Strategyturk Forumları
Günlük: Tinto Talks #18: Yasalar - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Project Caesar (https://forum.strategyturk.com/forum-project-caesar)
+--- Konu Başlığı: Günlük: Tinto Talks #18: Yasalar (/konu-gunluk-tinto-talks-18-yasalar)



Tinto Talks #18: Yasalar - Justicar - 28-06-2024

j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un 18. bölümünde oyundaki yasalara dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-18-26th-of-june-2024.1689850/ :Yeni bir Tinto Talks'a hoş geldiniz. Haftanın bu kısmında Project Caesar kod adlı süper gizli oyunumuza şekil vermek için dönütlerinizi topluyor olacağız.

Bugün politika ve oyun içerisinde Yasaların nasıl çalıştığı hakkında konuşacağız. Maalesef bu yayınlandığı sırada ben teknik olarak tatilde olacağım, bu yüzden cevap veremeyebilirim. Fakat iyi haberlerim de var çünkü SaintDaveUK ve Pavia sorularınıza cevap vermekten oldukça memnun olacaktır.

Geçmişteki büyük strateji oyunlarımızda, Victoria 2'de Üst Meclisin nasıl oluşturulacağına karar vermekten EU3'te kalıcı bir bonus veren "Eğitim Yasası" gibi daha basit kararlara kadar çeşitli yasa türlerimiz vardı. Project Caesar'da Yasa olarak tanımladığımız şey, seçilecek 2 veya daha fazla politika içeren ve belirli bir maliyet karşılığında politikayı değiştirebileceğiniz bir şeydir.

Birçok Yasa, belirli ülkeler, dinler, kültürler veya diğer benzersiz kısıtlamalar için mevcut olan birçok benzersiz politika içerir.

Oyun başlangıcında çoğu ülke 12-15 arası yasa ile oyuna başlıyor ve zaman içerisinde ortaya yaklaşık kırk yasa daha çıkıyor.

law_categories.png
Burada dört farklı yönetim yasası bulunuyor ve hepsi de ülkenizi ideal bir şekilde yönetmeyi amaçlıyor.

Yeni bir politikanın tek maliyeti altın olsa da var olan bir politikayı değiştirmek çok daha maliyetlidir. Temel maliyet 100 istikrar gibi yüksek bir değer olsa da yüksek taç gücü bu değeri azaltabilir. Buna karşılık oyunun başlarında oldukça yaygın olarak düşük Taç gücü ise maliyeti daha pahalı hale getirecektir.

Peki ülkenizi bir kaosa sürüklemeden bir yasayı nasıl geçirirsiniz? Parlamentoyu toplayın ve onları yasayı onaylamaları için ikna edin. Bunun detaylarını parlamentoyu anlatacağım günlükte detaylı konuşacağız.

Ayrıca önceki politikanın getirilerini anında kaybedeceğinizi, yeni onaylanmış politikanızın getirilerini ise zaman içerisinde göreceğinizi unutmayın. Yönetim verimliliğinize bağlı olarak, +%1 Vergi Verimliliği'nin tam faydalarını elde etmeniz birkaç yıl sürebilir, tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi.

Sadece ülkelerin değil, birçok uluslararası organizasyonun da yasaları vardır. Bazılarında, Kutsal Roma İmparatorluğu İmparatoru gibi liderin kendi başına yürürlüğe koyabileceği yasalar vardır, bazılarında ise belirli ülkeler politikanın onaylanıp onaylanmaması konusunda oy kullanabilir ve daha birçok seçenek mümkündür. Bunların ayrıntılarına Uluslararası Organizasyonların özelinde konuşurken bahsedeceğiz.

Peki yasalarımızda ne tür politikalar var? Önceki oyunlarda bulunan birçok şey gibi sadece etkilerden ya da bonuslardan ibaret değil, mekanikleri etkinleştirip devre dışı bırakırlar, zümreleri mutlu veya mutsuz ederler ve toplumsal değerleriniz üzerinde etkili olurlar.

İşte birkaç yasa örneği:

Buradaki Askerlik yasası oldukça ilginç bir seçimdir. Köylülerin %2'si soyluların %20'sinden oldukça fazladır ancak zamanla askeri odaklarınız üzerinde bir etkiye neden olur.

levy_law.png
Yoksa soyluları ortadan kaldırmak için etkili bir yol mu?


Denizcilik Doktrinleri, EU4'te bulunan bir kavramdı ve burada hangi ülke ile oynadığınıza bağlı olarak birçok farklı seçeneğe sahip bir yasa olarak karşımıza çıkıyor.

naval_doctrine.png
Ahşap Duvar, İngiltere için en iyisi, değil mi?

Hukuk Kodunuz, hangi ülke ile oynadığınıza bağlı olarak birçok farklı seçeneğe sahiptir, ancak İngiltere olarak kesinlikle önemli bir seçeneğiniz var.

common_law.png
Daha verimli bir hükûmet mi yoksa daha mutlu zümreler mi? Yoksa sadece gelenekler mi?

Oyunun ilerleyen bölümlerinde, Basın Yasaları hakkında karar vermeniz gerekir.

press_laws.png
Zor bir seçim değil mi?

Özgür basını seçerseniz, burjuvalar farklı kasaba ve şehirlerde bunları inşa etmeye başlayabilirler.

local_newspaper.png
Bunun her hangi bir eksisi olmamalı değil mi? Değil mi?

İşte varislerinizin hangi dinlere mensup olabileceği hakkında bir dini yasa örneği.

heir_laws.png
Açıkça rahipler, olmaları gerektiği kadar hoşgörülü değiller.

Varislerden bahsetmişken, 'Veraset Yasası' teknik olarak yukarıdaki örneklerdeki olduğu gibi bir yasa değil. Çünkü bir ülkenin her zaman bir 'Veraset Yasası'na sahip olmasını istiyoruz ve bunu sağlamak için başka bir mekanikten faydalanıyoruz. Bu Özel Kanun büyük ölçüde hükûmet türüne bağlıdır.

Papa öldüğünde kardinallerin yeni Papa'nın kim olacağını tartıştığı Papa'lık Meclisi gibi benzersiz mekaniklerimiz bulunuyor. Yeni Papa'nın belirlenmesi hızlı olabilir ancak birkaç yılda sürebilir. Cumhuriyetler için farklı seçim yöntemlerimiz var ve tabii ki Monarşiler için seçeneklerden bazıları olarak eski klasik Salic ve Yarı-Salic Yasaları var.

salic_law.png
Bu konudaki farklılık hiçbir zaman savaşlara yol açmayacağından eminim..

Oyunları değiştirmeyi seven sizler için tüm bunlar text dosyalarından kontrol edilebiliyor.

Bizi takip etmeye devam edin, önümüzdeki hafta sürekli bahsettiğimiz çağlar ve enstitüler üzerine konuşuyor olacağız.