Stellaris - Vedalar ve Tanışmalar - Duman - 13-04-2017
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun proje Şefi Rikard Aslung'un veda mesajı ve yeni proje şefi 'Jamie'nin tanışma mesajı yer alıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads%2Fstellaris-dev-diary-68-introductions-and-farewells.1012754%2F :Her Hikayenin Bir Sonu Var
Çocukluğumdan beri yıldızlara bakıp üstümüzdeki gizemden etkilenmişimdir. Böylesine devasa bir sistemdeki değersizliğimiz, bu sonsuzluğu bir gün keşfedebilecek olmamızın düşüncesi dahi benim tüylerimi diken diken etmeye yeterdi. Stellaris ekibine katılmak için teklif aldığımda, ardından ise proje şefi olduğumda hayallerim gerçeğe dönüşmüştü. Nihayet kişisel olarak da çok ilgi çekici bulduğum bir husus üzerinde keşiflerde bulunabilecek, yeni tecrübeler elde edebilecektim.
Stellaris'te arkamıza dönüp baktığımızda uzun bir yol katettiğimizi görüyoruz. Yıllar boyunca Stellaris'i geliştirirken oyun endüstrisinde bu zamana kadar karşılaştığım en üst seviye insanlarla çalışma fırsatı edindim. Benimle birlikte bu yolculuğa çıkmış kişilere ne kadar teşekkür etsem az.
Ben Stellaris'te çalışmaya başlayalı çok şey değişti. Bu günlerde daha çok stüdyo genelinde sorumluluklara sahibim ve eski görevim olan proje şefliğini bırakmamın vakti geldi. Yeni proje şefinin (ki kendisini bizzat işe aldım ve Stellaris'te görevlendirdim) çok iyi işler çıkartacağına eminim. Kendisi ve onun yönetimindeki Stellaris ekibi yıllar boyunca Stellaris'i geliştirmek için ellerinden geleni yapacaklar.
Bu macerada sizlerle birlikte olmak benim için onurdu. Galaksi gerçekten de söyledikleri gibi uçsuz bucaksız ve gizemlerle dolu. Gelecekte tekrar görüşmek üzere.
Her Son Bir Başlangıç
Herkese merhabalar, ben Jaime. Stellaris'in yeni proje şefiyim. Paradox oyunlarıyla uzun zamandır ilgileniyorum ve tarih bağımlısıyım. Dolayısıyla kariyerime nerede devam etmem gerektiğini düşündüğümde doğal bir şekilde Paradox'a başvurdum. Grönland'da metal bir borunun içinde Mad Max izlemek, Kanada'da üretilmiş bilgisayarıma Avrupa'da bir priz bulabilmek ve İsveç vergi binalarında sırada beklemekle geçen 6 ay sonrasında nihayet karşınızdayım. Bana bu fırsat verildiği için çok şanslı hissediyorum.
Çocukluğuma dair hatırladığım ilk anılardan birisi Return of the Jedi'ı 1983 yılında sinemada seyretmekti. Sadece 4 yaşındaydım ve işin doğrusu hikayeyi çok da anlamıyordum ama oradaki karakterler, galaksinin kaderi için çarpışan güçler beni etkilemeye yetti. Çocukken sık sık kütüphanelere gidip Spitfire kitaplarını ve Tek Yüzük'ün kitaplarını okurdum. Video oyunlarında çok kere uzun yolculuğa çıktım, dolayısıyla bir kariyer tercihinde bulunmam gerektiğinde bu alana yönelmem oldukça doğaldı. Bu zamana kadar tanıdıklarıma sürekli bir şekilde "evet, yazılım proje müdürlüğü gerçek bir iş ve gerçekten oturup çalışmam gerekiyor" diye yaptığımı açıklamam gerekti.
Stellaris oldukça genç ve bir o kadar da heyecan verici bir proje. Bu oyunun bu zamana kadar çizdiği çıtayı daha da yukarılara taşımak için elimizden geleni yapacağız. Paradox, oyunlarını geliştirme hususunda özel bir firma ve Stellaris'i yıllarca taze tutacağımızdan emin olabilirsiniz. Sadık takipçilerimiz ve modcularımız başarılarımızda bahsedilmeyi hakediyorlar.
Bu oyunun evriminin bir sonraki adımında yer alacak olmaktan oldukça gururluyum. Oyun tasarlarken her zaman kendim oynarken de eğlenceli ve güzel bulacağım şeyler tasarlamaya çalışırım, umarım sizler de benle aynı fikirde olacaksınız.
RE: Stellaris - Vedalar ve Tanışmalar - yakutkartal - 14-04-2017
İlk fotoğraf ne öyle, direk kopyala yapıştır yapmışlar
Stellaris - Vedalar ve Tanışmalar - Duman - 14-04-2017
Aynı oyun motorunda olduğu biliniyordu ama direkt EU4'ü kaynak alarak yapmalarını beklemiyodum ben de. :D
|