Stellaris - First Contact Çıkışı Sonrası - PCOyun - 07-04-2023
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta First Contact çıkışı sonrasından bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/stellaris-dev-diary-291-first-contact-is-out-whats-next.1575070/ :Herkese merhaba!
First Contact Hikaye Paketi çıkalı bir haftadan fazla oldu ve sizin hikayeleriniz ile deneyimlerinizi duymak bir hayli harikaydı.
İlk çıkışta bazı şeyler gözümüzden kaçmış olsa da, Great Filter'ın kimse fark etmezse neredeyse aşılamaz olması gibi, genel olarak Canis Minor Stellaris'teki en stabil çıkışlardan biriydi. Hatta o kadar stabildi ki çökme rapor uygulaması doğru çalışıyor mu emin olamadık.
Video günlüğü izleyin
Birkaç gün önce 3.7.3 hotfixini çıkararak bazı öne çıkan sorunları düzelttik.
- Tüm Atomik yıldızlararası seyahat öncesi medeniyet gözlemlenmediklerinde kendi kendilerini nükleer yollarla yok etmeyecek.
- Contingency dünyalarının geri evrim ışını tarafından etkilenmemesi düzeltildi.
- Solarpunk İmparatorluğu onlardan çalmanız durumunda yıldızlararası seyahat öncesi olarak kalmayacak.
- Amiraller artık trickster özelliğinin iki hâlini de kazanamayacak.
- Solarpunk Empire artık her ay yeni bir filo kazanmayacak.
- İngilizce'de eksik yerelleştirmeler eklendi. Düzgün çeviriler sonraki yamada gelecek.
- Fallen İmparatorluk binaları artık fethettiğinizde yok olmayacak.
- Kültür Bakanlığı artık inşasını tamamladığınızda kaybolmayacak.
- Artistler halihazırda bir Kültür Bakanlığına sahipseniz size yenisini satmaya çalışmayacak.
- MÖE sancak gemisini yükselttiğinizde Amirali artık ölmüyor.
- Torpido ve Firkateyn teknolojisi artık Corvette teknolojisini açmanızı gerektiriyor.
- Artık Fear of the Dark originine sahip olmadan Sol sisteminin Fear of the Dark versiyonunu seçemiyorsunuz.
- Payback imparatorlukları için Özgürlük savaşlarının çıkmaması düzeltildi.
Şu anda ise bir başka yamada daha çalışıyoruz, bunun birkaç hafta sonra çıkması bekleniyor ve daha fazla hata, dengeleme sorunu ve yerelleştirme yanlışı düzeltecek.
şu ana kadarki öne çıkanlar şunları içeriyor:
- Payback imparatorluklarının End Threat (Payback) savaş sebebini kullandıklarında MÖE ile olan savaşlarının olması gerektiği gibi bitmemesine sebep olan hata düzeltildi.
- Grand Herald arkeolojik teknoloji parçaları eklendi.
- MÖE'ye arttırılmış filo kapasitesi ve başlangıç teknolojileri verilerek güçlendirildi.
- Farkındalığı Yükselt ajan operasyonu artık yıldızlararası seyahat öncesi medeniyetlerin Farkındalık seviyesinin kendi kendine düşmesini 5 yıl boyunca engelliyor.
- Cordycepic Drones ve Stargazers sahibi hivemindlar artık 3 reanimated amoeabae ile başlıyor.
Forumlarımızda hata raporlarını paylaşmaya devam edin, oldukça işimize yarıyorlar.
Çok işimize yarayan raporlardan bahsetmişken bir başka unsura daha değinelim, Çökme Raporlama uygulamamız. Şimdi size Teknoloji Efendimizden bir mesaj ileteceğim.
