Strategyturk Forumları
Günlük: HoI4 - Donanma Değişiklikleri - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv)
+---- Forum: HoI4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-hoi4-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: HoI4 - Donanma Değişiklikleri (/konu-gunluk-hoi4-donanma-degisiklikleri)



HoI4 - Donanma Değişiklikleri - PCOyun - 02-06-2022

hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda Donanma Dengeleme değişikliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/naval-rebalance-designer-corner.1528743/ :Steam%20Spotlight.png

Merhabalar, ben C0RAX. Geliştirici günlüğüme hoş geldiğiniz, bu günlükte size donanma oynanışıyla alakalı planladığımız köklü değişiklikleri anlatacağım.

Neden? Mevcut Sistem:
  • İyi gemi tasarımı yapmak gereksiz
  • Muharebeler gözden kaçan açıkları suistimal etmek üzerine
  • Tarih dışı meta

image13.png

Hedefler
  • Daha açık tasarım süreci
  • İyi tasarım ve bazı anahtar değerler üzerine kurulu meta
  • Tarihsel donanma tasarımları ve kompozisyonlarının oyunda etkili olmasını sağlamak

Dengelemeye Genel Bakış
  • Teknoloji Ağacı
  • Gemi Tasarlama Arayüzü
  • Vurulma Aralığı
  • Gemi Bulma
  • Donanma Kompozisyonu



Teknoloji Ağacı

Bugünkü değineceğimiz ilk mesele en bariz değişiklik. Burada bahsettiğimiz değişikliklere geliştirici günlüğünde ilerledikçe daha derinden değineceğiz.

image6.png

Her şeyden önce donanma teknoloji ağacını ikiye ayırdık. Donanma kısmı, gemilerin gövdesini ve doğrudan gövde ile ilişkili araştırmalarını barındırıyor, aşağıda nasıl göründüğüne bakabilirsiniz.

image3.png

Görebileceğiniz üzere eskisine nazaran daha derli toplu, zırh teknolojileri birleştirildi. Böylelikle araştırdığınızda hem ağır hem de hafif zırhları açabileceksiniz, kendi özel gövdeleri üzerinden açmanıza gerek kalmayacak. Çok Ağır zırh hala kendi araştırmasına sahip.

Şimdi de "Donanma Destek" sekmesine geçelim.

image10.png
image9.png

Burada eski ağaca kıyasla büyük bir değişiklik göreceksiniz. İkincil batarya teknolojileri gitti, artık orta silah teknolojileri ile açılıyorlar.

image11.png

Ayrıca donanma mermi geliştirmeleri de silah teknolojilerinin arasındaki ara teknoloji görevi görüyor. Ama daha fazla teknoloji açacağınız için üzülmeyin, XP ile hızlandırma gitse de taban araştırma süreleri kısaldı.

image5.png

Çift Amaçlı Silahlar

Şimdi ise biraz daha sıkıntılı yere gelelim... Çift amaçlı silahlar artık hafif silah araştırmalarından dallanıyor. 1939 sonrası açılan teknolojiler. Birleşik Krallık, ABD, Japonya ve Fransa basit çift amaçlı batarya araştırılmış bir şekilde ve tarihsel gemilerde bu silahlar mevcut şekilde başlıyor. Çift amaçlı silahlar normal silahların delme gücüne sahip olmasa da hava savunması sağlayarak bunu amorti ediyorlar.

image8.png

Çift amaçlı silahlar için kullandığımız mevcut değerler nihai değil ve şu an hava savunması vermeyen alternatifleriyle aynı.

image15.png

image14.png

image16.png

Son olarak ise 1944 Gelişmiş orta çift amaçlı batarya bulunuyor, hem gemilere hem de uçaklara sağlam bir yumruk indirecektir. Yani ulaşırsanız hem düşman gemiler için hem de uçaklar için felakete sebep olabilirsiniz.

image4.png

Vurulma Aralığı & Hasar

Vurulma aralığının ne olduğunu bilmiyorsanız ufak bir hatırlatma. Vurulma aralığı, bir geminin ne kadar rahat vurulabileceğini belirleyen bir denklem. Vurulma aralığı daha sonra geminin kullandığı silahın hassasiyetine bölünüyor (10 * (Vurulma Aralığı / Silah Hassasiyeti)^2).

Vurulma Aralığını etkileyen hava durumu, günün saati gibi diğer şeyler de son değere ekleniyor. Mevcut versiyondaki vurulma aralığı denklemi ((görünürlük * 100) / hız).

Yani yüksek vurulma aralığına sahip bir gemi, daha düşük vurulma aralığı olan bir geminden daha sık vurulacaktır.

Vurulma aralığı hesaplamasına yaptığımız değişikliğin amacı hızın etkisini düşürmek, böylelikle hız değeri düşük olan gemilerde etkiyi azaltmak. Yeni ama son halinde olmayan denklem ise:

((görünürlük * 100) / ((hız/2)+15)).

