Strategyturk Forumları
Günlük: CK3 - Legacy of Persia Çizimleri ve Sanat Unsurları - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Crusader Kings III (https://forum.strategyturk.com/forum-crusader-kings-iii)
+---- Forum: CK3: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-ck3-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: CK3 - Legacy of Persia Çizimleri ve Sanat Unsurları (/konu-gunluk-ck3-legacy-of-persia-cizimleri-ve-sanat-unsurlari)



CK3 - Legacy of Persia Çizimleri ve Sanat Unsurları - PCOyun - 15-12-2023

zD5fF.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta Legacy of Persia ile eklenen Çizimler ve Sanat Unsurlarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/dev-diary-139-the-art-of-legacy-of-persia.1605823/ :Merhaba ve Crusader Kings III: Legacy of Persia için 3D Sanat üzerine odaklanan Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz. Ben Lucas Ribeiro, projenin Sanat Lideriyim. Ekibin Lezzet Paketi için yarattığı muhteşem 3D sanat eserlerinden bazılarına bakmaya geçmeden önce, karar verme sürecimize genel bir bakış sunmak istiyorum.

Legacy of Persia için sanat eseri yaratırken, iki yüzyıl boyunca Arap ve Türk halklarıyla iç içe geçip mücadele ettikten sonra İran Intermezzo'sunda İran kimliğinin yeniden dirilişini temsil etmenin yollarını arıyorduk. Bu, İranlı karakterlere kendi yeni görünümlerini vermemiz ve aynı zamanda Türklerin ve Arapların görsel kimliklerini güçlendirmemiz gerektiği anlamına geliyordu.

Çalışmalarımızı İranlıların Sasani veya Zerdüşt kaynaklarından esinlenerek ürettikleri sanata dayandırırken aynı zamanda anakronik görünmemek için 8. - 11. yüzyıl referanslarına odaklandık. Legacy of Persia'da gördüğümüz kıyafetler 10. yüzyılda yaşamış bir Samani Emirinin giydiklerine mümkün olduğunca yakın olmalıdır.

Bu amaçla, çoğunlukla İran kültürüne yönelik bir sürü yeni eser, bina, askeri birlik, sakal, saç stili, kıyafet ve tabii ki ŞAPKALAR yaratırken, Türk ve Arap kültürleri için birkaç yeni önemli tanınabilir ekstra unsur yarattık.

Şimdi, sanata geçelim!



Çevre Sanatı

Stina Arvidsson Rådestig projedeki ana 3D Çevre Sanatçımızdı ve bize Legacy of Persia için Anıtlar, Mülkler ve Eserler yaratma süreci hakkında bazı güzel bilgiler verecek

Antik İran'ın eserlerini, yıkık yapılarını, doğa harikalarını ve özel anıtlarını araştırmaktan ve bu lezzet paketi için saray eserleri ve özel binalar için temel oluşturacak bir aday listesi sunmaktan onur duyduk. Bu bölgenin zengin tarihi, ilginç ve güzel anıtların çokluğu, coğrafi çeşitlilik ve bu dönemden günümüze ulaşan sanat eserleri göz önüne alındığında, listeyi oyuna dahil etmek istediklerimizle daraltmak çok zor bir görevdi.

Amacımız, dengeli bir oyun deneyimi yaratmak için hem estetik hem de oyun mekaniği açısından çeşitlilik elde etmekti.

Saray Eserleri

Saray eserleri üzerinde çalışmak harikadır, çünkü gerçek dünyadaki tarihi eserlere dayanırlar - çağlar boyunca hayatta kalmış, tarihçileri ve sıradan insanları ya geçmişi, işçiliği ya da güzelliği ile etkileyen özel eşyalar, sanat eserleri veya biblolar. (Ya da Ea-Nasir'e şikayet mektubunda olduğu gibi - sadece aptal oldukları için!). 3D sanatçıları olarak, oyun motorumuzun ve üçgen sayımızın getirdiği teknik kısıtlamalar dışında, bu güzel ve ilginç eserleri olabildiğince doğru bir şekilde tasvir etme özgürlüğümüzü sınırlayan çok az şey var. Unsurları pratik ve optimize tutarken bu öğelerin hakkını vermeye çalışıyoruz, bu nedenle fotoğraflar, çizimler ve açıklayıcı metinler de dahil olmak üzere geniş bir doğrulanmış referanslar bütünü topladığımızdan emin oluyoruz. Oyuncuların sadece kasvetli, filtrelenmiş bir yoruma değil, gerçek bir şeye bakıyormuş gibi hissetmelerini istiyoruz - bu nedenle yaklaşımımız formu, ayrıntıları, süsleme desenlerini olabildiğince doğru bir şekilde yakalamak, sadece küçük ayrıntıları atlamak veya pratik nedenlerle gerekirse değişiklik yapmaktır.

