Strategyturk Forumları
Combat Width Sorusu - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv)
+--- Konu Başlığı: Combat Width Sorusu (/konu-combat-width-sorusu)



Combat Width Sorusu - wisehan - 17-01-2017

Bildiğim kadarıyla combat width etkileyen arazi dezavantajı da kalktı.(dağlık bölge vs sadece atılan zara etki ediyor) 

Yazılan savaş rehberlerinde oyun en başta; 
1)Combat width kadar bölüğü birinci sıraya koyuyor.(Atlı ve piyade)
2)Topçuları ikinci sıraya koyuyor.
3)Eğer fazla atlı piyade varsa ikinci sırayı dolduruyor.
4)Eğer ikinci sırada dolarsa yedeğe alıyor.

Fakat ekran görüntüsünde (İspanya'yım) gördüğünüz gibi 36 piyade 6 atlı 15 topçum var  ve 40 combat width ve 32 level military tech'e ulaştım.
Buna rağmen ön sırayı dolduramadım.Hatta 11 piyade birliğim hiç savaş alanına bile girmedi.Bana bu durumu tane tane açıklayabilecek biri var mı?

Ekran Görüntüsü:
http://i.hizliresim.com/bkaL08.jpg


RE: Combat Width Sorusu - Duman - 17-01-2017

Selam, o yazdığın 4 madde combat width'in her iki ordu için de optimum olduğu durumlarda daha az sayıda askere sahip olan taraf için geçerli formül. Daha geniş orduya sahip olan taraf için geçerli değil, daha geniş orduya sahip olan taraf, diğer tarafın ordusunu counter edecek şekilde bir dizilime sahip oluyor, yani taraflardan birisi ön cepheye 10 birim asker koyabildiyse diğer taraf 12 birim koyuyor - 20 birim koyabilecek olsa dahi. 

İlk baktığımda combat width attığın ekran görüntüsünde 40'tan ziyade 30 gibi görünüyor, burada combat width'i %25 azaltan bir etken devreye girmiş olabilir diye düşündüm. 30 olduğunda o yazdığın 4 madde yerine combat width'in yeterli olamaması durumundaki sistemi açıklayan ayrı bir 5 madde var, oradaki bir farklılıktan kaynaklanabilirdi ama değil gibi.

Farkedersen senin ön cephede bulunan askerlerinin tamamı düşman ordusuna vurabiliyor, yandaki gri ile görünen askerler ise saldıramayacak durumda. Bu sebeple o ordular savaşa -combat width esasen müsade etse dahi- savaşa katılmıyor ve Reserve'de bekliyorlar.


RE: Combat Width Sorusu - wisehan - 17-01-2017

(17-01-2017, 13:29)Duman : Selam, o yazdığın 4 madde combat width'in her iki ordu için de optimum olduğu durumlarda daha az sayıda askere sahip olan taraf için geçerli formül. Daha geniş orduya sahip olan taraf için geçerli değil, daha geniş orduya sahip olan taraf, diğer tarafın ordusunu counter edecek şekilde bir dizilime sahip oluyor, yani taraflardan birisi ön cepheye 10 birim asker koyabildiyse diğer taraf 12 birim koyuyor - 20 birim koyabilecek olsa dahi. 

İlk baktığımda combat width attığın ekran görüntüsünde 40'tan ziyade 30 gibi görünüyor, burada combat width'i %25 azaltan bir etken devreye girmiş olabilir diye düşündüm. 30 olduğunda o yazdığın 4 madde yerine combat width'in yeterli olamaması durumundaki sistemi açıklayan ayrı bir 5 madde var, oradaki bir farklılıktan kaynaklanabilirdi ama değil gibi.

Farkedersen senin ön cephede bulunan askerlerinin tamamı düşman ordusuna vurabiliyor, yandaki gri ile görünen askerler ise saldıramayacak durumda. Bu sebeple o ordular savaşa -combat width esasen müsade etse dahi- savaşa katılmıyor ve Reserve'de bekliyorlar.

Öncelikle cevabın için teşekkür ederim. İlk paragrafındaki anlattığın durum geçerli olabilir. Mossi'nin military tech ve combat width benimle aynı fakat iki ayrı ordu ile savaştığı için bir daralma olmuş olabilir. Söylediğini göz önüne alıp tekrar bir deneme yaparım.

İkinci paragrafında yazdığın gibi bir durum söz konusu değil. Terrain modifier combat width için(zar için geçerli)kalktı.Eskiden combat width daralırsa <-> işaretine fareyi getirdiğinde yazardı.Artık öyle bir daralma olmuyor.Zaten arazide düzlük.Sanırım grassland.

Son olarak grileri zaten hiç hesaba katma. "/" işareti bildiğin gibi atlı demek.Grileride sayarsan bende 8 atlı gözüküyor.Halbuki 6 tane var :)


Combat Width Sorusu - wisehan - 18-01-2017

Oyunun bug'ıymış. Gelecek patchde düzeltilecekmiş.

https://youtu.be/V_AW8ddk7CY

12.56 da söylüyor


Combat Width Sorusu - Duman - 18-01-2017

DDRJake'e EU4 Project Lead demesi ilginç ama, öyle bir şey yok çünkü.
Takviyelerle ilgili bir bugmış.

Arumba da depresyondan çıkmışa benziyor.


RE: Combat Width Sorusu - wisehan - 18-01-2017

(18-01-2017, 01:10)Duman : DDRJake'e EU4 Project Lead demesi ilginç ama, öyle bir şey yok çünkü.
Takviyelerle ilgili bir bugmış.

Arumba da depresyondan çıkmışa benziyor.

O kısmına pek dikkat etmemiştim. DR J'yi ben Director Johan (Andersson) kısaltılmışı olarak söylemiş olduğunu düşünüyorum. Adam zaten oyunun head developerı


Combat Width Sorusu - Duman - 18-01-2017

DR J değil DDRJake diyor, Johan Andersson'un ünvanı EU4 ile sınırlı değil Paradox'ta, daha üst düzey.