Strategyturk Forumları
RTS: O.A.C - World Begins - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari)
+--- Forum: Strateji Kütüphanesi (https://forum.strategyturk.com/forum-strateji-kutuphanesi)
+--- Konu Başlığı: RTS: O.A.C - World Begins (/konu-rts-o-a-c-world-begins)

Sayfalar: 1 2 3 4


O.A.C - World Begins - Takeda Akane - 25-02-2022

header.jpg?t=1644570414
Yapımcı: VBB
Yayıncı: COTE
Çıkış Tarihi: Haziran 2022
Bir lider misin ? Ulusunuzu lider olduğunuza ikna ettiğinizde, dünyaya kendi siyasi becerilerinizi, insan yönetiminizi ve askeri stratejilerinizi göstermenin zamanı gelecek. O.A.C grand strateji türünde kendi türlerine ilham verecek yeni bir soluk olmayı amaçlıyor!

Görsel
Görsel


Görsel
Görsel
Görsel
Görsel


Görsel
Görsel




Steam linki.



O.A.C - World Begins - Takeda Akane - 05-06-2022

Çok enteresan bir oyun geliyor.


O.A.C - World Begins - Trevor - 14-06-2022

(05-06-2022, 13:10)Takeda Akane : Çok enteresan bir oyun geliyor.

Ben de bu oyunu tajipteyim ve sanırım bu bi Türk oyunu


O.A.C - World Begins - Takeda Akane - 14-06-2022

Evet onu belirtmeyi unutmuşum oyun Türk oyunu.


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Cote - 14-09-2022

Tüm strategyturk forum üyelerine esenlikler dilerim,

Oyunumu google da aratırken, Takeda Akane tarafından strategyturk forumda konusunun açıldığını gördüğümde çok mutlu oldum.
Öncelikle kendisine çok teşekkür ederim.

Steam linki: https://store.steampowered.com/app/1627750/OAC__World_Begins/

Siz strateji severlere hem gelişim süreci hakkında haberler vermek, hem de naçizane desteğinizi istemek için bu konuyu açma ihtiyacı hissettim.

2 yıldır üzerinde yoğun bir şekilde çalışmakta olduğum grand strategy türünde bir oyun olan O.A.C World Begins'in geliştirme süreci son hızla devam ediyor.

Oyunu tek başıma geliştirdiğim için kodlama sürecinden, grafiklerine, oyunun müziklerinden, ses efektlerine, geniş hikayesinden, sosyal medya platformları üzerinden reklam/pazarlama süreçlerine kadar her aşaması için 2 yıldır full time gün de 18 saatimi ayırmaktayım. Hiçbir bütçem veya yatırımcım olmamasına karşın, insanüstü bir çaba sarf ettiğimi söylemeliyim.

Strateji türünü sevenler bilirler ki sevdiğimiz bu tür dünya genelinde oldukça "niş" bir kitleye sahip. FPS oyunları kadar hatta platform tabanlı oyunlar kadar dahi bir kitlesi bulunmuyor. Yani bu türü seçerken asla para odaklı olmadığımı söylemek isterim. Sadece birkaç hafta da hyper-casual bir oyun yapmak, kısa zamanda iyi paralar kazanmak hedefinde değilim.

Sevdiğim tür de bir oyun geliştirmek ve benimle beraber aynı türü seven insanlarla ortak hisleri paylaşmayı hedefliyorum.

Umarım bunu başarırım.

Bazı görseller.

td64hqb.png


9l8rki2.png

9bo9edr.png

3ikftqt.png

k8q1q1u.png

gs1waub.jpg

hahnozv.png

hqx4u9d.png

fawgvez.png


Ülkemizde bir oyun geliştirmek gerçekten çok zor. Aslında sadece oyun değil buna bir "ürün" olarak bakarsak, bir ürün yaratmak gerçekten her anlam da çok zor.

Bu sebeple bir ekibe sahip -oyun şirketlerinin- dahi hyper-casual oyunlar yapıyor olmasını -bazen- anlayışla karşılıyorum.

Yine de büyük hedeflere aynı boyutta büyük fedakarlıklar sonucu ulaşılabildiğini her zaman kendime hatırlatıyorum. 

