Strategyturk Forumları
Civilization VI - İskitler Rehberi - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Firaxis Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-firaxis-forumlari)
+--- Forum: Sid Meier's Civilization VI (https://forum.strategyturk.com/forum-sid-meier-s-civilization-vi)
+---- Forum: Civ6: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-civ6-rehberler)
+---- Konu Başlığı: Civilization VI - İskitler Rehberi (/konu-civilization-vi-iskitler-rehberi)



Civilization VI - İskitler Rehberi - jax61 - 21-01-2017

civ6.png


MEDENİYET HAKKINDA KISA BİLGİ
Milattan Önce 8.yüzyıl ile 3. yüzyılllar arasında Avrupa'nın doğusunda karadenizin kuzeyi, kafkaslar , hazar denizi civarında yaşayan göçebe halktır.İskitlerin kökeninin Türk olduğu düşünülmekle beraber irani halk olduğunu söyleyenler de mevcuttur.Bilinen en önemli hükümdarı Tomris Hatun'dur.Uzun süre perslerle mücadele eden kavim, metopotomya civarına da akınlar düzenlemiş, yunanlılar ve perslerle etkileşim içerisine girmiştir.

OYUNDA İSKİTLER VE ÖZELLİKLERİ

g2g0W0.jpg
İskitler oyunumuzda Tomris Hatun tarafından yönetilmektedir.Her medeniyetin belli özellikleri olmakla birlikte İskitlerin de kendilerine has özellikleri mevcuttur.Bu özellikler pek tabii onları bazı zafer türlerine daha yakın  yapmaktadır.
İlk olarak bilmemiz gereken özelliği İskitler saldırdıkları birimleri yoketmeleri halinde , düşman birimi yokeden birlik +50 iyileşme almaktadır.Bu özellik gerçekten çok önemli bir özelliktir.Zira bu özellik sayesinde özellikle multiplayerlerde İskitler herkesin başına bela olabilmektedir.Bu özellik ayrıca İskitleri askeri zafere doğru yönlendirmektedir.
İskitlerin bir diğer özelliği tüm birimleri ,yaralı düşman birimlerine saldırırken fazladan +5 savaş gücü alabilmeleridir.Bu özellik de yine savaş esnasında düşmanın yaralı birimlerini öldürmede oldukça işlevsellik kazandırabilir.
İskitlerin bir diğer özelliği özel askeri birimleri olan Saka horse archer birimidir.Bu birim klasik çağda bulunan Horseback Riding araştırması ile beraber açılır ve yapılmaya başlanabilir.Şaşırtıcı şekilde Saka horse archer birimi için at ihtiyacı bulunmamaktadır. Bu dahi şehrinizde at olmasa bile Saka basabilirsiniz demektir.Ayrıca bu birim yapıldığı taktirde her birim sadece 1 adet çıkarken saka okçuları her basımda 2 şer 2 şer ortaya çıkmaktadır. Kısacası erkenden Saka horse archer yapabilecek seviyeye gelen bir oyuncu kısa sürede iskitlerle devasa bir ordu kurabilir.
njd6B0.jpg
Horseback Riding araştırmasını daha hızlı yapabilmek için bir adet pasture (otlak) yapmanız yeterlidir. Pasture ise işçiler ile koyun veya at kaynağına yapılabilir. Yapmak için başlangıç araştırmalarından Animal Husbandry gerekmektedir.

Son olarak İskitlerin işçilerle yapılabilen özel geliştirmesi kurgandan bahsedelim.Kurgan işçiler ile düzlüklere yapılabilir.+1 altın ve + 1 faith kazandırmaktadır.Heryere yapmanızı kesinlikle önermem. Özellikle pasture geliştirmesinin yanına yapılır ise güzel bonus vermektedir. Zira bu sefer  +3 faith kazandırmaktadır.İleriki araştırmalarda altın getirisi 3 e çıkmaktadır.

Qv53by.jpg
 
Resimde görüldüğü üzere pasturenin yanında bulunmayan kurgan +1 üretim ,yemek,faith,altın getirirken,pasturenin yanındaki kurgan fazladan 2 faith kazandırmaktadır.Haliyle kurgan binasını mümkün mertebe pasturelerin yanına yaparsanız hem daha fazla faydalı olur , hem de araziyi kurganlarla doldurup heba etmemiş olursunuz.Düzgün yerlere bu geliştirmeyi yaptığınız takdirde dini zafer için de faydasını görürsünüz.

İSKİTLER İLE HANGİ ZAFER TÜRÜNE GİTMELİYİZ ?

İskitler üstte yazılan özelliklerinden dolayı askeri zafer veya dini zafere daha yakındır.Özellikle askeri zafer iskitler için erken davranılır ise oldukça kolay olabilir.Askeri zafer için kısa sürede horseback riding ile Saka horse archer birimine, oradan strippus araştırmasını araştırıp knight a ulaşırsanız, rakiplerinizi kısa sürede tarihin tozlu sayfalarına gönderebilirsiniz.Askeri zafere giden bir kişinin önem vermesi gereken özel bölgeler  Campus,Comercial hub,Entertainment komplex tir.Zira bilimde geri kalmamalısınız,Altına ihtiyacınız bitmeyecektir.Ayrıca amenity konusunda sıkıntı yaşamamak için entertainment komplex gerekebilir.

