Strategyturk Forumları
Günlük: LoL - 22 Nisan Oynanış Gündemi - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari)
+--- Forum: MOBA & Autobattler (https://forum.strategyturk.com/forum-moba-autobattler)
+---- Forum: League of Legends (https://forum.strategyturk.com/forum-league-of-legends)
+---- Konu Başlığı: Günlük: LoL - 22 Nisan Oynanış Gündemi (/konu-gunluk-lol-22-nisan-oynanis-gundemi)



LoL - 22 Nisan Oynanış Gündemi - PCOyun - 22-04-2022

Görsel

22 Nisan Oynanış Gündemi
OAE: Şehir Efsaneleri ve Yanlış Bilinenler.

https://www.leagueoflegends.com/tr-tr/news/dev/22-nisan-oynanis-gundemi/ :Herkese selam! Ben, Riot GalaxySmash. Bugün size OAE, yani Oyun Analiz Ekibi'nden bahsedeceğim. LoL'ün oldukça karmaşık bir yapısı olduğunu söyleyebiliriz ve yeni fikirleri hayata geçirmeye çalışırken bazen tek bir değişikliğin oyunu ne şekilde etkileyebileceğini kestirmek zor olabiliyor. İşte OAE tam olarak bu noktada devreye giriyor! Bizim işimiz basitçe, oyun tasarımcılarının ürettikleri yeni içerikleri LoL'ün geri kalanına nasıl uygun hale getirebileceklerini anlamalarına yardımcı olarak hedeflerimize olabildiğince yakınlaşmak. Biz tıpkı insanların omzunda duran Yuumi'ler gibiyiz. Oradan oraya koşuşturup ekiplerin tasarım hedeflerine ulaşmalarına yardım ediyoruz. Peki bu tam olarak nasıl işliyor? Sormanıza sevindim! Sorunuzu OAE hakkındaki en yaygın şehir efsanelerini çürüterek cevaplayacağım!



Şehir Efsanesi #1: OAE'nin amacı oyunu sunucularda test etmek
OAE'nin mevcut içerikleri düzenlemek üzerine çalıştığı doğru fakat biz bunu tasarım aşamasında, yani içerikler çıkmadan önce yapıyoruz! Örneğin tasarımcıların Parçalanmış Kraliçe'nin Tacı'nı "savunma ağırlıklı bir büyücü eşyası" yapmak istediklerini fark ettikten sonra eşyayı "birçok farklı şampiyona hitap edecek" şekilde tasarlama fikrini öne sürdük. Bunu yaparken aynı zamanda "büyücülerin ana zayıflığı olan kırılganlığı tamamen ortadan kaldırmamasını" sağladık. Tasarım aşamasının başlarında yaptığımız bu öneriler tasarımcıların kafasında daha belirgin bir fikir oluşmasını sağladı. Onlar tasarımın ilk halini hazırladıktan sonra, eşyayla ilgili öngöremeyecekleri riskleri ve etkileri anlamalarına yardımcı olmak için birtakım testler yürüttük. Mesela ikisinin de farklı durumlarda kullanılması yerine Parçalanmış Kraliçe'nin Tacı'nın savunmaya yönelik ana ihtişamlı büyücü eşyası olarak Hepbuz'un yerine geçmesi riski bunlardan biriydi. Bu oldukça işbirliğine dayanan ve deneme yanılma odaklı bir süreç. Bu yüzden yeni içerikler çıkarmadan önce bir sürü döngüden geçiyoruz.

Şehir Efsanesi #2: OAE yalnızca oynanış testleri yapıyor
Oynanış testleri işimizin büyük ve önemli bir kısmını oluşturuyor olsa da oyundaki içerikleri analiz etmek için birçok farklı araç kullanıyoruz! Oynanış testleri kısıtlı olduğundan bunlar son derece önemli. Gün içinde yapabileceğimiz oynanış testi sayısı sınırlı. Üstelik bazı testler karışıklığa yol açabildiğinden aynı oyunda birden fazla kez yapılamıyor (örneğin iki yeni ormancı çıkmış olabilir ama biz ikisini de birbirine karşı test etmek istemiyor olabiliriz). Bunun yerine en fazla kullandığımız ve doğru sonuç veren yöntemlerden biri sayılar üzerinde düzenlemeler yapmak. Bir tasarımcının yeni bir şampiyonun üzerinde çalıştığını varsayalım. Biz de o şampiyona benzeyen diğer şampiyonlar üzerinde matematiksel işlemler yaparak yeni şampiyonu güç bakımından dengelemeye çalışıyoruz. Örneğin Qiyana yapım aşamasındayken fikir edinmek adına şampiyon havuzumuzdaki suikastçıların hasarlarını inceledik. Ancak Zed gibi şampiyonların tek hedefe yönelik anlık hasar komboları olduğunu, Qiyana'nınsa daha çok alan etkili komboları olacağını göz önünde bulundurmayı da ihmal etmedik. Tüm verileri karşılaştırmak ve bir bağlama yerleştirmek içinse tablolardan yararlanıyoruz. Daha sonra da bu verileri oynanış testleri ve teori üretimi gibi diğer nitel geribildirimlerle birleştirerek bir analiz ortaya koyuyoruz.

Şehir Efsanesi #3: OAE'ye katılabilmek için Ustalık veya üzeri bir aşamada olmak gerekiyor
OAE'nin birçok üyesinin LoL'deki derecesinin yüksek olduğunu duymuşsunuzdur. Bu her ne kadar doğru olsa da işe girebilmek için bir gereklilik değil! Ekibimizde bu kadar fazla Ustalık ve üzeri oyuncunun olmasının sebebi; geçmiş ve güncel metaları iyi şekilde anlayabilmek, farklı rolleri iyi oynayabilmek ve bir sürü oyun bilgisini tek seferde hızla kavrayabilmek gibi çalışırken kullandığımız becerilerin genellikle çok fazla LoL oynayarak edinilebilmesi. Başka bir sebepse test etmemiz gereken uç mekanikler veya optimizasyonlardan genellikle yüksek beceri düzeyindeki oyuncuların yararlanıyor olması. Bireysel düzeydeki bilgi derinliğinin yanı sıra ekibimizin geniş yelpazeli oynanış tarzlarına ve deneyimlere sahip olduğundan emin olmaya çalışıyoruz. Örneğin bazılarımız makro kararlar almakta iyiyken bazılarımız şampiyon seçiminde ve takım kompozisyonu oluşturmakta daha iyi. Hep birlikte Oyun Analiz Ekibi'ni oluşturuyoruz ve elimizden geldiğince fazla senaryoyu test ediyoruz!



Bu cevapların OAE'ye dair gizemi büyük oranda ortadan kaldırmış olmasını umuyorum! Adımızdan da anlaşıldığı üzere biz oyun analizi yapan bir ekibiz ve bunu en etkili şekilde yapmamıza yardım eden araçlara sahibiz. Ancak işimiz her ne kadar tasarımcılara erken aşamalarda yardım etmek olsa da mükemmel olduğumuz söylenemez. Harika geribildirimler verip League of Legends'ın gelişmesine ve büyümesine yardım eden sizin gibi oyuncular olmadan bunu başaramayız.

Yeni oyun içeriklerini siz ne şekilde analiz ederdiniz? Fikirlerinizi duymayı çok isteriz! Vadi'de görüşmek üzere!:D