CoH3 - Görev Tasarımcısının Bir Günü - Craetus - 15-06-2022
Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinin bu yazısında görev tasarımcısının bir gününden bahsediliyor.
https://community.companyofheroes.com/coh-franchise/company-of-heroes-3/forums/1-general-discussion/threads/2462-a-day-in-the-life-of-a-mission-designer :JohnT_RE :Bu haftanın CoH Geliştirici günlüğü, Görev Tasarımcılarımızdan birinin, tipik bir gününü ele alıyor. Darwin, oldukça teknik ayrıntılara giriyor ve bir tasarımcının heyecan verici bir görev oluştururken bulması gereken yaratıcı çözümlerden bazılarını vurguluyor. Tüm sorularınız varsa gönderin, ben de Darwin'e ulaştırayım!
Merhaba! Ben Darwin ve Company of Heroes 3'teki tek oyunculu Görev Tasarımcılarından biriyim! Bu oyunun geliştirme aşamalarının erken aşamalarında, birkaç sefer görevinin prototiplerini tasarlamak ve uygulamaktan ve ardından bunları işlevsel bir duruma getirmekten sorumluydum. Şimdi, proje gelişiminin sonraki aşamalarına doğru ilerlerken, görevlerim son birkaç ayda yavaş yavaş şekillendirme, bakım, sıralama, tamamlanmış varlıkları oyuna ekleme ve sorumluluğum altındaki bu sefer görevlerini oynanabilir, insanların zevk alabileceği ve eğlenceli seviyelere ayarlamaya dönüştü.
Tipik bir sabah, Görevler ve Haritalar Toplantısı ile başlar, e-postaları ve mesajları kontrol edip yanıtladıktan sonra ben de katılırım. Toplantı, çeşitli ekip üyeleri arasında olağan selamlaşmalar ve şakalaşmalarla başlar. Evden çalışıyorum ve insanları ve evcil hayvanlarını ekranda görmek harika. Bazı takım arkadaşlarımı pandeminin başlangıcından beri şahsen görmedim ancak tekrar güvenli olduğunda insanları şahsen görmeyi dört gözle bekliyorum. Özellikle personel mutfağından bir fincan kahve ile. Sanırım oyun geliştiricileri gerçekten kafeinle besleniyorlar!
Burada ekip arkadaşlarıma, görev alanımdaki çeşitli görevlerin durumları hakkında bilgi veririm, hatalar ve eklenen yeni şeylerle ilgili her türlü bilgiyi iletir ve ayrıca hangi görevlerin yapıldığını, gözden geçirilmek üzere olduğunu veya henüz başlamadığını belirtirim. Bugün çok sıra dışı bir şey yok, bazı içerikleri uyarlama aşamasından cilalayarak son haline getiriyoruz. Bu cephede çok ilerleme kaydediyor gibi görünüyoruz ancak hala bazı içeriklere ihtiyacımız var! Toplantı sona erdi ve şimdilik vedalaşıyoruz.
Bugün, üzerinde çalıştığım ana İtalyan sefer görevlerinden biri olan [SANSÜRLENDİ] üzerinde uğraşıyorum ve çalışmalarıma odaklanıyorum. Üretimin sonraki aşamalarında olduğumuz için, şimdi oynanabilirliği ayarlamak, görevleri cilalamak (her şeyin daha havalı görünmesini sağlamak) ve genel olarak hataları kontrol etmek gibi şeylerle ilgileniyorum. Farklı görevlerden sorumlu olduğumuz için, işleri düzenli ve programlı tutmak için ister istemez her biriyle aynı anda uğraşmak yerine zaman içinde bunlar arasında geçiş yapıyoruz. Olduğu gibi, bir süredir bakılmayan bu göreve geri döndüm ve yeni özellikler eklendikçe ve içerikler güncellendikçe kesinlikle ortaya çıkan sorunlar var.
Haritalardaki ortak geliştirme nedeniyle (biz harita tasarımcıları harika çevre/harita sanatçılarımızla birlikte çalışıyoruz), bu problemler beklenmedik bir şey değil. Ne zaman yeni içerikler eklense, benim tarafımda bir şeylerin tekrar düzenlendiğinden emin olmam gerekiyor. Karşılaştığım bir probleme en iyi örnek, yakın zamanda önemli bir binanın içerikleri teslim edildi ve şimdi bazı özelliklerin eklenmesi ve bazı değişiklikleri yapılması gerekiyor, aksi takdirde oyun var olmayan şeylere atıfta bulunmaya çalıştıktan sonra çökecek! Neyse ki, tek yapmam gereken Essence Editörümüze gitmek ve içerik planı özelliklerini açmak ve [SANSÜRLENDİ] özellik uzantısına girmek. Değişiklikleri kaydedip teste geri döndüm ve “Huzzah!”, düzeltme işe yaradı.