Basic/hype bir oyunla çıkış yapmayı kendime ve strateji severlere uygun görmedim. Söylediğim gibi strateji türünün kitlesi özel bir kitle. Erzurum- fiyaskosunun ardından haklı olarak Türk yapımı oyunlar için büyük bir ön yargı oluştu. Bu önyargıyı tamamen haklı bularak, O.A.C'ın planladığım gelişiminden daha da üst bir seviye de olması gerektiğine karar kıldım. Belki bu sayede Türk yapımcılar kaybettiği güven olgusunu geri kazanırlar.

OAC'ın aslında temelde strateji türünün, tam bir "delilik" işi olduğunu söyleyebilirim. Normal şartlarda bu denli büyük ve detaylı bir dünyayı yaratma riskine, Türkiye'deki hiçbir oyun şirketi dahil olmayacaktı. Şirketlerin yazılım ekibinin, reklam giderleri ve ekipmanları, belki kiralar vb. ülkedeki ekonomi de göz önüne alındığında ortaya çıkacak olan ürünün 2 yıl boyunca hiçbir kazanç sağlamadan finanse edilmesi gerekirdi.

Bu yükün altına girecek Türk bir şirket maalesef tanımıyorum. 

Ancak bağımsız bir yapımcı bunu kısmen başarabilir. 


Elimden gelenin en iyisini yaratmak için çok çalıştığımı söyleyebilirim.

Kısacası, hiçbir desteğim yok ve sizlerin desteklerinizi bekliyorum. İstek listesi şuan benim için en büyük destek olacaktır.

Ayrıca fikir, görüş, öneri ve diğer tüm yorumlarınızı muhakkak dikkate alacağım.

Şimdiden sizlere çok teşekkür ederim.


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - korkusalan - 14-09-2022

Diğer alanları bilmem ama istersen oyunu oynayacak en azından bir yayıncı bulabilirim daha hızlı yayılsın diye


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Cote - 14-09-2022

Elbette, bunu çok isterim. Geçtiğimiz haziran ayında ön alfa sürümü yayınlama hedefindeydim, fakat sonrasında yayın tarihini ileri bir tarihe erteledim. Kesin tarih belli olduğunda size haber vermemi ister misiniz? Desteğiniz için teşekkürler.


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Val Thorne - 14-09-2022

unknown.png

Attığın resimlerde türkiyenin etnik dağılımı böyle gözüküyor. bunu neye dayanarak yaptın merak ediyorum


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Takeda Akane - 14-09-2022

Forumumuza hoşgeldin oyununu yakından takip ediyorum. :up:


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Cote - 14-09-2022

Val ThorneÖncelikle -Oyunlarda- yer alan istatistiki sayıların, gerçek dünyada ki sayılarla birebir örtüşmesi beklentisi gerçek dışı olur. Örneğin HOI'de yer alan askere alım, nüfuslar veya ülkelerde yer alan fabrika sayılarının neye dayanarak yapıldığını sormak gibi. Tunceli'nin başlı başına bir bölge olması gibi vb. Keşke Paradox'a neye dayanarak yaptınız diye sorabilsek ve yanıt alsak :) Herhangi bir strayeji oyunu için de bu geçerli.

Türkiye'de veya dünyada vatandaşlara genetik ölçümler yapan, etnik istatistik/harita çıkartan bir kurum bulunmuyor. Yani sayılara veya yüzdelere devletlerin dahi erişimi yok. Bu durumda oyunlarda gözleme, sosyolojik dağılıma, siyasal olaylara ve tüm tarihsel sürece bakarak tahmini dağılımlar yaparız. OAC da toplam 205 ülke ve 2.5 milyon şehir bulunuyor. Her birinin din/etnik grup ve ideolojik dağılımı, şehirlere göre vatandaşların meslek dağılımları, suç oranları, terör örgütleri ve siyasi yapı gibi istatistikleri var. Günümüzde ise hiç birinin etnik dağılımını gösteren gerçek bir veri bulunamaz.
Umarım merakını gidermiştir.

Ek bilgi: Oyunda gerekli ideolojiye ilerleyerek, ülkede tek bir etnik köken yaratmak da mümkün. Sınır dışı politikaları veya başka kötü kötü şeyler.

(14-09-2022, 19:02)Takeda Akane : Forumumuza hoşgeldin oyununu yakından takip ediyorum. :up:

Hoşbuldum, ilginiz için teşekkür ederim.


