Strategyturk Forumları
Yama Notları: AoE4 - 8324 Güncellemesi - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Microsoft Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-microsoft-forumlari)
+--- Forum: Age of Empires IV (https://forum.strategyturk.com/forum-age-of-empires-iv)
+---- Forum: AoE4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-aoe4-haberler)
+---- Konu Başlığı: Yama Notları: AoE4 - 8324 Güncellemesi (/konu-yama-notlari-aoe4-8324-guncellemesi)



AoE4 - 8324 Güncellemesi - Mabella - 02-12-2021


Age of Empires IV için 8324 güncellemesi çıktı.

https://www.ageofempires.com/news/age-of-empires-iv-winter2021-update/ :Bugünden itibaren 8324 Güncellemesini yükleyebilir ve Age of Empires IV'ün sunduğu en son özelliklerin, denge güncellemelerinin ve düzeltmelerin keyfini çıkarabilirsiniz! Age of Empires IV Topluluğu Yol Haritasını gördüyseniz, 2021 Kışının (hem Kuzey hem de Güney yarım küre için) bu yıl erken geleceğini duymak sizi şaşırtabilir. Ne söyleyebiliriz? Kış 2021 güncellemesini sizlere tanıtmaktan gerçekten heyecan duyuyoruz!

Bu güncellemeyle, erken geri bildirimlerinize dayalı olarak birkaç önemli özellik eklemesi ve değişikliğinin yanı sıra çeşitli AoE kanallarında atıfta bulunulan hata ve exploit düzeltmeleri getiriyoruz. 8324 Güncellemesi ayrıca önemli sayıda denge güncellemesi sunar. Bu güncellemelerin çoğu (100'den fazla!), yaptığınız açıklamalara yanıt niteliğindedir ve hangi uygarlıkla, hangi uygarlığa karşı oynadığınızdan bağımsız olarak zorlu ve heyecan verici fırsatları teşvik edecektir.

Güncellemeden Önce: Lütfen, 8324 güncellemesiyle birlikte, önceki oyun tekrarlarını veya kayıtlarını kullanamayacağınızı unutmayın. Sefer ilerlemesi etkilenmeyecektir.

PN_Banner_ReadersNotes.jpg

8324 Güncellemesi
S: Yama ile Güncelleme arasındaki fark nedir?
C: Güncellemeyi, Age of Empires IV'ün çeşitli alanlarında gerçekleşen çok sayıda yeni özellik ve geliştirme de dahil olmak üzere çok sayıda değişiklik içeren herhangi bir şey olarak tanımlıyoruz. Güncellemeler, oyuncu geri bildirimleri tarafından yönlendirilecek ve çoğu zaman daha uzun süreler boyunca çalışılacaktır.

Yamalar da önemlidir. Bir güncelleme daha büyük özellikler, geliştirmeler ve düzeltmelerle doluysa, bir yama bize daha odaklı değişiklikler sunmamız için ek esneklik sağlar.

S: 7989 Yaması ve 8324 Güncellemesindeki sayılar ne anlama geliyor?
C: Rakamlar bir yapı sürüm numarasını belirtir. Her güncelleme, sizin görebileceğiniz bir sürüm numarası içerir - bu bilgiyi oyun içi ayarlarda bulabilirsiniz ve bu, en son güncellemeyi aldığınızı onaylamanın iyi bir yoludur. Örneğin, hâlâ 7989 Yaması üzerindeyseniz, ekranın sağ üst köşesinde bu sayıyı şu şekilde görürsünüz:

settings_build-1080x596.png

İsimlendirme kurallarımızı gelecekte güncellemeler için uyarlayacağız – bunlara daha geniş terimlerle atıfta bulunduğumuzu zaten gördünüz (2021 Kış ve 2022 İlkbahar) – ancak şimdilik bunları sürüm numarasıyla eşleştirmeye özen gösteriyoruz.

