Hearts of Iron IV - Together for Victory İncelemesi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv) +--- Konu Başlığı: Hearts of Iron IV - Together for Victory İncelemesi (/konu-inceleme-hearts-of-iron-iv-together-for-victory-incelemesi) |
Hearts of Iron IV - Together for Victory İncelemesi - napolyon94 - 19-12-2016 Kralımız, İmparatorluğumuz ve İnancımız İçin Hep Birlikte! Oyunun çıkışından yaklaşık 5 ay sonra ilk büyük genişleme paketi olan Together for Victory nihayet 15 Aralık günü çıkışını gerçekleştirdi. Beraberinde getirdiği 1,3 Torch versiyonu ile birlikte birçok yenilik, düzeltme ve eklenen mekanikler ile oynanışı hatırı sayılır bir biçimde değiştirdi. Son birkaç gündür de bu genişleme paketi ve 1,3 Torch hakkında bir yazı yazacak kadar deneyim sahibi oldum. Hep birlikte 1.3 Torch ve TfV’nin bize neler getirdiğine bakalım. Daha Fazla İstatistik! Evet artık savaşan tümenlerimiz üzerinde daha fazla istatistiksel veriye sahibiz. Frontline barına yerleştirilen yeni bir menü ile birliklerin nerede ne yağtığını, ne kadar malzeme kaybedip ne kadar düşmana kaybettirdiğini ayrıntıları ile görebiliyoruz. Bu istatistiklerin son 12 aya kadar kaydının tutulduğunu hatırlatalım. Genel olarak çoğu oyuncu bu istatistikler ile aslında ne attrition ile malzeme kaybettiğinin farkına varmış oldu. Ayrıca mevcut çatışmaları ve bir önceki çatışmalarında özetlerini sıralayarak çok uzun ya da yorucu savaşların faturalarını tek tıkla görebiliyorsunuz. Eskiden elimizde net bir sayı olmadığından lojistik problemlere çok eğilemiyorduk, fakat şimdi biliyoruz ki birkaç tümen sadece bir kaç gün %40 "attrition" yerse endüstrimizin birkaç aylık üretimini israf edebiliyor. Bu yeni pencere ile birçok istatistiğe detaylıca bakabiliyoruz.
Teknoloji Paylaşımı Bu yeni özellik ile bir Faction’ a katıldığınız da odak ağacınızdan teknoloji paylaşımını açarsanız, teknolojik araştırmalarda Faction üyelerine göre bonuslar elde ediyorsunuz. Örneğin eğer iki ülke uçaksavar teknolojisini araştırmış ise, aynı ittifaktaki diğer üyeler o teknoloji için %20 daha hızlı araştırıyorlar. Bu o kadar rahatlatan bir özellik ki, bazen en hayati araştırmaları bırakıp başka noktalara bakabiliyorsunuz. Geri dönüp o araştırmaya tıkladığınız da ise bazen %100 daha hızlı araştırma bonusu elde edebiliyorsunuz. Tabi bunun için Technology Sharing odağını açmanız gerekmekte hatırlatalım. Sahip-vassal ülkelerde bu zorunluluk ortadan kalkıyor, fakat onlarda da vassal ülkelerin pozisyonlarına göre bazı penaltılar görülebiliyor. Günün sonunda İngiliz Milletler Topluluğu çok büyük avantaja sahip oluyorlar. Öyle ki daha oyunun başında ortaklaşa teknolojilerde öne geçebiliyorlar. Görüldüğü gibi bulunduğum ittifaktaki üyelerin bana sağladı teknoloji bonusları ile daha hızlı araştırabiliyorum.