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Takeda Akane - 14-09-2022

Ben şu steam'de bahsettiğin gizli meslekler kısmında daha fazla ayrıntı duymak isterim. Örneğin bir suikastçi olup sonra devlet başkanımı oluyoruz?


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Val Thorne - 14-09-2022

(14-09-2022, 20:06)Cote : Val ThorneÖncelikle -Oyunlarda- yer alan istatistiki sayıların, gerçek dünyada ki sayılarla birebir örtüşmesi beklentisi gerçek dışı olur. Örneğin HOI'de yer alan askere alım, nüfuslar veya ülkelerde yer alan fabrika sayılarının neye dayanarak yapıldığını sormak gibi. Tunceli'nin başlı başına bir bölge olması gibi vb. Keşke Paradox'a neye dayanarak yaptınız diye sorabilsek ve yanıt alsak :) Herhangi bir strayeji oyunu için de bu geçerli.


%100 doğru olup olmadığını sormadım zaten gerçekten 2023 türkiyesinde türk etnik nüfusunun %20den bile az olduğunu mu düşünüyorsunuz? hadi onu geçtim sayısı kayıtsızlarla beraber taş çatlasa 13m u bulabilecek sığınmacıların hepsini arap kabul etseniz bile %25 gibi absürt bir oran oluşmuyor. Daha da komiği kürt etnik nüfusunun türk nüfusundan daha fazla olması. %100 doğru olmaması argümanını kullanmanız bu kadar absürt değerler vermenizi haklı çıkartmıyor haberiniz olsun.


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Cote - 14-09-2022

(14-09-2022, 20:13)Takeda Akane : Ben şu steam'de bahsettiğin gizli meslekler kısmında daha fazla ayrıntı duymak isterim. Örneğin bir suikastçi olup sonra devlet başkanımı oluyoruz?

Yok hayır, gizli meslekleri tamamen farklı bir mekanik olarak kurguladım. Oyuncular eğer isterlerse, oyun esnasında -gizli meslekler- vasıtasıyla birbirleri ile de bireysel bir savaş halinde olabilirler. Dünya üzerinde bazı değerli eşyalar bulunuyor olacak, easteregg gibi ve bulunması kolay olmayan. Oyuncular seçtikleri gizli meslek grubunun gerekliliklerine göre hareketle başka bir savaş halinde olacak. Tabi ki bu tamamen oyuncunun tercihine bağlı olacak. Yan bir görev mekaniği gibi düşünebiliriz.

(14-09-2022, 20:17)Val Thorne : %100 doğru olup olmadığını sormadım zaten gerçekten 2023 türkiyesinde türk etnik nüfusunun %20den bile az olduğunu mu düşünüyorsunuz? hadi onu geçtim sayısı kayıtsızlarla beraber taş çatlasa 13m u bulabilecek sığınmacıların hepsini arap kabul etseniz bile %25 gibi absürt bir oran oluşmuyor. Daha da komiği kürt etnik nüfusunun türk nüfusundan daha fazla olması. %100 doğru olmaması argümanını kullanmanız bu kadar absürt değerler vermenizi haklı çıkartmıyor haberiniz olsun.

Yorumunuz için teşekkürler, siz öngörünüze göre bir yüzde/sayı verirseniz bunu 2023 Türkiyesine direkt olarak ekleyeceğim.


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - SiyahAtlıHarzem - 14-09-2022

Şu verileri düzeltin. Kimden akıl aldınız da böyle saçma sapan veriler koyuyorsunuz.


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Yasin Ahmet - 14-09-2022

Bu agresiflik ne arkadaşlar, ileride gerek görülürse değiştirilir zaten. İletide bastıra bastıra söylemiş arkadaş, oyun alfa versiyonda. Placeholder tabanı olmayan bir veri bile olabilir. İnsan en azından önce bir kibarca sorar sonra sakince tartışır, niye düzgünce uzlaşmak ve mantıklı bir sonuca ulaşmak varken sanki vatan hainiymiş gibi davranıyorsunuz adama?


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Val Thorne - 14-09-2022

Yakın bir tahmin yapacak kadar bilgim yok ama türklerin türkiyede azınlık olmayacağının bir tahmin değil gerçek olduğunu düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın kızmak için yazmış gibi bir görüntü ortaya çıkmış olabilir ama kızmak için yazmadım sadece neden ve neye dayanarak olduğunu merak ettim.


