Stellaris - Uzayda Kalitenin Korunumu - Snyk - 30-05-2016
Bu hafta yamalar üzerindeki yoğunluktanmıdır nedir boş bulunan geliştiriceye günlük yazdırılmış. Konusunu tahminlere bırakıyorum.
Chandika :Merhabalar, ben Chandika, Stellaris'de kalite güvencesinden sorumlu bir ekibin parçasıyım. Bu hafta sizlerle Stellaris'in gelişimi boyunca karşılaşmış olduğumuz bazı başlıca hataları paylaşacağım.
Kalite güvencesinin tam anlamıyla nasıl bir iş olduğunu anlamak adına Distantaziq tarafından yazılmış bu HoI4 günlüğünü okuyabilirsiniz. Kendileri HoI4'ün kalite ekibinden.
Kalite testi ya da güvencesi sadece bulunan hataların bildirildiği bir işmiş gibi algılanıyor. Şaşılacak bir olay değil, işimizin en çok görünür kısmı malum.
Başlangıç
Oyunda karşılaştığımız ilk hata, aşağıda da görebildiğiniz gibi, oyun menüsünde çıkış butonu mevcut değil. Belki de istenildiği gibi çalışıyor olabilir, bilemiyoruz. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jormungandur: "Oyuncularımızın mevcut oyunlarından çıkmaları için bir neden göremiyoruz."
Göç eden saç, kıyafet ve ne nicesi...
Görünüldüğü gibi uzaya yaz kreasyonu fazlasıyla erken gelmiş.
Bu sürüngen canlı ekibimiz tarafından Fabalien olarak isimlendirildi. Chatimizde emojisini bile oluşturduk. Kendisi fazla Fabulous
Araştırmacılar karşılaştıkları imparatorluklara göre kıyafet değişiminde bulunuyorlardı.
Sosyal yetenekleri pek iç açıcı olmayan yumuşakçıl (molluscoid). Sapık da olabilir bilemiyoruz.
İmparatorluk isimlendirmesi
Diyelimki imparatorluğunuzu tek harf yaptınız. Böylesine büyük bir alanda İSMİNİZİN anlaşılır olmasını istersiniz.
Yani, uçsuz bucaksız alanda GERÇEKTEN anlaşılır olması gerekir.
Diğerlerinin size düzgün davranışlar sergilemesi gerekir, Q!
Uzay balinaları savaşa hazır
Hayır, Pimp My Space Critter değil.
Üstesinden gelinemeyen isyanlar
AI'ın isyanlar konusundaki başarısızlıkları sonucu kör eden bir galaksi.
Olmazsa olmazlar:
Gezegen ve uydusu arası ilişki kıskandıran cinsten.
Galaksi görünümünde uzay yaratıkları. Ürkütücü bir deneyim olsa gerek.
Sonuç
Kalite testi tabiki bütün gün oyunu oynarken arada karşılaştığımız sorunları bildirmek değil. Genelde çekmiş olduğumuz garip ekran görüntüleri ile biliniyoruz. Ama aslında işimizin sadece küçük bir kısmı bunlardan ibaret. Görevimiz bunları kapsıyor (bazı durumlarda daha da fazlası): herhangi bir işleme başlamadan önce projenin analizi, sorun veritabanının takibi, süresiz geribildirim, birbirinden farklı birçok test ayarlanması.
Bunlara rağmen, Stellaris gibi herşeyin mümkün olduğu bir oyunda hiçbir zaman yeteri kadar kaliteden emin olamayız. Bunun için, değerli betalarımıza teşekkürlerimi sunuyorum. Sizsiz olmazdı beyler.
Stellaris Geliştirici Günlüğü 35 - Uzayda Kalitenin Korunumu - Justicar - 30-05-2016
Yani oyundaki hataları böyle dile getirmeleri güzelde bunun geliştirici günlüğü konusu olmasını anlayamadım.
|