1.5 Kara Ordusu Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Victoria 3 (https://forum.strategyturk.com/forum-victoria-3) +---- Forum: Vic3: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-vic3-rehberler) +---- Konu Başlığı: 1.5 Kara Ordusu Rehberi (/konu-1-5-kara-ordusu-rehberi) |
1.5 Kara Ordusu Rehberi - Onur34 - 18-12-2023 Kara Ordusu Rehberi
Bu rehberde 1.5 yamasıyla güncellenen ordu ve savaş mekaniğine kabaca göz atacağız. Birimler Ordularda temel olarak iki birim bulunur. Profesyoneller ve Askere Alınan Halk. Profesyonel askerler sahip olduğunuz askeri yasaya göre her eyalette 100'e kadar yapılabilen barakalardan işe girerler. Barış zamanında demobilize edilseler bile askeri ürün tüketmeye ve maaş almaya devam edeceklerdir. -Mobilize bir birim mobilize olmayan bir birimin +%60'ı kadar ürün tüketecektir- Bunun yanında da tecrübe kazanmaya da devam edeceklerdir. Askere alınan halk ise askere alım noktalarından alınırlar. Bu noktalar Barakalar gibi inşaat etmek zorunda kalmazsanız ama yine de her eyalette çıkarabileceğiniz asker sayısı ordu yasanıza bağlıdır. Buna rağmen kurumsallaştırmadığınız topraklarda normal topraklarınız gibi 100 baraka yapabilirken halkın sadece %50'sini askere alım noktalarıyla askere alabilirsiniz.
Askere alınan sivil birlikler kısa savaşlar için iyi sayılsa da askere aldığınız kişiler ekonominiz için çalışan işçi, madenci ve köylüler olduğu için pek iyi bir hamle sayılmaz. Bunun yanında barış zamanı tecrübe kazanamadıkları için her türlü profesyonel askerlerden daha kötü bir performans sergileyeceklerdir. Ordu bu iki türün yanında üçe ayrılır. Piyade, Süvari ve Topçular. Her birliğin profesyonel olsun olmasın temel birleşeni bunlardır. Bunun bu birliklerin de Hat piyadesi, Milita, Dragon ya da Lancer gibi çeşitleri vardır. Normal bir senaryoda süvari kullanmayacaksınız. Topçu ve piyadelerin her teknolojide yeni açılan birime yükseltilmesi önemlidir. Bunun yanında eğer bir ordunun içindeki birlik türünü yükseltmek istiyorsanız Yukarıdaki eğik ok tuşuna basmanız yeterli olacaktır. Bir birim mobilize iken yükseltilirse birliğin %10'u demobilize olacak, yeni türe yükseltilecek sonra da tekrar mobilize olacaktır. Yukarıda tıkladığınız okun birimi hangi birliğe yükselteceğine ise aşağıdaki sekmedeki büyük resimlerin altındaki isimlere tıklayarak seçebilirsiniz. Optimal birim dağılımına gelecek olursak saldırı birliklerinizin erken - orta oyunda yüzde elli piyade yüzde elli topçu olması en iyi çözüm olacaktır. Topçuların istatistikleri iyiyken yüzde elliyi geçince yediğimiz organizasyon dezavantajını görmezden gelmeye değecek kadar da piyadelerden üstün değillerdir. Savunma yapmasını istediğiniz ordularda ise bütün birliklerinizin piyade olması daha iyi olacaktır. Zira kendileri hem topçulardan daha ucuz bir alternatif hem de topçulardan daha iyi savunmaya sahiplerdir. Ordu organizasyonu demişken hem emirler hem general özellikleri hem de birim dağılımının farklı olması nedeniyle en optimize ordu saldırı ve savunmada özelleşen birliklerden oluşan ordudur.