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Takeda Akane - 14-09-2022

Anladığım bu gizli meslekler CK'deki gibi rol yapma öğesi gibi birşey olacak değilmi?


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Cote - 15-09-2022

(14-09-2022, 22:25)SiyahAtlıHarzem : Şu verileri düzeltin. Kimden akıl aldınız da böyle saçma sapan veriler koyuyorsunuz.

Öncelikle haddinizi bilin ve üslup öğrenin. Karşınızda sınıf arkadaşınız yok. Kin ve nefretiniz neye karşı bilemem, lakin düzgünce açıklarsanız bu heyecanınızı seve seve gideririm. Rahatlarsınız. Forum adabını ve diğer birçok erdemi öğrendiğinizde geri gelin, muhatap alınacak seviyeye ulaştığınızda tekrar konuşalım. 

(14-09-2022, 22:58)Yasin Ahmet : Bu agresiflik ne arkadaşlar, ileride gerek görülürse değiştirilir zaten. İletide bastıra bastıra söylemiş arkadaş, oyun alfa versiyonda. Placeholder tabanı olmayan bir veri bile olabilir. İnsan en azından önce bir kibarca sorar sonra sakince tartışır, niye düzgünce uzlaşmak ve mantıklı bir sonuca ulaşmak varken sanki vatan hainiymiş gibi davranıyorsunuz adama?

Değerli yorumunuz ve haklı uyarınız için teşekkürler. Durum olarak yapılan işten çok, bunun bir oyun olduğunun dahi unutulup, konuların bambaşka yerlere çekileceğini en baştan tahmin etmiştim. Biz maalesef böyleyiz. Şaşırtmadı. Evet, oyun henüz pre-alfa sürümünde, önünde ise çok uzun yıllar var. Fakat yukarıda ki zihniyet sebebiyle açıkçası oyunu Türkiye'de satmamayı dahi düşündüm. Geçen yıl steam ile bu konuyla ilgili bir görüşme sağladık. Bana satış rakamlarında ve pazarlamada neden kayıp yaşamayı bile bile tercih etmek istediğimi sordular. Haliyle anlam veremediler. Bizi anlamamaları normal çünkü dünyada eşimiz benzerimiz yok :) 

Açıkçası satışlar umurumda değil, bir kararla bunu yapabilirim. Sadece kaliteli bir kitle için isteyenlere free key dağıtırım ve olur biter. Gerisi gerçekten önemsiz.  


(14-09-2022, 23:24)Val Thorne : Yakın bir tahmin yapacak kadar bilgim yok ama türklerin türkiyede azınlık olmayacağının bir tahmin değil gerçek olduğunu düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın kızmak için yazmış gibi bir görüntü ortaya çıkmış olabilir ama kızmak için yazmadım sadece neden ve neye dayanarak olduğunu merak ettim.

Artık daha sakin olduğunuza göre şimdi daha net açıklamalar yapayım ve siz de dinleyin. Gün içinde sinirli olduğunuz bir ana denk geldi sanırım. Sorun değil bazen öyle şeyler olur. Ben de bunu fark ederek uzatmak istemedim.

Yaşınızı bilmiyorum ki bu önemsiz elbette. Sadece bazı süreçler, okumalar ve araştırmalar için vaktiniz olup olmadığını sorma amacıyla yaşınızı sordum. 

"Hiç doğu ve güneydoğu bölgelerinde bulundunuz mu? Askerlik hizmetinizi yaptınız mı? Bir oyunun gelişim sürecine başlamadan ve tek bir satır kod yazmadan önce kaç yıl bunun üzerinde araştırmalar yaptınız?" Sorularını bana sorabilirsiniz. Böylece istatistiklerin kısmen gerçeğe dayandığını açıklayabilirim.

Şimdi size bilmediğiniz, üzerine çok okunmuş, araştırma yapılmış bazı bilgiler vereyim.

Türkiye de otuza(30) yakın -farklı etnik köken- olduğunu biliyor muydunuz?

Örneğin Ege bölgesinde tamamen bizimle aynı seviyede Türkçe konuşan, Türkiye Cumhuriyeti kimliğine 3 nesildir sahip olan, Osmanlıdan bugüne burada yaşayan, ten rengi beyaz olsaydı Türk olup olmadığını asla ayırt edemeyeceğiniz siyahi ırkların varlığından haberdar mısınız?

