Strategyturk Forumları
EUIV - Önerileriniz - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv)
+--- Konu Başlığı: EUIV - Önerileriniz (/konu-euiv-onerileriniz)

Sayfalar: 1 2 3


EUIV - Önerileriniz - Duman - 09-08-2015

EUIV sürekli yenilenen ve genişleyen bir oyun.

Sizce EUIV'te neler değişmeli? Oyuna yeni neler eklenebilir?


RE: EUIV - Önerileriniz - necmi - 04-09-2015

Ordu sayısı bana saçma geliyor. Daha çok ordu olsa daha güzel olurdu.


RE: EUIV - Önerileriniz - Steafun - 04-09-2015

Ordu sayıları gayet tarihsel. Yabancı kaynakları incelersen anlarsın. 1500'lü yıllarda 30-40 binlik bir ordu dünyanın en kalabalık ordusu olabilirdi. Zaten Dünya nüfusunun 1 milyara ulaşması 1800'leri bulduğu için 1500'ler de ülkelerin nüfusları hakkında yorum yapmak zor değil. Her şey oran meselesi.


RE: EUIV - Önerileriniz - human - 04-09-2015

Extreme ai diye zorluk eklesinler, oyun aşırı zor olsun ülkeyle ayakta kalmak mesele olsun.


RE: EUIV - Önerileriniz - GaulTurk - 04-09-2015

AI'ların absürd sınırlara sahip olması "decentralization" ya da "diğer şehirlere uzaklık" gibi etmenlerle engellenmeli.

Rusya'nın daha Kafkasya, CW, Finlandiya gibi yerleri almadan saçmasapan bir şekilde Çin'e girmesi engellenmeli. Hatta AI Rusya Çin'e girmemeli.

Savaş sonucu, sınırdan olmayan yerlerden toprak alınması engellenmeli.

Oyunda zaten Regions map diye bir şey var. Her AI ülkenin belli bölgeler içerisinde genişlemeleri ve görevler bittikten sonra serbestçe genişlemeleri sağlanabilir.


RE: EUIV - Önerileriniz - Rodemape32 - 04-09-2015

Osmanlı Kuzey Afrikada geride kalıyor. Bunun için eventler hazırlanmalı. Özellikle Akdeniz Korsanlarını oyunda etkin hale getirmeliler. O Dönemlerde Bayağı bir Etkindi Akdeniz Korsanları. Özellikle Akdenizde Ticaret Yapan Devletler için tehditler oluşturmalı. Kuzey Afrikadaki Berberilere Avrupalılar her yıl korsanlardan korunmak için vergiler ödemeliler.


RE: EUIV - Önerileriniz - Redtay - 04-09-2015

1-) Ülke ikiye bölündüğünde diğer parçası başka bir ülkeye dönüşmeli .

2-) Ordu sayısı az evet .

3-) Westernize olmaya bir ayar kesin lazım 17. yüzyılda western ming saçma duruyor .

4-) Kolonilere Canlılık Şart Hiç Tarihsel Kolonileşme Olmuyor

5-) Hanedan Sistemi

6-) Dinamik Ülke Isimleri (Örnek : Osmanlı Hanedanı Biterse Form Turkey gibi )

7-) Yönetime Daha Çok Mudahale . Mesala bakanları atamak gibi . Vergi Düzeyini Ayarlamak ve ya askeri masrafları gereğinden fazla arttırıp moral kazanmak .


RE: EUIV - Önerileriniz - GaulTurk - 04-09-2015

(04-09-2015, 21:59)Redtay : 1-) Ülke ikiye bölündüğünde diğer parçası başka bir ülkeye dönüşmeli .

Sonra herkes peace yaparken ortadan ikiye ayırmaya çalışır. Bu fikir hiç olmamış, diğerlerine katılıyorum. Toprak alırken ortadan ikiye kesmek engellenmeli asıl. Öyle saçma şey mi olur, nerde görülmüş :)


RE: EUIV - Önerileriniz - Redtay - 04-09-2015

Bende onu demek istiyorum Mesala Rusyayı Ikiye böldünüz moskova kısmı ve sibirya kısmı var isyanlarla sibirya ayrılmalı unrest artmalı doğrudan bağlı olmayan topraklar .


RE: EUIV - Önerileriniz - GaulTurk - 04-09-2015

İşte öyle otoban gibi toprak almak olmamalı.


RE: EUIV - Önerileriniz - fff7 - 05-09-2015

Klavye kısayolları oyun içinden değiştirilebilmeli. Her oyunda var yahu "wasd" istiyoruz


RE: EUIV - Önerileriniz - House - 06-09-2015

Şehirlerdeki supply limitin arttırılması gerekiyor. AI attrition az yiyor basmış 50k koymuş tek şehre ben supply limit 25 olduğu için 25k ile kale kuşatıyorum ve yeni ekledikleri kaleler yüzünden über dolanmalı yollu sistem sayesinde AI 50k ile saldırdığında ana orduyu kurtaramadan savaş bitiyor kaybediyorum. Birde yenilginin olduğu gün gelen yeni ordunun da mağlub sayılıp savaşı kaybetmesi bug'ı hala devam ediyor.