Teknoloji Efendisi Konuşuyor
Merhaba, ben Lorenzo, mahallenizin sevecen Teknoloji Efendisiyim. Sizinle çıkışlar ve oyunun yeni havalı bir versiyonu inerken arka planda yaptıklarımız hakkında konuşmak istiyorum. Oyun geliştirmek bir şakadan ibaret değil, diğer her iş gibi bir yama çıkarmak sonun başlangıcı anlamına gelmiyor fakat sadece başlangıcın sonu oluyor. Ekibimiz size en iyi içeriği sunmak için son derece fazla çaba sarf ediyor fakat bazen hatalar ya da gözden kaçan şeyler olabiliyor. Bazen sonuç komik bir hatayken, yıldızlararası seyahat öncesi medeniyetlerin kendilerinin nükleer yollar ise sonunu getirmesi gibi. Bazen ise aşağıda göreceğiniz istenmeyen pencere olabiliyor.
Hiçbir savaş planı düşmanla çatışmadaki gerçek ana dayanmadığı gibi, hiçbir yama da oyunculara dayanamıyor. Fakat bunun farkındayız ve her yeni yama çıkardığımızda ofislerimizde bir yerde bazı geliştiriciler oturuyor ve sürekli oyunun istikrarını gözlemliyor, sabırlı bir şekilde kaçınılmaz kıvılcımı bekliyorlar: şansımıza çoğu zaman gerçek bir yangın söz konusu olmuyor, sadece ufak mum alevlerinden ibaret oluyor.
Bu da beni doğrudan asıl meseleye getiriyor: hepinize raporlarınız için teşekkürler! "Gönder" butonuna tıkladığınızda, çökmenin sebebi olan detaylı bilgiler toplanıyor ve bize gönderiliyor. Bu bilgi genelde sorunu anlamamız için yeterli olsa da genelde sebebini anlamamıza yetmiyor: işte burada yorumlarınız devreye giriyor! Çökme yaşandığında ne yaptığınızı bize söyleyin, en ufak detay bile yardımcı olabilir!
İnsanlar bir görselin bin söze bedel olduğunu söyler: o zaman size bir görsel ile dört bölümlü bir hikaye anlatayım:
(Sana en içten teşekkürlerimi sunuyorum anonim oyuncu: raporların sorunu bulmada ve düzeltmede son derece etkiliydi)
Teşekkürler Lorenzo. Ve tekrardan tüm rapor iletenlere teşekkürler. Ne kadar fazla bilgimiz olursa o kadar hızlı bu tarz sinir bozucu sorunları düzeltebiliriz.
Yardımcı Olmak Mı İstiyorsunuz?
Şu anda halihazırda Stellaris oynayan oyuncuların, yeni oyuncuların ve geliştirenlerin deneyimlerine yardımcı olabileceğiniz iki yol var!
Alfray Stryke First Contact ile olan işini bitirdiğinden ve Ücretsiz Yama ekibine geri döndüğünden ötürü YZ diplomatik etkileşimleri hakkında dönütlerinizi itiyor.
Alfray Stryke :YZ'nin diplomatik anlaşmaları kabul etme, vasal ya da süzeren olma ve diğer YZ imparatorluklar ile federasyonlar kurma ile alakalı dönütlerinizi istiyoruz. 3.8 "Gemini" ile getirmeyi düşündüğümüz değişikliklerden biri YZ'ye güven seviyesi eklemek, böylelikle diplomatik anlaşmalarda ve bazı farklı etkenlerde yeni bir faktör olacak.
Buradan dönütlerinizi paylaşabilirsiniz!
Stellaris'in geliştirme aşamasını etkilemenin bir başka yolu ise Kullanıcı Araştırma departmanımızın anketini doldurmak. Bu anket Stellaris'te beğendiğiniz ya da beğenmediğiniz şeyleri paylaşabilmeniz için tasarlandı ve Stellaris'in geliştirmesinin devamında bizim için önemli olacak.
Sırada Ne Var?
3.8 "Gemini" hakkında konuşmak için daha hazır değiliz fakat aşağıda ufak bir sürpriz bırakabiliriz.
Nesting konseptleri Galaksi Ayarlarında bulunabilecek.
Haftaya 3.7.4 yamasında çıkarmayı düşündüğümüz şeyleri paylaşacağız. O zamana kadar görüşürüz!
|