Tipik olarak, Zbrush'ta eğri fırçaları, geleneksel heykel fırçaları veya modelleme araçlarını kullanarak süs detaylarını şekillendiriyoruz. Bazen Substance Designer'da düğüm tabanlı bir yaklaşım benimsiyor veya görüntü tabanlı teknikler kullanıyoruz. Her yöntemin kendi artıları ve eksileri vardır - hatta bazen tek bir unsur için birden fazla yöntemi birleştiririz.

Görsel

[Soldaki resim Oxus Hazine Bileziği eserinin bir fotoğrafını göstermektedir. Ortadaki ve sağdaki resimler son halini almış 3D unsurunu göstermektedir].

Görsel

[İl-Hanlı pirinç tabut eserinin fotoğrafı]

Görsel

[Tel kafes ve nihai 3D unsur]

Görsel

[İran'da bulunabilecek diğer birkaç saray eseri: Sasani Kılıcı, Tütsü Yakan Kedi Heykeli ve eski bir içki kabı].

Özel Binalar

Özel binaları yapmak, saray eserlerine kıyasla tamamen farklı bir zorluk teşkil ediyor. Anıtlar çok küçüktür ve önceden hazırlanmış bir doku atlası kullanırlar. Her yeni lezzet paketi yapıldığında, doku atlası yapı malzemelerine ve bölgenin renk şemasına daha iyi uyacak şekilde değiştirilir. Ayrıntılar minimalisttir - ancak oyunda gerçekten iyi çalışır! Bu atlas, Substance Designer adlı bir doku oluşturma yazılımı kullanılarak yapılmıştır. Buradaki zorluk, gerçek dünyadaki muadilinin sembolik bir temsilini yaratmak - ancak yine de tarihi referanslara sadık kalmak! Saray eserlerinde olduğu gibi, aşağıdaki gibi sorulara yanıt bulmak için referanslara yakından bakıyoruz: Bu kalenin giriş kapısı gerçekten neye benziyordu? Bu kalenin bir hendeği var mıydı? Bu tapınağın plan düzeni nasıldı? Buradan hareketle, görsel olarak en belirgin kısımları abartmaya çalışırken, daha gereksiz, daha az dikkat çekici ayrıntıları azaltabiliriz.
Yapmaktan hoşlandığımız bir başka şey de eski kalıntıların ve yapıların izlerini aramak ve modellerimizde bunları restore etmeye çalışmaktır.

Bazı gerçek dünya konumları ile bizim anıtlarımız arasındaki farkları görmek için aşağıdaki karşılaştırmalara bir göz atın:

Görsel

[Gerçek dünyadaki Soltaniyeh Anıtı ve bizim oyun içindeki yorumumuz]

Görsel

[Buhara'nın Günümüzdeki Gemisi ve Bizim Yorumumuz]

Görsel

[Ctesiphon kalıntıları ve restore edildiğinde neye benzeyebileceğine dair yorumumuz]

Görsel

[Legacy of Persia'daki tüm mülk modellerini ve Özel Binaları dokularken kullanılan doku atlası].

Mümkün olduğunca modüler bir yaklaşım benimsemeyi seviyoruz - bu çok zaman kazandırıyor! Bu, örneğin bir duvar parçası, bir kule, bir kapı gibi basit yapılar yapacağımız ve bunları tamamlamak için modelleyip dokulandıracağımız, ancak daha sonra bunları çoğaltacağımız anlamına geliyor. Bazen, 3D yazılımımdaki (genellikle Autodesk Maya) simetri ve yansıtma işlevlerinden yararlanarak bir modelin yalnızca dörtte birini modelliyor ve ardından bunu anında bütün bir modele dönüştürüyoruz.

