https://store.steampowered.com/news/app/1531540?emclan=103582791469209467&emgid=2993190845846585210 :İkinci geliştirici günlüğümüze hoşgeldiniz ve Distant Worlds 2'ye olan ilginiz için teşekkür ederiz.
Bu sefer Mortalen'lerle alakalı yepyeni bir video ile giriş yapmak istiyoruz
Bu günlükte ilgi çekici olan ve keşfedebileceğiniz bir yer olan Distant Worlds 2 Galaksisinin hikayesine biraz değineceğiz.
Distant Worlds'un en iyi kısımlarından biri galaksinin detaylı bir şekilde sunulması ve 'yaşıyor' olması. Neredeyse baktığınız her yerde bir şeyler oluyor. Diğer 4xlere kıyasla soyutlanma çok daha az durumda. Bazılarında sadece askeri filonuzdaki gemileri görebilirsiniz veya bir sistem sadece bir yıldız ve birkaç gezegenle temsil edilir. Bazı oyunlarda galaksi aralarına iki çizgi çekilerek nereye gideceğinin belli olduğu yıldızlardan ibaret olabiliyor. Distant World 2'de ise uzayın kendisine sahipsiniz. Sadece yıldızlar ve gezegenler değil bunların arasındaki tüm alan sizin uzayınız oluyor. Bu alana nebulalar, ion,radyasyon ve yerçekimi fırtınalarıda dahil. Keşifler, seyahetler, savaşler ve hemen hemen her şey bu uzay içerisinde yaşanıyor.
Bazı keşifler hakkında gelecek bir günlükte konuşacağız. Ama hikaye temeli olarak söyleyebiliriz ki üzerine inşaa yapılabilecek büyük bir alan var. Kadim Galaksi'nin çeşit çeşit kalıntılarını yerleştirmenin yanısıra her gezegeni, ayı, yıldızı ve asteroid'i birbirinden ayıran özgün özellikleri var. Kadim harabeler bulabilirsiniz, data kalıntıları bulup bunlarla önceden bilinmeyen bölgeleri açabilirsiniz, terk edilmiş veya kısmen yok edilmiş uzay gemileri, kadim uzay savaşlarının kalıntıları, bir özgün gezegen özelliği,... gibi bir çok şey var. Bunların tamamı galaksi oluşturulurken oraya konuyor. Bazılarını bulmak diğerlerinden çok daha kolay. Bazıları en iyi kaşiflerinizce bulunabilecekken diğerleri ip uçlarına sahip olduğunuzda kolayca bulunabilir. Oluşturulan her Distant World 2 galaksi'si birçok sırrın keşfedilebileceği devasa bir oyun sahasıdır.
Statik keşiflerin dışında sizi bekleyen başka şeylerde var. İlk olarak Korsanlar var, ilk izlenimde görüldüklerinden biraz farklılar ve hikayeleri burada kısaca anlatılamayacak şekilde kompleks. Uzayda monopoly sahibi olmaya alışık oldukları için size meydan okuyacaklardır. Gönderdikleri yağmacıları durdurmanız gerekecek ve zamanla onları yok mu edeceğiniz yoksa şartlarını bir şekilde kabul edip müzakereyle birlikte barışı mı seçeceğiniz size kalmış. Galaksi hakkındaki bilgileri sizden daha fazla bu bilgileri elde edebilirsiniz tabi bedelini ödediğiniz müddetçe.
Ayrıca uzay boşluğunda olağandışı boyutta ve kökenden gelen yaratıklar bulunuyor. Bunlar yıldızlarası seyahat ediyorlar. Bunların kökenini keşfetmek size kalmış. Bu yaratıkların bazılarını belirli yıldız sistemlerine genişlerken birer engel olarak önünüzde bulabilirsiniz diğerleri ise uzayda seyahat eden gemilerinize tehlike arz edebilir.
