Strategyturk Forumları
Günlük: HoI4 - İç Politika - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv)
+---- Forum: HoI4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-hoi4-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: HoI4 - İç Politika (/konu-gunluk-hoi4-ic-politika)



HoI4 - İç Politika - Turkhani - 15-09-2015

Herkese merhaba tatilimizden geri döndük ve artık oyunları yapmak için çok çalışmamız gerek neyse başka bir geliştirici günlüğü zamanı. 
Bu sefer iç politika hakkında konuşacağız ve hearts of Iron IV gelişimi hakkında bilgi vereceğiz.

Politik Güç
Politik güç yeni bir değer Hearts of Iron IV Başkanınızın ülkede ne kadar gücü olduğunu temsil ediyor. 
Politik güç zamanla kazanılabilir aynı zamanda daha hızlı kazanmanın yollarıda var ki bu bizi Ülke hedeflerine(National Goals) getiriyor.

Ülke Hedefleri
Ülke hedefi halka bir söz yada görevi yapmanızla oluyor.Bunları almak biraz politik güç gerekiyor oluyor ama genelde 
görevi bitirdiğinizde daha fazla ödülle geri dönüyor bu tarihsel bir hedef olabilir (ki bu ai hangi yoldan gidiceğini göstermek için çok kolay) veya başka birşey yolları büyütmek gibi bir hedef

QljqYk.jpg

Biz tarihsel olarak hitlerin nasıl Alman'yadaki etkisini yaydığını modelleyen bir sistem kurduk, bazı olayları yaparak yönetme günücüzü artırmak yönünde.  Özellikle Avusturya ve Çekoslovakya'nın ilhakı ve antlaşmaları ihlal eder bir biçimde Rhineland bölgesini silahlandırması sonrası Hitler'in Almanya'yı bir yıkıma sürüklediğini iddia eden ve hatta darbe planı yapan çeşitli gruplar vardı. Hitler Milletler Cemiyeti (Birleşmiş Milletlerin atası olan kuruluş)'nden kimsenin çıkıp da kendisini durdurmak için hareket etmeyeceğini düşünerek başarılı da olsa bir kumar oynamıştı. Bana sorarsanız burada büyük bir şanstan bahsediyoruz - ancak yine de Hitler'in politik gücünün artması diğer herkesin daha dikkatli hareket etmesi sonucunu doğurdu. Kısa süreli de olsa bu durum onun sorgulanmadan istediği politikayı dikte edebilmesini sağladı.




Bakanlar & Hükümet

Hükümetiniz politik güç harcadıkça dolar.Bazı bakanlardan kurtulmak zor yada imkansız olabilirken bazıları her hafta politik gücünüzden alınan bakım masrafı vardır  bazıları politik gücünüzün büyümesine bile 
katkı sağlar. Bakanların ülke üzerinde iyi kötü etkileri olabilir. Bazı atamalar için bakanlar karşılıklı biçimde özel olabilir bu yüzden bu gruptan 1 kişi seçmelisiniz. Bu ordu, donanma ve hava güçleri komutanları gibi seçebileceğimiz farklı özelliklere sahip birkaç kişi olan bütün askeri üst makamlarda geçerli. Örnek olarak, Almanya üç kişiden birisini hava kuvvetleri komutanı olarak seçebilir; kara saldırı görevlerini tercih eden Hermann Göering, hava koşullarının zararını azaltan Ritter von Greim, ya da hızlı tecrübe kazanımını sağlayan Albert Kesselring. Mükemmel kabineyi kurmanın HoI4'te ilgi çekici bir iş olacağı kanaatindeyim. 

EqjooZ.jpg

Şirketler
Teknik ekipler hoi2 den çoğunluğun hoi3 de özelliği bir özellikti HoiIV geri getirmek istiyoruz.

