Strategyturk Forumları
Günlük: Stellaris - Tür Hakları, Mülteciler ve Kölelik Türleri - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Stellaris (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris)
+---- Forum: Stellaris: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Stellaris - Tür Hakları, Mülteciler ve Kölelik Türleri (/konu-gunluk-stellaris-tur-haklari-multeciler-ve-kolelik-turleri)



Stellaris - Tür Hakları, Mülteciler ve Kölelik Türleri - Duman - 19-01-2017

diarystl.png

Bu haftanın Stellaris geliştirici günlüğünde yeni tür hakları mekaniğinden, soykırım ve kölelik türlerinden, tüketim ürünleri mekaniğinden ve mültecilik mekaniğinden bahsediliyor.
İyi okumalar.

Martin Anward, https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-57-species-rights.995302/ :Merhabalar, bir diğer Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugünkü günlük bir hayli uzun olacak, bu günlük içerisinde Banks kod adını verdiğimiz 1.5 yamasında gelecek çok sayıda şeyden bahsedecek, bunun yanı sıra 1.5 ile beraber çıkacak olan henüz adını duyurmadığımız eklentiyle gelecek bazı mekanikleri de tanıtacağız. Ekibimiz üyelerinin bir kısmının hastalanması sebebiyle arayüz hususunda biraz geri kalmış durumdayız dolayısıyla günlük içerisindeki resimlerde göreceğiniz çok sayıda unsur oyun içerisinde daha farklı ve geliştirilmiş olarak size sunulacak.

Tür Hakları (Bedava)
Bugün sizlere bahsetmek istediğim mekaniklerin ilki Tür Hakları mekaniği. Eskiden imparatorluğunuz içerisindeki farklı türlere farklı muamelelerde bulunmak istediğiniz vakit sadece 2 seçeneğiniz vardı, kurucu tür ve diğer türler. Bunun yeterli olmadığını düşündük ve fazla sayıda farklı türün boy gösterdiği imparatorluklarla oynamayı bir nebze daha ilgi çekici kılmak adına farklı türlere farklı şekilde muamele edebilmenizin yolunu açtık. 1.5 yamasıyla birlikte artık her tür için imparatorluğunuzda ne gibi haklara sahip olduğunu ayarlayabileceksiniz. Dilerseniz imparatorluğunuzda bulunmayan türlere dahi çeşitli haklar tanıyabileceksiniz, örneğin sizin gezegenlerinizden birisine yerleşmesini istediğiniz yabancı bir türe tam seviye bir vatandaşlık verip iyi yaşam standartları sağlayabileceksiniz. Eğer herhangi bir tür için ayrı bir şekilde hak tanınmamışsa varsayılan hak geçerli olacak.

Tür Haklarının en merkezi kısmı Vatandaşlık. Farklı seviyelerde vatandaşlığa sahip türler farklı hususlara erişim sağlayabiliyorlar. Vatandaşlık seviyeleriyle bir türün özgür olup olmadığını, seçme ve seçilme haklarının olup olmadığını ve hatta direkt olarak imparatorluğunuz içerisinde yaşama haklarının olup olmadığını dahi belirleyebiliyorsunuz. Türlere çeşitli haklar tanımanın yanı sıra o türe sunduğunuz vatandaşlık seviyesi o türün sizin imparatorluğunuza olan bakış açısını değiştiriyor ve normalde sizin imparatorluğunuz yönetimindeki bir gezegene taşınma gibi bir düşüncesi olmayan bir türden mülteciler edinmeye başlayabiliyorsunuz. Madalyonun diğer yüzünde ise imparatorluğunuzda ikinci sınıf vatandaş muamelesi gören bazı türler kendilerine daha çok değer verildiğini düşündükleri başka bir imparatorluğun gezegenine sığınabiliyorlar.
  • Tam Vatandaşlık: Tam vatandaşlığa sahip türler imparatorluğunuzla tamamen bütünleşmiş türlerdir. Demokratik yönetim biçimlerinde oy verme hakları vardır ve seçilebilirler. Aynı zamanda tam vatandaşlığa sahip türler üzerinde onları kontrol edici herhangi bir genelge yayınlayamazsınız.
  • Kast Sistemi: Kast sistemine sahip türler vatandaşlık ile kölelik arasında bir yerdedir. Tarlalarda çalışan nüfus köle sayılırken, geri kalanı zenginler gibi yaşar.
  • Sınırlı Vatandaşlık: Sınırlı vatandaşlığa sahip türlere imparatorluk içerisinde hoşgörüyle yaklaşılır ancak tam anlamıyla imparatorluğunuzun bir parçası değillerdir, seçme ve seçilme hakları yoktur ve ana gezegenlerinize göç edemezler.
  • Köleler: Herhangi bir istisnai durumu olmaksızın köleleştirilmiş türler, hiçbir hakları yoktur.
  • İstenmeyenler: İstenmeyenler imparatorluğunuz içerisinde hoşgörmediğiniz, yerinin dahi olmadığını deklare ettiğiniz türlerdir. Sahip olduğunuz soykırım politikasına göre bu türleri ortadan kaldırabilir veya göç etmeye zorlayabilirsiniz.
Askeri Hizmet
Her türün askeri belli bir görevi yerine getirme zorunluluğu vardır. Bu hizmet seviyesi en yüksekte olduğunda askeri göreve alınan türün bireyleri zaman içerisinde yükselip amiral ve general olabilirler.

