Vic3 - Grafiklere Genel Bakış - Craetus - 11-06-2022
Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta grafiklere genel bakış ve sanatsal yaklaşım hakkında bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/victoria-3-dev-diary-49-graphics-overview.1530190/ :Selam millet! Ben Max, Victoria 3'ün Sanat Yönetmeniyim. Oyunun birbirinden farklı görsel öğelerini göstermek ve size geliştirme sürecimiz hakkında biraz fikir vermek için buradayım. Oyunumuzun görsellikteki temelleri: Zarafet, Umut ve Viktorya döneminin bazı eski görsel unsurları etrafında toplanıyor, bu her görsel kategori ve disiplinde mevcut olacak.
Başlangıç olarak, görsellik ile ilgili pek çok şey geçen yıl hazırlandı ancak bu son haftalarda bile takım sayesinde birçok ince ayar ve iyileştirme yapıldı! Bu iyileştirmelerden bazılarının üzerinden geçmek için aşağıdakilerle başlayarak kısa bir genel bakış sunacağım:
Arayüz
2D sanat ekibinin lideri Kenneth Lim, Geliştirici Günlüğü #30'da arayüz görsellerimiz hakkında çok şey anlattı, bu yüzden o günlüğe de bakmayı unutmayın! Arayüz bileşenleri o zamandan beri büyük ölçüde değişmedi, bunun yerine rafine edildi ve çok metin ağırlıklı veya biraz daha fazla görselin yardımcı olacağı menülere daha fazla illüstrasyon dahil edildi. Genel olarak arayüzde benimsediğimiz yöntem, harita ve illüstrasyonların görsellerini tamamlayan, simgx=600eler ve düğme etkileşimlerini ortaya çıkaran bir paletle, zarif ve süslü ancak çok ağır olmayan görseller sağlamak. UX tasarımcıları ile yakın bir şekilde çalışarak, görsel vurguyu koymayı ve önemli kararlarınızın alınabileceği yerlere odaklanmayı, etkileşimli hedeflerin ve düğmelerin net ve bir önem sırasına sahip olmasını sağlamayı amaçlıyoruz.
Siyaset arayüzü, pek çok farklı unsuru gösteriyor.
Binalar ve çeşitli ikonlar.
Pazar arayüzünün ana hatları.
İllüstrasyonlar
Çizimler oyuna daha sıkça edildiğinden, tutarlı bir stile, modern dijital sanat ile bazı eski 19. yüzyıl stil ve tekniklerinin net fırça darbeleriyle karışımı olan yeni bir stile sahip olmalarını sağlamak istiyoruz. Ayrıca hepsinin, kararlarınıza ve meydana gelen Olaylarla alakalı, cesaretinizi kırmadan size kararlarını hissettirecek, umut veren (bazıları oldukça acımasız) bir his vermelerini sağlamaya çalışıyoruz. Olaylar için çizimlerimiz oldukça fazladır ve bu kadar çok farklı olası olayın meydana gelmesiyle birlikte, oyunun tüm farklı kültürlerinin Olaylar içinde temsil edilmesini sağlamaya çalıştık. Bu kararın dezavantajı, bazı Olaylarımızın çizimleri bir kültüre oldukça özel görünmesi ve neredeyse herkese uygulanabilir olmamasıdır, bu gelecekte iyileştirmeye çalışacağımız bir şey!
Arayüzü ile birlikte bir Olay ve İllüstrasyonu.
Karakter arka planı illüstrasyonu.
Farklı Kurumlar için illüstrasyonlar.