Yeni süresiz ulusal odaklar Az evvel bahsettiğimiz Teknoloji paylaşma odağı gibi birçok süresiz odak ağaçları ülkelere eklenmiş durumda. İnşaatları hızlandırma, gemi üretimini hızlandırma, uçak üretimini hızlandırma ya da partizanlar ile mücadele gibi ülkenin durumuna göre farklılık gösteren 8-9 yeni süresiz odak ağacına sahibiz. Bunları kullanabilmek için mevcut odak ağacımızdan 10 adet odağı bitirmiş olmanız gerekiyor. Ve aynı standart odaklar gibi bu yeni süresiz odaklarda günlük 1 politik güç yiyor. Eskiden oyun ilerledikçe boşuna biriken politik gücümüz değerlendirmenin bir yolunun bulunması sevindirici. Yeni Blitzkrieg ve Garnizon Taktikleri Artık birlikleri taarruz hatları ile birlikte blitzkrieg komutuyla da kullanabiliyoruz. Diğerine nazaran blitzkrieg butonu birliklere daha “dar” bir koridor içinde düşman hattında bir derinlik yapmayı sağlıyor. Bu özellik fena çalışmıyor fakat yine de istenen derinliği yaratmaktansa kanatlar da hücum etmeye devam etmesi bende ufak bir hayal kırıklığı yarattı. Garnizon taktiği ise hali hazırda mevcuttu ama ne yapacağı belli değildi. Şimdi ise garnizon görevine verilen birliklerin ne yapacağını belirleyebiliyorsunuz. Pek tabi burada 2 önemli görev üste çıkıyor. İşgal altında ki bölgeler de yaptığımız partizanlar ile mücadele ve kıyı savunması. Partizanlar ile mücadele kısmı gayet güzel çalışmakta fakat kıyı savunması hala facia. 20 tümeni 5 liman için koruma görevine veriyorsunuz ve sonuç 7 tümen bir limanı 1 tümen ise başka bir limanı koruyor. Yapay zekâ burada limanların seviyesine göre tümen dağılımı yaptığı için olası facialara davetiye çıkarıyor. Oynayanlara yine manuel bir şekilde tümenleri limanlara dağıtmalarını tavsiye ederim. Stockholm'ü kurtarmaya çalışırken umutsuz bir blitzkrieg komutu kullanıyorum.
Yeni ülkeler TfV ile birlikte artık Singapur ve Kuzey Borneo bölgesinde İngiliz Malezya’sı bulunmakta. Yine Hollada’nın Endonezya bölgesi de yeni bir devlet olarak tanımlanmış. Japonya ise artık Mançurya uydu devletine sahip. Ayrıca Mozambik gibi birçok Afrika ülkesi de teoride oyun içerisine dahil edilmiş. İstenirse tüm Afrika günümüzdeki formuna benzetilebilir. Yeni Efendi – Kukla İlişkisi Aslında artık 7 seviyeden oluşan bir efendi – kukla ilişkisine sahibiz. Ayrıntılarına girmeyeceğim fakat bu seviye arttıkça kukla devlet giderek daha bağımsız davranabiliyor ve giderek özgürlüğüne kavuşabiliyor. Büyük Britanya gibi birçok kukla devlete sahip ülkeler sahip oldukları kuklaları tamamen ilhak edebilir. Ayrıca kuklalarımıza artık inşa edebiliyor ve hatta onların insan güçlerini ordularımız için kullanabiliyoruz. Fakat her yapılan hareketin onların tarafında bir özgürlük isteği arttırdığını da hatırlatalım. Özgürlüğe giden yol
Yeni Seslendirmeler Artık birimlerimiz ile basit ses etkileşimlerine sahibiz. Herhangi bir aksiyona giriştiniz de bazı replikler ile kendi dillerinde cevap vermekteler. Tüm majör ülkeler ve İskandinav ülkeleri bu seslendirmelere kavuşmuş durumda. Ben özellikle Japonca ve Almanca seslendirmelere bayıldım, öyle ki müziği bazen kısarak top ve patlama sesleri ardında birimleri her tıklarken çıkan sesler ile mest oluyorum. Müzik demiş iken bazı yeni müzikler eklenmiş durum da. Zevkler ve renkler tartışılmaz olsa da hoi4 genel olarak Panzerlied dışında beğenmediğim müziklere sahip. Ayrıca artık bir müzik oynatıcımız da oyuna dahil edilmiş bu sayede demokrat bir ülke ile oynarken bol bol Panzerlied dinleyebiliyorsunuz. 