Rehber: Old World Yasa Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Diğer Strateji Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-diger-strateji-forumlari) +--- Forum: Strateji Kütüphanesi (https://forum.strategyturk.com/forum-strateji-kutuphanesi) +---- Forum: Old World (https://forum.strategyturk.com/forum-old-world) +---- Konu Başlığı: Rehber: Old World Yasa Rehberi (/konu-rehber-old-world-yasa-rehberi) |
Old World Yasa Rehberi - yafeshan - 06-07-2022 Yasalar Old world oyununda bazi teknolojiler ile Yasa(Law) opsiyonlari acilir. 15 adet Yasa ve her birinde 2 secenek bulunur. Yasa menusu, oyun arayuzu ust solda terazi ikonu ile acilir. Yasa acmak icin Civic puani kullanilir, ve opsiyonu ilk acildiginda secebilmek cok onemli sayilmaktadir. Yasalar, yeterli civic varsa istenilen zaman degistirilebilir. Yasa secenekleri kendine ozel seyler getirmekle beraber birbirileriyle sinerji icinde calisip destekleyebilirler. Ayrica benzer yasalara sahip ulkeler ile diplomatik olarak daha iyi iliski seviyelerine ulasilabilir bununla beraber ulke icindeki soylu aileler de bazi yasa seceneklerine iliski bonusu verebilir. Epics/Exploration Epics secenegi, oldurulen askeri birim basina en yakin sehirde +10 kultur kazandirir. "Hero" ozelligi olan karakterlerle iliskilerde +10 bonus verir. Exploration ise nehir kenarlarinda hareket bonus verir, Scout birimleri su uzerinde hareket edebilir ve Hunter ozelligi olan karakterlere karsi+10 iliski puani verir. Cok spesifik bir geregi olmadikca hemen her zaman epic secmek daha iyidir. Bol sulu ve nehirli bir haritada exploration uygun bir secim olabilir. Slavery/Freedom Slavery her sehire +1 discontent verir ama Mine ve Quarry gelistirmelerine +%20 bonus verir. Builder karakterlere karsi +10 iliski puani saglar. Freedom ise tum sehirlerde ozel nufus birimlerine +1 bilim geliri saglar. Baskentte +2 kultur geliri ve Sage karakterlere karsi +10 iliski puani kazandirir. Oyunun erken donemlerinde Slavery secmek faydali olsada ilerleyen zamanlarda Freedom daha verimli sayilabilir. Centralization/Vassalage Centralization secenegi yillik +10 civic geliri, baskentte kultur seviyesi basina +2 bilim kazandirir. Legalism (Zoroastrianism ve Judaism) iliskilerini de +20 arttirir. Vassalage ise birim maliyetlerini yari yariya azaltir. Sinir disindaki birimlerin maliyetleri tamamen kaldirilir. Genel olarak Centralization verimli olsa da savas zamanlari icin Vassalage faydali olabilir. Tyranny/Constitution Tyranny yillik +20 training geliri saglar ve sehir sinirlari dahilindeki her askeri birim basina +8 altin geliri kazandirir. Buna karsilik yillik -19 civic gideri vardir. Orator karakterlerle iliskilerde +10 bonus verir. Constitution ise baskentte Decree acabilmeyi saglar ki bu proje bitirildiginde +12 civic kazandirir. Ayrica tur basina 38 training maliyeti vardir. Yeterli civic geliri oldugu muddetce Tyranny secmek oldukca mantiklidir ama bazi durumlarda civic gelirini riske etmek oldukca riskli olabilir.\ Colonies/Serfdom Colonies secmek askeri ve sivil birimlerin haritada para ile satin alarak sinir genisletebilmesine olanak saglar. 38 training maliyeti vardir. Diplomat karakterlere karsi +20 iliski bonusu saglar. Serfdom yillik 5 Order(Hamle sayisi) saglar ama tum sehirlerde +1 Discontente yol acar. 76 altin maliyete sahiptir. Tur basina 5 Order cok iyi gozukse de haritada para ile bolge genisletebilmek cok daha etkili bir secenektir. Monotheism/Polytheism Monotheism secenegi ile devlet dini olan sehirler +1 Order saglar ve tur basina 19 civic maliyeti vardir. Gnosticism (Zoroastrianism) iliski puani +20 artar Polytheism ise her sehre 4 shrine insa edebilmeyi mumkun kilar. 76 altin maliyeti vardir. Mythology icin +20 iliski puani bulunur. Bu yasada secenek ulke ve cevre kosullarina gore secilmelidir. Monotheism cok iyi bir Order geliri saglarken Polytheism ise bolca shrine yaparak sehirleri desteklemenin yolunu acar. Divine Rule/Legal Code Dvine Rule ile her ulkenin kendi pagan dini devlet dini olarak secilebilir. Ayrica sehirlerde shrine basina -1 discontent saglar. Tur basina 114 altin gideri vardir. Cleric karakterlere karsi +30 iliski bonusu bulunur Legal Code ise aktif yasa basina +10 civic geliris saglarken tur basina 3.8 Order maliyetine sahiptir. Judge karakterlere karsi +30 iliski puani verir. Shrine ozelligi dolayisi ile Divine Rule ve Polytheism sayesinde her sehirde -4 discontent kazanilabilir fakat bu iki yasayi tutmak yuklu bir altin maliyetine sebep olacaktir. Tolerance/Orthodoxy Tolerance ile Devlet dini olmayan dinler icin dini birimleri uretilebilir. Her sehirde bulunan devlet dini disi din basina -2 discontent saglar, 38 civic maliyeti bulunur. Dualism (Judaism) iliskilerinde +20 bonus verir. Orthodoxy ile diger dinler sehirlerden atilabilir. Devlet dini olan sehirlerde ozel nufus birimleri uretimi Order kullanarak hizlandirilabilir. 