Yaşam Standartları
Her türün belli bir yaşam standartı bulunur, bu standart sahip oldukları sosyal refah seviyesini ve işgücünde dahil olabilecekler olanakları belirler. Bir türün yaşam seviyesi ne kadar yüksekse, o kadar çok tüketim ürünü kullanılmasına sebep olurlar ve o seviyede mutlu olurlar.

Göç Hakları
Her türün belli bir göç hakkı bulunur, bu hak onların başka bir gezegene göç edip edemeyeceklerini belirler. Soykırıma uğrayan köleler ve diğer türler her zaman başka bir gezegene göç edebilirler.

Nüfus Kontrol
Türlerin sahip oldukları nüfus kontrol seviyesi onların imparatorluğunuz içerisindeki sayılarının sınırlandırıp sınırlandırılmadığını belirler. Nüfus Kontrol uygulanan türlerin sayısı artmaz. 

Tüm bunların yanı sıra tüm bu haklar türlerin mutluluk seviyesini ve harcadıkları tüketici ürünlerini etkiliyor. İmparatorluğunuz içerisindeki farklı fraksiyonlardaki türler farklı haklardan mutlu oluyor örneğin otoriter nüfusunuz kast sistemi olmasını isterken üstünlükçü fraksiyonunuz başka bir türe tam vatandaşlık tanındığında mutsuz oluyor.

2017_01_19_1-png.232076

Soykırım ve Kölelik Türleri (Paralı)
1.5 yamasıyla birlikte herkese verilen tür haklarının yanı sıra, bu yamayla eş zamanlı çıkacak olan eklentiyle de spesifik soykırım ve kölelik türleri ekliyoruz. Bu mekaniklerde varsayılan ayarlar yani normal kölelik ve yoketme bu eklentiyi satın almasanız dahi oyununuzda kullanılabilir seçenekler olarak kalmaya devam edecekler. 