Yenilikler
  • Topluluk geri bildirimlerine dayanarak, isteyenler için oyun içi oyuncu puanlarını etkinleştirme özelliğini uygulamaya karar verdik. Bu özelliği kullanmanın oyunu oynama şeklinizi değiştirebileceğini biliyoruz ve bu nedenle, seçimi kendiniz yapmanız için sizi güçlendirmek istiyoruz. Bugünden itibaren, özel lobi çok oyunculu ve çarpışma maçları için maç bazında oyun içi oyuncu skorunu etkinleştirebileceksiniz.
  • SSS: Oyun içi oyuncu puanları nasıl etkinleştirilir BURADA
  • Maçtan sonra haritayı görüntüleme yeteneği, istediğiniz bir şeydi ve tam da bunu yapmanıza izin vermek için değişiklikler yapmaya başladık. Bu son güncellemeyle, oyununuzu bitirdikten sonra harita üzerinde gezinebilecek ve tüm oyuncuların stratejilerini daha iyi görebileceksiniz.
  • "Devam" düğmesine bastıktan sonra oyun sonrası istatistik ekranına yönlendirileceğinizi ve artık haritaya geri dönemeyeceğinizi lütfen unutmayın. 2022 İlkbaharda tamamlanmış harita görünümü ve oyun sonrası istatistikler arasında kolayca geçiş yapmanızı sağlayan seçenekler sunacağız.
Güncellenenler
  • Mini haritayı bir bakışta takip etmenin zor olabileceğine dair geri bildirimler aldık. Aşağıda ayrıntıları verilen değişiklikler de dahil olmak üzere, daha iyi okunabilirlik sağlamak için çeşitli ayarlamalar yaptık. Her zaman olduğu gibi, bu güncellemelerle biraz zaman geçirdikten sonra sizden haber almak istiyoruz:
  • Simge boyutları gözle görülür şekilde küçültüldü
  • Yeni harika simgesi, HUD hedefleri simgesiyle eşleşiyor
  • Ana Şehir Merkezi artık Simgelerden belirgin şekilde daha büyü
  • Geyik simgesi daha küçük görünüyor ve kamera ve harita döndürüldüğünde bile diğer kaynak noktalarını kapatmıyor
  • Küçük altın maden simgeleri, büyük altın maden simgeleriyle eşleşir ancak mini haritada birbirinden ayırt edilebilir.
  • Kadim Eser simgeleri artık altın renginde
  • Balık simgeleri artık hafiften mavi renkte
  • Balık simgeleri artık sığ sularda görünmüyor, derin sularda kalıyor
  • Antik Çan Kuleleri, Tuna Nehri, Kavşak ve Moğol Tepeleri nehirde balık bulunan mini haritada gibi haritalarda artık Balık simgesi yok
  • Daha büyük su kütlelerine sahip haritalar, derin su alanlarındaki Balık simgelerini korur
  • Çin Hanedanı butonunu ve kullanıcı arayüzünü ekranda daha az göze çarpan bir konuma taşıdık. Şimdi onu, diğer seçimleri yaptığınız konuma daha yakın olan sol alt köşede bulacaksınız.
  • Garnizon davranışı, ekonominizin mümkün olduğunca verimli kalmasını sağlarken, karar verme sorumluluğunu size daha iyi vermek için ayarlamalar yapıldı. Tek Tıkla Garnizon'u kapatabilirsiniz, yani köylüleriniz sağ tıkladıklarında artık otomatik olarak bir ambara girmeyecek ve bunun yerine komut simgesi kullanılarak güvenli bölgeye girmeleri gerecek. Ayrıca, köylüleri garnizondan çıkardığınızda, toplanma noktalarına uyacaklar ve hemen işe geri dönecekler.
  • Sefer moduna, oyuna kolayca geri dönmenizi ve yeni bir stratejiyi test etmenizi sağlayacak yeni seçenekler ekledik. "Görev Başarısız" ekranından, bir oyun kaydetme dosyası seçmek için Ana Menüye geri dönmek yerine artık "Kaydedilen Oyunu Yükle"yi seçebileceksiniz.
  • Bu yamada bazı görüş iyileştirmeleri yapıldı. Bu güncelleme ile ağaçları, hayvan cesetlerini, koyunları, kısmen tükenmiş derin balık sürülerini ve Kadim Eserleri daha kolay seçebileceksiniz. Bu iyileştirmeler ve genel seçim ile ilgili devam eden geri bildirimlerinizi memnuniyetle karşılarız.
  • Nüfus paneli, birim sayısı yerine kullanılmış ve fazla nüfus alanını gösterecek şekilde güncellendi. Bu değişiklik, birden çok birim olarak sayılan kuşatma ve Deniz birimlerini daha iyi hesaba katmanıza olanak tanıyacaktır.
Denge
Yukarıda bahsettiğimiz gibi, bugün çok sayıda denge güncellemesi sunmaktan heyecan duyuyoruz! Age of Empires IV'ün Dengeleme Lideri Eric Wrobel, bu değişikliklerin arkasındaki amacı şu şekilde açıklıyor:
Alıntı:“Age of Empires IV'te amacımız, yüksek etkili birim karşılıkları sağlamak ve en güçlü ve başarılı orduların çeşitli birimlerden oluşan bir karışım içermesini sağlamaktır. Bu, oyuncuları, rakiplerinin yarattığı birim türleri hakkında güncel bilgiler almak ve yıkıcı karşılıklarını oluşturmak için sürekli olarak birbirlerinin kasabalarını keşfetmeye teşvik eder! Denge güncellemelerimiz, ana birim listesinin yanı sıra benzersiz birimlerin ve teknolojilerin bu vizyona uyacak şekilde düzgün şekilde çalışmasını sağlamaya odaklanıyor.”
Geliştirme ekibi ayrıca sürekli gelişen metayı yakından takip ediyor ve muadillerinden daha iyi performans gösteren belirli bir kuşatma biriminin farkındadır (Springalds, merak edenler için). Ekip, kuşatma karşıtı bir uzman olarak rolünün kendisine hatırlatıldığından emin olmak istiyor ve gelecekte onu yerleştirmek için atölye ile birlikte çalışacak.