Hoi4 de onlara şirketler diyoruz günlükteki pek çok şey gibi politik güç istiyorlar alınması için yada kaldırılması/değiştirilmesi için.
Belirli bir alanda araştırma bonusu getiriyorlar çoğu branş için 1 tane seçmeniz gerekiyor şirketler yeni modellerin üretimi ve geliştirilmesinden sorumlu. Tank araştırmalarını örnek alalım Porsche ve Henschel size aynı araştırma hızı veriyor ama tanklar geliştirilirken bir tanesini seçmek tankınıza değişik özellikler kazandırıcak. Porsche tankları zırh kazandırıyor ancak daha az güvenirliği(reliability) ve hızı var Heschel's tasarımları daha güvenilir biraz iyi ateş gücü üstünlüğü var.Şirketlere daha fazla 
çeşit katmak istiyoruz ekipmanlar ülkelerde daha çeşitli değişik olsun diye

Kanunlar
Düşüncelerin (ideas) bir alt kümesi, kanunlar basitçe bir grup fikrin sıraya konulmuş hali.Her zaman kanun setinden bir tane olabilir. Gerekli koşulları karşıladığınız takdirde kanunları özgürce değiştirebilirsiniz ancak mevcut kanuna ne kadar uzak bir kanun seçerseniz o kadar fazla politik puana mal olur. Örnek olarak, 7 tane askerlik yasası var. Bunların birincisi "Silahsız ülke", altıncısı "Bütün yetişkinler görevli" ve sonuncusu da "Sınırları zorla". "Silahsız Ülke"'den "Sınırları zorla"'ya geçmek "Bütün yetişkinler görevli"'den "Sınırları zorla"'ya geçmeye göre çok daha fazla politik puana mal oluyor. Aşırıya kaçmış kanunlar her zaman tamamen daha iyi değil, "Sınırları zorla" en fazla insan gücünü sağlıyor ancak endüstriyel çıkışı ve tümenlerinizin azami eğitim seviyesini önemli ölçüde düşürüyor.

2kpAAA.jpg

Seçimler & Kamu oyu
Hearts of Iron'daki ülkeler demokratik seçimler düzenliyorlar kendileri özel durumlarda bulabilirler. Eğer halk yönetimin şuan ki durumla lâyıkıyle ilgilenmeyeceğini düşünüyorsa muhalefet sesleri yükselir yönetenlerin ya kamu oyunun düşmesi ya ülkenin dış tehditlere daha az birleşmiş olmasına neden yada  seçmenleri yatıştırmak için politika veya yönetimde değişikliklere gitmek arasında seçim yapmaya zorlayabilir.

Ek olarak, demokrasiler dönemin politikasını tanımlayan komünist ve faşist hareketlerin etkilerine karşı bağışıklı değil. Eğer bu hareketlerden birinin popülaritesi yeterince yükselirse yönetimdeki demokratik parti bu partiler ile koalisyon kurmayı gerekli bulabilir. Böyle düzenlemeler koalisyon kurulan partinin yurt dışındaki komünist veya faşist imparatorluklar ile uluslararası bağlarını kullanmaları ülke için yeni riskler veya fırsatlar doğurabileceği için kendi kuvvetleri ve zorlukları ile birlikte gelir.



Eğer demokratik partilerin halk desteği sönerse seçimler onları etkili bir biçimde askeri cunta veya öncü bir parti lehinde ortadan kalkmaları ile sonuçlanır. Bunu rağmen eski hükümet buna itiraz ederse -iç savaşın kıvılcımlarını atarak- demokrasinin tesisi için halk desteği nihayetinde gerekli olacak.


Ancak halk desteği başka bir ideolojinin iktidarı ele geçirmesi için tek yol değil. Ülkenin politik bağlılığını değiştirmek de bir "ulusal hedef" olabilir. Komünistler şiddetli bir devrim için geniş destek beklerken faşistler askeri darbe ile yönetimi devirmenin yollarını arar. Seçim düzenlenmeyen bir diktatörlük bile sonunda demokrasiye doğru ilerlemek için özgürlükleri artırmak ve referandumlar düzenlemek için çalışabilir. Bu kargaşalı değişiklikler ülkeyi kısa süreliğine zayıflatabilir ancak dış politikada radikal değişikliklere de izin verir.


RE: Hearts of Iron IV - Geliştirici Günlügü 12 - İç Politika - GaulTurk - 15-09-2015

Çıksa da alsak.


RE: Hearts of Iron IV - Geliştirici Günlügü 12 - İç Politika - Turkhani - 15-09-2015

(15-09-2015, 10:34)GaulTurk : Çıksa da alsak.

Çıksada dünyayı domine etsek ah ah tam dumanlık oyun