Kölelik Türleri
  • Normal Kölelik: Bu seçenek kölelerden işgücü olarak yararlanılmasını sembolize ediyor, normal köleliğin uygulandığı gezgenlerde et ve mineral üretimi artarken enerji ve bilim üretimi azalıyor. Kast Sistemi geçerli olduğunda mineral ve et üreten tüm nüfuslar köleleştiriliyor.
  • Hizmetçilik: Bu seçenek nüfusların mineral, enerji veya bilim üretiminde ufak bir azalmaya sebep olsa da aynı gezegendeki köleleştirilmemiş diğer tüm türlerin mutluluk seviyesini yükseltiyor.
  • Savaş Esirliği: Bu seçenekle birlikte o tür savaşçı olmaları üzerine eğitiliyor ve onlardan elde edilen ordular daha güçlü oluyor. Bu seçenek aynı zamanda bu nüfusun aktif olduğu bölgelerden enerji ve bilim üretimini yavaşlatıyor.
  • Besicilik: Yenmek üzere beslenen türler bu kategoride bulunuyor, bu türler bulundukları gezegende belli bir seviye et sağlıyorlar, herhangi bir şey üretme fonksiyonları mevcut değil.
Soykırım Türleri
  • Yoketme: Bu seçenekte soykırıma uğrayan türün yokedilmesi öngörülür. En hızlı seçenektir ancak soykırıma uğramakta olan türler size herhangi bir katkı sağlamaz.
  • Göçe Zorlama: Bu seçenekte istenmeyen türler imparatorluğunuzun dışına göç etmeye zorlanır. Kimi durumlarda bu türler kolonileştirilmemiş bir gezegene dahi ulaşmayı başarıp orada bir yerleşim başlatabilirler. Bu seçenek yavaştır ancak diğer imparatorlukların dikkatini üstünüze daha az çeker.
  • İşçiliğe Zorlama: Bu seçenekte istenmeyen tür kamplarda yaşatılır ve çok kötü şartlarda zorla çalıştırılır. İşçiliğe zorlanan türler yoketme seçeneğine nazaran daha yavaş bir şekilde ölmeye başlarlar ancak sayıları tükenene kadar size mineral, et ve enerji sağlamaya devam ederler.
  • Yemek: Bu seçenekte istenmeyen tür başka türlerce tüketilmek üzere yemeğe dönüştürülürler. Bu seçeneğin üzerinde aktif olduğu tür size sadece yemek sağlar.
  • Kısırlaştırma: Bu seçeneğin uygulandığı tür kimyasal veya biyolojik değişiklikler sonrası üreyemez hale gelir ve zaman içerisinde yokolurlar. Bu türler normal yaşamlarına devam ederler ve hatta bazıları yüksek yaşam standartına sahip olabilir ancak kısırlaştırıldıkları için mutluluk seviyeleri normalin çok altında olur. Bu türlerin ortadan tam anlamıyla kaybolma süresi türün yaşam süresine bağlı olmakla birlikte genel olarak çok uzun bir süredir.
2017_01_19_3-png.232078

Tüketici Ürünleri (Bedava)
Oyunda farkettiğimiz ve 1.5 Banks yamasıyla çözmek istediğimiz bir diğer unsur mineral enflasyonu. Mineral üretimi oyun ilerledikçe kartopu etkisiyle sürekli artan bir grafik izliyor ve zzaman içerisinde kullanamayacağınız kadar minerale sahip olabiliyorsunuz. Bu durumu çözüme kavuşturmak için Tüketici Ürünleri adını verdiğimiz yeni bir değer ekledik. Bu değer endüstrinizin nüfusunuzun ihtiyaçlarına odaklanmasını sembolize ediyor, yani silah yerine tereyağı üretiyorsunuz. İmparatorluğunuzdaki her pop bir miktar tüketici ürünü harcıyor, her türün ne kadar tüketici ürünü harcadığı yaşam standartlarına göre belirleniyor. Harcanan her tüketici ürünü de bir miktar mineral gerektiriyor, ne kadar mineralin gerektiği prensipleriniz, gelenekleriniz ve defansif bir savaşta olup olmadığınıza göre değişebiliyor.

2017_01_19_4-png.232079

Mülteciler ve Ana Gezegenler (Bedava)
Bu günlükte bahsedeceğimiz son unsur yine tür hakları mekanikleriyle alakalı. Ana Gezegenler belirleyerek bazı türlerin bazı gezegenlere seyahat etmesini sağlayıp ana gezegenlerinize seyahat edememesini sağlayabileceksiniz. Eğer ana gezegenlerinizi bir türe kapatırsanız ve mevcut ana gezegeninizde orada yaşaması yasaklanmış bir tür bulunuyorsa bu durumda o tür başka bir gezegene göç etmeye çalışacak veya kendisine daha çok değer verildiğini düşündüğü başka bir imparatorluğa göç edecek. Diğer gezegenlerin sizden gelen bu türleri kabul edip etmemesi diğer gezegenin mülteci politikası ile belirlenecek. Siz de başka gezegenlerden gelen türlere nasıl bir yaklaşım içerisinde olduğunuzu belirleyebileceksiniz. 

2017_01_19_2-png.232077

Bu haftalık bu kadar! Haftaya birçok kişinin uzun zamandır talep ettiği bir şeyi tanıtacağız, yörüngesel yaşam alanları. Kaçırmayın!