Strategyturk Forumları
Günlük: CK2 - Oyun Ayarları - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Crusader Kings II (https://forum.strategyturk.com/forum-crusader-kings-ii)
+---- Forum: CK2: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-ck2-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: CK2 - Oyun Ayarları (/konu-gunluk-ck2-oyun-ayarlari)



CK2 - Oyun Ayarları - Duman - 26-04-2016

ck.jpg
Daha önceden Crusader Kings II geliştirici günlüklerinin 17 Mayısa kadar durdurulduğu açıklanmıştı.
Henrik Fahreus Stellaris'ten başını kaldırıp Crusader Kings'e odaklanmak istemiş ve bu esnada bir de geliştirici günlüğü yayınlamış.

Merhabalar, Stellaris'ten başımı kaldırmışken sizler için bir Crusader Kings II geliştirici günlüğü yazmak istedim. Defansif Paktların ve Geri Çekilmenin topluluk tarafından aldığı tepki, Crusader Kings II'nin ilk günlerinde sahip olduğum bir isteği tekrardan hatırlamama sebep oldu. Oyunun ayar ekranını o kadar geliştirmek ki insanların modlamaya ihtiyaç duymaması, bu fikirde Civilization veya XCOM : Enemy Unknown'ın Second Wave eklentilerinin de etkisi mevcut. Bu bahsettiğim oyunlarda da oyunun dosyalarına girmeden oyunla ilgili çok sayıda değişiklik yapabiliyorsunuz. Oyunculara bu tür bir serbestlik tanımanın doğru olduğunu düşünüyorum ve ben de çoğu zaman farklı ayarlarda oyun oynuyorum.

Ancak şunu da unutmayalım ki her oyunun bir " oynanması gerektiği şekli " mevcut. Oyun tasarlanırken o şekilde tasarlanır ve tasarlayanlar o şekilde oynanmasının doğru olduğu kanaatindedir. Ancak 11 Crusader Kings II eklentisinden sonra her şey kristal kadar temiz olamayabiliyor. Açıkcası uzun bir süredir CK2 oynarken kendi yaptığım bir mod ile oynuyordum. Modculukla ilgili sıkıntılı bazı hususlar var.
  • Bu modlara ulaşmak her zaman mümkün olamayabiliyor, belli sitelerden haberdar olmanız gerek.
  • Bir miktar uğraş ve yetenek gerektiriyor.
  • Çoğu zaman sanki oyunun oynanması gereken şeklini değiştirerek oynadığınız hissiyatına sebep olabiliyor ve başarım elde edemiyorsunuz.
  • Modlar oyunun kendisi gibi sürekli desteklenmeyebiliyor, bir noktadan sonra terkedilebiliyor veya yarım bırakılabiliyor.
Bu gibi sebeplerden ötürü çok sayıda Paradox tarafından onaylanmış oyun ayarını oyuna ekledik. Yeni bir oyuna başlarken artık çok sayıda seçenekle karşılaşacaksınız, bu seçeneklerin çoğu basit şeyler olsa da bazıları oyunun tam olarak oynanışını değiştirecek dolayısıyla başarım elde etmek mümkün olmayacak. Aşağıda hala çalışma halinde olsa da sahip olduğumuz seçenekleri inceleyebilirsiniz.
  • Sandbox vs Ironman
  • Geri Çekilme : Açık - Kapalı
  • Defansif Paktlar : Açık - Kapalı
  • Cinsiyet Eşitliği : Normal - Tarihsel - Herkese - Oyuncuya
  • Sunset Invasion : 13.YY'de - Rastgele - Kapalı
  • Moğol İstilası : Tarihsel - Rastgele - Kapalı
  • Yağmalama : Tarihsel - Kısıtsız - Kapalı
  • Hastalıklar : Dinamik - Tarihsel - Ölümcül
  • Doğaüstü Olaylar : Kapalı - Açık
  • Maceracılar : Normal - Nadir - Kapalı
  • Bölgesel İsyanlar : Normal - Nadir - Kapalı
  • Naiplik : Açık - Kapalı
  • De Jure Değişimi : Normal - Kısıtlı - Kapalı
  • Dinamik Krallıklar ve İmparatorluklar : Açık - Kapalı
  • Diplomatik Menzil : Açık - Kapalı
Kırmızı seçenekler seçildiğinde oyun Ironman olarak oynanamaz olacak.


Bu yeni sistem tamamen modlanabilir, dolayısıyla modcular bu ayar sayfasına yeni ayarlar eklemekte serbest.

Eklenmesinin uygun olacağını düşündüğünüz başka ayar var mı? Fikrinizi belirtin.


CK2 Geliştirici Günlükleri - 26 Nisan - Oyun Ayarları - Jasebon - 26-04-2016

Oo modculuğu geliştirecekler galiba benim bir mod var takip eden varsa googela yazınca çıkar bu ayarlarla o mod oldukça zevkli hala gelebilir.


RE: CK2 Geliştirici Günlükleri - 26 Nisan - Oyun Ayarları - Snyk - 26-04-2016

Daha çok dinamik isimlendirme mi?

1rot3g.jpg