Strategyturk Forumları
Günlük: CK2 - Optimizasyon ve Modlama - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Crusader Kings II (https://forum.strategyturk.com/forum-crusader-kings-ii)
+---- Forum: CK2: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-ck2-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: CK2 - Optimizasyon ve Modlama (/konu-gunluk-ck2-optimizasyon-ve-modlama)



CK2 - Optimizasyon ve Modlama - Duman - 10-08-2016

diaryck2.png
Bu haftaki geliştirici günlüğünde Meneth (Magna Skjaeran) optimizasyon ve modlamadan bahsediyor.

Alıntı:Merhabalar. Ben Magna Skjaeran, şu sıralar Crusader Kings II'de stajyer olarak çalışıyorum. Bazılarınız beni Paradox oyun wikilerinin yöneticisi olara da tanıyacaktır. Stayjerliğim neredeyse sona eriyor, ben de son iş olarak oyunlarda en çok zevk aldığım 2 şeyden bahsedeceğim : optimizasyon ve modlama.

Bildiğiniz üzere Crusader Kings II'de oyun ilerledikçe aynı zamanda da yavaşlıyor. Bu yavaşlamanın ana sebebi oyundaki karakter sayısının artması. Bu yavaşlama özellikle kötü bilgisayara sahip oyuncular için büyük bir sıkıntı sebebi olurken oyunu 5 hızında oynayan herkes rahatlıkla bu yavaşlamayı farkedebilir.

2.6 yamasıyla birlikte oyunun çok daha hızlı olmasını sağlayacak değişikliklerde bulunduk. Yama sonrası oyunun son dönemindeki autosave'ler normalden 2 kat daha hızlı yapılıyordu, aynı zamanda ay sonu yaşanan lag problemi de büyük oranda azaldı. Günlük performans da bu değişikliklerden olumlu etkilendi. 

Yaptığımız değişiklikler sonrası oyunumuzun %30 ila %50 oranda hızlandığını söylemek mümkün. Yama öncesi aynı süre diliminde 10 sene oynayacaksanız artık 13 ila 15 sene oynayacaksınız. 

Oyunu hızlandırma adına yaptığımız değişiklikler şu şekilde :
  • Sıkıştırılmamış kayıt dosyaları artık eskisinden daha küçük boyutta.
  • Oyunlar artık daha etkili bir şekilde kaydediliyor.
  • Yıl sonu yapılan tüm hesaplamalar artık yıl içerisinde belli aralıklarla yapılıyor, dolayısıyla yıl sonu lag olmuyor.
  • Haritada performansı yükseltecek geliştirmelerde bulunuldu.
  • Oyun içerisindeki işlemci isteyen çeşitli öğelerde optimizasyon yapılarak işlemciyi daha az meşgul etmesi sağlandı.
  • Singlethread olarak yapılan bir çok işlem artık multithread olarak gerçekleştiriliyor.
  • Artık eskisine nazaran çok daha az rastgele karakterler ortaya çıkıyor ve oyun gereksiz karakterleri ortadan kaldırmaya daha meyilli.
Oyunu geliştirme hususunda geldiğimiz noktayı aşağıdaki grafikte daha iyi görebilirsiniz.

D9TAbvCqB8-eotIl-dFqgW-3ajgAMWvc6gQqzjfn...Cs_VMyYrMK

2.5 için benzer bir grafiğe sahip değiliz ancak 769 yılında başlanmış ve 400 sene oynanmış bir kayıt dosyasında oyun sonunda 30 bin karaktere sahiptik, yukarıdaki grafikte ise 16 bin karaktere sahibiz.

Son olarak aşağıdaki videoda 2.5.2 ila 2.6 arasındaki farkı daha iyi görebilirsiniz : 



Şimdi modlamaya geçelim :

Ben eskiden Crusader Kings 2 modları yapıyordum üzerinde çalıştığım modlardan bir tanesi de birçok Crusader Kings 2 oyuncusunun favori modu olan Historical Immersion Project, dolayısıyla modlama konusu benim oldukça hoşlandığım konulardan bir tanesi.

Modcuların bir çok zaman normalde rahatlıkla yapılabilecek bir iş için uzun süre çaba sarfedip zor yollarla o işi yapmaya çalıştığını biliyorum. Bu hususun ana sebebi bilginin kolay erişebilir olmaması. Bu sebeple çok sayıda trigger ve effect oluşturdum. Bu trigger ve efectlere biz PDS'te genel olarak ihtiyaç duymuyoruz ancak ihtiyaç duyacak modcular olabilir. Aynı zamanda modlarla ilgili çok sayıda bug giderildi ve yeni konsol komutları oyuna eklendi.

Mod değişiklikleri yaklaşık 100 maddeden daha fazlasına sahip, bu değişiklikleri aşağıda inceleyebilirsiniz.

Modcuların hoşuna gidecek şeylerden bir tanesi daha önceki geliştirici günlüklerinde bahsettiğimiz özelliklerden biri olan oyun ayarları ekranı.

Artık oyuna istediğiniz ayarı modlayarak ekleyebiliyorsunuz, bu ayarların etkili olması için artık oyuna ilk gün karşınıza çıkacak bir event eklemenize gerek yok. İstediğiniz kadar oyun ayarı ekleyebilir bu oyun ayarlarına istediğiniz kadar seçenek verebilirsiniz. 

The Reaper's Due ve beraberindeki 2.6 yaması 25 Ağustosta çıkacak. 



CK2 - Optimizasyon ve Modlama - Emirhan - 10-08-2016

Optimizasyon harika olacak.


CK2 - Optimizasyon ve Modlama - Justicar - 10-08-2016

Bütün oyunlarının ihtiyacı olan bir şey optimizasyon. EU4'te ileri tarihlerde aşırı kasmalar yaşanabiliryor ki baya iyi bir bilgisayara sahibim.


CK2 - Optimizasyon ve Modlama - Raider41 - 15-08-2016

Sonunda BE oyunda en çok rahatsız olduğum şeydi


CK2 - Optimizasyon ve Modlama - Lothebork - 15-08-2016

Bu optimizasyon olayını diğer oyunlara da getirsinler madem.