunlarını single kısmına göre geliştirmeyi 2001'de bıraktı. Oyun dengelerini hep multi kısmına göre sağladılar; çünkü Johan'a göre "Oyunun multi'si iyi ise single'ı da iyidir.".



Oyun üzerine bazı münakaşalar - ferevon - 12-04-2016

Paradox'un multiye göre oyun geliştirdiği de nereden çıktı? Johan'ın her lafına bakacaksak daha neler neler var duysanız hakkında düşünceleriniz bile değişebilir. Multiye yönelik geliştirmeler de yapılıyor ancak single'a göre geliştirilmediğini söylemek de gülünçtür.