Günlük: HoI4 - Hava Savaşları - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv) +---- Forum: HoI4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-hoi4-haberler) +---- Konu Başlığı: Günlük: HoI4 - Hava Savaşları (/konu-gunluk-hoi4-hava-savaslari) |
HoI4 - Hava Savaşları - Nogrod - 07-08-2015 Yine bir baska Hearts of Iron Gelistirici Gunlukleriyle karsinizdayim! Bu sefer hava savaslarinin nasil degistigiyle ilgili konusacagiz, ve emin olun cok sey degisti! Onceki hoi oyunlarinda hava birimleri "kanatlar" adı altinda bilinmeyen bir miktardan(ama yaklasik 100) olusan belli bir alanda gorevler yapan ucak topluluguydu. Hoi4'te ise "kanatlar" terimini artik kullanmıyacagiz; her ucagin belirli ekipmanlari olucak ve her birine gorevler vermek yerine hava üslerine belirli miktarda belirli bir stratejik bolgeye ucak gonderilmesi icin emir vericeksiniz. Daha detaya birazdan inicegim, ama simdi onceki gunluklerde yapım ve tasarim hakkında sorulan birkac soruya yer vericegim. Hoi4'e baslamadan once Podcat ile ben hem For The Motherland hem de Their Finest Hour Dlc paketlerinde calistik o yuzden oyunda farklı olmasini istediğiimz ile bir ton yeni görüşümüz vardı. Bunlardan biride Hava kuvvetlerinin gerektirdigi micro yönetimi dusurmekti ve Hava kuvvetlerinin seferin genel amacina yardımcı bir etken olmasini istiyorduk. Her turlu detayi kontrol etmene gerek yok. Biraz arastirmadan ve beyin fırtınasindan sonra istedigimiz seyi bulduk. Now, to those of you without years of game development experience, that may look like a jumbled mess of nonsense scribbles, but rest assured that Podcat, as he says, "doesn't even see the code" at this point and can make perfect sense of it (perhaps one day I will develop this skill too!). After that we write up a proper design based on our notes from the meeting and start turning that design into code and actual bits of a game.(*Espri yapıyor) Erken taslak fotografta Alman savasci ucaklarini ve bombaci ucaklarin britanyaya saldirdigini gorebilirsiniz: Yeni grafik sistemleri hazırlarken bir cok yeni gorsel destek saglıyoruz. Kırmızı cizgiler ucaklar icin hazırlanmıs saldırı yollari, ve mavi cizgiler donus yollarini gosteriyor. Saldırı/donus yollari degisken o yuzden her misyonun boyle guzel gozukmesini beklemeyin. Tabi olan her it dalasini haritada gercek zamanda gosteremeyiz. Haritadaki ucaklar, harita uzerindeki yol olan ucaklari temsil ediyor, yani eger o alanda savasci ucaklari arasinda savas olursa it dalasinin oldugunu goruceksiniz ve kim yeniliyorsa onlarin ucaklarinin dustugunu farkediceksiniz ama daha temsili bir sekilde. Burda Hava savasinin nasil gozuktugunu gorebilirsiniz ama hala yapım asmasinda: Hoi4'te ucaklarin nasil calistigina dair bir kac degisiklik yaptik:
Tamam simdi Hava operasyonlarinin nasil isledigide donelim: Hoi4'un map'i buyuk bolgelere bolundu ve bunlara stratejik bolgeler adını verdik. Bunlar Hava operasyonlarinin hedefleri. ustunden kabaca bir sekilde gecersek, örnek olarak Fransa 2 Stratejik bolgeye ayrildi. Bolgenin ucus menzilinde olan herhangi bir hava ussune operasyon icin kac ucagi kullanicaginizi, oncelikli hedefleri belirleyebilir ve ucaklari tamamen savasmasi icin bir sonraki emre kadar kendi basina birakabilicek sekilde emir verebilir nasil durumda olduklarini kontrol edebilirsiniz. Stratejik bolgedeki gorevlendiren gucler Hava ustunlugu degerini etkiler, ve eger bolgedeki hava ustunlugu dengesiz ise bu zayıf tarafin ne sıklıkla goreve cikabilcegini etkiler. Bu da kara kuvvetlerinin operasyonunu etkiliyecektir. Gercek gorevler (varsayalim ki stratejik bir bolgeyi bombalama gorevi), kötü hava kosullari yada dusman hava hakimiyeti sebebiyle gunde sadece 2 kere uculuyor - gece ve gunduz ucuslari - ya oyuncunun belirledigi oncelikli hedeflere yada mantıklı olarak kendi belirledigi secime gore davranicaktir. Gorev icin ucus basladiginda, dusman tarafindan tespit edilme sansi: havaya, zamana(gece/gunduz), Radar kapsamina, dusman hava hakimiyetine vb. seylere bagli. Eger tespit edilirse, dusmanın savunma ucaklari tarafindan onlenebilir.dusman ucaklarinin oncelikli hedefi bombardiman ucaklari olucaktir. ama gorevin eskort ucaklari onleme ucaklarini yakalayabilir. Hava savasi bittikten sonra, ya yokedilirler ya da gorevlerini yapip geri donerler. Herseyi ozetlemek gerekirse Hoi4'teki hava savaslarinin planlamaya ve uretime etkisinin daha fazla olmasını umuyoruz. Bu da, dusmanın sehirlerine stratejik bombardıman ile ciddi hasarlar vermeden once dusman hava kuvvetlerini yıpratma saldırılarıyla zayıflatmanızı gerektiricek. Tahmin ediceginiz uzerine bu degisiklikler uçak gemilerinide etkiliyecek, ama bu baska bir gunlugun konusu, bir sonraki ay gorusmek uzere. |