Strategyturk Forumları
Günlük: Vic3 - Afyon Savaşları, Kültürel Takıntılar ve Dini Tabular - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Victoria 3 (https://forum.strategyturk.com/forum-victoria-3)
+---- Forum: Vic3: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-vic3-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Vic3 - Afyon Savaşları, Kültürel Takıntılar ve Dini Tabular (/konu-gunluk-vic3-afyon-savaslari-kulturel-takintilar-ve-dini-tabular)



Vic3 - Afyon Savaşları, Kültürel Takıntılar ve Dini Tabular - Duman - 31-03-2022

banneran.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta Afyon Savaşlarına, Kültürel Takıntı ve Dini Tabu sistemlerine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/dev-diary-40-opium-wars.1518090/ :Herkese merhabalar, bu haftanın Victoria 3 geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün, Mart ayı boyunca sürdürdüğümüz ticaret odaklı günlüklerin bir devamı olarak Afyon Savaşlarından, Kültürel Takıntılardan ve Dini Tabulardan bahsedeceğiz.

1830'larda Çin'de ciddi bir afyon bağımlılığı mevcuttu. Bu bağımlılığın sadece sosyal ve ekonomik değil, aynı zamanda askerî bazı sonuçları olmuştu. Qing hükümeti dışarıdan afyon girişini durdurmaya çalışsa da, Britanyalı tüccarlar yasadışı bir şekilde piyasaya afyon sürmeyi başardı. Nihayetinde Qing yetkilileri Canton'daki afyonların imha edilmesi için emir verdiğinde, Britanya buna ateşle karşılık verdi. Birinci Afyon Savaşı olarak bilinen bu savaş, Qing hükümeti için hezimetle sonuçlandı ve Batılı güçler tarafından denk olmayan ve aşağılayıcı bazı antlaşmalara tabi tutuldu.

Victoria 3'te Afyon Savaşlarını Gündem Maddeleri ve Olaylar aracılığıyla yansıtıyoruz. Çin oyuna bu krizin ortasında başlıyor, onun dışında oyun içi şartların oluşması durumunda diğer tanınmamış ülkeler de aynı krizle başetmek zorunda kalabiliyorlar.

opiumwarsstart.png

Afyon Krizi olayı, ülke genelinde Hayat Standartını düşürdüğü gibi, Ölüm Oranlarını yükseltip, ordunuzun verimliliğini azaltır.

Şimdi gelin Kültürel Takıntılardan bahsedelim. Oyunda kültürler, spesifik bir ticari mala karşı takıntı sahibi olabilirler. Bu durum gerçekleştiğinde, mevzubahis kültüre sahip Nüfuslar dünya üzerinde nerede olurlarsa olsun, o ticari malı elde etmek için çaba sarfederler ve daha çok harcama yaparlar. Çin'deki Han Nüfuslar, sahip oldukları serveti Afyon elde etmek için harcarlar ve bu harcadıkları miktar, Likör veya Tütün için harcayacaklarından daha fazla olur. Bu durum ister istemez Afyonun fiyatını yükseltir, Çin'e Afyon satan yabancı güçler bu durumdan faydalanır ve bağımlılığın yaygınlaşması işlerine gelir. Kültürler zaman içerisinde yeni Takıntılar oluşturabilirler ve ülkenizdeki Nüfusların değişken taleplerine uyum sağlamanız gerekir.

Mekaniksel olarak bağlantılı bir şekilde (Afyon Savaşlarıyla bir alakası olmasa da), Dinler de çeşitli ticari malları Tabu haline getirebilirler. Örneğin Müslüman mezheplerinde Likör ve Şarap tüketimi Tabudur. Bu durum, Kültürel Takıntıların tam tersi etki yaratır, mevzubahis dine mensup Nüfuslar bu ticari malı tüketmekten kaçınırlar ve daha az harcarlar. Bu durum Müslümanların genellikle Likör yerine Tütün ve Afyon tüketeceği, Şarap yerine Çay veya Kahve tüketeceği anlamına gelir. Tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi, kimse inancını tümüyle uygulamayabilir, dolayısıyla bunlar satınalma kararlarında bir etkenden ibarettir, bir ürünün Tabu olması onun tüketilmeyeceği anlamına gelmez. Takıntılardan farklı olarak Tabular oyun içerisinde statiktir, değişmez.

opiumwarsnew.png

Pekin 1836 yılında oyundaki en kalabalık Eyaletlerden birisidir. 19 milyon insanın yanı sıra Yasak Şehir Anıtına ve önemli bir kısmı artık işlevini yitirmiş olan Çin Seddine ev sahipliği yapar.

Şimdi Afyon Savaşlarına geri dönelim.