Mevcut sistemde savunan taraf çok avantajlı rahatça dolaşabiliyor ama saldıran taraf kaleler yüzünden savaşa çok zor asker getiriyor ki mantıklı ama şehir supply limitlerinin bir nebze artması gerek bence. AI'ye bakıyorum 4 tane 40-50k asker basmış bende 10 tane 25k stack var.


RE: EUIV - Önerileriniz - Menars - 06-09-2015

Bence artcağına AI´de 30-35k ordu ile işgal edebilmeli.Yani bir şehirde 50k orduyu beslemek birde düşman topraklarında daha zor oluyor.3 tip ordu tipi olduğundan oluyor.İkmal ordusu olmalı bunla düşman topraklarında 50k lık orduları rahat gezdirebilmeliyiz tabi masrafı biraz fazla olmalı.Oyunda Rev. ülke olunca adını değiştirebilmeliyiz ülkenin yada hanedan isimli olan ülkelerde olsa güzel olur.Birde casuslar olsa güzel olabilir.Yani 6-8 seviyede fortu 2 yıl tutuyorsun anca düşüyor.Ordu sistemi geliştirilmeli bana göre sözde art of war diyorlardı ben burda artın nerde olduğunu merak ediyorum :)


RE: EUIV - Önerileriniz - fff7 - 08-09-2015

Oyuna copper man gelsin,ironman ile aynı özelliklerde olsun ancak oyunu yılda bir kaydetsin.


RE: EUIV - Önerileriniz - House - 08-09-2015

Millet sürekli army conposition sorup duruyor. 24-8-16, 14-4-12, 3-1-2 vs.

Army compositon denilen şey hemen hemen her mil. tech'de değişen bir şey. Bence bu konuda yeni bir mekanik getirilmeli.

Bu durumda teknoloji ile birlikte combat wide her değiştiğinde;

1-) Ona uygun olarak suppy limit'ler ülkedeki standart supply limit haline gelmeli, nehrinden dağına kadar. Combat wide dışında fazla asker eklemek isteyen bunu dağda yapamamalı vs.
2-) Oyun yukarıdaki ui'de oe uyarısı gibi "ordun combat wide'a uygun değil" diye uyarı vermeli. O uyarıya her tıklayışında combat wide'a uygun olmayan bir ordu seçilmeli. Misal combat wide 20 senin 30k'lık ordun 14-4-12 şeklinde. Bu ordu uyarı olarak gözükmeli.
3-) Yada bahsettiğim bu şey her ordunun yanında attrition simgesi gibi bir simge ile gösterilmeli.

Bu özellik bazılarını gıcık kaptırabilecek bir şey olduğu için aynı zamanda uyarı sistemi tümden iptal edilebilmeli. (bir daha gösterme vs.)

Not: Yazmaya başlarken mantıklı geldi ama şimdi yazıyı bitirince saçma ve gereksiz geldi :S


RE: EUIV - Önerileriniz - fff7 - 08-09-2015

İyi hoşta terrain'e görede değişiyor combat width ona da ayar çekilmeli o zaman.


RE: EUIV - Önerileriniz - House - 08-09-2015

Yazarken mantıklı sonra mantıksız geldi dedim ya :) Olgunlaşması gereken bir fikir bence direk düşünmeden yazdım yani :S
Yazmamdaki amaç, yahu yapmışım 30k askerler 22k supply limiti olan bir sürü şehir var sadece bir orduyu kendi ülkemde bir yere gönderirken bile mp gidiyor 10k. Bu olmamalı her saniye ordu mu düzenlicem ben yahu?

Diğer bir olaysa atıyorum 10 tane ordun var Rusya ile Çinde savaşıyorsun. savaş bitti sonra Avusturya'ya gircen. O 10 orduyu oradan oraya götürmek dert. Her bir şeyini manual yapmak zorundasın hepsini seç gönder diyince en aşağı 50k mp'den oluyorsun haha :D Bunada el atmaları lazım bence.

Topluca asker sevk edince birbirlerini ezmeden gitmeleri lazım. :P Medeni bir şekilde, insancıl olarak, yavaş yavaş. Sakince...
Ah huzur, Nirvana.


RE: EUIV - Önerileriniz - Redtay - 17-09-2015

Kuşatmalar geliştirilmeli 30k adamla 5k askere sahip kaleye giriyorum tüm ordu pert oluyor . Çok saçma ! Bana kalırsa kaleye 1 duvar değil 5-6 duvar kırılma eklenmeli . Mesala 6-7 ay bekleyip 3 duvar indirince kalenin savunması azalmalı saldıranlar kolaylıkla kaleyi saldırarak almalı . Yoksa 1444 den 1821'e kadar bir kişinin bile burnu kanamadan kaleler düşüyor .


RE: EUIV - Önerileriniz - Redtay - 23-09-2015

Koloni Devletlerinin Dini Değiştirilebilmeli .


RE: EUIV - Önerileriniz - GaulTurk - 23-09-2015

Aynen, Protestan İngiltere'nin Yeni Dünya'yı Katolik olarak kolonileştirmeye devam etmesi büyük saçmalık.

Bir de bu 1.14 ne zaman gelecek acep?