CK2 - Eğitim Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Crusader Kings II (https://forum.strategyturk.com/forum-crusader-kings-ii) +---- Forum: CK2: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-ck2-rehberler) +---- Konu Başlığı: CK2 - Eğitim Rehberi (/konu-ck2-egitim-rehberi) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CK2 - Eğitim Rehberi - Duman - 07-02-2017 Bu rehberde Crusader Kings II'nin en önemli kısımlarından biri olan eğitimi inceleyeceğiz.
Yetenekli hükümdarlara sahip olmamız için oyundaki eğitim mekaniğinin nasıl işlediğini bilmemiz gerekir.
Bu konudaki eğitim mekaniklerine erişebilmek için oyunun Conclave eklentisine sahip olmanız gerekir.
Karakterlerin yaşam süresini çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik olmak üzere özelliklerini farklı şekillerde geliştirebileceği 3 oyun içi periyodda inceleyebiliriz.
Birinci Aşama: Çocukluk (6-11 Yaş) 6 yaşına basmış her karakter için bir çocukluk odağı belirlemeniz gerekir. Bu odağı 6 yaşından önce de belirleyebilirsiniz ancak herhangi bir fark yaratmayacaktır. Bu süre zarfında seçtiğiniz odağa göre çeşitli eventler alırsınız ve bu eventler ergenlik döneminde farklı özelliklere evrilebilecek olan birtakım çocukluk özellikleri sağlar. Eğer çocuk yapayzeka kontrolündeyse çocukluk odağı seçilmiş çocuğun bu özellikleri alma şansı %75'tir, eğer çocuk direkt olarak oyuncunun kontrolündeyse o zaman gelen eventlerdeki seçimlerinize göre bu özellikler belirlenir. Genel olarak kolaylıkla istediğiniz çocukluk özelliğini elde edebilirsiniz. İlk olarak bu çocukluk odaklarının hangi çocukluk özellikleri sağlayabileceğini inceleyelim Humility (Tevazu): Tevazu odağına sahip çocuklar Timid (Çekingen) ve Affectionate (Şefkatli) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler. Etiquette (Görgü): Görgü odağına sahip çocuklar Playful (Şakacı) ve Indolent (Tembel) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler. Struggle (Mücadele): Mücadele odağına sahip çocuklar Rowdy (Kaba) ve Willful (Kararlı) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler. Pride (Övünç): Övünç odağına sahip çocuklar Haughty (Kibirli) ve Brooding (Düşünceli) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler. Duty(Yükümlülük): Yükümlülük odağına sahip çocuklar Conscientious (Sorumlu) çocukluk özelliğine sahip olabilir. Thrift (Tutumluluk): Tutumluluk odağına sahip çocuklar Curious (Meraklı) ve Fussy (Titiz) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler. Faith (İnanç): İnanç odağına sahip çocuklar Idolizer (Idolcü) çocukluk özelliğine sahip olabilir. Heritage (Miras): Miras odağı için öncelikli bir çocukluk özelliği bulunmamaktadır ve çocukla ebeveynler aynı kültürde ve dindeyse bu odak seçilemez. Çocuk karakter seçtiği çocukluk odağı ne olursa olsun çocuklukla ilgili herhangi bir eventle karşılaşabilir, ancak seçtiği çocukluk odağının desteklediği çocukluk özelliklerini sağlayan eventlerle karşılaşma olasılığı 5 kat daha yüksektir. Bunun yanı sıra Timid (Çekingen) ve Rowdy (Kaba) çocukluk özellikleri aynı çocukta birlikte bulunamazlar, dolayısıyla Timid olan çocuk Rowdy olmasını sağlayan eventi, Rowdy olan çocuk Timid olmasına sebep olacak eventi alamaz. Bu çocukluk odaklarıyla elde edilen çocukluk özellikleri karakterin biçimlenmesinde çok büyük önem taşımaktadır, dolayısıyla çocukluk odağını doğru seçtiğinize emin olmalısınız. Çocukluk odağı bir kere seçildikten sonra değiştirilemez. Son olarak eğer çocuk hapsedilmişse çocuğa yine kendisine çocukluk özelliği sağlayan farklı eventler gelir, bu eventler aracılığıyla Indolent (Tembel), Affectionate (Şefkatli) ve Timid (Çekingen) özellikleri beraberinde çocuğun sağlığına zarar veren çok sayıda etkiyle birlikte elde edilebilir. Eğer çocuk karakter ev hapsindeyse o zaman kendisini hapseden karakter tarafından eğitiliyor olarak gözükür ve normal eventleri almaya devam eder. İkinci Aşama: Ergenlik (12-15 Yaş) İkinci aşama içerisinde sahip olduğunuz çocukluk özellikleri normal özelliklere dönüşmeye başlar. Her çocukluk özelliğinin evrilebileceği 3 normal özellik mevcut olmakla birlikte çocuğun eğitmeninde bulunması durumunda devreye girebilecek gizli bir 4. seçenek bulunur. Çocuk için seçilmiş olan eğitim odağının bu süreç esnasında herhangi bir etkisi bulunmaz, bu eğitim odağı sadece 3. aşamada kendisini gösterir. Örnek vermek gerekirse Pride çocukluk odağından elde edilen Haughty (Kibirli) özelliği Proud (Gururlu), Arbitrary (Keyfi) ve Cruel (Zalim) özelliklerine dönüşebilir, bu dönüşme eylemi tamamiyle rastgele bir şekilde gerçekleştikten sonra eğer çocuğun eğitmeni Ambitious (Hırslı) ise eğitmene bir event gider ve çocuğun oyun tarafından belirlenmiş 3 olasılıktan biri yerine Ambitious olmasını sağlayabilir. Bunun üzerine çocuğa ayrı bir event gider. Gelin hangi çocukluk özelliğinin rastgele bir şekilde hangi normal özelliklere dönüşebileceğini ve eğitmenin hangi özelliğe sahip olması durumunda müdahale ederek kendi özelliğini yansıtabileceğini inceleyelim. Timid (Çekingen) çocukluk özelliği Humble (Mütevazi), Shy (Utangaç) veya Craven (Korkak) özelliklerine dönüşebilir.