Tüm Medeniyetler
Ana Birimler
  • Mızraklı Askerlerin (tüm kademeler) Süvari sınıfına karşı ilave hasar 3x'ten 3.5x'e yükseltildi
    • Seviye I Mızrakçı ilave hasarı 12 > 15
    • Seviye II Mızrakçı ilave hasarı 16 > 20
    • Seviye III Mızrakçı ilave hasarı 18 > 23
    • Seviye IV Mızrakçı ilave hasarı 22 > 28
  • Arbaletçinin Zırhlı sınıfına karşı ilave hasarı 6'dan 9'a yükseltildi
  • Zırhlı sınıfa karşı Elit Arbaletçinin bonus hasarı 8'den 11'e yükseltildi
  • Süvari (tüm kademeler) menzilli zırh 0'dan 1'e yükseltildi
  • Öncü Atlı'nın sağlığı 125'ten 100'e düşürüldü
  • Atlı'nın sağlığı 155'ten 125'e düşürüldü
  • Kıdemli Atlının sağlığı 190'dan 155'e düşürüldü
  • Elit Atlının sağlığı 225'ten 180'e düşürüldü
  • El Bombacısının hasarı 42'den 35'e düşürüldü
  • Koçbaşı'nın hareket hızı 3,5'ten 3'e düşürüldü
  • Koçbaşı'nın sağlığı 900'den 700'e düşürüldü
  • Koçbaşı'nın nüfus maliyeti 3'ten 1'e düşürüldü
  • Koçbaşı'nın menzilli zırhı 15'ten 30'a yükseltildi
  • Mancınık silah yeniden yükleme süresi 8,75 saniyeden 6,75 saniyeye düşürüldü
  • Mancınık silah etki alanı şekli 180'den 360 dereceye değiştirildi
  • Ribauldequin ateş zırhı 0'dan 10'a yükseltildi
  • Ribauldequin menzilli zırhı 2'den 0'a düşürüldü

Deniz
  • Balıkçı Teknesi odun maliyeti 60'tan 75'e yükseltildi
  • Okçu Gemisi'nin İmha gemisi sınıfına karşı ilave hasarı 0'dan 2 katına çıkarıldı
PN_Banner_BalanceUpdates.jpg
Ana Binalar ve Yükseltmeler
  • Outpost Arrowslit Emplacement artık garnizon ok silah aralığını 6'dan 8'e yükseltiyor
  • Elit Ordu Taktikleri teknolojisinin sağlık ve hasar bonusları %10'dan %20'ye yükseltildi
  • Tüm birimlerin Elit Kademe teknoloji araştırma süresi 90 saniyeden 60 saniyeye düşürüldü