Bunların yanında eğer ki karşınızdaki baya zayıf bir düşmansa ya da sürpriz bir çıkartmayla olabildiğince toprak almak istiyorsanız Hussar dışındaki herhangi bir süvari türünün ordunun yüzde otuzunu kapladığı bir orduyla Rapid Advance taktiğini kullanın. Bu sayede saldırınız düşman destek güçler yollayana kadar olabildiğince geniş bölgeleri ele geçirecektir. Tecrübe: Bir birlik ne kadar uzun zamandır ordunuzdaysa o kadar tecrübe kazanır. Gerekli tecrübe puanı:800 Elite: +%25 saldırı , +%25 savunma , +%50 moral hasarı Gerekli tecrübe puanı:400 Veteran: +%15 saldırı , +%15 savunma Gerekli tecrübe puanı:200 Seasoned: +%10 saldırı , +%10 savunma Gerekli tecrübe puanı:100 Regular: +%5 saldırı , +%5 savunma Gerekli tecrübe puanı:0 Recruit: Bonus yok Her birlik haftada 1 tecrübe puanı kazanır. Muharebede bu puan 5'e çıkar ve tecrübe kazanımı askeri yasalarla arttırılabilir. Mesela Profesyonel Ordu yasası +%25 bonus sağlar. Bir birlik zayiat verdiğinde ise yeni askere alınan birlikler 0 tecrübe ile başlarlar. Mobilizasyon Askeri penceren 2. seçeneği seçerek her ordunuza teknoloji ile açtığınız belirli mobilizasyon seçeneklerini sunabilirsiniz. Bu seçenekler ordunuzun moralini, saldırı gücü, hızını, zayiat yenileme hızını vs arttırır. Bunun karışığında da her birliğin yeni birimler tüketmesine neden olurlar. Tahmin edebileceğiniz gibi ordu moralini yükseltmek için birliklerinize düzenli şarap dağıtırsanız bu şarapları pazarınızdan, kendi devlet bütçeniz ile almanız gerekir. Bu yüzden burdaki bu tatlı bonuslardan yararlanmadan önce pazarınızda kullanacağınız ürünlerin fiyatının makul seviyelerde olduğuna emin olun. Ekonomik açıdan yaklaşacak olursak sürpriz çıkartma senaryosu dışında taşımacılıkla ilgili bonuslara ihtiyacınız olmayacaktır. Moral veren bonusları her zaman ekonomi - performans açısından en yararlıları olacaktır. Onun dışındaki diğerlerini de ekonominiz kaldırdıkça envanterinize eklemeniz iyi olur. Organizasyon Organizasyon mobilizasyon tercihleri değiştirildiğinde, bir orduda topçu ve atlıların toplam sayısı yüzde elliyi geçtiğinde ya da bir orduda generallerin komuta limiti aşıldığında düşer, zamanla yükselir. Yükselme hızını arttıran teknoloji ise Askeri İstatistiktir. Organizasyonu yüksek tutmak için savaşta mobilizasyon tercihleri ile oynamaktan kaçının, birlik oranını düzenli tutun ve komuta limiti karşılanana kadar general atayın ya da var olan generallere rütbe atlatın.
Bir ordunun organizasyonu düştüğünde ordudaki birliklerin saldırı, savunma, moral yenileme ve zayiat yenileme yüzdeleri düşer. Bu nedenle mobilize ordularınızın organizasyonunu her zaman yüzde yüz tutmaya özen gösterin. Savaş Taktikleri Generallerinize verebileceğiniz emirler ikiye ayrılır. Saldırı ve savunma. En baştan söylemem lazım ki eğer bir ordunuzda bütün generaller savunmadaysa cephe boş olsa bile saldırmayacaklardır. O yüzden birliklerinim neden ilerlemiyor dememeniz lazım. İkinci eklemek istediğim şey bir generale nasıl savunma ve saldırı emiri verildiği. Generali olan bir orduya tıkladığınızda generallerinizin porteleri karşınıza çıkacaktır. Generallerinizin emrini değiştirmek için sol altlarındaki ikona tıklamanız yeterli. Emirlere dönecek olursak basit saldırı ve savunma dışında verebileceğiniz birden çok emir bulunuyor. Bu emirleri verebilme şartınız bazen generalin bir kişilik özelliğine sahip olup olmamasına bazen de ordunuzun yüzde kaçının hangi birlikleri oluşturduğuna bağlı. 1.5 yamasında asıl amacımız çoğu zaman savunurken savunmayı saldırırken de saldırıyı arttırmak olduğu için önerdiğim emirler aşağıdaki gibi: Saldırırken: Düz saldırı türünde kalın. Tanklara geçilince Heavy Advance'e geçilebilir. Savunurken: Last Stand iyi olsa da fazladan verdiğiniz kayıplar birliklerinizin tecrübe kaybını hızlandıracaktır. Bu nedenle ben Adamant Defense'ten yanayım. Verdiği savunma bonusu daha az olsa da Dug In +%20 savunma kazanmanızı ve -%10 moral kaybı yemenizi sağlayacak. Tabi her seferinde generaliniz Dug In'i cebinden çıkarmayacaktır ama %100'lük çıkma şansı görmezden gelemeyecek kadar fazla. Bunun yanında her zaman bu stratejiye uygun general karşınıza çıkmayacağı için bundan daha az kötü de olsa Delaying Tactics de işinizi görecektir. Sürpriz Çıkartma/Çok Zayıf Düşman: Yukarda belirttiğimiz nedenlerle Rapid Advance Eğer ki düşmanla sahip olduğunuz 1 cephe birden fazla eyaleti barındırıyorsa eyalet sayısı kadar saldıran ve savunan ordu bulundurmanızı öneririz. Çünkü bir ordu saldırırken ya da savunurken sadece bir eyaletle ilgilenebiliyor. Bu yüzden eğer eyalet sayısından az ordunuz varsa ve düşmanın sizden çok ordusu varsa asker sayısında eşit bile olsanız düşman askerlerini daha orantılı dağıttığı için sizi cepheyi sizin topraklarınızın içine itebilir. 1.5 Kara Ordusu Rehberi - Legnica - 31-10-2024 @Onur34 süpriz çıkartma ordusu için %30 süvari oranının olayı nedir? 50 süvari 50 piyade şeklinde olsa 1.5 Kara Ordusu Rehberi - Onur34 - 01-11-2024 Mekaniği hatırlamıyorum ama toprak ele geçirme hızı yüzde otuzu geçinde daha da artmıyor olabilir. |