Strategyturk Forumları
HoI4 - MP Kuralları Tartışma Konusu - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv)
+---- Forum: HoI4: Multiplayer (https://forum.strategyturk.com/forum-hoi4-multiplayer)
+---- Konu Başlığı: HoI4 - MP Kuralları Tartışma Konusu (/konu-hoi4-mp-kurallari-tartisma-konusu)

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6


HoI4 - MP Kuralları Tartışma Konusu - napolyon94 - 20-02-2017

************************************************************************************************************************
Eylül Ayı 2.Torba Oylaması İçin Taleplerinizi İletin

************************************************************************************************************************


Arkadaşlar Merhaba, 

Görünen o ki kuralların belli bir bölümünden rahatsızlık duyan hatırı sayılır bir kitle var. Oyun sonrası tartışmalarla gerginlik yaratılmaması adına böyle bir konuyu açmış bulunmaktayım.

Bu başlık altında kuralların değişimi, reformu yada kaldırılması üzerine tartışılarak sorunlara çözüm bulabileceğimize inanıyorum. Mevcut kurallar aşağıda yer edilmiştir. İtiraz ettiğiniz konuları elle tutulur bir biçimde hangi madde olduğunu söylerseniz daha açık olacaktır.

KURALLAR
 



HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - napolyon94 - 20-02-2017

En son yaşanan tartışmalar ve ciddi bir kitlenin yaptığı lobi çalışması ile ABD ülkesine 11 numaralı şu kural eklenmiştir;

"Filipinler üzerinde 5 , diğer pasifik adaları üzerinde en fazla 1 tümen askeri savaştan önce bulundurabilirsiniz."

Ayrıca ABD üstüne daha az bir kitlenin eklemek istediği "1942 yılından önce savaşa girmesin" talebi bana göre çok ağır bir istektir. ABD zaten görüldüğü gibi en ağır ve çok sayıda yaptırım içeren kurala sahiptir. Bu talep üzerine hala direten varsa geçerli sebepleri ile lütfen itirazını yazsın.


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - Lehr - 20-02-2017

Birkaç kere söyledim yine söylüyorum Türkiye'nin axis e katılının yasak olması Sovyetlerin orada tümen bırakmamasını sağlıyor aynı şekilde ingilizlerde nasıl olsa gelen olmayacak diye süveyş tarafında tümen bırakmıyor bence bunun üzerine de tartışalım.


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - Adm - 20-02-2017

Diğer Her tümen için her 10 combat with için 1 artylery koyabilirsiniz.

Bu kuralı her 10 with için 3 withlik linearty olarak revize etmemiz mümkün mü?
Arty için bir değişiklik olmayacak fakat AA ve AT kullanılabilir hale gelecek.


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - Lehr - 20-02-2017

8) Deniz yada dağ piyadelerine SPD, tank yada TD ekleyemezsiniz. Diğer Her tümen için her 10 combat with için 1 artylery koyabilirsiniz, tümenlere artylery spamlamak yok.
Bu madde de spd td olayı düz piyadeyi kapsıyor mu


RE: HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - napolyon94 - 20-02-2017

(20-02-2017, 09:15)Lehr : Birkaç kere söyledim yine söylüyorum Türkiye'nin axis e katılının yasak olması Sovyetlerin orada tümen bırakmamasını sağlıyor aynı şekilde ingilizlerde nasıl olsa gelmez gelen olmayacak diye süveyş tarafında tümen bırakmıyor  bence bunun üzerine de tartışalım.

Türkiye mevzusu açık konuşayım tamamen Sovyetler' i düşünülerek yapılmış bir mevzu. Türkiye axis safında olursa Sovyet oyuncusunun karşında hem 1 ülke daha çıkıyor, hemde cephe hattı 1000km daha genişliyor. Sovyet oyuncusu zaten çok büyük sorumluluklar alarak devasa bir coğrafyada, korkunç boyuttaki tümenlere mikro yapmaya çabalıyan bir ülke. Axis tarafı doğu cephesinde 5-7 ülke girer iken, Sovyetler tek bir fare+klavye ye sahip olarak korkunç bir stres altında kalıyor. Bu durumda 2 çözüm geliyor aklıma;

1)Türkiye ve Finlandiya' yı serbest bırakıp Sovyetler' i 2 oyuncu birlikte oynacayak, yada mevcut kural devam edecek. Aksi takdir oyunda denge ibresi kırılır.

(20-02-2017, 13:49)Adm : Diğer Her tümen için her 10 combat with için 1 artylery koyabilirsiniz.

