EU4 - 1.20 İle Neler Değişiyor? - Duman - 31-03-2017
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Johan Andersson, 1.20 ile oyunda nelerin değişeceğini özetlemiş.
Johan Andersson, https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-31st-of-march-2017-big-bonus-one.1008425/ :Her zaman olduğu üzere bir eklenti çıkarırken bunun yanında oldukça geniş kapsamlı bir de yama çıkartıyoruz. Bu yamalarda genellikle denge değişiklikleri yapıyor oyunun oynanışını herkes için geliştiriyoruz. Umuyoruz ki bu geliştirici günlüğü Ming kod adlı 1.20 yamasındaki değişikliklere geçiş aşamanızda size yardımcı olacak.
Kuşatmalar
Kuşatmalara dair çok şey değişti. Bu değişiklikler sonrasında eğer Mandate of Heaven eklentisine sahipseniz zaman içerisinde kuşatmalar üzerindeki kontrolünüz artacak.
İlk olarak 50 MIL monark puanı karşılığında Artillery Barrage özelliğini kullanabiliyorsunuz. Bu özellik size kale duvarında açık oluşturmanızı sağlıyor. Bu açık kuşatmanın ilerleyişini +3 oranında etkiliyor ve bildiğiniz üzere kale duvarında açık varsa taarruza geçebiliyorsunuz.
Reformasyon çağı esnasında deniz üzerinden ablukaya almanızın kuşatmanın ilerleyişini ekstradan +1 etkilemesini sağlayan bir özellik seçebiliyorsunuz.
Son olarak Devrimler çağında Napoleonic Warfare özelliğini elde edip kuşatan orduda yeterli sayıda artillery bulunması durumunda etkili olan kuşatma ilerleyiş bonusunu +3'e çıkartabiliyorsunuz.
Yıkım
1.20 için yazdığımız eski bir geliştirici günlüğünde sizlere devastation (yıkım) mekaniğinden bahsetmiştik. İşin doğrusu o günlüğü yazdıktan sonra çok sayıda değişiklikte bulunduk dolayısıyla sizlere yeniden bilgi vermemiz doğru olur.
Kuşatılan, yağmalanan veya işgal edilen topraklar zaman içerisinde yıkım değerine sahip olurlar. İşgal edilen bir toprağınızı sonradan ele geçirdiğinizde bu yıkım değerinin zaman içerisinde azaldığını göreceksiniz, öte yandan bu toprak herhangi bir kalenizin kontrol alanı içerisindeyse bu yıkım değeri daha hızlı azalır.
Eğer yıkım değerinin daha hızlı düşmesini istiyorsanız o bölgedeki development değerini manuel olarak arttırmanız yeterli.
Aynı zamanda scorched earth (toprak yakma) mekaniğini de değiştirdik, artık bu mekaniği kullandığınızda bölgedeki yıkım seviyesi 5 artacak, bölgedeki düşman birimlerin ilerleyiş hızını 5 yıllığına yarıya indirecek.
Yıkım seviyesi çok sayıda unsur üzerinde etkili, bir bölgede %100 yıkım seviyesine ulaştığınızda aşağıdaki etkilere sahip olmuş olacaksınız.- trade_goods_size_modifier = -1
- supply_limit_modifier = -0.5
- local_institution_spread = -1.0
- local_development_cost = 0.1
- local_manpower_modifier = -1.0
- local_sailors_modifier = -1.0
- local_hostile_movement_speed = -0.25
- local_friendly_movement_speed = -0.25
Vassallar
Ming yamasıyla birlikte vassallarda bir hayli değişiklik yaptık, bu değişikliklerden belki de en önemlileri vassalları modlanabilir kılmaktı.
Haraçgüzarlar dışındaki vassal devletler artık oyundaki disasterların birçoğuyla karşılaşamıyor, bu da hem onlara sahip olup yönetmenizi, hem de onlarla oynamanızı daha güzel bir hale getiriyor.
Protectoratelerle vassallar birleşti, artık vassallarınızdan ticaret değeri elde edebiliyor, toprak talep edebiliyorsunuz. Aynı zamanda artık marchlarınıza subay gönderebiliyorsunuz.
Sizin adınıza toprak işgal eden vassallar artık o toprağı keşfetmenizi sağlayacak.
Artık bir vassala rakibinize ambargo ilan etmesini emredebiliyorsanız o vassallar kendi başlarına ambargo ilan edemeyecekler.
Vassalların sahip oldukları developmentten elde ettikleri liberty desire seviyesini de düşürdük, artık 500 developmentte %100 liberty desire elde ediliyor.