Son olarak eğer çocuk hali hazırda mevcut özelliğin potansiyel sonuçlarından biriyle ters düşecek bir özelliğe sahipse o özellikten o sonucu elde edemez, örneğin çocukta Affectionate, Ambitious ve Greedy özellikleri mevcut ve çocuğun eğitmeni Charitable özelliğine sahip. Affectionate'den gelen özellik bu durumda Content olamaz çünkü çocuk hali hazırda Ambitious. Bu sebeple çocuk Kind veya Trusting olabilir, bunun gerçekleşmesi durumunda eğitmen Charitable özelliğini yansıtmak isterse bu durumda çocukta hali hazırda Greedy olduğu için hem üzerine yansıtılan özellik kaybolur hem de ona ters düşen Greedy özelliği silinir. Üçüncü Aşama: Yetişkinlik (16 Yaş) Çocuk 16 yaşına bastığında bir eğitim özelliğine sahip olur. Çocuk her zaman kendisi için seçilmiş eğitim odağıyla alakalı bir özelliğe sahip olur. Kaçıncı seviye özelliğe sahip olacağı çocuğun diğer özellikleriyle birlikte belirlenir, çocukluk özellikleri eğitim odaklarını pozitif veya negatif olmak üzere etkileyerek bu seviyeyi etkiler. Diplomacy (Diplomasi) eğitim odağı için pozitif çocukluk özellikleri Affectionate (Şefkatli) ve Curious (Meraklı)
İpuçları ve Öneriler
Tüm bunların yanı sıra eğer Way of Life eklentisine sahipseniz odaklar aracılığıyla çok sayıda yeni özellikler edinebilirsiniz.
CK2 - Eğitim Rehberi - napolyon94 - 13-06-2017 oha rehbere gel . Teşekkürler CK2 - Eğitim Rehberi - BySeco - 18-06-2017 Muhteşem bir rehber yapmışsın, eline sağlık! CK2 - Eğitim Rehberi - Sezar - 03-12-2017 1)Genel olarak hangi odaklari secmeyi oneriyorsunuz kendi cocugumuzu egitirken? 2)Egitmen neye gore secilmeli? Ben bunu bilmedigimden her zaman cocugumu kendim egitiyorum,mantikli mi? 3)Nasil olsa varis olamayacak kiz cocuklarini egitmek neye yariyor? RE: CK2 - Eğitim Rehberi - Justicar - 03-12-2017 (03-12-2017, 03:54)Sezar : 1)Genel olarak hangi odaklari secmeyi oneriyorsunuz kendi cocugumuzu egitirken? 1) Çocuğunu ne olarak yetiştirmek istiyorsan. Örneğin Entrikacı olmasını istiyorsan playful ya da thrift seçersin. Askeri istiyorsan direk Struggle. Bunun gibi. 2) Eğitmen doğru mudur bilmiyorum ama çocuğu hangi yönde geliştiriceksem ,örneğin entrika, entrikası yüksek bir karakterin yanına gönderirim. 3) Her hangi bir işe yaradığını düşünmüyorum. Bazen veraset onlara kalabiliyor. O durumda iyi bir eğitim almış olması hoş olur. Kadın yöneticilere en yakışan entrika ya da diplomasi denebilir. RE: CK2 - Eğitim Rehberi - altnkurt - 03-12-2017 (03-12-2017, 03:54)Sezar : 1)Genel olarak hangi odaklari secmeyi oneriyorsunuz kendi cocugumuzu egitirken? 1-Ne yönde gelişmesini istiyosam ona göre kalıplarım var. Bu şekilde yapınca özellikle martial, steaward ve learningde istediğim şeyi 3 veya 4. düzeyde elde ediyorum genelde. Diplomasi-Humility Martial-Struggle Steaward-Duty Intrigue-Thrift Learning-Faith 2-Genelde kendim eğitirim. 3-Entrikayla eğitmek biriyle evlendirdiğinde plot falan yapmana yardımcı olabilir gibi. CK2 - Eğitim Rehberi - Kierkegaard - 04-12-2017 Ben genellikle Duty kullanıyorum çünkü diğer odakların negatif özelliğe gidebilecek yönelimleri mevcut. Zaten çocuğun kendine has özellikleri rastgele gelişiyor. Böylece en azından temperate veya diligent eklentisini garanti ediyorum. |