Bu kuralı her 10 with için 3 withlik linearty olarak revize etmemiz mümkün mü?
Arty için bir değişiklik olmayacak fakat AA ve AT kullanılabilir hale gelecek.

Şöyle ki her 10 combatwith için 1 arty ama 2x4 lük bir piyade kalıbı 8 ediyor ya. Ona arty ekleyerek 10 olduğunda bu kuralda zaten sıkıntı çıkarmıyor. Ben genelde 40 combat with kullanıyorum. Onada 2 arty+ 1 at+ 1aa veriyorum. Kara savaşlarında pek erşad değilim. Bu konuda direk diğer forum ve komünitelere baktım. 1 istisna dışında baktığım 8 kural dökümünde de bu kural aynen kabul edilmiş. Sadece Support kısmına arty+at koymak konusunda farklılıklar var. Burada support kısmına da at yada arty koyabilirsiniz, bir kısıtlama yok support tarafında.

Yinede birkaç kişi daha güçlü bir tezle değişimini savunursa hay hay değişelim :)

(20-02-2017, 14:05)Lehr : 8) Deniz yada dağ piyadelerine SPD, tank yada TD ekleyemezsiniz. Diğer Her tümen için her 10 combat with için 1 artylery koyabilirsiniz, tümenlere artylery spamlamak yok.
Bu madde de spd td olayı düz piyadeyi kapsıyor mu

Düz piyadenin içine zırhlı serpiştirebilirsin, ama denizci ve dağcı birliklere koyamazsın. Geçen sefer Adm bu konuya kızmıştı ama aslında kullanma hakkına sahipti. Ben yinede zırhlıları "tank tümeni" olarak toplamayı seviyorum.


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - Lehr - 20-02-2017

Diğer Her tümen için her 10 combat with için 1 artylery koyabilirsiniz.

Bak mesela benim buna yorumum farklı olmuştu ben 5 inf 1 art olarak düşünmüştüm iyi olduğu öğrendiğim


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - villager - 20-02-2017

(20-02-2017, 15:25)napolyon94 : Bu konuda direk diğer forum ve komünitelere baktım. 1 istisna dışında baktığım 8 kural dökümünde de bu kural aynen kabul edilmiş.



Hayali komüniteler kaynak olarak sayılmıyor yanlız onu söyleyeyim. Multiplayerde uygulanması imkansıza yakın olan sözde bir 'space marine' tümeni korkusu yaratılarak yine saçma yasaklar getiriliyor.

Sözde onlarca komünite araştırılarak oluşturulan bu kurallar bütününde neden Amerika Venezüela ile kısıtlanıyor ama 39'da savaşa girmesine izin veriliyor anlaşılır değil.

İhtiyaç olunmayan kaynakların satın alınmasıyla müttefik ülkelere fabrika transferi(lend lease kuralının etrafından dolaşmayı engellemek için) ve diğer oyuncuların bu kaynakları satın almasını engellemek yasak

Amerika 1941'den önce lend lease yapamaz, sadece Nanking veya Guangzhou eyaleti düşerse Milliyetçi Çin'e daha erken tarihlerde LL yapabilir.

Sadece Sovyetler Birliği geri çekilirken fabrika yok edebilir.

İmha edilen gönüllü birliklerde kayıp azaltmak için template değiştirilemez.

Paraşütçüler hava indirme yaptıktan sonra template değiştirilemez.

Yukarıdaki iki kural hariç tümenlerde sınırlama yoktur. Çünkü karşınızdakini saçma tümen dizilimleri nedeniyle cezalandıramıyorsanız bu sizin yeteneksizliğinizdir.

Sovyetler birliği Barbarossa'dan önce lend lease alamaz.

Oyuncu ve yapayzeka savaşları tecrübe kazanmak için uzatılamaz.

Planlama bonusu hedef dışında bir yer dışında kullanılamaz.

Amerika savaşa girmesi için;

Pearl Harbor saldırısı
Moskova'nın düşmesi
Axis ülkelerinin İngiltere'ye çıkması
Yılın 1942 olması.

Gerçekte var olan Paradoxplaza komünitesinden alınmış bazı kurallar.


RE: HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - napolyon94 - 20-02-2017

(20-02-2017, 16:52)Finrod Felagund :
(20-02-2017, 15:25)napolyon94 : Bu konuda direk diğer forum ve komünitelere baktım. 1 istisna dışında baktığım 8 kural dökümünde de bu kural aynen kabul edilmiş.