Daimyolar artık kendilerine has bir vassal türüne sahipler, daha önceki geliştirici günlüklerinde bahsettiğimiz birçok mekanik daimyolarda bulunuyor. Artık diplomatik ilişkiden sayılmıyorlar ancak öte yandan forcelimit'inizin artmasını da sağlamıyorlar.
Koloni ülkeleri farklı dindeki komşu ülkelerle savaşa girebiliyor. Böylelikle yerli ülkelerine bu yerli ülkeleri reform olmuş dahi olsa savaş açabiliyorlar.
Aynı zamanda koloni ülkelerinin kolonileşmesini yavaşlatan etken kaldırıldı.
Ticaret Şirketleri
Ticaret şirketlerinde oldukça önemli değişikliklerde bulunduk. Artık ticaret şirketleri otonomi açısından territory bölgelerinizle eş seviyede değil. Böylelikle imparatorlukların denizaşırı topraklarında ticaret şirketleri kurmaları daha kârlı bir hal aldı.
Bir bölgeyi ticaret şirketinden kaldırmanız durumunda o topraktan 5 yıl boyunca herhangi bir üretim elde edemiyorsunuz.
Casus Ağı
Gereksiz mikroyönetimi azaltmak adına bir değişiklik yaptık, artık casuslar keşfedildiklerinde eve dönmek yerine 1 yıl decay'a sahip oluyorlar.
Altın Çağ
Altın çağ muhtemelen bir ülkenin elde edebileceği en güçlü özellik. Oyunda 1 kereliğine olmak üzere o çağın 3 şartını yerine geitrmeniz durumunda altın çağa geçebiliyorsunuz. Bu çağ 50 yıl boyunca sürüyor ve bu süre zarfında şu bonusları elde ediyorsunuz.
- all_power_cost = -0.1
- global_trade_goods_size_modifier = 0.1
- land_morale = 0.1
- naval_morale = 0.1
- max_absolutism = 5
Eyaletler
Eyalet bakım ücreti artık başkentinizin olduğu bölgede bedava değil, sadece yarı fiyata. Aynı zamanda bu eyalette artık %5 enstitü yayılım hızı bonusu mevcut.
Oyunun son dönemlerinde yönetim biçimlerinden ve teknolojilerden elde ettiğiniz eyalet limiti düşürüldü çünkü eskiden neredeyse her bölgeyi eyalet haline getirebiliyordunuz bu da işin stratejik yönünü yokediyordu.
Savaş & Barış
Reddetmeniz durumunda stability'nizin düşmesine sebebiyet verecek barış koşulları artık eskisi gibi warscore'un yarısı şeklinde belirleniyor, bunun için warscore'un en az %50 olması gerekiyor.
Artık saldırdığınız ülkeyle ateşkesi olan bir ülkeyi savaşa çağıramıyorsunuz.
Aynı zamanda savaş hedefine sahip ülkeyle ayrı barış yapılamaması durumu kalktı.
Paralı Askerler
Genel olarak paralı askerlerin maliyeti yükseltildi, böylelikle savaşlar daha ekonomik bir hal aldı. Artık taban ücretlerinin üstüne 10 daha fazla fiyata sahipler ve takviye maliyetleri 2 katına çıkarıldı.
Paralı askerler artık muharebeye öncelikli olarak dahil oluyorlar yani paralı asker piyadeler ordunun ortasında yer alıyor.
Zafer Kartları
Zafer kartlarını oyunun sonuna bırakmaktansa erken elde etmenizi teşvik edecek bazı değişiklikler yaptık. Bu değişiklikler aynı zamanda bu zafer kartı bölgelerinin değiş tokuşla elde edilmesi hususunda caydırıcı bir etken yaratıyor.
Zafer kartları artık 20 yerine 10 yılda maksimum seviyeye ulaşıyorlar.
Önceki kartları tamamlamasanız bile final kartını elde ediyorsunuz.
Maksimum seviyeye ulaşmış kartlar her ay sonu +1 skor sağlıyor.
Mutlakiyet
Administrative Efficiency değeri üzerindeki teknoloji etkisi 0-60'tan 0-30'a düşürüldü. Bunun yanı sıra ekstradan bir 0-40 efficiency mutlakiyet değerine göre elde edilebiliyor. Böylelikle 3. ve 4. çağlarda otoriter ülkeler daha güçlü olabiliyor.
Mutlakiyet mekaniği oyundaki mutlak monarşi yönetim biçiminin de yerini alıyor.
Bu değer oyundaki çeşitli decisionlarda ve eventlerde kullanılabiliyor. Harsh treatment yapmakla, stability değerini yükseltmekle, yönetimi güçlendirmek, otonomiyi düşürmek gibi hamlelerle etkilenebiliyor.