YqyZlD.jpg
Üstteki resimde göreceğiniz üzere çoğu zaman saka horse archer dahi size yetebilmektedir.Resimdeki mısır din dahi kuramadan yokoldu.

İkinci zafer türü olarak İskitler dini zafer için de oldukça yakın bir medeniyettir. Zira hem faith kazandırabilen kurgan geliştirmesine sahiptir, hem de üstte bahsettiğimiz birimlerin ,düşmanı yoketmeleri halinde iyileşmeleri özelliği apostle(din adamları) ler için de geçerlidir.haliyle Dini zafere gidilecek ise her şehre mutlaka holy city yapıp, mümkün olduğunca faith kazandırabilen beliefler alınıp, apostleleri de ucuza getirecek belief alındığı taktirde dini zafer alınması oldukça kolaydır. Öeellikle 2 dünya harikası dini zafer için mühimdir.Bunlar hagisophia ve Mount st Michel.Hagisophia holy city discrit inin yanına yapılabilir.Mount st Michel şehirde herhangi bir yere yapılabilir fakat yapıldığı yerin marsh yani bataklık olması gerekir.
m4bA3R.jpg

Resimde örnek olarak açtığım oyunda almış olduğum beliefler görünüyor.Her dünya harikasından +4 , holy city lere kurulabilen synagog binasından +5 faith elde edebiliriz.Ayrıca sondan bir önceki beliefte apostleleri %30 daha ucuz alabilmekteyiz.Eger askeri zafer tercih edilecekse bu belieflerden 3.cüsü alınırken crusade beliefi alınabilir.Zira crusade farklı inançtaki devletlerle savaşırken fazladan saldırı gücü vermektedir.İlk pantheonu kurarken ancient ve classical era wonderlerine fazladan üretim bonusu almıştık.Bunu almak zorunda değilsiniz elbette.İlk pantheonu alırken hangisinin işinize daha çok yarayacağını tespit edip ona göre almanızda fayda vardır.Faith konusunda eksiklerimizi tamamladıktan sonra bolca apostle biriktirip diğer din sahiplerinin ülkelerine gidip onların özellikle holy city discriti bulunan şehirlerini hedef alıp onların dinlerini kendi dinimize çevirmeye çalışıyoruz.Özellikle +20 teolojical combat özelliği kazandırdığınız bir apostleniz var ise bunu sakın boşa harcamayın.Bu apostle ile rakibin apostlelerini veya misyonerlerini kolayca yokedebilirsiniz.Hatta iskitlerin özelliği olan +50 iyileşme teolojical combatlar için de geçerli olduğu için bu tür bir apostle ile rakibin hiç din adamı basmasına müsade etmeyebilir, kısa sürede dininizi rakibe dayatabilirsiniz.

DEVAM ETMEK İSTEYEN İÇİN ÖRNEK OYUN

Alttaki dosyada 4.zorluk seviyesinde bir oyun bulunmaktadır.Bu oyunda hem askeri zafer hem de dini zafer için gerekli tüm hazırlık yapılmıştır. Oynayıp oyunu anlamak isteyenler için paylaşıyorum.

http://s8.dosya.tc/server3/3dak1y/TOMYRISrehber.rar.html

İndirdiğiniz dosyayı arşivden çıkarıp Belgelerim/My games/Civilization IV/Saves kısmına atıp oyuna girip yükleyip oynayın.

İskitlerle ilgili sormak istediğiniz sorularınızı bu başlık altında sorabilirsiniz.İyi oyunlar.






Civilization IV- İskitler Rehberi - Ahrep - 21-01-2017

Eline sağlık abi.


Civilization IV - İskitler Rehberi - Duman - 21-01-2017

Eline sağlık.


Civilization IV - İskitler Rehberi - PCOyun - 12-03-2017

Eline Sağlık Abi De Başlıkta Civilization IV Yazıyor Düzeltirsen Güzel Olur


Civilization VI - İskitler Rehberi - Duman - 12-03-2017

Ben hallettim.


Civilization VI - İskitler Rehberi - GandalfınTorunu - 16-02-2018

Eline sağlık, çok işime yaradı.


Civilization VI - İskitler Rehberi - Rzenma - 05-05-2018

Eline sağlık güzel rehber olmuş bir konuyu düzeltmek istiyorum iskitler ile oynarken light cavalry sınıfındaki birimleri 2'şer basabiliyorsunuz hatta atomic era'da helikopterler bile bu özellikten faydalanıyor strippus araştırmasının hiçbir ekstra getirisi yok knightlar heavy cavalry sınıfında olduğu için 2'şer basamıyorsunuz ve elinizde bulunun horseman uniteleri cavalry'e saka'lar ise field cannon'lara upgrade olabiliyor.
Saka uniteleri light cavalry sınıfında değil range sınıfında bu yüzden at kaynağı istemiyor olabilir oyunda saka basmak istiyorsanız kartlarınızdan range sınıfına boost veren kartı oynamanız avantaj sağlayacaktır.Ayrıca iskitler ile religion victory denemek bence de mantıklı özellikle iskitler ve aztecler ile oynarken early gamede warmonger penalty daha az olduğu için military ağırlıklı gidip sonra religion dönülebilinir azteclerin lux kaynağından kazandığı boost dini üniteler içinde geçerli.

Ayrıca son dlc ile gelen moğollar iskitler için çok kötü olmuş moğolların düşman atlılarını ele geçirme özelliği varken atlı basmak çok mantıklı değil gibi gözüküyor