Stellaris - Sentetik ve Biyolojik Yükseliş - Duman - 02-03-2017
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward oyundaki sentetik ve biyolojik yükseliş mekaniklerine dair bilgi veriyor.
Martin Anward, https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-63-synthetic-and-biological-ascension.1002382/ :Merhabalar, bir diğer Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu hafta da sizlere Ascension mekaniğine dair bilgi vermeye devam edeceğiz. Daha önceki geliştirici günlüklerinde psionik yükselişin Shroud'a sahip olduğundan bahsetmiştik. Shroud oldukça önemli bir mekanik ve sentetik ve biyolojik yükselişlerde bu gibi bir mekanik olmamasının onları eksik gösterebileceği kanaatine vardık ve bu 2 yükselişe ayrı birer mekanik olmasalar da mevcut mekaniklerin (gen modlaması ve robotlar) sonuçlarını güçlendiren şeyler ekledik.
Sentetik yükseliş biyolojik yaşam düzenini geride bırakıp kusursuz bir makineye dönüşmeyi amaçlıyor. İlk adım "The Flesh is Weak", bu adımı atabilmeniz için Droid teknolojisine sahip olmanız gerekiyor, bundan sonra tüm nüfusunuzu special project aracılığıyla cyborga dönüştürmeye başlıyorsunuz. Bunu yaptığınızda mineral üretimi, ordu hasarı gibi şeylere bonuslar elde ediyorsunuz ve türünüzün habitability oranı %20 yükseliyor ve bu türden çıkan generallerde özel Cyborg özelliği bulunuyor, bu özellik onlara fazladan 40 yıl daha yaşam süresi sağlıyor.
İkinci adım ise "Synthetic Evolution", bunu yapabilmeniz için Synth üretebiliyor olmanız gerekiyor. Bu adımı gerçekleştirdiğinizde cyborg birimleriniz tamamen mekanik birimlere dönüşüyorlar, biyolojik bedenlerini geride bırakıyorlar. Bu adımı atmanızla birlikte tamamen bir robot imparatorluğuna dönüşüyorsunuz. Tüm liderleriniz ölümsüz oluyor, sadece savaşta veya event sonucu öldürülebiliyorsunuz. Doğal olarak robot nüfusunuz için yemek gerekmiyor, bunun yerine nüfusunuzun tıpkı Synthler gibi bir enerji bakım maliyeti oluyor. Aynı zamanda bu yeni robot halkınızın ismini değiştirebiliyorsunuz.
Biyolojik yükseliş paktı ise DNA modifikasyonu ve evrimin ortaya çıkarabileceği en iyi özelliklere sahip olmanızı sağlıyor. İlk adım "Engineered Evolution" Gene Tailoring ismindeki teknolojiye sahip olmanız gerekiyor ve bunu tamamladığınızda türleri genetik olarak modifiye etmek için ödemeniz gereken maliyeti ucuzlatıyor, size fazladan 2 trait puanı veriyor ve Gene Seed Purification'u araştırabilir hale geliyorsunuz, bu araştırma sonucunda Gene Warriors üretebiliyorsunuz.
Bir sonraki adım olan "Evolutionary Mastery"'i yapabilmeniz için Targeted Gene Expression teknolojisini tamamlamış olmanız gerek. Bu adımı tamamladığınızda fazladan +3 trait puanı elde ediyorsunuz, gen modlamanın maliyeti daha da azalıyor ve daha kısa sürede tamamlanıyor ve Genetic Resequencing teknolojisini araştırabilir hale geliyorsunuz. İleri gen modlama ile negatif özellikler ekleyebilir veya pozitif özellikleri silebilirsiniz, nasıl bir tür ortaya çıkaracağınız tamamen size kalmış durumda. Aynı zamanda bu adımı tamamladığınızda biyolojik yükseliş gerçekleştirmiş türlere has 5 yeni trait seçebilir olacaksınız.
Bu özel traitler şu şekilde:- Robust: Extremely Adaptable'nin bir üst seviyesi %30 habitability ve fazladan 30 yıl yaşam süresi veriyor.
- Fertile: Rapid Breeders'in bir üst seviyesi %30 daha hızlı üreme ve %5 mutluluk veriyor.
- Erudite: Intelligent'in bir üst seviyesi %20 fazladan bilim puanı üretimi ve 1 fazladan lider yeteneği sağlıyor.
- Delicious: Türün lezzetli bir hal almasını sağlıyor bu durumda yemeğe dönüştürüldüğünde %100 yemek elde ediyorsunuz.
- Nerve Stapled: Türün mutlu veya üzgün olmasını engelliyor, türünüz mutluluk seviyesinden etkilenmiyor. Bunun sonucunda yemek ve mineral üretimi yükseliyor ancak diğer üretimlerde düşük performans sergiliyorlar.
Buna ek olarak ileri düzey genetik modifikasyonla Hive Mind olmayan imparatorluklar Hive Mind olanlardan bu özelliği kaldırabiliyor veya Hive Mind olanlar olmayanlara bu özelliği ekleyebiliyor.
Bu haftalık bu kadar, haftaya sizlere Banks yamasıyla birlikte gelecek olan çok sayıda küçük özellikten bahsedeceğiz, mesela Mars'ı nasıl yaşanabilir yaparız.
|