Bunlara ek olarak vurulma şansıyla alakalı birkaç değişiklik daha yapıldı:
  • Yeni vurulma şansı etkileri, vurulma şansını hava durumu nasıl etkiliyorsa öyle etkiliyor. Yeni etkiler mevcut etkileri yeni teknolojiler ile değiştiriyor.
  • Radar ve yangın kontrol ekipmanları hafif ve ağır silahların vurma şansını arttırıyor.
  • Güdümlü torpidolar artık torpido vuruş şansını yükseltiyor
  • Taban kritik vuruş şansı azaltıldı

image2.png

Gemi Bulma
  • Gemi Bulma şansı artık saat başına minimum %0.01 olabiliyor, yani görevdeki gemileri 10,000 saat (417 gün) sonra her daim bulacaksınız.
  • Gemileri anında bulma şansı saatlik ilerlemenize eşit, yani %4 saatlik ilerlemeniz varsa gemileri bulma şansınız da %4 olacak.
  • Denizaltı ve deniz üstü bulma şansı artık açıklamada bulunuyor.

image12.png

Donanma Kompozisyonu

Mevcut olarak devam eden muharebelere katılmak oldukça sıkıntılıydı ve saldırı timlerini çok daha az işe yarar yapıyordu, yeni sistemde bunun önüne geçmek istiyoruz.

4d79e5c4c50318cca3f648c7a827fbbf.png

Ayrıca SUPREMACY_PER_SHIP_BASE etkisi 100'den 752e düşürüldü, yani IC ve insan gücü deniz üstünlüğünde daha büyük bir etkiye sahip.

MAX_POSITIONING_PENALTY_FROM_HIGHER_SHIP_RATIO %50'den %75'e çıkarıldı.

Son olarak ise konvoylar artık ararken uçak gemisi olarak gözükmeyecek, bunun yerine konvoy başına 0.5 bulma değeri (yukarı yuvarlanarak) gerektirecek.

Gemi Tasarlayıcı

Gemi tasarlayıcı, mevcut gemiler ve modüller üzerindeki en büyük değişikliğe sahip olan kısım. Gruplara ayırarak üstünden geçelim.

İlk önce söylemeliyim ki artık hem orta hem de hafif kruvazör silahlarını aynı tasarımda kullanamıyorsunuz, ikisini de takmak tasarımı geçersiz kılacak. Bu mevcut gemi tasarımındaki en büyük açıklardan birini egale edecek ve gemilerin ortaya çıkarılamamasındaki en büyük etkiyi ortadan kaldıracak.

Şimdi ise bazı detaylara girelim.

(Kırmızı=değişen değer, Mavi=yeni değer, Siyah=değişmedi)

Hız, dayanıklılık ve üretim maliyeti değişiklikleri.

9daa29dc3f83caaa4a9326dc57696e67.png

ec4479f9537a23be7871c13aed8d3b08.png

98e11da29bcd5d06aa9070d75b679686.png

a23b93bc5a15e3fd3011fa8ee5824910.png

86380545cda79d375fe96abc1170dd68.png

730134570a5d91468425d8d566dda994.png

Gövdelerin hız değişiklikleri

0f8cdcb5de3b67b9a8d4af684d231bb7.png

2954d7e7417b3176790717def315df5c.png

Hız konusunda artık 40 hıza ulaşan gemiler yapmak çok daha zor olmalı, daha hızlı gemiler bu değerin etrafındayken 35 hız civarı olan gemiler artık 30 hız değerlerine daha yakın olacak. Eski gemiler ve denizaltılar 30 hızın oldukça altında olacağından modern gemilere yaklaşmaları için güncellemek isteyebilirsiniz.

Denizaltı Görünebilirliği

12b971e39e0612978bddc3632da09003.png

Bunlar modüller ve gemiler için yaptığımız normal değişiklikler ama bunlar yaptığımız tüm değişiklikler değil.

Yangın kontrolü/Radar

f398a64d110f8929360f1a3e7c83299f.png

image1.png

Torpidolar

8d1090bcda455b0dda419af825a1adaa.png

image17.png

Zırh

Aşağıdaki yeni zırh etkilerinin dışında genel olarak zırh ve delme değerlerine bir değişiklik düşünüyoruz ama şu an tam bir liste elimizde yok o yüzden ilerideki duyurularımızı beklemeniz gerekecek.

f92afe7113dcec85c6f37bf071eeaec3.png

image7.png

Her zamanki gibi sorularınız varsa sorabilirsiniz.



HoI4 - Donanma Değişiklikleri - Al'thor_55 - 07-06-2022

1700 saatim var ama de ki carrier kullanmayı biliyor musun yok derim hala...


HoI4 - Donanma Değişiklikleri - Legnica - 08-06-2022

(07-06-2022, 22:34)Al'thor_55 : 1700 saatim var ama de ki carrier kullanmayı biliyor musun yok derim hala...

Al benden de okadar