HoI4 - Telemetri ve Veriler - pistoltr - 27-02-2022
Hearts of Iron IV tasarımcısı C0RAX, elde ettikleri verilerin oyunu geliştirmelerindeki etkileri anlatılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/hoi4-dev-diary-telemetry-and-data.1511747/ :
Merhabalar, topluluk olarak oynadığınız bu oyunun neyden ibaret olduğuna eğlenceli bir dalış yapmanın vakti geldi. Bu günlükte telemetrimizden gözüken bazı trendlere ve istatistiklere bakacağız ve HoI4 üzerinde çalışırken bunlardan nasıl ilham kazandığımızı göreceğiz. Mükemmel veri ekibi istediğimiz tüm bilgileri toplamamız için çalıştı ve umarım bu büyük çabalarını gördüğünüze memnun olacaksınız. İleriye dönük bir nokta olarak, GDPR'ye uygun şekilde topladığımız diğer veriler de dahil olmak üzere hiçbir şahsi bilgiyi toplamıyoruz.
Öncelikle eğlenceli bir şeyle başlayalım, bu grafiğin bize ne anlattığını tahmin edebilir misiniz?
Burada deniz üretimi exploit'inin sürekli suistimalini izlediğimizi fark ettiyseniz, altın madalyayı hak ettiniz. Ancak bazılarınız hala focus'u kullanmaya pek meraklı görünüyor.
Telemetri, oyuncularımızın nasıl oynadığını izlememize ve onların eğlenebileceği bir tecrübe yaratmamıza yardımcı oluyor. Bunun pek çok örneği var, gözlemlerimizden birine örnek verirsek; çoğu oyuncu yüksek zorluklarda oynamaktan kaçınıyor.
Ayrıca yeni içeriğe kaç oyuncunun ilgi gösterdiğini görebiliriz. Burada Sovyet ve Polonya'yı oynayanların belirgin artışını görüyoruz. Almanya hala oynanan favori büyük güç, küçük güçlere bakarsak ise Komünist Çin en çok oynadıklarınızın başında geliyor.
Şimdi daha spesifik verilere geçelim, oyuncuların oyun içi davranışlarını bilmek her zaman ilgi çekici olmuştur. Çoğu oyuncunun farklı tartışma platformlarında paylaştıklarına bakarak nelerle ilgilendiğini bildiğinizi düşünebilirsiniz, lakin bundan daha da iyisi meta oyuncuların ve ortalama oyuncuların davranışlarını kesin olarak bilmek.
Örneğin çoğu kişi sahip oldukları piyade ekipmanlarını oyun sonunda kontrol ediyor.
Cidden, oyuncular Infantry Equipment III yapmaya bayılıyor.
Pekala, çok fazla grafik oldu ve biliyoruz ki grafikler tıklanma alma yöntemimiz değil, o vakit top5'lere bakalım.
Bolca atılan atom bombalarıyla başlayacağız.
Top5 hedef ülke:
1-Almanya
2-Sovyetler Birliği
3-Japonya
4-Amerika Birleşik Devletleri
5-İngiltere
Top10 hedef şehir:
1-Tokyo
2-Londra
3-Berlin
4-Hiroşima
5-Moskova
6-Nagazaki
7-Washington
8-Osaka
9-Nagoya
10-Paris
Nükleer silahların en çok kullanıldığı 5 ülke:
1-Almanya
2-Sovyetler Birliği
3-Amerika Birleşik Devletleri
4-İngiltere
5-İtalya
Gördüğünüz gibi oyuncular atom bombasını atacak yer bulmada pek de yaratıcı değiller ya da garip bir şekilde aynı yeri bombalama hırsını paylaşıyorlar. Ayrıca lütfen Paris'e atom bombası atmayı neden bu kadar çok istediğinizi yorumlarda bana anlatın.
Şimdi yeni tank tasarımcısı gibi daha yeni konulara geçebiliriz. Söylemeliyim ki tank dizaynında bir meta olduysa da biri oyunculara söylemeyi unutmuş çünkü sürekli şekilde yapılan dizayn trendi sadece ucuz alev tankları.
Geçen aydaki en favori modülleriniz kategoriler şeklinde aşağıda:
En favori tank-rolü dizaynlarınıza bakalım, hele oyuncuların çok sevdiği şu canavar MBT dizaynı dahil.
Amfibi tanklara gelirsek yine "ilginç" kolektif görüşlere sahipsiniz.
Ayrıca bunu sadece %10'unuzda gözlemledik ve dizaynların tümünün %4'ünün otomatik seçenekle yapıldığını gördük. Bu bizi tasarımcının bu yönünü geliştirmemize itecek bir durum.
Pekala daha cesur ayrıntılara geçelim. Öncelikle ilk yayınlayışımızdan beri oyuncuların dizaynlarının yeni yamalara reaksiyon olarak nasıl değiştiğini izliyorduk.
Şimdi de şu kullanışlı gözde taktiklere bakalım, bu konuda oyuncuların düşünceleri birbirlerine çok yakın.
Fakat generaller için bariz bir favoriniz var.
Fakat yeni focus ağaçları ne durumda? E hadi focus ağaçlarında nasıl yollar çiziyorsunuz ona bakalım. Burada yeni focus ağaçlarıyla oynarken olmazsa olmaz tercihlerinize bakacağız. Oyuncular genellikle genişleme ve bağımsızlık yollarını tercih ediyor, anlayacağınız üzere bu yönde veriler göreceksiniz. Fakat ayrıca oyuncuların bu yollarda hangi spesifik kararları aldığını bilmek de önemli.
Şimdi inşalara geldik, CIV'leri MIL'e çevirmek her zaman tartışılan bir konu. Gördüğümüz üzere değişim genellikle ilk yıl ortalama olarak 13.17 CIV inşasıyla oluyor. Bu Sovyet Rusya harici büyük güçlerin çoğunun ortalamadan sapmasıyla çok daha istikrarlı bir değişim gösteriyor.
Ek olarak tren yollarına ve altyapıya her zaman ihtiyacınız var.
Son olarak tümen meta'larına göz atacağız. Bu şaşırtıcı olabilir fakat her yerde kesinlikle popüler olarak görünen meta tümenler, bu alandaki tartışmaların size sunduğu kadar birbiriyle örtüşmüyor.
Gördüğünüz gibi klasik 10-0'lar, 7-2'ler ve 14-4'ler hala var ancak ortalama olarak çoğu oyunda kullanılmıyorlar.
Destek birlikleri hesaba kattığımızda durum daha da seyrekleşiyor.
Geliştirici günlüğü bu kadardı. Eğer bu kısa gözlemler hakkında spesifik olarak ilgilendiğiniz bir durum varsa bana iletin, bakarsınız ileride daha derin bir gözlem yapabiliriz.
|