Harita
Dünya haritası, hem çok ilginç, hem de karmaşıklık açısından arayüzle ve yaptığınız eylemlerle rekabet etmeyecek kadar rahatlatıcı. Fazla karmaşadan uzak durarak ve görsellikteki temellerimizi koruyarak güzel göründüğünden emin olmak için çok çaba sarf ettiğimiz bir şey. Harita, dünyadaki ilerlemeyi göstererek oyuncuya ilerlemesini görmenin memnuniyetini sağlar. Ayrıca, objelerin karmaşıklığını ve ölçeklerini dengeleyerek, neyin önemli olduğuna dair görsel bir hiyerarşi sağlamaya çalışıyoruz. Gelecek haftanın geliştirici günlüğünde, haritayı canlı hissettirmeye yardımcı olan unsurlardan ve oyun ilerledikçe dünyayı görsel olarak nasıl değiştirdiğimizden daha fazla bahsedeceğim. Ancak bunun yanı sıra, üç boyutlu haritanın uzaklaştırılmış versiyonu olan kağıt harita, aynı zamanda, içine yerleştirilmiş çok sayıda görsel ayrıntıya, çok sayıda küçük çizime ve sahnenin yanında masa ve çevresindeki nesnelerle birlikte bakmayı daha ilginç hale getiren ayrıntılara sahiptir. Dünyaya bir bütün olarak bakan siz olduğunuzu bağlamsallaştırmaktır. Haritada bulunan diğer unsurlar, küçük çiftliklerden devasa anıtlara kadar uzanan Merkezleri oluşturan farklı kültürlerin binalarıdır, ayrıca savaşlar gerçekleştiğinde ortaya çıkan çok çeşitli askeri 3D birimler de vardır.
Çanakkale Boğazı'nda ticaret.
Roma ve Vatikan.
Asya bina seti.
Kağıt harita ve sahnenin çevresi.
Karakterler
Victoria 3'ün karakterleri, yalnızca sınıflarını değil, aynı zamanda mesleklerini ve özelliklerini de görsel olarak temsil etmeyi amaçlıyor. Kasapların bıçakları, çiftçilerin dirgenleri ve askerlerin tüfekleri var. Farklı kültürler için çeşitli farklı görünümler, geniş bir yaş aralığı ve çiftçi paçavralarından zarif elbiselere kadar çok sayıda farklı kıyafetle birlikte tüm bunlar, oyunun karakterleri için gerçekten çok çeşitli bir görünüm sağlıyor. Görsellikteki temellerimiz karakterler için bile aynı, görünüşlerinin biraz daha yumuşak ve biraz daha umut dolu olmasını sağlıyoruz. Ayrıca durumları iyi olmadıklarında da görünüşleri ile bunu ifade ediyoruz. Açlıktan ölmek üzere olan nüfusların hoşnutsuz ve kambur göründükleri farklı duruşlar ve pozlar bulunuyor. Hala karakterlerin kişiliklerini ve genel görselliklerini artırmanın yeni yollarını buluyoruz ve onları daha canlı ve gerçekçi kılmaya çalışıyoruz.
Burmalı çiftçiler.
Fransa varisi.
Süslü bir elbise.
Hararlı aristokratlar.
Yaşlanan bir karakter.
VFX
Oyunda sahip olduğumuz görsel efektler, belirli butonlara basışları vurgulamaktan yağmur, kum ve kar fırtınası gibi atmosferik hava etkilerine kadar uzanıyor ancak en yaygın olduğu yer, birimlerin yıkıcı top atışları ve hatta alevlerin püskürtüldüğü savaşlar ve muharebelerdir. Efektlerimiz durumları gerçekten vurgulamaktadır! Oyunun VFX'i ayrıca, inşa edilen ve tamamlanan binalar, kargaşa, devrimler ve kutlamalar gibi pek çok şeyi görselleştirerek haritada neler olduğuna dair bir fikir sağlamaya yardımcı olur.
İsveç ve Norveç arasına gerçekten de çok kar yağıyor.
Kum fırtınaları göz korkutucu.
Ateş!
Teknik Çözümler
Oyunun pek çok zarif detayı ve dinamik unsuru için, kıyı şeritlerinin etrafındaki dalgalar, haritaya savaş derinliği ve sisi sağlayan bulutlar ve ayrıca ülke sınırlarının ve işgal altındaki bölgelerin nasıl göründüğü gibi şeylere akıllı çözümler sunan bir Teknik Sanatımız var.
Akıllı shader çözümümüz, dalgaların çok fazla performansa mal olmamasını sağlıyor.
Bulutlar ve Tartışmalı Bölgeler.
Bu, size Victoria 3'ün görsellik tarafında nasıl çalıştığımıza dair bir fikir verecektir! Daha önce de belirtildiği gibi, önümüzdeki hafta, Yaşayan Haritaya ve oyunun seyri boyunca işlerin nasıl değiştiğine daha derinlemesine bir bakış atacağımız başka bir Geliştirici Günlüğü olacak. Hâlâ bazı şeylerde pek çok şık değişiklik yapıyoruz ve hepinizin Victoria 3'ü tüm ihtişamıyla deneyimlemenizi iple çekiyoruz!
|