Stellaris - 3.10.2 "Pyxis" ve Aralık Planları - Attila the Hun - 26-04-2024
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 3.10.2 "Pyxis" yamasının içeriğinden ve gelecek sürümler için ne planlandığından bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/stellaris-dev-diary-324-3-10-2-pyxis-released-1cff-and-december-plans.1613909/ :Herkese merhaba!
Hata gidermeleriyle geçen bir haftanın daha ardından 3.10.2 "Pyxis" yaması tüm platformlarda çıktı. Şu ana kadar 689.121 Astral Yarık keşfetmişsiniz.
Bu sürümde MacOS'taki yaygın bir çökmeyle gemi inşa maliyetlerinin uygulanması düzeltiliyor ve yan menü sekmelerine baştan aşağı özelleştirme getiriliyor.
Pazartesi günü Betaya ilişkin günlüğü okuyanlarınız bunlardan bir kısmını zaten biliyor, o yüzden planladığımız 3.10.3 ile 3.10.4'ten söz ettiğim son kısma atlayabilirsiniz. Yayımlanmış yama 3.10.2 Açık Betasıyla tıpatıp aynı.
3.10.2 "Pyxis" Yama Notları
Özellikler - Yan menüye sekme özelleştirebilme eklendi
Denge - Paragon lideri Nasuz Demetor artık Bilgin olarak değiştirildi ve yalnızca bir Kader özelliği var (Vibrant Storyteller)
- Payback Origini: "Out of Warranty" olay zinciri esnasında elde edilen "Declining Healthcare" etkisi artık 5 yıl sonra otomatikman kaldırılıyor
- Agrarian Upbringing özelliği artık bütün lider sınıfları tarafından elde edilebiliyor
- Agrarian Upbringing özelliğinin çıkması eğer başka bir lider bu özelliğe sahipse artık daha az muhtemel
- Architectural Interest özelliğini artık hem Memurlar hem de Bilim İnsanları kazanabiliyor
- Army Veteran özelliğini artık hem Bilim İnsanları hem de Memurlar kazanabiliyor
- Army Veteran özelliğinin çıkması eğer başka bir lider bu özelliğe sahipse artık daha az muhtemel
- Enlister özelliği Memurlardan Komutanlara taşındı, artık idare edilen gezegene (1. kademe) ve sektöre (2. kademe) asker veriyor
- Entangled Dark Matter astral yarığı artık eğer psionik değilse seçilen bilim insanının kişiliğini tamamen geçersiz kılıyor
- Environmental Engineering özelliği artık bütün lider sınıfları tarafından elde edilebiliyor
- Environmental Engineering özelliğinin çıkması eğer liderin imparatorluğu Environmentalist özelliğine sahipse artık daha az muhtemel
- Environmental Engineering özelliği artık bir engel kaldırma teknolojisinin araştırılmış olmasını gerektiriyor
- Foreign Consciousness özelliği artık bir Kader özelliği
- Kaleidoscope daima oyunun orta safhasında belirmek yerine artık oyunun orta safhası başladıktan sonra herhangi bir zamanda belirme ihtimaline sahip
- Madencilik, Tarım ve Jeneratör odağı özellikleri Memurlardan Komutanlara taşındı
- Planetary Analyst kader özelliğine artık hem Komutanlar hem de Bilim İnsanları sahip olabiliyor
- Retired Fleet Officer özelliğine artık hem Bilim İnsanları hem de Komutanlar sahip olabiliyor
- Retired Fleet Officer özelliğinin çıkması eğer başka bir lider bu özelliğe sahipse artık daha az muhtemel
- Righteous özelliğine artık hem Komutanlar hem de Memurlar sahip olabiliyor
- Traumatized özelliği artık Astral Yarık Keşif Hızını negatif etkiliyor
- Unifier özelliğinin çıkması eğer başka bir lider bu özelliğe sahipse artık daha az muhtemel
- Xeno-Mediator kader özelliği artık bütün lider sınıfları tarafından elde edilebiliyor
Hata Gidermeleri - Oyuncunun astral yarık havuzu boş olduğunda Astral Yarıklar artık hiçbir yere çıkmıyor olarak gözüküyor
- Oyun sonu kriz taraflarında Komutanların Amiral harici özelliklere sahip olması engellendi
- Shipbreaker özelliğinin çekme ağırlığı düzeltildi
- Agrarian Upbringing'in etkileri düzeltildi
- Bazı özellik adları düzeltildi
- Delegelerin bazı Galaktik Topluluk odaklı özellikleri, çözüm kategorilerinin kilidini açan DLC'leri gerektirecek şekilde olması gerektiği gibi kilitlendi
- Boyutsal Kilitler artık iletişim kurulmamış ülkelere geçişi engelliyor
- Bazı zıt özellik çiftlerinin seviyeli versiyonlarını hesaba katmaması düzeltildi
- "Out of Warranty" olay zincirinin kalıcı bir "Declining Healthcare" etkisi verdiği bir hata giderildi
- Ancient Rampart'ın etkilerini olması gerektiği gibi uygulamaması düzeltildi