Kars ağırlıklı, doğuanadolu bölgesinde yaşayan ve 2. dünya savaşında Türkiye'ye yerleşen, bugün orada çiftçilik yapan Alman ırklarından haberdar mısınız? 

Karadeniz bölgesinde yer alan gürcü, çerkes, laz, çeçen, slovak ırklar, bu insanların Osmanlı ve günümüz Cumhuriyet tarihi boyunca Türklerle evlenmeleri ve elbette sonrasında dünyaya gelen çocukları.

Sadece Şanlurfa-Mardin illerinde toplamda farklı sekiz(8) farklı etnik köken olduğunu biliyor muydunuz? O bölgeler de yaşayan aşiretlerin sayısını, aşiretlerin her birinin nüfusunun 2000 ile 5000 arasında olduğunu biliyor muydunuz?

Türklerin maksimum 3 çocuk yaparken, yukarıda bahsi geçen aşiretlerin, her bir evliliğinden olan çocuk sayısının 10+ olduğundan haberdar mısınız?

Ege bölgesinde, greek, pomak ve slovak ırkların sayısal varlığından haberdar mısınız?

Güneydoğuanadolu bölgesinde yar alan yerleşik hindu+arap kökenlerin sayısından haberdar mısınız? Tüm bunların 600 yıldır bu topraklarda yaşıyor olduğundan ve Türkler ile evlilik yaptığından haberdar mısınız?

Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerine yine yıllar içerisinde göç eden etniklerin, her birinin bahsi geçen bölgelere yerleştiğinden, buralarda evlilikler yaptığından ve bu evliliklerin sadece aynı etnik kökenler arası gerçekleşmediğinden haberdar mısınız?

(Bakın henüz sığınmacılara vs. hiç gelmedim bile. Tamamen Osmanlı'dan bugüne Türkiye'de yerleşik etnik kökenlerin, yüzyıllar içerisinde birbirileriyle yaptıkları evliliklerin sonucundan bahsettim. Topraklarımız milyon yıllık tarihe sahiptir. Göbeklitepe de 12.000 yıllık bir tapınak yer alıyor, bu buzul çağının sonları demek. insanlığın kökleri buraya dayanıyor. Dünya üzerindeki bulunan en eski yapı burası. Şimdi siz diyorsunuz ki; hayır efendim %100 Türk sayısı %25'ten fazla. Anladım.)

Sayfalarca yazabilir, detaylandırabilirim.

En trick örnekleri verdim, detaylara inmek istersek bunları anlatacak vaktim şuan ne yazık ki yok.


OAC'ın "hadi bugün oturup bir strateji oyunu yapayım" şeklinde basite indirgenmeyecek kadar dolu bir arka planı, yıllara yayılan araştırma süreci ve gerek sosyolojik gerek ise akademik bilgi birikimi var.

Bu konuda sizi temin ederim.

Son olarak; bugün tüm Türkiye'de etnik kökeni belirleyecek bir deney yapılsaydı, %100 Türk genine sahip %10 Türk dahi bulamazdık. %25'i fazla bile öngörmüşüm. 

Bakın %100 diyorum. Bu ne demek? Etnik dağılımın var oluşundan bugüne, kişinin on, belki yüz binlerce yıl boyunca kendi etnik kökeni dışında hiçbir farklı köken ile evlilik yapmamış olması demektir. %100 bu demektir. 10.000 yıllık varlığı boyunca tek bir kez bile farklı bir etnik köken ile evlilik yapmamış olması gerekir.

Bu güzel bir hayal, fakat gerçek değil.

Ama oyuncu, yani siz isterseniz bunu yapabilirsiniz, bakın bir ayda kıyım yaptım. Zaten oyuncunun istediğini yapabilmesi için bu mekanikleri ekledim, yoksa bunca araştırma yapmaz ve etnik alanını kaldırırdım. Kafam ve gözlerim oldukça rahat ederdi.

