HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv) +--- Konu Başlığı: HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz (/konu-hoi4-no-step-back-ilk-izlenimleriniz) |
HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Justicar - 24-11-2021 No Step Back DLC'si ile ilgili ilk izlenimlerinizi bu konu altında paylaşabilirsiniz. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Justicar - 25-11-2021 Ben DLC'yi genel olarak beğendim. Yenilikler oyuna daha gerçekçilik kattı. Ancak artık biraz daha mikro isteyen mekaniklere sahip. Örneğin Tank tasarımı güzel ve detaylı bir mekanik. Ancak sürekli tank tasarlamak ile uğraşmak bir yerden sonra sıkabilir. Ayrıca yeni ikmal sistemi ile artık arkada sarı ünlem ile bekleyen askerler görmüyoruz, ben görmedim açıkçası. Ancak ikmal sistemi de yine kendi içinde mikro yönetim istiyor. Bu arada Doktrinlerin teknolojiden kaldırılması en doğru karar olduğunu düşünüyorum. Askeri tecrübe kazanıp bu şekilde doktrinlerinizi geliştirmek çok daha gerçekçi görünüyor. En sevdiğim yenilik ise tren yolu topları oldu. Üretimi zor olsa da harita üzerinde ilerlemesi ve birimlere destek vermesi güzel bir yenilik olmuş. Her şeyin ötesinde benim için vanilla oyun pek önem arz etmiyor. Bu yenilikleri hali hazırda bulunan modlara yedirilip çok çeşitli şeylerin ortaya çıkacağına eminim. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - trhan12 - 25-11-2021 Çok minik bir detay ama söylemesem olmaz, tank araştırma sekmesinde tankların spesifik isimleri gitmiş, isimler varken daha hoş duruyor umarım onu çözerler ve şu kurmay sekmesinde minor ülkelere spesifik generaller eklenir umarım bunlar dışında güzel bi dlc. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Justicar - 26-11-2021 İsimlerden ziyade bir de sıkıntı tank tasarım resimleri. Bir tank tasarlıyorum, resim olarak 40 mm Anti Air Ostwind çıkıyor. Acaba diyorum yanlış mı yaptım. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Mabella - 27-11-2021 Uçakla supply dağıtma olayı inanilmaz kırık şuanda. Umarım düzeltirler. Bunu gördükten sonra ray döşeyesim gelmedi açıkcası HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - enverpasha - 27-11-2021 her dlcde olduğu gibi yine almanya ile oynamaya başladım :) ilk gün izlenimi olarak güzel sonuçlar aldım ama cidden makro oyuna çok önem verilmiş. sanki modlanmış gibi oynuyorum hissi yaşadım. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Pharmacist - 27-11-2021 Oyunun yeni supply sistemi düşündüğüm kadar farklı olmaması ile birlikte tank tasarım sistemi güzel olmuş. onun dışında savaşan ülkelerin doktrinleri daha hızlı açması özelliği güzel olmakla birlikte diğer ülkelere silah göndererek felan hızlıca artırılabilmesi saçma olmuş. supply depotların aşırı pahalı üretim maliyeti, railway gunların ucuz üretim maliyeti ve yüksek efektifliği ile birlikte transport plane'lerin sıkıntısı oyunu şu anda biraz dengesiz yapmış durumda umarım yakın zamada bunları düzeltirler. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Aeschyli - 27-11-2021 Supply depotlar şuan bakın böyle birşey var ama kurmayın diye eklenmiş gibi. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Hynkel - 28-11-2021 Supply sistemini birkaç ufak eksiklik ve hata harici beğendim. Supply depot çok fazla production cost istemesinin dışında oldukça iyi bir sistem. Türkiye oynarken Sovyet sınırına ve ilerledikçe Kafkaslara demiryolu çekip supply depot koymadan Sovyetler'e karşı bir harekatınızda DLC'den önceki oyunlara nazaran aşırı derecede negatif bonus yiyorsunuz. Sovyetlerin ve Polonya'nın ağacı hoşuma gitti. Alternatif yollar oldukça çeşitli ve yeniden oynanabilirliği arttırmış. Letonya, Litvanya ve Estonya'ya daha bakamadım. Officer Corps kısmı arayüz olarak kolaylaştırıyor onun dışında pek bir oyun zevkini artıracak yenilik yok. Demiryolu silahları ve tank tasarımına ise bir Almanya oyunu açıp bakacağım. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Xepluper - 28-11-2021 Paradox her geçen yama/DLC ile birlikte oyun tasarımı konusunda hiçbir şey bilmediğini kanıtlıyor. Sovyet ağacında koydukları zibilyon tane buton ile övünmeleri örnek. Bütün butonlar aslında oyunun temel değerlerine yüzdelik olarak artı ya da eksi değer veriyor. Yeni bir mekanik eklemeye çalıştılar, o da olmamış. Bu kadar sayılar ile alakalı bi oyunda düzgün test işlemi yapmadan aşırı dengesiz kargo uçakları tasarlamaları da cabası. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - Sxario - 03-12-2021 İlk çıktığında ufak bir göz atmıştım şimdi daha detaylı inceledim, trenler haritada çuf çuf giderken izlemesi hoş oluyor. Supply mekaniği genel olarak fena değil tabi kırık bir kaç özellik var airsupply gibi ama onlar düzeltilir diye düşünüyorum. Tank düzenleme mekaniği savaş öncesi dönemde yapılacak aktiviteyi arttırdığı için güzel olmuş. Odak ağaçları ile ilgili yorum yapmıyorum zira hala mod yapımcıları geliştiricilerden daha iyi yapıyor. HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - tiger1944 - 03-12-2021 yapay zeka biraz daha iyi gibi görünüyor almanya olarak oynarken fransa belçikada karşılama yaptı bütün fransayı düşürmek baya uzun sürdü. supply mekaniği ve tank mekaniği hoşuma gitti rusya biraz güçlenmiş HOI4 - No Step Back İlk İzlenimleriniz - kaptanvekamil - 13-05-2022 Merhaba. 4000 saat steam hesabıyla hoi4 oynamış birisi olarak; sup-hub oyunu oynanamaz hale getirdi. Yol 6k hub ise 20k maliyetle üretiliyor, buda demek oluyor ki her 3 karoda bir yada eyalette hub yok ise şayet hub dikmeniz gerektiğini düşündüğümüzde işler en başında dahi sarpa sarabiliyor. Zaman yetmiyor fabrika yetmiyor., bilgisayar yetmiyor. 6600xt 16gb ram 10.nesil i5 kanser ediyor... İttirerek gidiyorsunuz malzeme insan gücü kaybediyorsunuz, bir bakıyorsunuz hub inşaası bitmeden yeni karodasınız... Zaman yetmiyor, fabrika yetmiyor ---> yahu kaç saat pc başında duracaksınız ve kaç kişi bir save dosyasından birkaç gün oynayacak? Açıkçası hayattaki tek eğlencem 40 yaşında birisi olarak hoi diyebilirim. Oyunu daha ciddileştirmek istemiş olabilirler; oyunu 1942 de almanyanın net çıkarma yemesi için değiştirmiş de olabilirler. Çok basit değişikliklerle hub aptallığını çıkarmaya bilirlerdi... Özellikle japonyanın sahil çılartmalarına 90 birlikle yığıldığı günler daha dün gibi aklımda... Peki rusların savunma noktası kazan (galiba yanlış hatırlamıyorsam - altay dağlarının dibi) japonyayla bekledim... bekledim... Gerizekalı yapay zeka bir tane hub basmadığı için savaş bir yıl uzadı dayanamadım axise katıldım ve sadece bir hub yaparak savaşı almanlar kazandı... Sadece bir hub... Para kazanmak için sapma sapan dlc ler çıkaracaklarına çıkardıkları saçmalıklarla oynamış olsalar bu aptallıkları fark ederler. Bir de başarımları tamamlamaya uğraştığınızda bu supp sistemi işleri daha da beter hale getiriyor; yorumlarda birisi öylesine hub koymuşlar yazmış dikkatimi çekti... İngilizler dakika başı çıkarma denerken almanlar 1000 birlik basmadan duramıyorlar, hala aynı terane.. Bu birlikler nere kayboluyor neden sahilleri tutmuyorlar... Vs.Vs. ai ye karşı playerin ittirmesi gerekiyor... Bu oyunun mekaniklerinden iğrendim tiksindim. Steam de en fazla satılan ve oynanan oyunlar arasında saygı değer bir noktada... Ancak oyunu silme noktasına geldim. Deniz mekaniklerinden bahsetmek bile istemiyorum............ Şu oyunu gerçek manada çalıştıramadılar, yapanlar oynamıyor diye düşünüyorum. ÖZelden yazarsanız steam den ekleyebilirim. Teşekkürler. |