5 Yeni Ulusal Ağaç TfV’nin getirdiği en büyük heyecanda muhtemelen yeni gelen 5 İngiliz Milletler Topluluğu ülkesinin yeni ulusal odak ağacı. Bunlar Sırasıyla British Raj, Kanada, Güney Afrika, Avustralya ve Yeni Zelenda. Hepsini test etme hatırı sayılır bir süre oynama fırsatı buldum. Genel olarak ortak özellikleri özgürlüğü kazanmak yada Krallığa bağlı kalmak üzerine kurulu. Ayrıca faşistlere ya da komünistlere yakınlaşmanızı da sağlayan odakları kendi içlerinde barındırmaktalar. Kanada ve Avustralya ciddi bir büyük depresyon sıkıntısı ile başlıyor ve bununla mücadele ediyorlar. Raj ise çok daha büyük toplumsal problemlere sahip olarak başlıyor. Güney Afrika’ da Raj’ dan geri kalmayacak toplumsal problemlere sahip olsa da her hangi bir endüstriyel kısıtlamaya sahip değil. Yeni Zelanda ise tam bir mobil ülke, öyle bir odak ağacına sahip ki akla gelebilecek her türlü fanteziye gebe. Bu yeni odak ağaçlarının bir diğer ortak özelliği ise çok geniş ve çok ayrıntılı olmaları. O kadar geniş bir yelpazeye sahipler ki istediğiniz şekilde defalarca farklı olarak ülkenizin kaderini çizebilirsiniz. Ben özellike Güney Afrika’nın sahip olduğu konsepti yani “Siyah Adamın İntikamı” konseptini çok sevdim ve favori ülkem oldu. Her multiplayer başlangıcında önce Güney Afrika’ ya sonra Yeni Zelanda’ya gözüm kaymakta. Bir diğer ortak özellikleri ise başlangıçta var olmayan kaynakları odak ağaçları ile ülkenizde kullanıma açabiliyorlar. Örneğin Yeni Zelanda birkaç odak sonra kendine yetecek kadar çelik ve akaryakıt sahibi olabiliyor. Tüm bunlar bu 5 devleti diğer minör yani ufak ülkelerden ayırmakta. Kanada - Avustralya - Yeni Zelanda - Güney Afrika - British Raj Ufak Gözüme Çarpan Değişimler Uçaksavarlar artık bulundukları hava sahasında iyi miktarda uçak düşürüyorlar, tümenlerinize uçaksavar eklemek artık boş bir çaba değil bir zorunluluk. Artık Mekanize piyade teknoloji 1941 değil 1940 yılına çekilmiş. En sonunda bol miktarda mekanize piyade kullanabiliyoruz. Eskiden savaşın ortasına denk geldiği için orduda o reformu yapmak epey zor oluyordu. Taktik bombardıman uçakları ise eskisi gibi limanlarda etkisiz değiller. Artık demirli halde ki gemilere terör estiriyorlar. Limanlara bol baskın vermeniz meyvesini alacağınız bir özellik olmuş durumda. Son olarak bazı ufak arayüz değişimleri ve yeni duvar kağıtlarına sahibiz. Taktik bombardıman uçaklarımızın baskınlarından sadece biri
Özet 24₺ olarak listelenen TfV bekleneni veriyor ve hoi4 deneyim ve eğlencesini katlıyor. Fakat gelen özelliklerin çoğu zaten en temel versiyon da olması beklenen özelliklerdi. Paradox’ un her yeni oyunda gördüğümüz 1 geri 3 ileri mantığı Hoi4’ te saat gibi işlemeye devam ediyor. Birliklere verdiğimiz Blitzkrieg komutunun ise sadece DLC’ ye özel olması akıl kârı değil. Yine de artık daha geniş bir oyuna sahip olduğumuz için mutluyum. Artılar - İstatistik, daha fazla alternatif tarih deneyimi, yeni modelleme ve seslendirmeler, "land lease" talebi ile artan takımı oyunu. Eksiler - Sunulan yenilikler eski seriler de zaten bulunmuş özelliklerdi bir oranda, zayıf ve hissedilemeyen müzikler. Puanlama "8/10" Together for Victory' nin içeriğini büyük oranda geliştirici günlükleri ile biliyorduk. Beklentiyi karşılayan ama üstüne tek bir nokta dahi koymayan bir paket Together for Victory. Fiyatı, içeriği ve getirdiği hayati özellikleri ile Together for Victory nazarımdan 8 puan almayı hak ediyor gürünüyor. HoI4 Together for Victory İncelemesi - Semavi7 - 19-12-2016 Çok oynama fırsatım olmadı ama Almanlar ile 1941 baharına geldim. İlk sürümlere göre baya kolaylaşmış Almanya ile. En zorda oynamama rağmen batı cephesini çok kolay yardım. Öyle dikkatlide oynamamıştım. Hava üstünlüğüde düşmandaydı. 