Medeniyet Değişiklikleri
Abbasi Hanedanı
  • Falanks teknolojisi Beytül Hikmet'ten Kışlaya taşındı
  • Bileşik Yaylar teknolojisi Beytül Hikmet'ten Okçuluk Binasına taşındı
  • Deve Kullanımı teknolojisi Beytül Hikmet'ten Demirci'ye taşındı
Çinli
  • Memurun Vergi Toplama yeteneğinin bekleme süresi 30 saniyeden 15 saniyeye düşürüldü
  • Zhuge Nu (tüm rütbeler) yiyecek maliyeti 60'tan 20'ye düşürüldü
  • Zhuge Nu sağlığı 90'dan 70'e düşürüldü
  • Kıdemli Zhuge Nu sağlığı 110'dan 80'e düşürüldü
  • Elit Zhuge Nu sağlığı 130'dan 95'e düşürüldü
  • Zhuge Nu (tüm rütbeler) eğitim süresi 22'den 15 saniyeye düşürüldü
  • Arı Kovanı hareket hızı 2,5'ten 3,75'e yükseltildi
  • Arı Kovanı silahının minimum menzili 2,5'ten 3'e yükseltildi
  • Arı Kovanı sağlığı 240'tan 200'e düşürüldü
  • Arı Kovanı eğitim süresi 45 saniyeden 40 saniyeye düşürüldü
  • Arı Kovanı hasarı 8'den 10'a yükseltildi
  • Piroteknik teknolojisi Kuşatma Atölyesinden Üniversiteye taşındı
Delhi Sultanlığı
  • Kutsallık teknolojisinin Çağ gereksinimi Karanlıktan Feodal'e yükseltildi
  • Akademik Araştırma sistemi, sivillerin ilim adamları yetiştirmek için geçerli fırsatları ile bağlantılı olacak şekilde ayarlandı; erken çağ teknolojilerin araştırma hızı azaltıldı; sonrakilerin süresi arttı:
  • Karanlık Çağı teknolojilerinin araştırma süresi çarpanı 5x'ten 3x'e düşürüldü
  • Feodal Çağı teknolojilerinin araştırma süresi çarpanı 5x'ten 3.5x'e düşürüldü
  • Kale Çağı teknolojilerinin araştırma süreleri 5x olarak değişmeden kalıyor
  • İmparatorluk Çağı teknolojilerinin araştırma süresi çarpanı 5x'ten 15x'e yükseltildi
İngiliz
  • Uzun Yaylıların Kamp Kurma yeteneği, Uzun Yaylılar savaşa girerse artık devre dışı bırakılacak
Fransız
  • Fransız Hulk Gemisinin zırhı 6'dan 2'ye düşürüldü
Kutsal Roma imparatorluğu
  • Acil Onarım etkisi yeteneğinin bekleme süresi 45 saniyeden 60 saniyeye yükseltildi
Moğollar
  • Simgeler artık maksimum nüfustayken taşınabilir
  • Taş Ödülü'nün yiyecek ve altın katkısı 100'den 75'e düşürüldü
  • Taş Ödülü'nün yiyecek ve altın katkısı 125'ten 100'e düşürüldü
  • Han'ın Saldırı Hızı Oku yeteneği artık Kuşatma sınıfı birimleri etkilemiyor
Rus
  • Boyar Metaneti teknolojisi Ahırlardan Demirci'ye taşındı
  • Rol değiştiren Lodya gemileri artık dönüş tamamlanana kadar %50 hareket hızı cezası alacak
  • Lodya Balıkçı Teknesi rol değiştirme odun maliyeti 25 arttı (rol başına)