- Her hikâye keşfedildikten sonra astral yarık keşif arayüzünün kilitlenmesi düzeltildi
- Dimensional Shrine'ın Terminal Egress sisteminde inşa edilememesi düzeltildi
- Sekme sırası özelleştirildiğinde keşif sekmesinin gösterilmemesi düzeltildi
- Veliahtların astral yarıkları keşfetme kabiliyetine sahip olmamasına rağmen Planar Theorist özelliğine sahip olabilmesi düzeltildi
- Astral Yarıktan ayrıldıktan sonra lider yaşının donması düzeltildi
- Collaborator II'nin sektör etkisindeki eksik 0 düzeltildi
- Bir astral yarığı keşfeden bir gemiye tıklanırken yan menünün bazen astral yarık görünümünü yanlış yarıkta açması düzeltildi
- Gemi inşa maliyeti etkilerinin uygulanmaması düzeltildi
- Numistic Administration tür özelliği düzeltildi
- Sağ tık menüsünün arkeoloji alanlarında belirmemesi düzeltildi
- Çarpanlı bazı etkilerin uygulanmaması düzeltildi
- Ancient Ramparts Yıldız Üssü Modülü artık Defense Platforms'a hangi etkileri verdiğini belirtiyor
- Astral yarıklar artık Psionic özelliğinin yanı sıra Chosen One özelliklerine de olması gerektiği gibi bakıyor
- Animator of Clay tarafından oluşturulan imparatorlukta artık olması gerektiği gibi bir konsey de oluşturuluyor
- Factory Focus özelliği artık gestaltta engelli değil, bunun yerine tüketici malları için bir kullanım alanı olup olmadığına bakıyor (başka bir deyişle Rogue Servitors için uygun olup olmadığına)
- Sensor Array Power Surge olayı artık Astral Yarıkları, kaynağa sahip gezegenleri ya da habitat orbitali olan gezegenleri hedef alamıyor
İstikrar - Mac çökme düzeltmesi
- İmparatorluk sınırları modellenirken meydana gelen ender bir çökmenin etrafından dolanıldı
Performans - Yan menü bildirimlerinden kaynaklı performans sorunları giderildi
Yapay Zekâ - Yapay zekâ konsey pozisyonları eklerken eğer sahip değilse Araştırma Başkanı, Savunma Bakanı ve Devlet Bakanına odaklanacak
Modlama - Lider özelik ağırlıkları için @anti_synergy_weight_mult betikli değişkeni eklendi
- Konsey üyesi türüne ai_priority eklendi
- Liderler için background_planet scopeu eklendi
- has_blocker_removal_tech betikli tetikleyicisi eklendi
- Zırh ve kalkan güçlendirmesi için Gemi Sınıfı etkileri eklendi, `shipclass_<class>_armor_hardening_add` ve `shipclass_<class>_shield_hardening_add`
- LEADER_GOVERNOR_MONTHLY_EXPERIENCE, LEADER_ASSIGNED_MONTHLY_EXPERIENCE olarak güncellendi
Bu sürüm iki Linux sorunu için henüz çözüm içermiyor ancak bu ikisinin etrafından dolanmanın yolları var:- Oyun başlarken çöküyorsa oyuncular; Steam'i başlatmak, interneti kapatmak ve sonra oyunu yüklemenin bu sorunu devre dışı bıraktığını bildiriyorlar.
- Ubuntu 20.04'te multiplayer sunuculuğu yaparken oyununuz çöküyorsa Platformlar Arası multiplayera geçmek bu sorunu çözüyor gibi duruyor.
Oyuncular belirli olay liderlerinin eksik özellikleri ve gerçek insanlar olduklarına ikna olmuş elçilerle ilgili sorunlar da bildirdiler, bunlar 3.10.3'te düzeltilecek.
Yan Menü Özelleştirmesi
3.10.2'de Yan Menü sekmelerinizi baştan aşağı özelleştirebilme imkânı ekledik. Yan Menü Seçeneklerinde herhangi bir sekmede hangi unsurların gösterileceğini belirleyebildiğiniz bir Özelleştirilmiş Yan Menü sekmesi mevcut. Bu sayede sekmelerinizi arzu ettiğiniz gibi düzenleyebiliyorsunuz, her şeyi tek bir sekmeye koyabilir ya da aynı bilgiyi birden çok sekmeye yayabilirsiniz. (Örneğin farklı bilgilere ya da sıralamaya sahip birer "Savaş" ve "Barış" sekmesi istiyorsanız)
Sırada Ne Var?
Önümüzdeki birkaç hafta boyunca istikrar ve hata gidermelere odaklanacağız.
3.10.3'ü gelecek hafta için planladık, sürümleri bir taraftan tasdik aşamasından geçerken Açık Beta hâlinde erkenden yayımlama modelimize devam edeceğiz.
3.10.4 de ondan sonraki hafta çıkacak ve ilk üç yamada yapılmış çeşitli değişiklikler için çevrilmiş yerelleştirmeleri içerecek. (Aynı zamanda daha fazla hata giderimi)
Peki Ya Ondan Sonra?
2024'ün ilk çeyreğindeki 3.11 "Eridanus" güncellemesi istikrar, yapay zekâ ve dengeye odaklanacak.
Araştırmayla ilgili birtakım deneyler adına geri bildirim toplamak için tatilde dengeyle ilişkili bir Açık Beta yürütmeyi planlıyoruz.
|