1200 avcım vardı Fransa düşünce baktım 300 kalmış. Daha dikkatli oynasaydım hava üstünlüğüyle neler olurdu Allah bilir. Birde Polonya düştükten sonra batı Polonya hava sahasında bombardımanda olan 300 400 arası düşman uçağı vardı taktik mi stratejik mi bilemiyorum. Nerden geliyordu bunlar anlamadım. Fransa'dan kalkıp batı Polonya'yı bombalıyabilirler mi? Onlarla batının işgaline kadar sürekli çarpıştığımdan uçak üretimim yavaşladı. Batıya döndüğümde avcım azdı. Ucakları çekince bir zararlarının olmadığınıda farkettim sonra gittiler. Buna rağmen hiç zorlanmadım. İngilizlerin aptal çıkartmaları biraz azaltılmış fakat devam ediyor. İnatla Danimarka'nın kuzeyine çıkartma yapıyor ardı ardına. Oysa o askerleri Batı cephesi ve Afrikaya yığsa bana baya zorluk çıkartırdı. Bu mızrak başı komutu bence hala çok geniş. Aslında bunun daraltıp genişletebilsek güzel olurdu. Yani cephesi geniş bile olsa mızrak başı gibi daralarak ilerlese. Ama giç yoktan iyidir bence. Fakat bunu kullanmayı bir teknolojiye bağlasalar ve tank komutanları bu taktiği daha iyi kullanabilse yani bonuslar alsalar bu taktik için daha güzel olabilir. Kalıcı focuslar çok iyi olmuş. Slot boş duracağına işe yarıyor. Avcılarımı yenilememde kaymağını çok yedim. Şimdilik görüşlerim bu. Bakalım Rusya'da ne olucak. RE: HoI4 Together for Victory İncelemesi - napolyon94 - 19-12-2016 (19-12-2016, 11:26)Semavi7 : Çok oynama fırsatım olmadı ama Almanlar ile 1941 baharına geldim. İlk sürümlere göre baya kolaylaşmış Almanya ile. En zorda oynamama rağmen batı cephesini çok kolay yardım. Öyle dikkatlide oynamamıştım. Hava üstünlüğüde düşmandaydı. 1200 avcım vardı Fransa düşünce baktım 300 kalmış. Daha dikkatli oynasaydım hava üstünlüğüyle neler olurdu Allah bilir. Birde Polonya düştükten sonra batı Polonya hava sahasında bombardımanda olan 300 400 arası düşman uçağı vardı taktik mi stratejik mi bilemiyorum. Nerden geliyordu bunlar anlamadım. Fransa'dan kalkıp batı Polonya'yı bombalıyabilirler mi? Onlarla batının işgaline kadar sürekli çarpıştığımdan uçak üretimim yavaşladı. Batıya döndüğümde avcım azdı. Ucakları çekince bir zararlarının olmadığınıda farkettim sonra gittiler. Buna rağmen hiç zorlanmadım. İngilizlerin aptal çıkartmaları biraz azaltılmış fakat devam ediyor. İnatla Danimarka'nın kuzeyine çıkartma yapıyor ardı ardına. Oysa o askerleri Batı cephesi ve Afrikaya yığsa bana baya zorluk çıkartırdı. Bu mızrak başı komutu bence hala çok geniş. Aslında bunun daraltıp genişletebilsek güzel olurdu. Yani cephesi geniş bile olsa mızrak başı gibi daralarak ilerlese. Ama giç yoktan iyidir bence. Fakat bunu kullanmayı bir teknolojiye bağlasalar ve tank komutanları bu taktiği daha iyi kullanabilse yani bonuslar alsalar bu taktik için daha güzel olabilir. Kalıcı focuslar çok iyi olmuş. Slot boş duracağına işe yarıyor. Avcılarımı yenilememde kaymağını çok yedim. Şimdilik görüşlerim bu. Bakalım Rusya'da ne olucak. Aircraft Production fokusunu kullanan çok var, artık göklerde muazzam miktarda uçaklar çarpışıyor. Bir minor ülke olarak 500 uçağa sahip olman hiç bir işe yaramıyor, çünkü major ülkelerin binlerce fighter filoları oluyor. El mahkum uçaksavara abanıyoruz, daha ucuz ve caydırıcı, tabi bu fokus saolsun pek umurlarında olmuyor kaybedilen uçaklar düşman tarafında. Batı Polonya' da yediğin bombardıman normaldir. Taktik ve Stratejik bombardımanlar 2,000 km menzile sahip olabiliyorlar. Hatta Amerika isterse 5,000 km menzile sahip uçaklara kavuşabiliyor. Luftwaffe' nın işi çok zor. Hele ki düzgün bir rubber kaynağına sahip değilse: |