Mülkler

Mülkler, Crusader Kings III'ün kaleleri, surları, tapınakları ve şehirleridir. Görsel tasarımları belirli bir formülü takip eder ve genellikle mevcut tek bir binaya değil, dönemin genel mimari tarzına dayanır.

Zerdüşt tapınakları özellikle benzersizdir, çünkü içlerinde olabilecek kutsal ateşleri temsil etmek için dışarı çıkan dumanları vardır.

Görsel


Doğa Harikaları

Ayrıca bölgenin birkaç eşsiz doğa harikasını da gezimize dahil etme şansımız oldu. Mevsimsel olarak eflatun renge bürünen Maharloo Gölü, nefes kesici Gökkuşağı Dağları ve efsane ve mitlerle dolu kutsal Damavand Dağı gibi.

Görsel




Karakter Sanatı

Elena Zenko'nun projedeki ana karakter sanatçısı olduğu ekibin bu bölgeyi daha da lezzetli hale getirmek için yarattığı birçok yeni unsurdan bazılarına göz atalım

Karakter unsurları oluşturmanın ilk adımı referansları toplamak ve bu unsurların nasıl görünmesi gerektiğine dair bilgi toplamaktır. Ve bu FP3'ün son derece zor ama eğlenceli bir parçasıydı.
İnsanların nasıl giyindiklerine dair çok fazla tarihi tasvir günümüze kadar ulaşmadı. Bu da bizi olabildiğince doğru olma çabamızda daha da titiz olmaya itti. (Sharbush) Baş Karakter Sanatçımız Nils'e araştırma ve konsept çalışmalarında yardımcı olduğu için şapka çıkarıyorum. Referanslarımızı toplamak, bağlamsallaştırmak ve geçerliliklerini ve kalitelerini tespit etmek kesinlikle kolay değildi.

İlham kaynağı olarak Sabit Yıldızlar Kitabı gibi farklı kaynakları ve günümüzde İran, Tacikistan, Suriye, Özbekistan, Kazakistan, Türkmenistan, Afganistan ve hatta Çin'i kapsayan antik İran'ın farklı bölgelerinden günümüze ulaşan çok sayıda duvar resmini kullanıyorduk. Bazen sadece Encyclopaedia Iranica'dan yazılı açıklamalar aldık. Bu çok sayıdaki kaynağı, aksi takdirde yüksek fanteziden fırlamış gibi görünecek bazı yeni unsurlara kanıt olarak kullandık!

Şimdi yeni kıyafetlere bir göz atalım:

Görsel


Görseller, varlığın oluşturulma sürecini referanstan konsepte ve oyundaki bitmiş varlığa kadar göstermektedir. Ana referans olarak Afganistan'ın merkezindeki Laškarī Bāzār'da bulunan Gazneli saraylarından birinin duvar resimlerini kullandık. Erkekler, bir tarafı göğüste asılı kalacak şekilde önden açılan orta baldır uzunluğunda bir ceket olan qabā giymektedir. Kollarda kolluk şeklinde ṭirāzlar görebilirsiniz - bunlar paltoya işlenmiş Farsça nakışlardır. Varlığın harika bir özelliği de çok sayıda kemer olması ve mütevazı bir sanatçının bunları oyun için yapmaya dayanamaması. Daha sonra test animasyonlarında biraz acı getirdi, ancak güzel kıyafetler için kendimizi feda ediyoruz.