PN_Banner_MapUpdates.jpg
Haritaya Özgü Değişiklikler
Antik Kuleler
  • Daha büyük harita boyutlarında, daha uzun birim seyahat sürelerini hesaba katmak için oyuncu başlangıç konumu yerleri merkeze daha yakına taşındı.
  • Kutsal Bölgelerin ortaya çıkışları güncellendi. Antik Kuleler artık orta doğu-batı ekseni boyunca 2 Kutsal Bölge oluşturuyor. Bölgeler, bu merkezi hat boyunca bir yarım harita genişliğinde olacak şekilde ayarlanmıştır.
Takımadalar
  • Bazı başlangıç kaynakları olmadan adalarda ortaya çıkan oyuncuların durumlarını gördük (Moğol ada oyuncuları, sizi duyuyoruz!) bunun kıyı şeridine çok yakın bir yerde ortaya çıkan oyuncularla bağlantılı olduğunu belirledik, bu da dağıtım sistemimizin standart kaynak depoları için bir yer bulma yeteneğini ciddi şekilde sınırlandırıyor.
  • Şimdi, merkez ada noktasını bulunduktan ve oyuncuyu oraya yerleştirildikten sonra ada yerleşimini yeniden hesaplayan başlangıç konumu algoritmamızı ekledik. Bu, verebileceğimiz en fazla alanın dağıtım sistemi için kullanılabilir olmasını sağlamaya yardımcı olur ve bazı oyuncuların başkent TC'lerini savunmasız bir konuma yerleştirme sorununu çözer.
  • Ek bir önlem olarak, tüm kaynak türlerinin beklendiği gibi kullanılabilir olmasını sağlamaya yardımcı olmak için taş biriktirmeye başlarken ortaya çıkma önceliğini artırdık.
Kara Orman
  • Başlangıç göllerindeki balık sayısını haritada aynı olacak şekilde dengeledik. Her gölde 5 kıyı balığı ve 3 derin su balığı olmalıdır.
  • Hem toplanmak için yakın, kısa süreli odun sağlamak hem de haritayı daha "ormanlı" hissettirmek için her oyuncunun başlangıç alanına çok sayıda tekli ağaç ekledik.
  • Çok takımlı (>2) oyunlar için ticaret sonrası başlangıç konumlarını ayarladık. Önceden, harita, ortalama ekip konumlarından çok uzakta olan bir konum bulmaya çalışırdı. Ancak bu, belirli konfigürasyonlarda bazı takımların arkasında bir takas noktasının ortaya çıkmasına neden olabilir. Kara Orman ticaret noktası artık her zaman kabaca haritanın merkezinde ortaya çıkacak ve tüm takımlara kabaca eşit erişim sağlayacak.
  • Kutsal Bölgeleri kaldırdık ve onların yerine büyük altın yatakları koyduk. Oyun testleri yoluyla, Kutsal Bölgeler zafer koşulu olmadan haritanın Kara Orman'ın oynanış amacına daha uygun olduğunu ve bölgeler tarafından sağlanan altın gelirinin, onların yerini alan ek büyük mevduatlarla desteklendiğini gördük. Not: Bu haritada yalnızca Kutsal Zaferi etkinleştirmek, artık tüm zafer koşulları devre dışı bırakılmış gibi davranacak ve maç Yok edilme ile sona erecek. Bunu maç kurulum ekranında daha belirgin hale getirmenin yolları üzerinde çalışıyoruz, ancak oynanış etkisine yeterince önemli olduğunu hissettik. Lütfen bu değişiklikle ilgili görüşlerinizi bize bildirin!
Kaya Körfezi
  • Başlangıç kaynakları, tam deniz haritalarından daha az olacak, ancak hibrit bir kara/su haritası kimliğini daha da ileriye taşımak için standart kara haritalarından daha yüksek olacak şekilde ayarlandı.
  • Spawn yerleşimleri, dengesiz denizden çıkarma tehlikesini azaltmak için oyuncuları kıyılardan daha uzağa yerleştirecek şekilde ayarlandı.
Kavşak
  • Daha büyük, çok takımlı oyunlarda başlangıç konumları, yaygın durumlarda aynı çeyreğin ortasında zıt takımların üyelerini ortaya çıkarmayacak şekilde iyileştirildi.
  • Çapraz başlangıç konumlanma güvenilirliğini geliştirdik.
Tuna Nehri
  • Gönderilen harita sürümünün, oyuncuların ve ekiplerin daha küçük bir harita parçası üzerinde ortaya çıkabileceği veya kaynaklara ve Kutsal Bölgelere erişimde zorluk yaşayabileceği çok sayıda dengesiz başlangıç konumu ile sonuçlandığını hissettik.
  • Çok daha tutarlı ve dengeli üretim parametrelerine sahip olmak için bu harita düzenini elden geçirdik.
  • Lobideki harita düzeni görüntüsü de yeni düzeni yansıtacak şekilde güncellendi.
  • Yeni Tuna Nehri, gizli ormanlarla ortaya çıkan U şeklinde bir nehir, Kutsal Bölgelerden biri ve bir ticaret bölgesine sahiptir ve bu da onu yarışmak için önemli bir alan haline getirir. İkinci Kutsal Bölge, haritanın batı tarafında bir uçurumun tepesinde ortaya çıkacak.
Fransız Geçidi
  • Merkezi vadiden geçen ve yapı alanını azaltabilecek ve gereksiz harita karmaşasına neden olabilecek hendekleri ortadan kaldırmak için erozyon çarpanını azalttık.
Dere Tepe
  • Ticaret merkezleri(2) artık harita kenarı boyunca birbirinin tam karşısında ortaya çıkıyor. Bu nedenle, biri kuzeydoğu kenarında ortaya çıkarsa, ikincisi güneybatıda doğar.
  • Merkezi büyük kaynak birikintilerinin sayısı biraz azaltıldı (harita boyutu başına yaklaşık 2 tanesi kaldırıldı).
Tepenin Kralı
  • Başlangıç TC'lerinin etrafında eksik olan 3 ayrı ağaç ekledik.
Lipany
  • Daha büyük harita boyutlarında, daha uzun birim seyahat sürelerini hesaba katmak için oyuncu başlangıç yerleri merkezin daha yakınına taşındı.
Moğol Tepeleri
