Tinto Talks #29: Refah, Tahribat, Korsanlık - Justicar - 23-09-2024
Tinto Talks'un 29. bölümünde oyunda hakkında bazı genel bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-29-18th-of-september-2024.1704098/ :Project Caesar'ın yeni bölümünden herkese merhaba. Bugün birbirinden bağımsız bir kaç konu üzerine konuşacağız.
Refah & Tahribat
Project Caesar da bu iki kavram +100 ile -100 arasında belirlenen bir değer olarak tanımlanır. pozitif değer refahı, negatif değer ise tahribatı tanımlar.
Refah bir yerin ne kadar verimli ve zengin olduğunu gösterir. Refah dolu bir yer, zamanla gelişimi arttırır ve olumsuz koşullar olmadığı taktirde refah zamanla yavaşça yükselir. Eğer bu değer negatif olursa tahribata yol açar.
Oyuncunun refahı doğrudan arttırmasının bir yolu yoktur. Ancak barışçıl bir ülkeye sahip olmak zamanla bu değeri arttıracaktır.
‘Pazar Panayırları’ güzel bir ayrıcalıktır.
Tahribat, bir bölgenin ne kadar harap olduğunu temsil eder. Yanmış tarlalar, terkedilmiş köyler gibi durumları içerir ve tahribatın nedenlerinin en büyüğü abluka ve işgale uğramaktır.
Eğer herhangi bir eyalette yüksek tahribat varsa, Rönesans Çağında var olan bir ilerleme ile kabinenizde bir eylem açılır. Bu eylem, eyaletteki tahribatı tamamen düzeltene kadar bölgeye odaklanmanızı sağlar.
Tabi ki savaş ve çatışmaların kendi topraklarınızda olmasınız istemezsiniz.
İdeal değil, bir an önce bu savaşı bitirelim…
Gelişim
Bu kavram daha önceki oyunlarımızda da mevcut olan bir kavram. Ancak Project Caesar'da gelişim, bir toprağın ne kadar işlenmiş olduğu ve orada yaşan halk tarafından ne kadar kullanıldığını temsil eder. Gelişim seviyesi ne kadar yüksek olursa, o kadar fazla insan yaşayabilir ve toprak daha verimli kullanılabilir
Daha önceki Tinto Talks'larda bahsettğimiz gibi, oyuncu bu değeri doğrudan kontrol edemez. Ancak kabine aracılığı ile eyalet genelinde gelişimi artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.
Gelişim, bir bölgenin yaşam standartlarını önemli ölçüde artırmaya yardımcı olur, ancak bu kavramlar hala dengelenme aşamasındadır.
Woods'un muhtemelen başka bir avantajı daha var...
Yollar
Yol sistemi yine geçmişteki bir çok oyunumuzda var olan bir sistem ve Project Caesar'da da yollar bulunuyor. Bu oyun da, sizlere şimdiye kadar yaptığımız en derin yol sistemi sunuyoruz. Yol iki kara lokasyonunu arasındaki bağlantıdır. Çoğu yerleşik ulus, çakıl yolları inşa etme kapasitesi ile başlar. Ancak sonraki çağlarda gelen üç ilerleme ile inşa edilebilecek yeni yol türleri açılacaktır. Bu yollar yakınlığı daha da azaltır ve ordu hareket hızını arttırır.
Bu bahsettiğim sistem Victoria 2'deki demiryollarının y ada Imperator'daki yol inşa edilme şeklini anımsatan benzer bir mikro yönetim gibi gelebilir. Ancak yol ağlarını inşa etmek veya yükseltmek için daha kolay yöntemler geliştirdik.
Herhangi bir ülkenin bulunduğu bir yere yol inşa etmek için o ülkenin size karşı pozitif bir görüşe sahip olması gerekmektedir. Böylece, yol ağları ticaret için bağlanabilir ve genişleyebilir.
- Yeşil bölgeler Kalmar'dan şuan için yol inşa edebileceğimiz bölgeleri gösterir.
- Çizgili alanlar mevcut yol ağlarını gösterir.
- Beyaz çizgili yerler, Kalmar ile Idre arasında önerilen yol güzergahını gösterir.