Denge Değişiklikleri
Prussian Militarisation özelliğini elde tutmak artık %50 daha zor ve bakım ücretiyle manpowerı daha az etkiliyor. Birimlerin kalitesi üzerindeki etkisi ise aynı şekilde duruyor.
Erken dönem yerli piyadelerindeki pip sayıları 6'dan 4'e düşürüldü. Yerlilerin teknolojik durumu daha iç açıcı bir hal aldığından dolayı oyun başında süper askerlere ihtiyaç duymuyorlar. Bu hususta Counting Coups ideası artık %15 moral yerine %10 moral veriyor.
Bazı önemli idealarda değişiklikler yaptık. Japon traditionları artık %10 disiplin yerine %5 veriyor. Osmanlının Millets ideası %33 yerine %20 ucuza core veriyor. Bu esnada Fransa'nın Elan'dan elde ettiği moral %20'den %40'a çıkarıldı.
(Bu kısım DDRJake tarafından troll amaçlı eklenmiş, sonradan kaldırıldı)
İflas
Oyunun ekonomi arayüzüne eklenen yeni bir buton aracılığıyla artık manuel olarak iflas edebiliyorsunuz. Bunun için ülkenin en az bir borcunun olması gerekiyor. Aynı zamanda iflas etmek artık daha kısa sürüyor ve çok sayıda borca sahip olunması durumunda geçerli bir seçenek olarak değendirilebilir.
İflas edildiğinde artık tüm topraklarınızda yıkım seviyesi artıyor, topraklarınızda isyan çıkmışsa bu isyandan dolayı uzun bir süre isyan etmemesini sağlayan etki, iflas edildiğinde siliniyor.
İflaslar artık ordu moraline, huzursuzluğa ve otonomiye daha az etki ediyor ve sadece 5 yıl sürüyor.
Artık iflas ettiğinizde ülkenizde son 5 yıl içerisinde inşa ettiğiniz tüm binalar siliniyor, bu durum kasıtlı olarak borç alıp bina basıp sonra iflas etme gibi taktikleri önlemek amaçlı yapıldı.
Süvari Oranı
Sahip olabileceğiniz süvari oranı artık eskisi gibi teknoloji grubunuza bağlı değil. Bunun yerine taban %50 değeri, aşağıdaki unsurlarla etkileniyor.- Steppe Horde yönetim biçimi fazladan %25
- Winged Hussars ideası fazladan %10
- Mutlu Cossacks estate'i fazladan %10
- Sunni doğru dinden olanlara toleransı kaybetti bunun yerine fazladan %10 süvari oranı.
- Tengri 2 unrest etkisini kaybetti bunun yerine fazladan %25 süvari oranı.
Koşulsuz Teslim
Koşulsuz teslim özelliğinde çeşitli değişiklikler yapıldı. Artık teslim olduğunuzda otonomi değeriniz, savaş yorgunluğunuz ve enstitü yayılması tıpkı barıştaki gibi olacak.
Teslim olduktan sonra topraklarınızdaki yıkım seviyesi düşmeye başlayacak. Sahip olduğunuz topraklardaki huzursuzluk değeri 0 olacak.
Öte yandan teslim olmuş ülkeler borç alamazlar, hazinede 0'ın altına düşemezler ve her ay sahip oldukları danışmanları (varsa) işten çıkarırlar.
Exploit Giderimleri
İsyancıların yaptıkları işgal artık normal işgalle aynı modifiera sahip.
Borçta olan ülkeler borç çekip o parayı başka bir ülkede saklayamamaları için artık gift gönderemiyorlar.
Borcu olup zarar etmekte olan ülkeler artık gemi üretemiyor.
Eskiden borçta olan ülkelerin hesaplanışı önceki ayın bilançosuna bakarak yapılıyordu artık anlık olarak hesaplanıyor böylelikle yapılmakta olan birçok exploit artık yapılamıyor.
Diğer
Baharat artık ticaret bonusu olarak Hostile Core Creation Cost değil, yıkım seviyesinde azalma veriyor.
Yün artık ticaret bonusu olarak %10 Local Movement Speed veriyor, çünkü Zurich'te gemi basılamıyor.
Deus Vult artık Religious idea grubunun son ideası, tüm idea grubunu bir nebze daha az harika yapıyor.
Harita paylaşımı artık savaş esnasında yapılabiliyor.
Tengriler artık %10 değil %20 daha ucuz birimlere sahip.
RE: EU4 - 1.20 İle Neler Değişiyor? - altnkurt - 01-04-2017
Alıntı:Son olarak Devrimler çağında Napoleonic Warfare özelliğini elde edip kuşatan orduda yeterli sayıda artillery bulunması durumunda etkili olan kuşatma ilerleyiş bonusunu +3'e çıkartabiliyorsunuz.
