Strategyturk Forumları
Günlük: Vic3 - 1.6 Yamasına İlk Bakış - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Victoria 3 (https://forum.strategyturk.com/forum-victoria-3)
+---- Forum: Vic3: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-vic3-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Vic3 - 1.6 Yamasına İlk Bakış (/konu-gunluk-vic3-1-6-yamasina-ilk-bakis)



Vic3 - 1.6 Yamasına İlk Bakış - PCOyun - 18-01-2024

banneran.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.6 yaması için kısa bir ilk bakış yapılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/victoria-3-dev-diary-103-1-6-teaser.1621634/ :Herkese merhaba, yeni yılınız kutlu olsun ve 2024 yılının ilk Victoria 3 Geliştirici Günlüğüne tekrar hoş geldiniz. Bugün, 102. Geliştirici Günlüğünde'de belirttiğimiz gibi, yayın programımızda bir sonraki sırada yer alan bağımsız bir güncelleme (yani ücretli bir DLC ile birlikte değil) olacak olan ücretsiz 1.6 güncellemesine ilk bakışla çok kısa bir geliştirme günlüğü olacak.

1.6, oyuna özellik eklemeye değil, neredeyse tamamen oyunun cilalanmasına (yani hata düzeltmeleri, performans çalışmaları, UX ve AI iyileştirmeleri) odaklanan daha küçük bir güncelleme olacak, çünkü 1.5'teki büyük değişikliklerden sonra şimdi bunun yerine oyunun bazı pürüzlü kenarlarını yumuşatmaya odaklanmak istiyoruz. Elbette 1.5 için düzeltmeler yayınlamaya devam edebilirdik, ancak bunun yerine çabalarımızı uygun bir güncellemeye odaklamak, bir düzeltmeye dahil etmek için çok riskli olabilecek bazı şeyleri (özellikle performans ve askeri yol bulma tarafında) ele almamızı sağlayacaktır.

Tüm bunlar, yayın sonrası planlar yol haritasında yalnızca 1.6'dan çok fazla değişiklik beklememeniz gerektiği anlamına gelse de, Victoria 2'nin Pop Arayüzünden esinlenen yeni bir arayüz olan Pop Tarayıcı gibi bazı güzel yeni QoL değişiklikleri bekleyebilirsiniz; bu, ülkenizin nüfusuna kapsamlı bir genel bakış sağlar ve sorunları veya fırsatları daha kolay tanımlamanıza olanak tanır, örneğin sorunları karıştırmaya devam eden 1 milyon radikalin tam olarak nereden geldiğini tespit etmek gibi.

Pop Tarayıcısı, bakmak istediğiniz Pop'ları ihtiyaçlarınıza uygun şekilde geniş veya dar seçebilmeniz için kapsamlı bir filtre listesiyle birlikte gelir
DD103_01.png

Pop Tarayıcısı, güncellemeyle gelen diğer birkaç kullanıcı deneyimi iyileştirmesinden biridir, ancak bir sonraki geliştirici günlüğümüzde (iki hafta içinde) diğer değişiklikler hakkında daha ayrıntılı bilgi vereceğiz - 1.6'daki UI / UX değişikliklerinin ayrıntılarını inceleyeceğiz. O zamana kadar görüşmek üzere!



Vic3 - 1.6 Yamasına İlk Bakış - Attila the Hun - 18-01-2024

2022'de Victoria 3'ünki kadar berbat bir arayüze sahip bir oyun çıkarmanın hiçbir meşru bahanesi yok. İnsanlar oyun çıktığından beri diplomatik hamleler ve savaş mekaniği gibi unsurlara yüklendiler fakat ben Vic3'ün en büyük probleminin arayüz olduğunu düşünüyorum. "Madem orijinal bir şey yapmaya uğraşmıyorlar, Vic2'nin arayüzünü birkaç değişiklikle kopyalasalar da iş görürdü." diye düşünüyordum ki bu günlükte gösterilen "Pop Browser" da buna yönelik bir hamle olmuş.

EU4 ve HoI4'te nasıl "Evet, bunlar harita boyama oyunları." diye kabul edip geliştirme sürecini bu doğrultuda götürüyorlarsa Vic3'te de "Evet, bu makyajlı bir spreadsheet oyunu." düsturuna göre hareket edip bu spreadsheetlerin miktarına ve makyajına özen göstermeleri gerekiyor. Bu günlükte de görüldüğü üzere bunu yapmıyor değiller fakat öncelik sıralamalarında endişe verici seviyede aşağılarda olduğu da aşikâr.


Vic3 - 1.6 Yamasına İlk Bakış - Craetus - 18-01-2024

Bu kadar kısa geliştirici günlüğü mü olur? Boş geçmemek için iki satır yazıp geçmişler.


Vic3 - 1.6 Yamasına İlk Bakış - Onur34 - 19-01-2024

Oyunu cilalamaları hoşuma gitti. Umarım performans geliştirmeleri de fark edilir olur.


Vic3 - 1.6 Yamasına İlk Bakış - GespensterPanzer - 19-01-2024

(18-01-2024, 20:01)Attila the Hun : 2022'de Victoria 3'ünki kadar berbat bir arayüze sahip bir oyun çıkarmanın hiçbir meşru bahanesi yok. İnsanlar oyun çıktığından beri diplomatik hamleler ve savaş mekaniği gibi unsurlara yüklendiler fakat ben Vic3'ün en büyük probleminin arayüz olduğunu düşünüyorum. "Madem orijinal bir şey yapmaya uğraşmıyorlar, Vic2'nin arayüzünü birkaç değişiklikle kopyalasalar da iş görürdü." diye düşünüyordum ki bu günlükte gösterilen "Pop Browser" da buna yönelik bir hamle olmuş.

EU4 ve HoI4'te nasıl "Evet, bunlar harita boyama oyunları." diye kabul edip geliştirme sürecini bu doğrultuda götürüyorlarsa Vic3'te de "Evet, bu makyajlı bir spreadsheet oyunu." düsturuna göre hareket edip bu spreadsheetlerin miktarına ve makyajına özen göstermeleri gerekiyor. Bu günlükte de görüldüğü üzere bunu yapmıyor değiller fakat öncelik sıralamalarında endişe verici seviyede aşağılarda olduğu da aşikâr.
Kesinlikle katılıyorum buna ya, özellikle devlet büyüdükçe ekran iyice karışıyor, takip etmek imkansızlaşıyor. Umarım 1.6 da ciddi bir adım atarlar bu konuda.


Vic3 - 1.6 Yamasına İlk Bakış - KARTAL - 19-01-2024

Screenshot_4.png?ex=65bc9504&is=65aa2004...afc84ce34&
DD103_01.png

Excelia 3