2i8e9i3.png

Son ek: (Spoiler) Oyundaki canlandırdığınız karakter tam olarak bir insan değil. Ayrıca bu dönemde yaşamıyor. Buraya gönderiliyor. Verileri de çok ileri ki bir gelecekten alıyor. Evet, bildiğiniz download ediyor. Gelecekten aldığı bu verileri de bir vakıf sağlıyor. Gelecekte dünyayı artık sadece birkaç şirket yönetiyor. Gibi gibi bir çok detay mevcut. Söylediğim gibi oyuncu eğer isterse politikaları tamamen değiştirebilir, bahsi geçen etnik dağım yüzdelerini gerekli politikalarla değiştirebilir. Başlangıçta zaten iktidar da yer almıyorsunuz, bu durumda oyununun yapay zekasının 2023'te bir göç dalgası gönderip göndermeyeceğini, dağılım oranlarının buna göre azalacağını veya artacağını göz önünde bulundurun. Ülkelerin bize savaş açıp açamayacağını, nüfusun azalıp artmayacağını bilemeyiz. Oyundaki değerlerin sabit olmadığını bilelim. 

-Sonuç olarak bu sadece bir oyun. 

82npfhe.png


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Marchisio - 15-09-2022

Açıkçası konuyu verileri incelemeden okuduğumda size marketing anlamında destek olmaya ve emeklerinizin çok değerli olduğunu düşünmüştüm fakat etnik köken tablonuzda gördüğüm verilerin (bu bir oyun olsa bile) doğru olmadığını, %100 Türk etnik kökeni konusunda haklı olsanız bile, böyle saçma bir istatistik çıkamayacağını düşünüyorum. Eğer bu istatistiklerinizi doğrulayan elinizde istatistiksel araştırmalar varsa lütfen bizimle paylaşın fakat şuan için kendi ufak incelemem ile bunun mümkün olmadığını ve neden böyle bir şey yaptığınızı anlayamadım. Ondan sonra aşağıdaki paylaştığınız yorumlarda oyunun Pre-Alpha döneminde Türkiye'de satmayı düşünmediğinizi ve Steam ile iletişime geçtiğinizin mesajlarını okuduktan sonra sizden iyice soğudum. Yaptığınızın ülkemizin şuanda en büyük problemlerinden biri olan bölücü yaklaşımdan hiçbir farkı olmamakla birlikte ülkemizden çıkan bir geliştiricinin böyle yaklaşımı kelimenin tam anlamıyla iğrenç. Ülkemizde bizi tiksindiren, lanet ettiren insanlar dolusuyla var fakat sizin bu yaklaşımınız kendi vatanını ve insanını bütün olarak hiçe saymak ve nefret yaklaşımı olarak gözüküyor. Size tüm kalbimle başarılar dilemek istiyordum fakat beni kendinizden soğuttunuz.


Türk Strateji Oyunu: OAC World Begins - Legnica - 15-09-2022

Varsayımlarınız zamanında şu milletler ülkeye geldiler ve evlilik yaptılar demekten öteye gitmiyor zaten bu dünyadaki tüm ülkeler için geçerli, varoluşunda ve yükselişine göç olmayan birkaç sayılı medeniyet var, sayı ve oranla yanısıtılmamış birçok varsayım söz konusu, siz Akdeniz yörükleriyle yada kadadeniz yerlileriyle hiç bulunmamış onların kültürel mirasını hiç deneyimlememişsiniz, özellikle de sizin dediğiniz gibi kesin genetik bir veri yok, üstelik türk veya başka bir ırktan iki ebevynin çocuğunun ne derece türk geni ne derece yabancı ırktan gen taşıdığını ölçecek bilgi sizde de yok, bu durumda kültürel işaretlere bakarak söylenebilir ki benim yöremde ve Türkiye'nin kırsal birçok yöresinde Moğolistan da dahi görülen şamanist gelenekler tatbik ediliyor insanlar bunu İslam sanarak uyguluyorlar, türk olmayan bir bölgede şamanizmin miras olarak edinilip inançmış gibi tatbik edildiği pek görmedim doğrusu, bu durumda Türk ırkına ait genlerin insanlarda ne kadar baskın olduğunu bilemesek de bu topraklarda baskın kültürel unsuru var etmek için Türklerin çoğunlukta ve baskın olduğunu söylemek için ek bir çabaya gerek yok, zaten şu konuşmalara bakılınca anlaşılıyor ki oyun yapımcısı sırf birileri bana Türkler neden azınlıkta diye sorsun da birkaç varsayımı paylaşıp Türkiye aşırı kozmopolit bir ülkedir tezi savayım diye yapılmış.