Aşağıda uzak mesafede bir Gravillex görebiliyoruz. Enerji ışınıyla saldırdığı insan yük gemisi şans eseri saldırıdan kurtuluyor. Bu agresif yaratıklar Kadim Galakside pek bulunmazdı ama son zamanlarda sayıları çok arttı. Bunlar enerji için yıldızlardan beslenirler. Beslendikleri yıldızın türüne göre daha tehlikeli olabilirler.
Aşağıda bir Ardilus görüyoruz. Genellikle Gaz devlerinin çevresinde bulunan pasif bir uzay sakini. Dikkatli olmakta fayda var ama bölgesine girerseniz tehlike arz edebilir aşağıdaki Mortalen Eskort gemisine olduğu gibi.
Bunların yanısıra Korkulen Vordikar'larda var. Gizlilik konusunda iyi oldukları için asteroidlere gönderdiğimiz 3 keşif gemisi geri dönemedi. İleryen günlüklerde birini size göstereceğiz.
Bunlardan başka her bir ırk için 'Hizip hikayesi' eklemekle kalmayıp aynı zamanda 'ana hikayeyi' de büyüttük (Oynanabilen Hizipler Ackdarians, İnsanlar, Mortalen, Haakonish, Zenox, Boskara ve Teekan). Distant Stars:Universe'nin sahip olduğundan çok daha fazlası bu. Bunlara yeni bir hikaye ve event sisteminin yapılması da dahil. Bunlar bize geçmişte koyabildiklerimizden daha fazla event ve hikaye seçeneği ekleyebilme imkanı sundu ( bu sistem oyuncular ve modcuların kendi isteğine göre değiştirmeye ve hikayelerini yazmaya açık)
Oyundaki her hizip belirli bir oynanış tarzını temsil eder. Örnek verecek olursak Mortalenler ' Disiplinli Savaşçılardır ' buda onların hizip hikayesi ve hizip zafer koşullarının o tarz bir oynanış biçimine bağlı olduğu ve ödüllendirdiği manasına geliyor. Ana hikaye Kadim Galaksi ve geçmişte ne yaşandığına dair bilgiler verirken, hizip hikayesi o hizipin o arkaplan hakkında birçok şeyi aydınlığa kavuşturur ve onlarla alakalı eventler içerir. Aynı zamanda oyuncuya özgün ve ödüllendirici lokasyonlar bulma imkanı sağlar. Tüm hizip hikayelerini oynayarak Kadim Galaksi'nin hikayesinin tüm parçalarını birleştirebilirsiniz.
Örnek olarak aşağıda 'hile modunda' alınan bir ekran alıntısı var ve ana hikaye/hizip hikayesiyle alakalı eventlerin oluşturulan galaksi genelinde bulunduğu konumları gösteriyor. Normal gizli bonusların yanısıra harabeler ve keşifler. Her küçük işaret ya tek bir eventi yada event zincirinin başlangıcını temsil ediyor. Galaksi genelinde kendiniz yolunuzu bulurken tabikide hile moduna ihtiyacınız olmayacak. iyi ve cesur bir şekilde keşfe çıkarsanız anlatacak birçok hikaye elde etmeniz mümkün.
Her zamanki gibi oyunu kendi yönteminizle oynamanıza izin vermek istiyoruz. Yani Galaksi oluşturulmadan önce kurulumdan Korsanları isterseniz kapatıp açabilirsiniz, uzay yaratıkları, ana ve hizip hikayeleri , uzay yaratıkları ve korsanlarının miktarı ve güçlerini ayarlama,... gibi seçenekler var. Hizip başarım koşullarını da kapatabilirsiniz. Seçtiğiniz hizibi farklı bir şekilde oynamak isterseniz hükümet tipinide değiştirebilirsiniz. Galakside sizin sandbox'unuz olarak bakıyoruz. Bunu şekillendirmek ve istediğiniz şartlarda oyun kurma imkanı tanımak için gerekli araçları sağlamaya çalışıyoruz.
Ümit ederim ki bu Distant Worlds 2'nin Galaksisine biraz ışık tutmuştur ve oynayacağınız Distant World hikayesinin aşağı yukarı nasıl olacağını göstermiştir. Birkaç hafta sonra yeni bir geliştirici günlüğünde görüşmek üzere!