Hayali komüniteler kaynak olarak sayılmıyor yanlız onu söyleyeyim. Multiplayerde uygulanması imkansıza yakın olan sözde bir 'space marine' tümeni korkusu yaratılarak yine saçma yasaklar getiriliyor.

Sözde onlarca komünite araştırılarak oluşturulan bu kurallar bütününde neden Amerika Venezüela ile kısıtlanıyor ama 39'da savaşa girmesine izin veriliyor anlaşılır değil.

İhtiyaç olunmayan kaynakların satın alınmasıyla müttefik ülkelere fabrika transferi(lend lease kuralının etrafından dolaşmayı engellemek için) ve diğer oyuncuların bu kaynakları satın almasını engellemek yasak

Amerika 1941'den önce lend lease yapamaz, sadece Nanking veya Guangzhou eyaleti düşerse Milliyetçi Çin'e daha erken tarihlerde LL yapabilir.

Sadece Sovyetler Birliği geri çekilirken fabrika yok edebilir.

İmha edilen gönüllü birliklerde kayıp azaltmak için template değiştirilemez.

Paraşütçüler hava indirme yaptıktan sonra template değiştirilemez.

Yukarıdaki iki kural hariç tümenlerde sınırlama yoktur. Çünkü karşınızdakini saçma tümen dizilimleri nedeniyle cezalandıramıyorsanız bu sizin yeteneksizliğinizdir.

Sovyetler birliği Barbarossa'dan önce lend lease alamaz.

Oyuncu ve yapayzeka savaşları tecrübe kazanmak için uzatılamaz.

Planlama bonusu hedef dışında bir yer dışında kullanılamaz.

Amerika savaşa girmesi için;

Pearl Harbor saldırısı
Moskova'nın düşmesi
Axis ülkelerinin İngiltere'ye çıkması
Yılın 1942 olması.

Gerçekte var olan Paradoxplaza komünitesinden alınmış bazı kurallar.
Ve tekrar gelemediğim bazı grupların kuralları var tabi.


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - napolyon94 - 20-02-2017

o Keondre ve Shadow Walker ve birkaç grubun daha kullandıklarını hali hazırda bir çok grup uyguluyor, bizim ki de oradan alıma sayılır, bu kuralları da en başta oluşturan Kanadalı Asuloki isimli bir elemandı. Ne hikmetse Ağustos- eylül gibi her yerde bu yada çok benzer kurallar dönemey başladı. Ben oyunnun çıkışı olan 6 haziran dan beri multiplayerlara giriyorum ve çeşitli gruplar ile oynadım. En makulu bu kurallar. Bana hoi3 elementleri ile gelmeyin, zira iki oyunun arasında organik bağ bile yok, hoi3 biteli çok oldu.


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - villager - 20-02-2017

Yazdığın adamların hiç biri gogulda bile çıkmıyor. Saçma sapan no-name grupların işine gelen kurallarını alıp çevirip koymuşsun. Ayrıyetten senin bana söz hakkı verip vermeyecek bir konumun yok. Ha beğenmediğin ve işine gelmeyen, doğrulardan ve mantıktan bahseden insanları sansürleme amacın varsa o ayrı, ali kıran baş kesenlik yapabileceğin multilerin değil burası. Zaten sunmuş olduğum kurallarada herhangi bir eleştiri getirmediğinden asıl amacının beni trollükle yaftalayıp susturmak ve konuyu ciddiyetsizleştirmek olduğu anlaşılıyor. HoI3 elementinden kastın mantık, denge ve tarihsellik ise biz HoI3 kafasında HoI4 oynamaya devam edeceğiz. Son olarakta kuralları incelediğimde gördüğüm şey senin bu kuralların asıl önemli noktalarını değil boş ve işine gelen kısımlarını çevirip aldığın. Komünitenin asıl temsilcisi olan paradoxplazada ise bu kuralların kullanılmıyor olması, bu kuralların modasının geçmiş olduğunu, gerçekten rekabet olan modern oyun sisteminde bir geçerliliklerinin kalmadığını gösteriyor zaten.


RE: HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - napolyon94 - 20-02-2017

(20-02-2017, 17:30)Finrod Felagund : Yazdığın adamların hiç biri gogulda bile çıkmıyor. Saçma sapan no-name grupların işine gelen kurallarını alıp çevirip koymuşsun. Ayrıyetten senin bana söz hakkı verip vermeyecek bir konumun yok. Ha beğenmediğin ve işine gelmeyen, doğrulardan ve mantıktan bahseden insanları sansürleme amacın varsa o ayrı, ali kıran baş kesenlik yapabileceğin multilerin değil burası. Zaten sunmuş olduğum kurallarada herhangi bir eleştiri getirmediğinden asıl amacının beni trollükle yaftalayıp susturmak ve konuyu ciddiyetsizleştirmek olduğu anlaşılıyor. HoI3 elementinden kastın mantık, denge ve tarihsellik ise biz HoI3 kafasında HoI4 oynamaya devam edeceğiz.