  • Rastgele Konumlar seçeneğiyle oynayan oyuncuların nehre çok yakın bir yerde ortaya çıkabileceği ve potansiyel olarak ticaret merkezi ve Kutsal Bölge ortaya çıkma konumlarını ortadan kaldırabileceği nadir bir sorunu düzelttik.
  • Nehir balıklarının sayısını artırdık ve dağıtımını iyileştirdik.
  • Tartışmalı koyun gruplarının ortaya çıkmasını, onları yaymak ve haritanın merkezine daha yakın yerleştirmek için ayarladık.
Dağ geçidi
  • Dağ açıklığının ortaya çıkışını ayarlayarak biraz daha büyük ve daha tutarlı hale getirdik. Bu, açıklığın kuşatma için çok küçük olduğu, açıklığın ağaçlar tarafından kapatıldığı veya nadiren hiç açık olmadığı ve haritanın yarısını çıkmaza soktuğu durumları ortadan kaldırmalıdır.
Nagari
  • Dengesiz balık dağılımı vakalarını azaltmak için haritadaki toplam balık miktarını artırdık.
  • Merkezi göl kıyılarının artık rıhtım yerleşimini engelleyen ağaçlarla tıkanmadığından emin olmak için ağaç ve göl yerleşimlerini ayarladık.
Hata düzeltmeleri
  • Belirli birimler için dengeleme güncellemesine ek olarak, birimlerin, binaların, teknolojilerin ve ipuçlarının beklediğiniz gibi davranmasının da önemli olduğunu biliyoruz.
Genel
  • Belirli çökme türleri için sunulan istikrar düzeltmeleri
  • Geri ödeme yaparak ekstra taş kazanmanızı sağlayacak inşa edilmemiş Taş Duvar kavşaklarını artık iptal edemezsiniz
  • Taşıma sırasında yok edilen Moğol Simgesel Yapıları artık paketten çıkarılıp onarılabilir.
  • Rus uygarlığı artık sonsuz Kadim Eser üretemez
  • En Zor YZ zorluğunda, Öncü saldırılarına yanıt verme gibi bazı düzeltmeler yapıldı.
  • Tepelerin, dağların ve harita sınırlarının geçilmez bölgelerine daha yakın inşaat yapılmasına izin vermek için bina yerleşiminde yapılan ince ayarlar
  • Deniz ve kuşatma birimleri “Dur” komutuna daha çok dikkat edecekler
  • Çok sayıda kayıt dosyası oluşturduktan sonra seferde otomatik kaydetme sırasında karşılaşılan büyük ölçüde iyileştirilmiş uzun duraklamalar
  • Onarım için ahşap gerektirmeyen bir dizi Simgesel Yapıda düzeltmeler yapıldı.
  • Mızrakçılar artık hücum eden Süvarilere karşı saldırırken hazırlık yapacak
  • Savaş Gemisi üretim düğmesi, Rıhtımdaki garnizon düğmesini kapatmayacak şekilde taşındı.
  • Kule Savaş Fili, Kule Fili olarak yeniden adlandırıldı (bu, 8324 Güncellemesinde değiştirilmedi)
  • Kuşatma Mühendisliği alan birimi inşa simgeleri artık doğru arka plan rengine sahip
  • Rıhtım Teknolojileri, araştırmaya uygun oldukları Çağa tam olarak uyacak şekilde yeniden düzenlendi
  • Rıhtım teknolojisi butonları, medeniyetler arasında tutarlı olacak şekilde yeniden düzenlendi
  • Savaş gemileri artık saldırı halindeyken veya boştayken hedef alırken tüm toplarla doğru şekilde ateş ediyor
  • Savaş Gemisi Topları artık doğrudan önlerinden ateş ederken gemilere doğru şekilde hasar verecek
  • Arbaletçiler, Incendiary Arrows Teknolojisini kazandıktan sonra artık +1 menzil kazanmıyor
  • Taş duvarlar artık yerleştirildiğinde doğru sağlık değerine sahip
  • Kara Tüccarları artık doğru bir şekilde Süvari muamelesi görüyor
  • Şehir Merkezi işlevi gören önemli noktalar artık Tekstil Teknolojisine sahip
  • Pazar ticareti exploiti, birden çok seçili pazarın tek bir tıklamayla birden çok alım/satım komutu vermesi engellenerek düzeltildi.
  • Bögürtlen Çalıları artık binalar tarafından ezilmez
  • YZ'nın köprüler arasında düzgün bir şekilde yol bulamaması sorununu araştırırken, nehir haritalarında taş köprüleri geçitlerle değiştirdik; bu, oyuncu birimlerini etkilemez, ancak Coop vs YZ veya Çarpışma'da oynanan maçları etkiler
  • Oyun içi davranışı daha iyi eşleştirmek için çeşitli ipucu değişiklikleri yapıldı
Medeniyete Özgü
Abbasi Hanedanı
  • Deve Barding artık Develere doğru şekilde zırh sağlıyor
  • Öncü'yü, Teknoloji Ağacında Abbasi Kuşatması Atölyesi altında görüntülenmekten kaldırdık.
  • İnanç teknolojisine sahip imamlar artık düşman Dini Birimlerini dönüştüremez
  • Ticaret gemileri artık doğru şekilde bonus kaynaklar üretiyor
  • Kademe 3 Altın Çağ artık her birlik türünün yalnızca ilk kademesini değil, tüm birimlerin üretim süresini doğru bir şekilde azaltıyor
  • Elit Ordu Taktikleri ve Eğitim Kampı yükseltmeleri artık birbirleriyle doğru şekilde istiflenecek
  • Beytül Hikmet Teknolojileri artık benzersiz göstergeyi gösteriyor
  • Deve birimi temel zırhı düzgün bir şekilde uygulandı
  • Abbasi Askeri Kanadı'nın simge arka plan rengi güncellendi
  • Zırhlı Karavanlar artık Kuşatma zırhı sağlamıyor ve bunun yerine doğru bir şekilde Menzilli zırh sağlıyor
  • Eğitim Kampı yükseltmesi artık Okçuların saldırı hızını artırmıyor
  • İyileştirilmiş İşleme artık taş toplamaya +%100 bonus sağlamıyor
Çinli
  • Yeniden Yükleme Tatbikatı Teknolojisinin amaçlanandan daha fazla saldırı hızı vermesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Memurlar artık Kaleleri, Üniversiteleri ve Demircileri denetleyebilir
