Strategyturk Forumları
Günlük: HoI4 - Kozmetik Taglar, Çizimler, Oynanış ve YZ - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv)
+---- Forum: HoI4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-hoi4-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: HoI4 - Kozmetik Taglar, Çizimler, Oynanış ve YZ (/konu-gunluk-hoi4-kozmetik-taglar-cizimler-oynanis-ve-yz)



HoI4 - Kozmetik Taglar, Çizimler, Oynanış ve YZ - Duman - 07-12-2016

diaryhoi4.png

Bu haftaki Hearts of Iron IV geliştirici günlüğünde oyuna yeni eklenen kozmetik taglar, yeni çizimler, oynanış değişiklikleri ve yapayzekadan bahsediliyor.

podcat :Merhabalar, Paradox zirvesinde yer alan hayranlarımıza daha önce duyurduğumuz üzere, Together for Victory eklentisi 15 Aralık'ta çıkmış olacak. Bu geriye 2 geliştirici günlüğünün kaldığı anlamına geliyor ve bu sebeple özellikle bugün yazacağımız geliştirici günlüğü bir hayli uzun olacak. Bu günlükte aynı zamanda SteelVolt'un yazarlığında oyunun yapayzeka yönünü ele alan geliştirici günlüklerinin de startını vermiş olacağız.

Kozmetik Taglar
Kozmetik taglar özellikle mod yapımcılarının takdirini kazanacağın düşündüğümüz yeni bir araç. Her ne kadar full tag değişimi veya union tag mekaniği gibi olmasa da, yine de mod yapımcılarının işlerini rahatlatacak bir unsur.

Basitçe anlatmak gerekirse kozmetik taglar belli şartları yerine getirmiş ülkelerin farklı taglara sahip olmasını sağlıyor. Örneğin Malezya ve Endonezya devletleri oyuna Britanya ve Hollanda'nın entegre edilmiş kuklaları olarak başlıyorlar. Dolayısıyla onları gidip Malezya veya Endonezya olarak isimlendirmemiz makul değil, bunun yerine bu ülkelere "British Malaya" ve "Dutch East Indies" isimlerini vermemizi sağlayan kozmetik taglar ekledik. Bu kozmetik taglar aynı zamanda tarihsel olarak doğru bayraklara sahipler. Bu ülkeler Britanya ve Hollanda baskısı altından kurtulup bağımsızlıklarını kazandıklarında kendi taglarına yani Malezya ve Endonezya'ya geçiş yapıyorlar. 

Kozmetik taglar aynı zamanda ülkenin liderlerinin ve hükümdarlarının hangi isim havuzundan isme sahip olacağını ve hangi portre grubundan portrelere sahip olacağını belirliyor. Örneğin Hindistan kozmetik bir taga sahip olduğunda Avrupalı isimlere ve portrelere sahip oluyor. Bunu gemi isimlerine de yansıtmak istiyoruz, ancak beklemediğimiz bir takım olayların gerçekleşmesi vesilesiyle bunu çıkış gününe kadar yetiştirmemiz pek mümkün görünmüyor. 

Kozmetik taglarla birlikte enteresan şeyler ortaya çıkartabiliyoruz, bunlardan ilki yeni otonomi sistemiyle, ikincisi ise overlord sistemiyle, üçüncüsü ise hem otonomi hem de overlord sistemiyle bağlantılı olabiliyor. Daha açık anlatmak gerekirse bu ssitemle birlikte hangi ülkenin, hangi bir diğer ülke tarafından kukla haline getirildiğinde, hangi seviye otonomiye sahipken nasıl isimlendirileceğini ayarlayabiliyoruz. Örneğin Almanya Endonezya'yı kukla devlet haline getirirse, Endonezya'nın ismi " German East Indies " oluyor. Paradox zirvesinde elf gözlerine sahip bazı hayranlarımız bunun birkaç örneğini görmüştü.

Bu yeni özellikten nasıl yararlanacağımız gayet açık.

hoi4_8-jpg.222801

ssrs-jpg.222802

Modcular bu yeni özelliği nasıl kullanacaklarını aşağıdan öğrenebilir.
Bu özelliği ileride daha farklı mekaniklere de bağlayarak oyunun atmosferini geliştirmek üzere çalışmalar yapmayı planlıyoruz. 