Bunlar sırasıyla bookmark' ımda bulunan TS3 hoi4 adreslerindeki kurallar, bazılarına uğramadım bile. Zaten ilk kuralları kullanıyor çoğu. Ben bu konuyu açıyorsam eleştiriye ve değişime açık olduğumdandır.


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - Adm - 20-02-2017

Hım ben piyadelere savunma amaçlı tank koyamayacağımızı sanmıştım, space marine denen kavram oldukça üstü açık kaldığından öyle olmuş öğrendiğim iyi oldu.

Şimcik ben ortaya bir şeyler attım 10 within 3ü line arty olabilmeli şeklinde ona açıklık getirmek istiyorum izninizle. Line artyden kastım AT,AA, ve Klasik Arty,Roc Art ha bunlar dışında oyunda SPA-SPAA-TD-Mot-Roc lerde mevcut şimdi adm diyorki. Bildiğiniz üzere Soft Atak çeşmesi Arty,SPA,roc falan hepsi 3 withlik yer kaplıyor. Gel gelelim AT-AA-SPAA-TD 1 with kaplamakta şimdi izninizle işin matematik kısmına geçmek istiyorum.

-----------------Seviye I  --|-    Seviye II   --|-   Seviye III   |  + Bonus
Arty ---              30                   40                    50                +%40=70SA Max  hasar kazanımı      
AT   ---              15                   22                    30                +%30=39HA Max                                                        
---------- -------------------------------                                             |  Modern Tank
MSPA ---           70        ---          92          ---         112         ---         120SA
MTD     ---          20       ---          26         ---           32          ---          42 HA
----------------------------------------                                                 |  +Bonus
Inf Eq. SA         6       ---          9         ---           12       ---           +%30=15,6SA
Inf Eq. HA        1       ---          1.5          ---          2     ---             +%50=3 HA


Tüm bu veriler ışığında anlatmak istediğim nokta şu oyunda HA elde etmek SA ile kıyaslandığında oldukça zor, mantıksal olarak bakıldığında oldukça isabetli bir durum fakat zaten aynı mantıksallık paradox tarafından HA kazandıran birliklerin withini düşürerek maliyetini 3 katına çıkarma yöntemi ile sağlanmış. Bir birliğe 2 SPA veya 2 Arty eklenmesi ile 2TD veya 2AT eklenmesi aynı etkide bulunuyormuş gibi sınırlandırma getiriyoruz. Fakat eşit sayılarda bu birlikler eşit kazanımlar sağlamıyorlar. Bu nedenle her 10 with için 3 with arty class ekipmana izin verilmesini talep ediyorum. Ha bu arada istediğim tam olarak AT sınırının 20 with için 7Inf+6AT olması  Arty nin 7Inf+2Art kalması


RE: HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - napolyon94 - 20-02-2017

(20-02-2017, 19:24)Adm : Hım ben piyadelere savunma amaçlı tank koyamayacağımızı sanmıştım, space marine denen kavram oldukça üstü açık kaldığından öyle olmuş öğrendiğim iyi oldu.

Şimcik ben ortaya bir şeyler attım 10 within 3ü line arty olabilmeli şeklinde ona açıklık getirmek istiyorum izninizle. Line artyden kastım AT,AA, ve Klasik Arty,Roc Art ha bunlar dışında oyunda SPA-SPAA-TD-Mot-Roc lerde mevcut şimdi adm diyorki. Bildiğiniz üzere Soft Atak çeşmesi Arty,SPA,roc falan hepsi 3 withlik yer kaplıyor. Gel gelelim AT-AA-SPAA-TD 1 with kaplamakta şimdi izninizle işin matematik kısmına geçmek istiyorum.