  • Savaşta Güçlendirilmiş Teknoloji, Man-at-Arms simgesiyle doğru şekilde hizalanacak şekilde taşındı
  • Ekstra Malzeme teknolojisine sahip kuleler artık düşman duvarlarını onarmayacak
  • Piroteknik Teknolojisi Kuşatma Atölyesinden Üniversiteye taşındı
  • Zhuge Nu, Ruh Yolunun Aurası içindeki bir binadan eğitildiğinde artık odun maliyetini düşürüyor.
  • Savaşta Güçlendirilmiş teknoloji, Kışladaki Mızrakçı sütunundan Silahşor sütununa taşındı
  • Yeniden Yükleme Talimleri teknolojisi, Kuşatma Atölyesi'ndeki Bombacı sütununa taşındı
Delhi Sultanlığı
  • Delhi Sultanlığı teknoloji ağacı artık her teknolojinin temel araştırma süresini doğru bir şekilde gösterecek.
  • Delhi Sultanlığı için Keep Emplacements daha uzun sürdü. Bu hatayı düzelttik, böylece artık diğer medeniyetlerle aynı zamanı alacaklar.
  • Honed Blades Technolojisi artık Silahşor'a fazladan +1 hasar eklemiyor
  • Kule Filleri artık Forced March yeteneğini kazanmıyor
  • Kule Filleri artık Zırhlı Canavarlar yerine Kuşatma Fili teknolojisini araştırırken zırh görsel yükseltmesini kazanıyor
  • Geliştirici Notu: Kule Fili, Kuşatma Fili teknolojisinden artırılmış zırh almaz. Bu, yükseltmeyi görsel olarak ayırt etmeye yardımcı olmak içindir.
İngiliz
  • Taş Duvarların üzerinde Çitler ve Kamplar artık etkinleştirilemez
  • Mızraklı ve Silahşor için üretim simgeleri değiştirildi
  • İngiliz Kale Ağının tam bonusununun bazı birimlere uygulamamasına neden olan bir hata düzeltildi.
Fransız
  • Fransız Kraliyet Ribauldequin'in menzili, birimin standart versiyonuna uyacak şekilde azaltıldı
  • Fransız Kraliyet Enstitüsü altında Teknoloji Ağacında görüntülenen Teknolojilerin hizalanması düzeltildi
  • Enlistment Incentives teknolojisi artık yanlış bir şekilde ek %10 maliyet düşüşü sağladığını belirtmiyor. Amaçlanan %5 indirimi doğru bir şekilde görüntülemek için ipucunu güncelledik.
  • Barut teknolojisi artık Fransız Galleass'a doğru şekilde uygulanıyor
  • Royal Cannon artık amaçlanan +%20 bonus hasarı alıyor
Kutsal Roma imparatorluğu
  • Swabia Sarayı'nın Etki alanı içinde inşa edilen binalar artık Acil Onarım yeteneğini kullanabilir
  • Swabia Sarayı'na garnizon silahları eklendi
  • Elzbach Sarayı artık Kutsal Roma İmparatorluğu Etkisi menzilindeyken Acil Onarım yeteneğini etkinleştirebilir
  • Elzbach Sarayı artık doğru bir şekilde %33 hasar azaltma alıyor
  • Prelate, Kutsal Roma imparatorluğu Teknoloji Ağacında Feodal Çağ TC altına eklendi
  • Kutsal Roma imparatorluğu Kalelerinin menzilli zırhı, diğer medeniyetlere uyacak şekilde düşürüldü
  • Çift Elli Silahlar teknolojisi artık Silahşor birimlerine +15 can vermeyecek
  • Kutsal Roma imparatorluğu Rıhtımlarına 5'ten fazla Kadim Eser koyunca artık Donanma saldırı hızı %25'i geçmeyecek
  • Yerleşimler artık indirimli Altın maliyetine sahip
  • Teknoloji Ağacında Swabia Sarayı altında listelenen Birimler ve Teknolojiler artık doğru şekilde hizalanıyor
  • Heavy Maces ve Çift Elli Silahlar Teknolojiler tarafından sağlanan bonus hasar artık doğru şekilde istifleniyor
  • Prelates, başka bir birim tarafından çarpılırsa artık ilham vermeyi bırakmayacak
Moğollar
  • Üstün Hareketlilik artık %50 hareket hızı bonusunu iki kez uygulamayacak
  • İyileştirilmiş El Arabası artık Karanlık Çağ'da araştırılabilir
  • Double Trader'ın üretim maliyeti düzeltildi
  • Teknoloji Ağacında Moğol Bozkır Redoubt altında görüntülenen Teknolojilerin hizalanması düzeltildi.
  • Moğolların Ek Meşaleler teknolojisi artık Deniz birimlerini ve Yerleşimleri iyileştirmiyor
  • Birkaç Moğol birimini iki katına çıkarmanın maliyeti düzeltildi
  • Tithe Barns Teknolojileri, Moğollar olarak Manastır Tapınaklarını ilk kez araştırdıktan sonra artık hâlâ araştırmaya açık.
  • Dindarlık ve Bitkisel İlaç, iyileştirilmiş sürümleri araştırdıktan sonra Moğol Dua Çadırı arayüzünden düzgün bir şekilde kaldırıldı
  • Moğol Dua Çadırının içine konan Kadim Eserler, Tithe Barns araştırıldıktan sonra artık doğru şekilde kaynak üretiyor
  • Hanlık Sarayı artık Early Lancer'ları ortaya çıkarmıyor
  • Gümüş Ağaç tüccarı çift üretim maliyeti güncellendi
  • İyileştirilmiş Profesyonel Öncülerin taş maliyeti düzeltildi
Rus
  • Rus Öncüler'in av silahları artık Profesyonel Öncüler bonusundan faydalanıyor
  • Lodya Taşıma Gemisi ve Balık Gemisi dönüşümlerinde artık 2.Çağ şartı yok
  • Atlı Okçu simgesi artık benzersiz göstergeyi gösteriyor
  • Tüccar, Teknoloji Ağacının Rus Altın Kapısı bölümünün altından kaldırıldı
  • Incendiary Arrows artık Rus Lodya Ok Gemisinin saldırı hızını artırmıyor
  • Şövalye Meşalesi Hasar ölçeklemesi ayarlandı
  • Profesyonel Öncüler Teknolojisi artık Rus Öncülere +%200 hasar veriyor
  • Elit Silahşorlar artık doğru saldırı hızına sahip
  • Lodya Ticaret Gemileri artık ek 100 oduna mal oluyor
  • Mızrakçıların kendilerini süvari hücumuna karşı savunmamasına neden olan bir hata düzeltildi