Birkaç şey daha ayarladıktan sonra (ince ayarlamaları yapmak ve “Evet, bu olmuş!" hissini almak için bazı bölümlerde oynamak ve bombaların seyir füzeleri gibi yatay olarak uçtuğunu fark ettikten sonra programcılarla konuşmak gibi), gökyüzüne bakıyorum ve çoktan öğlen olduğunu fark ediyorum! Her şeyi çabucak beklemeye aldım, bilgisayarı kilitledim ve çok ihtiyacım olan temiz hava, güneş ve öğle yemeği için dışarı çıktım.
Bir saat sonra geri dönüyorum ve dışarıdayken aldığım mesajları kontrol edip yanıtladıktan sonra, tam da öğle yemeğinden önce üzerinde çalıştığım [SANSÜRLENDİ] görev için ihtiyacım olan [SANSÜRLENDİ] aracın oluşturulmasını ve entegrasyonunu tartışmak için planlanmış bir “başlangıç” toplantısına tesadüfen katılıyorum. Son birkaç gün içinde bazı araştırma materyalleri ve görüntülerle katkıda bulunduğum birkaç toplantı öncesi tartışma vardı ancak burada içeriği oluşturma ve uygulama planını ortaya çıkardık. Neyse ki, mevcut bir içeriğin modifikasyonuydu, bu nedenle bir nesneyi iskeletlemek ve bir araya getirmek zaten yapılmış ve hazır hale getirilmişti, bu da kalan süre içinde bizim yerleştirmemizi kolaylaştırıyor. Geriye kalan tek şey, aracın nasıl görünmesini istediğimizi tartışmak ve referans materyalim burada devreye giriyor. Zaman içinde [SANSÜRLENDİ] görevinin gerçek hayatta gerçekleştiği zamana en yakın olan belirli bir kamuflaj desenine, hangi silahı kullandığına ve kullanılan işaretlere karar veriyoruz. Toplantıdan memnun kalarak ayrıldık. Sanatçılarımızın yakın gelecekte oyuna ekleyebileceğimiz harika görünümlü bir şey yapabileceklerinden eminim.
[SANSÜRLENDİ] görevi üzerinde çalışmaya geri dönüyorum. Yapılması gereken diğer bir çalışma örneği, geliştirmenin daha önceki aşamalarında tıkanmış olan yer tutucu sistemlerin, kullanıma sunulduğunda daha işlevsel olan bir şeyle değiştirilmesidir. Bu durumda, yer tutucu ateş ve harita dışı topçu saldırıları için haritada tetiklediğim belirli oyuncu yetenekleri var ancak bazı gerekli koşulların sağlanmaması nedeniyle, her zaman istediğimi yapmıyor.
Bir topçu saldırısı çağırmak için belirli bir zaman ve yerdeki bir "prefab" nesnenin içinden bir "eylem" çağırmamız gerekiyor ve bunun için daha yeni, daha kesin bir yolumuz var, bu yüzden onun yerine bunu uyguluyorum. Eski uygulama, Lua komut dosyası oluşturmayı kullanan ve onu etkileyen dış etkenlere (en yakın harita kenarından yetenek başlangıç noktası gibi) tabi olan ve bu da işleri zorlaştıran bir dolaylı yönteme dayanıyordu. Biraz kan, ter ve gözyaşından sonra bir dizi değişikliği tamamlıyorum. Kedim klavyemin önünde kıvrılmaya karar veriyor, ben de bunu bir mola vermek için bir işaret olarak alıyorum.
Gün içinde halletmem gereken son görev, yaptığım her şeyi bir araya getirmek için daha fazla çalışmak. Günün erken saatlerinde ekip üyelerimle birlikte üzerinde çalıştığım [SANSÜRLENDİ] aracın görünümünü bölüme eklemem gerekiyor. Aslında, bu aracın birkaç örneği olacak. Küçük bir "konvoy" içinde olacaklar. İlk olarak, bir rota oluşturmak için bazı ara noktalar yerleştirerek bu araçların haritada kullanacağı "rotayı" belirledim. Daha sonra, oyuna bu konvoyu nereden oluşturmaya başlayacağını söylemek ve ayrıca nasıl davranacaklarını ve az önce yerleştirdiğim yolu takip etmesi için prefab sistemimizi kullanıyorum. Ayrıca, oyuncuya neler olup bittiğini anlatmak ve diğer UI hususları hakkında düşünmek için bazı seslendirmeleri eklediğimden emin oluyorum. Son olarak, bu belirli kısmı başlatan koşulları düzenliyorum. Yeni değişiklikleri belleğe kaydedip "üzerine yazarım" ve ardından değişiklikleri test etmeye başlarım.
Uuups! Bir hata oluştu! Bir başlangıç koşulunu bozduğum ortaya çıktı ancak bu hızla düzeltildi ve her şey şu anda istendiği gibi çalışıyor gibi görünüyor. Geliştirdiğim bölümün buildinin son teslim tarihinden önce her şeyi çabucak kontrol ediyorum! Yoğun geçen bir günde işim böylece tamamlanmış oluyor ve akşam yemeği için oturumumu kapatıyorum.
Görev Tasarımı çalışmasının diğer hangi ayrıntılarını merak ediyorsunuz? Bana bildirin!
-Darwin
|