Görsel


Kitâbu Suver el-Kevâkib veya Sabit Yıldızlar Kitabı'na dayanan bir başka harika unsur. Buradaki çizimler oldukça benzersiz ve bu kıyafetlerin gerçek hayatta var olup olmadığı ve oyunda böyle bir şeyi nasıl yeniden yaratacağımız konusunda bazı endişelerimiz vardı. Sonunda, benzersiz ve sofistike bir kıyafet yapma isteği sağduyu ve zaman kısıtlamasından daha yüksekti, bu yüzden bunu yaptık. Unsur, gümüş veya altın brokar veya ipekten yapılmış zengin tarzda dış cübbe khaftān'ı içeriyor. Varlığın en ilginç kısmı, özenle kesilmiş kollar ve Sabit Yıldızlar Kitabı'ndaki çizimlerde görebileceğiniz ṭirāz ile süslenmiş etektir.

Görsel


Bu resim, 11-12. yüzyıla ait gerçek Selçuklu kaftanlarına dayanan erkek ve kadın kıyafetlerini temsil etmektedir. Bir diğer referans ise 10. yüzyıla ait figürlü ve kuşlu bir kâsedir. Bu eserlerin her ikisinde de, Fondukistan'daki Manastır'da bulunan pişmiş toprak lahit kapağının resimlerinde gördüğümüz süs disklerine sahip kemerler bulunmaktadır.

Görsel


Bu resimler, Negar-e Zan kitabında yer alan ve muhtemelen Kalhana'nın sarayındaki bir kadın görevliyi gösteren alçı kabartmaya dayanan bir kadın giysi varlığını temsil etmektedir. Ayrıca bir sultanı ya da vasallarından birini tasvir ediyor olabilecek bir Selçuklu Ayakta Duran Figürü referansını da kullandık. İlginç bir şekilde, saraydaki kadın görevlilerin erkek kıyafeti giymesi gerekiyordu, bu da bazen resimde kimin olduğunu söylemeyi zorlaştırıyor. Kemere gelince, Sabit Yıldızlar Kitabı'na geri döndük ve Kesinlikle Tarihsel Olarak Doğru kemerler koleksiyonumuza eklediğimiz bazı ilginç dikdörtgen kemer parçaları bulduk.

Başlıklar

Görsel


Bu, en sevdiğimiz Sabit Yıldızlar Kitabı'na dayanan bir diadem ve bir yay ile küçük, basık bir başlıktır. Bu sefer kavramları oluşturmak ve başlığın bir başlığı olup olmadığını veya diademi tutan ve saçı iten bir çeşit kayış olup olmadığını düşünmek için önemli miktarda zaman harcadık.

Görsel


Yaptığımız bir diğer unsur da, alnının üzerinde metal bir plaka bulunan, kenarları kürklü bir Selçuklu sert başlığı oldu. Dük rütbesindeki Türk karakterler bu çok tanınabilir varlığı giyerken görülecektir!

Görsel


Ve işte geç Sasani sikkelerine ve 7-8. yüzyıl duvar resimlerine dayansa da bazen fanteziden uzak görünen yeni Pers taçları. Bu döneme ait bulduğumuz en yaygın kraliyet başlığı türü kanatlı taçtı. Ayrıca, erkek tacındaki kanatların şekli, büyüleyici bulduğumuz ellere benzemektedir. Bu kanatların tasviri, Soğd sanatının nadir bir örneği olan Afrasiab duvar resimlerinin duvar resimlerinde bulunmuştur.

Görsel


İşte sevgili Sabit Yıldızlar Kitabımıza dayanan yeni İmparatorluk taçlarının bir başka seti. Kanatlı tacın başka bir versiyonunu görebilirsiniz, ancak bu kez kanatlar bir imparatorluk figürüne uyacak şekilde daha büyük. İyi bilinen bir gerçek - büyük güçle birlikte büyük kanatlar (ve güçlü boyun) gelir.

Görsel


Görsel


Neyse ki o döneme ait kumaşlar üzerinde günümüze ulaşan pek çok desen var. Yaygın motifler Simurgh veya Huma gibi mitolojik İran yaratıklarıydı. Sülünler ve ördekler de çok popüler imgelerdi.

İran'ın bu alacakaranlık döneminin estetiğinin derinliklerine dalmak inanılmaz derecede ödüllendiriciydi. İran'a ve sakinlerine kendilerine özgü bir görünüm ve his veren bu 3D unsurları yorumlamaktan ve birleştirmekten onur duyduğumuz güzel imgeler ve işçilik parçaları keşfettik.