+3'e çıkartabiliyorsunuz yerine ek olarak +3 bonus alıyorsunuz demek daha doğru olmaz mı? +3'e değil +8'e çıkartabiliyoruz yani.
Alıntı:Bu esnada Fransa'nın Elan'dan elde ettiği moral %20'den %40'a çıkarıldı.
(Bu kısım DDRJake tarafından troll amaçlı eklenmiş, sonradan kaldırıldı)
Maalesef sadece Fransa kısmı trollmüş. Osmanlı'nın %33 Core Cost Reduction ideası hala nerflenmiş durumda. Burada sanki tüm paragraf trollmüş gibi algılanıyor.
Aşağıdakiler de yazım yanlışları.
Alıntı:Gereksiz mikroyönetimi azaltmak adına bir değişikliky aptık, artık casuslar keşfedildiklerinde eve dönmek yerine 1 yıl decay'a sahip oluyorlar.
Alıntı:Paralı askerler artık muharebeye öncelikli olarak dahil oluyorlar yani paralı asker piyadeler ordunun ortasında yeralıyor.
Alıntı:Koşulsuz teslim özelliğinde çeşitli değişiklikler yapıldı. Artık teslim olduğuunzda otonomi değeriniz, savaş yorgunluğunuz ve enstitü yayılması tıpkı barıştaki gibi olacak.
Yeni bir DLC'ye yolculuğumuzda son günlüğümüzü de okuduk. Umarım beklediğimizden daha güzel olur. Eline sağlık @Duman.
EU4 - 1.20 İle Neler Değişiyor? - Aeschyli - 01-04-2017
"Deus Vult artık Religious idea grubunun son ideası, tüm idea grubunu bir nebze daha az harika yapıyor."
Şu ifade iyice canımı sıktı. Oyunun başında her devlette olması gereken bir cb'yi kazanmayıda giderek zorlaştırmışlar. 20-25 fabricate claim acayip derecede sıkıyor oyunu oynamayı. Yanımızdaki kafir devlete savaş açamıyoruz arkadaş ya.
EU4 - 1.20 İle Neler Değişiyor? - altnkurt - 01-04-2017
Diplomatik makroyönetimle Build Spy Network yapabiliyorsak o kadar da sıkıcı olacağını sanmıyorum.
En azından yakalanan adamı tekrar gönderme derdimiz yok. Bir sene sonra kaldığı yerden işine devam edecek.
@Aeschyli
Deus Vult muhabbetiyle REL alıp idealarını açmadan bekletme devri sona ermiş oluyor artık.
Aedile beyler Duman paydos yapmışken orda yazdığım kısımları düzeltir misiniz ?
EU4 - 1.20 İle Neler Değişiyor? - Aragramir - 01-04-2017
Oyuncular eski versiyonlar da neden oynuyor diye düşünürdüm baya düşüncelerime alev topu attılar.Diplomatların 1 yıl bekleme olayı baya kötü, baharatın güzelliği gitmiş, farklı tuhaf mekanikler (yıkım vs. "püff") oyun değişiyor tuhaf bir hal alıyor.Güzel bir yama çıkacak diye beklerken baya tuttuğumuz köşeden gol yedik.
Dini ideaya değişiklik nedir tüh kılıbına paradox dine saygı olsun :(
EU4 - 1.20 İle Neler Değişiyor? - altnkurt - 01-04-2017
Diplomatların 1 yıl bekleme olayını neden garipsedin ki? 3 ay bekleme olayı daha son patchde gelmişti. Aylardır olan bi mevzu değil.
EU4 - 1.20 İle Neler Değişiyor? - jax61 - 01-04-2017
nedense grönland üzerinden amerikaya sıçrama exploiti halen düzeltilmedi..
EU4 - 1.20 İle Neler Değişiyor? - Duman - 01-04-2017
(01-04-2017, 11:56)jax61 : nedense grönland üzerinden amerikaya sıçrama exploiti halen düzeltilmedi..
O nasıl oluyor?
EU4 - 1.20 İle Neler Değişiyor? - jax61 - 01-04-2017
grönland toprakları izlanda statesinin devamı sayıldığı için herhangi bir devlet buraya başkentini taşıyabiliyor. tek şehir kalmasına gerek duyulmadan.kolonileştirmesi yeterli. bölge aynı zamanda koloni bölgesi sayıldığı için buraya taşınan başkent direk amerikaya başkenti taşımak sayılıyor. haliyle tüm amerikayı core haline getirebiliyorsunuz..
|