Yol inşası, kontrolü büyüten oyun döngüsünün en önemli ve eğlenceli parçalarından biridir.
Korsanlık
Paralı korsan, belirli bir ülke tarafından desteklenen korsandır. Özel korsan sponsorluğu yapmanın bir kaç yolu vardır. İlk olarak, her milletin Mutlakiyet Çağında erişebileceği "Korsanlık Beraatı" isimli bir ilerleme mevcuttur. Bu ilerleme özel korsanları kiralama maliyetini düşürür ve onları daha dayanıklı yapar. Ayrıca, Keşif Çağında bazı ülkeler için benzersiz ilerlemeler de mevcuttur. Rönesans Çağında ise Diplomatik Odağı seçerseniz özel korsanları daha erken kiralama şansınız olur.
Bir özel korsanı desteklemek, yaklaşık 250 denizciye mal olur ve ayda 10 denizci aktif olarak gereklidir. Gücüne bağlı olarak bir korsan veya özel korsan, bölgedeki deniz varlığını azaltabilir ve bu durum dost olmayan ülkeler ile ilişkinizi zedelereyebilir. Ayrıca size karşı bir savaş sebebi kazanmalarına sebep olabilir.
Peki özel korsanlar ile nasıl mücadele edilir? Bir deniz bölgesinde filo bulundurmak, korsanların kapasitesini düşürür. Kadırgalar, ağır gemilere göre korsan avlamada biraz daha iyidir ancak hafif gemiler en etkili olanlardır. Bir hafif gemi oyunun başlarında bir ağır gemiden yaklaşık on kat daha etkilidir.
Paralı korsanlar için denizciye ihtiyacınız var, yoksa kaybolacaklar.
16. yüzyılın ikinci yarısında bazı bölgelerde korsanlık hızla artmaya başlar. Korsanlar, ayrıca haritada "korsan yuvalarının" bulunduğu yerlerden de çıkma olasılığına sahiptir. Bu korsan yuvaları kontrolün çok düşük olduğu kıyı bölgelerinde köylülerin inşa ettiği yapılardır.
Takipte kalın. Gelecek hafta fetih, birleşme ve Savaş Sebeplerinden bahsedeceğiz.
Tinto Talks #29: Refah, Tahribat, Korsanlık - Legnica - 23-09-2024
Abi İskandinavya niye buakdar detaysız tamam kuzey bölgesidir haritada göründüğü kadar büyük değildir de bu ne yani
Tinto Talks #29: Refah, Tahribat, Korsanlık - PCOyun - 23-09-2024
İlk yaptıkları harita İskandinavya'ymış o yüzden diğer bölgelere kıyasla daha detaysız olduğundan bahsetmişlerdi, daha sonra güncelleyeceklermiş.
Tinto Talks #29: Refah, Tahribat, Korsanlık - Legnica - 23-09-2024
(23-09-2024, 17:22)PCOyun : İlk yaptıkları harita İskandinavya'ymış o yüzden diğer bölgelere kıyasla daha detaysız olduğundan bahsetmişlerdi, daha sonra güncelleyeceklermiş. Yamayla mı güncellenecek oyun çıkmadan mı güncellenecek demek istediler
Tinto Talks #29: Refah, Tahribat, Korsanlık - PCOyun - 23-09-2024
Oyun çıkmadan önce olacağını ima ediyorlar gibi gelmişti.
Tinto Talks #29: Refah, Tahribat, Korsanlık - Justicar - 24-09-2024
Günlükte paylaşılan görsel.
Tinto Talks #29: Refah, Tahribat, Korsanlık - Legnica - 24-09-2024
(24-09-2024, 09:30)Justicar :
Günlükte paylaşılan görsel.
Prosperity/devestation yada development/population mapi gibi bişiy
Gecilemez yaşam olmaz bölgelerin detayı iştahımı kabartıyor keşke çıksa da oynasak
Tinto Talks #29: Refah, Tahribat, Korsanlık - Serheng - 20-10-2024
Yeni günlükler ne zaman çevrilir?
Tinto Talks #29: Refah, Tahribat, Korsanlık - Justicar - 20-10-2024
Yakında.
|