114 altin maliyeti vardir ve Revelation iliskilerinde +30 bonus kazandirir. Oyun sartlarina gore secim yapmak cok onemli olup, genel olarak Tolreance cok kullanisli olur. Eger sehirlerdeki degisik dinlerle iliskiler iyi tutulabilirse Tolerance discontent dusurmek icin cok etkili bir yol olabilir. Orthodoxy ise ozel nufus birimlerini hizli uretmek icin guzel bir yol sunar. Professional Army / Volunteers Ilk secenek askeri birimlere kapismada %50 fazla deneyim kazandirir ve Tresury projesi basina sehirlere +2 Training kazandirir. 114 altin maliyeti varken Tactician karakterlere karsi +30 iliski bonusu verir. Volunteers ise aktif savas basina +20 training puani verir. Tum sehirler nufus feda ederek uretim hizlandirabilir ve bu yasa icin 38 civic maliyeti vardir. Champion karakterlere +20 iliski puani verir. Tamamen oyun durumuna gore secilen yasalardan biridir. Seceneklerin birbirine bariz ustunlugunu dusunmuyorum. Philosophy/Engineering Philosophy ile sehirli ozel nufus birim uretimi %20 hizlanir ve forum basina +1 bilim puani kazandirir. Tur basina 57 civic maliyeti vardir. Enlighment (Judaism) iliskilerinde +40 bonus verir. Engineering ise Wonder insa maliyetini %25 dusurur ve tum bina gelistirmelerinin insa suresini 1 tur azaltir. 152 altin maliyetine sahiptir. Iki yasa da belirgin avantajlara sahip degildir ancak cok ozel kosullarda onemli olabilirler. Iconography/Calligraphy Iconograpgy ile Monastery olan tum sehirlerde +2 training puani gelirken, Cathedra; -2 Discontent kazandirir. Temple ise +20 altin geliri saglar. Devlet dini olamayan dinler kendi kendine yayilamazlar. 152 altin maliyetine sahiptir ve Veneration icin +40 iliski bonusu vardir. Calligraphy secenegi Library basina +4 kultur kazandirir ve Elder Specialist basina -1 discontent saglar. 57 civic maliyetine sahiptir ve Patron iliskilerinde +40 bonus saglar. Iki yasa da oldukca etkili sayilabilir ve oyun gelisimine gore uygun olan ilk firsatta secilmelidir. Pilgrimage/Holy War Pilgrimage ile Grove gelistirmeleri +2 bilim kazandirir. Kutsal sehilrer +5 altin geliri saglar. 76 Training maliyeti vardir ve Redemption (Zoroastrianism) opsiyonu icin +40 iliski bonusu vardir. Holy war ise yeni askeri birimlere 1 rastgele rutbe kazandirir. Devlet dini olan sehirlerde para ile birim uretimi hizlandirilabilir. 19 Bilim maliyetine sahiptir. Zealot iliskilerinde +40 bonusu vardir. Iki yasa da oyun durumuna gore secilebilir, birbirlerine bariz ustunlukleri bulunmadigini dusunmuyorum. Guilds/Elites Guilds secenegi sehirlerde Town basina -1 discontent saglarken isyan ihtimalini %10 dusurur. 190 altin gibi yuksek bir altin maliyetine sahiprir ve Artisanlara karsi +50 iliski puani verir. Elites ise her tur, kullanilamayan Order biriktirir ve maksimum 100 Order miktarina ulasabilir. Legendary kultur seviyesindeki her sehir icin +2 order getiris vardir. 95 Training malyeti bulunur. Schemer karakterlere karsi +20 bonusu vardir. Guilds discontent avantaji ile iyi gozukse de Elite seceneginin Order biriktirme olanagi ozellikle baris zamani biriktirilebilen Order miktarini savas durumunda kullanabilme olanagi sunar. Autarky/ Trade League Auarky ile Tum sehirlerde Mine, Quary ve Lumbermill getirisi %20 artar. Uretmek icin At, Deve, Fil gerektiren askerler tum sehirlerde uretilebilir. 38 Bilim maliyetine sahipken Commander karakterlere karis +50 iliski puani saglar. Trade League ise onvoy yapabilmeyi mumkun kilar ve kaynaklari alim/satim fiyatlarini ayni miktardan yapabilmeyi saglar. 76 Civic maliyetine sahipken Trader iliski bonus +20dir Trade League seceneginin ayni fiyattan alsat imkani tum oyun boyunca cok faydalidir. Cok ozel sartlar olmadikca Autarky yerine tercih edilmesi onerilir. Coin Debasement / Monetary Reform Coin Debasement ile Order alinip satilabilir. 76 Civic maliyetine sahiptir ve Schemer karakterlere karis +20 bonus verir. Monetary Reform sayesinde tum sehirlerde -2 discontent kazanilir ve uretim hizlandirmasi sebebiyle Discontent yukselmesi engellenir. 19 Order maliyetine sahiptir ve Trader iliskilerini +40 arttirir. Ozellikle Trade League kanunu ile beraber kullanildiginda Coin Debasement avantaji oldukca barizdir. Diger secenegin Discontent avantaji artik oyun son bolumunde o kadar da etkili sayilmamaktadir. Iyi Oyunlar |