-----------------Seviye I  --|-    Seviye II   --|-   Seviye III   |  + Bonus
Arty ---              30                   40                    50                +%40=70SA Max  hasar kazanımı      
AT   ---              15                   22                    30                +%30=39HA Max                                                        
---------- -------------------------------                                             |  Modern Tank
MSPA ---           70        ---          92          ---         112         ---         120SA
MTD     ---          20       ---          26         ---           32          ---          42 HA
----------------------------------------                                                 |  +Bonus
Inf Eq. SA         6       ---          9         ---           12       ---           +%30=15,6SA
Inf Eq. HA        1       ---          1.5          ---          2     ---             +%50=3 HA


Tüm bu veriler ışığında anlatmak istediğim nokta şu oyunda HA elde etmek SA ile kıyaslandığında oldukça zor, mantıksal olarak bakıldığında oldukça isabetli bir durum fakat zaten aynı mantıksallık paradox tarafından HA kazandıran birliklerin withini düşürerek maliyetini 3 katına çıkarma yöntemi ile sağlanmış. Bir birliğe 2 SPA veya 2 Arty eklenmesi ile 2TD veya 2AT eklenmesi aynı etkide bulunuyormuş gibi sınırlandırma getiriyoruz. Fakat eşit sayılarda bu birlikler eşit kazanımlar sağlamıyorlar. Bu nedenle her 10 with için 3 with arty class ekipmana izin verilmesini talep ediyorum. Ha bu arada istediğim tam olarak AT sınırının 20 with için 7Inf+6AT olması  Arty nin 7Inf+2Art kalması



Aslında bu konuyu düşünürken gerçekte ki bazı tümenlerin yapısına bakmak lazım. Bu kanalı tavsiye ederim, bir çok noktada saf bilgi sunar, dediğin olabilir. Ama bunun için saha denemesi yapmak gerekiyor, bu vakte kadar hep her 10 combatwith' e 1 arty opsiyonunu gördüm. 20' ye 3 olarak pek görmedim :) Kararsız kaldım. Senin dediğin 20 ve katlarında oluyor, ama 10-30 hatta 50 kullananlar için soru işareti bırakıyor gibi. 

Diğerleri ne düşünüyor.


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - Kirpi - 20-02-2017

Almanlar 1940'ta kural ihlali yapmış ''Infantry Divisions''larda. . :))


HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - Adm - 20-02-2017

Saha denemesini mp de yapma fırsatım olmadı fakat şunu söyleyebilirim ki 9Inf2AT 1941 stok 3MED+2MSPA+4MOT yi ancak delebiliyor. Eh tankların armorunu xp ile arttırdın mı delinemez hale geliyorlar. Neyseki HT ler trend olmadı yoksa işimiz işti. Kimse için bir şey değişmeyecek ;

10 with için 3 withlik arty e izin var, 50 with için 15 with (Kim 50 kullanıyor bakem  ?  Yapmayın yaptırmayın 4ü 8i 20yi 88i anladık da 50 ne be kardeşim  :sweat: )


RE: HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - napolyon94 - 22-02-2017

Aksam icin bir kitle itirazi yoksa bu kurallar ile devam ediyoruz. Muhim bir noktayi belirtmek isteyen yada sorusu olan varmidir?


RE: HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - sencer - 07-03-2017

Bana kalırsa piyadelere şu tanklı artillery koymak yasaklansın. ( Tam adı ne bilmiyorum) Eğer yasaklanmazsa 1941 gibi çok güçlü divisionlar çıkartılabiliyor. En azından 450 soft attacklı bir division çıkartılabiliyor.



RE: HoI4 MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - Adm - 07-03-2017

(07-03-2017, 17:16)sencer : Bana kalırsa piyadelere şu tanklı artillery koymak yasaklansın. ( Tam adı ne bilmiyorum) Eğer yasaklanmazsa 1941 gibi çok güçlü divisionlar çıkartılabiliyor. En azından 450 soft attacklı bir division çıkartılabiliyor.

Bu tarz bir birlik kullanmak şuan zaten yasak her 10 with için 1 arty sınırı var. Bu düzende ise 37 withlik ama 7 adet arty klas birim var.


HoI4 - MP Kuralları ve Tartışmaları Konusu - napolyon94 - 30-05-2017

Son günlerde mp lerde gördüğüm bir yeni kural var paylaşmak isterim.

Japonya savaşa axis tarafında değil kendi factionı olan Daitoa Kyoeiken'i tarafında girmek zorunda deniyor.

Peki bu ne anlama geliyor? Avrupa'da konuşlanmış japon uçakları yok demek, English Channel'da tüm gücü ile deniz üstünlüğünü ele geçirmeye çalışan ama arka planda Tayvan'ı kaybeden bir Japonya yok demek. Ayrıca gerçekçi bir biçimde Almanya-Japonya etkileşimi de hayli düşüyor bu sayade.

Beğendiğim bir kural oldu, paylaşmak istedim.