Aynı zamanda oyuna Manchukuo'yu da geri getirmeye karar verdik. Bu devlet Japonya yapayzekasının Çin'de işinin daha kolay olması için ortadan kaldırılmıştı ancak Manchukuo'nun Japonya'ya sebep olduğu zorlukları giderdik ve Manchukuo'yu geri getirdik. Manchukuo Japonya'nın entegre edilmiş kuklası olarak başlıyor ve henüz kendisine has bir odak ağacına sahip değil.

hoi4_9-1-jpg.222803

Birim Tasarımları
İngiliz Milletler Topluluğunu geiştirirken oyun içi daha doğru ve gerçekçi görünüm oluşmasını sağlayacak yeni 3 boyutlu modellemeler ve 2 boyutlu çizimler ekledik. 

tfv_render_group-jpg.222804

Bu yeni birim modelleri aynı zamanda ilgili teknoloji ağaçlarında da görünüyor.

untitled-1-jpg.222805

untitled-2-jpg.222806

Savaş Skoru Değişiklikleri
Yeni otonomi mekaniği ile birlikte oyun içerisindeki savaş skorunun önemi de arttı. 1.3'ten önce sadece toprak işgallerinizden savaş skoru elde ediyordunuz, bu mekanik sayesinde Hindistan ile oynamanın en iyi yolu Britanya'nın yardım talebini görmezden gelip boş Sibirya topraklarına saldırmak şeklinde oluyordu. Bu problemi çözmek için artık warscore'un savaşlardan kazanılmasını kararlaştırdık. Bu savaşların nerede yapıldığı, saldırıyor musunuz yoksa savunma mı yapıyorsunuz bunların hepsi önem teşkil ediyor. En çok savaş skorunu taarruza geçip toprak aldığınızda kazanıyorsunuz, eğer bir cephede birden fazla devlet savaşıyorsa bu devletlerin ordularının muharebeye ne kadar katkı yaptığına göre savaş skorları belirleniyor.

Uçaksavar Değişiklikleri

cxutvp5xuaerhvd-jpg.222808
Oyunlarda support olarak ve şablonlarda uçaksavarların çok az kullanıldığını farkettik ve onları biraz daha ilgi çekici kılmak için kurallarda bazı değişiklikler yaptık. Artık karadaki birimlerinizin uçaklara karşı olan istatistiği, uçakların karaya olan etkisini negatif etkileyecek. Bu eğer düşman uçaklarını yenemiyorsanız dahi birimlerinize uçaksavar ekipleri ekleyerek onlarla başedebileceğiniz anlamına geliyor.

Yapayzeka Günlükleri #1
Geçtiğimiz günlerde Twitter'da yaptığım bir ankette 630 kişi küçük yapayzeka geliştirici günlükleri yapmamızın güzel olacağı şeklinde oy kullandı. Bu günlüklerin birincisini ana günlükle birlikte yayınlayacağız, bundan sonraki yapayzeka günlükleri ana geliştirici günlüğünden ayrı bir şekilde yayımlanacak. Bu günlüklerde oyunda yapayzeka adına değişen şeyleri size anlatacağız. Çok uzatmadan lafı ona bırakıyorum.

SteelVolt :Merhabalar!

Oyunda yapayzeka namına yapılan değişiklikleri size anlatmak istedik, böylelikle yama notları çıktığı zaman bu yama notlarında yapayzeka kısmında aslen ne anlatılmak istendiğini daha iyi bir şekilde anlayabileceksiniz.

İlk olarak, Hearts of Iron IV gibi bir oyunda çalışmak nereden baksanız müthiş bir macera. Çok fazla birbiriyle etkileşim içerisinde olan küçük mekanikler, oyun genelinde kelebek etkisine sahip olabiliyor. Bir şeyi düzeltiyorsunuz, başka bir şey kırılıyor. Bu geliştirici günlükleri serisinde sizlere kimi zaman başıma gelen olayları da anlatmaya çalışacağım. İlk olarak Sunflower yaması üzerinde çalışırken yaşadığım bir olayla başlayayım, Afrika'daki birimler üzerinde dengelemeler yapmaya çalışıyorduk. Eminim ki hepiniz Kuzey Afrika'daki devasa muharebeleri dün gibi hatırlıyorsunuzdur. Ana amacımız yapayzeka'nın çöllere ordular göndermesini engellemekti ve bunu başardık da. Ancak ondan sonraki test oyunlarımızda Almanya'nın Avrupa'da aşırı bir şekilde zorlandığını gördük. Meğer İttifak Güçleri Afrika'yı umursamadığı zaman tüm güçlerini Fransa'ya, Almanlara karşı gönderiyordu ve bu da Almanların yenilgisiyle sonuçlanıyordu. Bu sadece İngiltere gibi Fransa'ya yakın devletler için değil, Avustralya gibi devletler için de geçerliydi. Kısaca elimizde oldukça kompleks bir oyun var.