Eğer Çin (veya Afyon Krizindeki hedef ülke, günlüğü basit tutmak için bu ülkenin Çin olduğunu varsayalım) sorunla yüzleşmeyi tercih ederse, Afyon Krizi Gündem Maddesinde bu sorunu nasıl çözebileceğine ve bu sorunun ne zaman başarısızlıkla sonuçlanacağına dair koşulları takip etmesi gerekecek. Çin katiyen Serbest Ticaret yasasına sahip olmamalı, Büyük Güçlerin Serbest Liman taleplerine karşı direnmeli. Bu iki madde, yapay zekanın Çin'e karşı Diplomatik Oyunlarda öncelik verdiği talepler olacak. Bir yandan Batılı güçlere karşı direnirken, öte yandan Afyon ticaretini tamamen yasaklamanız gerekecek.

opiumwarsgbrevent.png

Büyük Britanya ile (veya herhangi önemli afyon üreticisiyle) oynarken, Afyonun yasaklanmasını engellemek için elinizde bazı araçlar bulunacak. Bu şekilde Çin'in derinliklerine dahi ulaşabilirsiniz.

Çin'in afyonu yasaklama girişiminin elbette bir karşılığı olacak. Çin'e afyon ithal eden tüm Büyük ve Orta Güçler, meseledeki tutumlarını belirlemeleri için bir olayla karşılaşacak. Küçük bir ihtimal de olsa bunu görmezden gelmeleri mümkün ancak genellikle bu girişime muhalefet olmayı tercih edecekler. Muhalif olmaları durumunda, bu ülkeler de Afyon Krizi Gündem Maddesine sahip olacak ve onların başarı koşulları, Çin'in başarısızlık koşullarıyla örtüşecek. Afyon ticareti yapan ülkeler Çin'i Serbest Ticaret yasasına zorlamalı veya ticareti engelleyen ülke üzerinde Serbest Liman edinmeli. Savaş hedefleri önceden belirlenmiş bir Diplomatik Oyun yerine, yapay zeka (ve oyuncu) Gündem Maddesini tamamlayacak hedeflerin seçileceği bir Oyun başlatmak için teşvik edilecek.

opiumwarsgoodend.png

Afyon bağımlılığından ve yabancı güçlerin zorbalığından kurtulan Qing hanedanı, onların tarihte çöküşüne sebep olmuş diğer krizlerin de üstesinden gelebilir.

Eğer Çin afyon akışını durdurmayı başarırsa, tarihin akışında bir değişiklik meydana gelecek ve içerisinde bulunduğu krizi çözmüş olacak. Tüm ana kültürler Afyon Takıntısından kurtulacaklar, ülkeyi etkileyen negatif etkenler silinecek. Yabancı güçlerin dersini almasıyla birlikte, Çin iç karışıklıklara sebep olan adaletsiz antlaşmalardan da kurtulmuş olacak.

gE4v5cypPs5v30cmQhBn6Z9SFE1f486XcG7t--MA...4dN8TI2zwM

Kırılgan Birlik, Victoria 3'teki "en geniş" Gündem Maddesi, oyunun tüm kademelerinde kendini gösteren farklı içeriklere sahip. Örneğin Afyon Savaşları 1836'da halihazırda ilerlemekteyken, Boxer İsyanı Han milliyetçiliğinin başladığı, oyunun son dönemine geçmeden tetiklenmiyor.

Eğer olur da Afyon Krizini çözemezseniz, işte o zaman bunun ciddi sonuçları olacak. Hükümetiniz Meşruiyet kaybedecek, ülkenin dört bir köşesinde Radikaller belirecek, Eyaletlerinizde Kargaşa oranının yükseldiğini göreceksiniz. Tüm bunlar yetmezmiş gibi, Afyon Savaşında başarısız olmak Kırılgan Birlik Gündem Maddesi üzerinden takip edilen "bölünme" değerinizi yükseltecek. Eğer bölünme değeri %100'e ulaşırsa, Çin bir düzine savaş lordu tarafından yönetilen devlete bölünecek. Afyon Savaşlarında Çin'in başarısız olması direkt olarak misyonerlerin ülkeye akın etmesiyle sonuçlanacak, bu da Çin'de radikal ayaklanmaları beraberinde getirecek. Eğer yabancı nüfuzu, Han milliyetçiliği ile kesişirse, halkın egemenlik talebi Qing Hanedanının ayakta durmasını tehdit eden bir hal alabilecek. Anlayacağınız, tek bir başarısızlık, daha nice başarısızlıkların habercisi olabilir.

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki haftayla birlikte ticaret odaklı günlükleri geride bırakıp savaş odaklı günlüklere geçiyoruz. Önümüzdeki hafta Mikael Andersson sizlere Victoria 3'teki devrim mekaniğini tanıtacak.