Age of Empires IV - 8324 Güncellemesi - Sezar - 05-12-2021

Fransa'ya gordugum kadariyla direk bir nerf yok ama spearmenlere acayip bir buff geldigi icin indirek olarak nerf yediler. Delhi yerin dibine sokulmus gereksiz yere, CIn ise bayagi guclendi. Ama hala dengelenmesi icin daha cok yamaya ihtiyac var. Spearmenlerde menzil bugi ne zaman duzelecek acaba


Age of Empires IV - 8324 Güncellemesi - Aeschyli - 05-12-2021

Delhi oyun ilk çıktığından beri çok popüler durumda değildi. Son iki haftada bazı oyuncular erkenden sacred site ele geçirip çevresine sur örerek oyunu kazanmaya çalışıyorlardı. Medeniyetin tek avantajı buymuş gibi görünüyordu ve bir anda popülaritesi arttı. Geliştiriciler bu şekilde oynanmasını düşünmemiş olacak ki hemen kaldırdılar ama şuanda kesinlikle delhi seçmek için tek bir sebep bile kalmadı denebilir.

Spearman buff alması elit şövalyeleri counterlaması açısından gerekliydi ancak oyunda zaten zayıf olan horseman birimine nerf gelmesi gereksiz oldu. Şuan horseman bastığınızda gerçekten birimin ne işe yaradığını sorgular duruma geliyorsunuz. Ünite neredeyse hiçbir birime karşı iyi bir counter olamıyor. Sadece okçu basan ve kite yapamayan birisini yakalarsanız belki iyi bir seçim olabilir ama bu durum ne kadar gerçekci bir senaryo orası düşünülür.

Bunların dışında oyunda pek çok bug temizlenmiş. HRE prelate aura efekti ve Abbasi Camel efekti düzgün çalışmıyordu. Şuan da bu iki medeniyet daha oynanabilir durumda denilebilir. Aynı şekilde Çin için vergi toplayıcılar daha düzgün çalışıyor. Üstüne birde Zhuge Nu biriminin maliyeti ucuzlayınca Çin bir anda çok güçlenmiş. Erken oyunda Zhuge Nu spamlayarak hayatta kalmanız gerçekten çok kolay. Blacksmith geliştirmesinden sonra armor sahibi ürünleri bile hızlıca biçebiliyorsunuz. Zaten son çağa kadar dayanırsanız karşınızda duracak medeniyet yok denebilir.

Genel olarak beğendiğim bir güncelleme oldu ama düzeltilmesi ve dengelenmesi gereken çok fazla şey var. Bu güncellemelerin devamını dört gözle bekliyorum.