Her neyse, yama notlarına odaklanacağımız ilk günlük bu olacak ve ilk olarak giderdiğimiz bazı hatalardan bahsetmek isterim.
  • Yapayzeka artık istenen cepheye ulaştıramadığı zaman askerlerini geri toplamaya çalışıyor.
Görünüşe göre çembere alınmış yapayzeka oyunda oldukça pasif kalıyordu. Çok fazla güvenli bir şekilde oynamaya çalıştığı için, ana cepheye dönmek için bir yol bulamıyorlardı.  Artık yapayzeka bu gibi durumlarda daha agresif bir şekilde savaşarak ana cepheye dönmeye çalışıyor.
  • Yapayzeka artık askerlerini sebepsiz yere geri çağırıp sonra saldırı emri vermeyi unutmuyor.
Oyun içi reassignment sistemi kimi zaman mekaniğin sorun çıkartmasına ve orduların başka bir cepheye atanmamasına sebep oluyordu. Bu ordular daha önceden başka bir cepheye atandıkları için, yapayzeka bu orduları atanmamış ordu olarak görmüyordu ve bu sorun giderildi. Bu sorunun giderilmesiyle birlikte yapayzekanın artık daha iyi taarruz yapabilmesi sağlandı.
  • Yapayzekanın artık birimleri bir grupta toplayıp sonra saldırı emri vermeyi unutmuyor.
Bu olayın gerçekleşmesinin sebebi bir önceki bugla bağlantılı ancak etkisi çok daha genişti. Sıkıntılı kısım oyunun iç mekanikleri doğrultusunda bir sonraki işleme geçilebilmesi için ana döngünün tamamlanmasının gerekmesi. Bu da şu anlama geliyor, yapayzeka adım adım hareket ediyor ancak atacağı son adımlar artık gereksiz kalabileceği için, kodlarda problem oluşuyor. Bu problemin giderilişiyle artık yapayzeka yaptığı planları daha iyi harekete geçirebilecek.
  • Yapayzeka artık aynı paktta olmasalar bile kuklalarını savaşa çağırabiliyor.
Bu da oldukça basit bir sorun, görünüşe göre yapayzeka eğer aynı paktın üyesi değillerse kukla devletlerini savaşa çağırmıyordu. Her ne kadar çoğu kukla devlet bir paktın parçası olsalar da, kimi devletler bu şekilde kuklalarını çağıramayabiliyordu. 

İlk bölümden bu kadar, bir sonraki bölümde sizlere yine yaptığımız hata giderimlerinden bahsedeceğiz, ondan sonraki günlükte ise geliştirmelerden bahsedeceğiz.

Bir sonraki geliştirici günlüğünde oyuna Together for Victory ile eklenen başarımlardan, bazı arayüz geliştirmelerinden bahsedeceğiz ve sizlerle yama notlarını paylaşacağız.



HoI4 - Kozmetik Taglar, Çizimler, Oynanış ve YZ - Duman - 07-12-2016

Günlük içine günlük koyarak diaryception yapmışlar.


HoI4 - Kozmetik Taglar, Çizimler, Oynanış ve YZ - Semavi7 - 07-12-2016

Uçaksavar olayı çok güzel olmuş. Şu çöl ve Müttefiklerin bütün güçlerini Avrupaya yığıp Almanya'yı savaşın başında mort etmesinide düzeltirlerse çok güzel olur Avrupa savaşı açısından. Tabi pasifik cephesi çok durgun. Orda Abd ile Japonya'nın adalarda kıyasıya çatışması lazım. O zaman oyun oturur.


HoI4 - Kozmetik Taglar, Çizimler, Oynanış ve YZ - napolyon94 - 07-12-2016

uçaksavarlar kullanımı güzel olacak, öbür türlü kimse kullanmıyordu, nasılsa etkisi sadece uçakların saldırdığı tümene diye