Günlük: EU4 - Ironman ve Başarımlar - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv) +---- Forum: EU4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-eu4-haberler) +---- Konu Başlığı: Günlük: EU4 - Ironman ve Başarımlar (/konu-gunluk-eu4-ironman-ve-basarimlar) |
EU4 - Ironman ve Başarımlar - Duman - 17-09-2015 Merhabalar, Europa Universalis 4 için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bugün 1.14 güncellemesiyle birlikte gelecek olan bedava yeniliklerden bahsedeceğiz. Ironman ve Başarımlar Europa Universalis 4'ün çıkış tarihinden itibaren en çok talep edilen özelliklerden bir tanesi kuşkusuz modlarla Ironman oynayabilmek, ancak bu zamana kadar bu durum mümkün olmamıştı çünkü Ironman genel olarak oyunun modifiye edilmemiş haliyle oynandığının bir belirtisi. 1.14 ile birlikte bu durum üzerinde değişiklikler yaptık bundan böyle modlarla dahi Ironman oynayabileceksiniz, hala başarımları elde edebilmeniz için Ironman oynuyor olmanız gerekiyor. Ironman modun yeni çalışma sistemini daha basit kılmak adına arayüzde değişiklikler yaptık, bundan böyle oyuna başlamadan önce Ironman kutucuğuna tik atmanız gerekmiyor, 1.14 ile birlikte oyuna başlama butonuna bastığınız zaman oyun bir pencere çıkarıp Ironman oynayış ile normal oynayış arasındaki farkları size belirtip oyunu Ironman oynamak isteyip istemediğinizi soracak. Aynı zamanda pencerede mevcut oyununuzun başarımlar için uygun olup olmadığını da belirtecek, eğer uygun değilse bunun neden olduğunu yazacak. Aynı zamanda oyun içerisinde başarımlar sayfası eklemek istiyoruz, bu sayfada oynadığınız hangi oyunda hangi başarımları gerçekleştirebilmek için hala şansınız olduğunu ve bu başarımları elde etmek için neler yapmanız gerektiğini görebileceksiniz. Başkent Geliştirme Fiyatında Azalma Oyunculardan yeni geliştirme (development) mekaniğine dair duyduğumuz en büyük eleştirilerden bir tanesi, bu geliştirmelerin genellikle gerçekçi olmayan sonuçlar doğurduğu. Genellikle tek topraklı ülkelerin oyun boyunca bağımsız kaldığı senaryolarda tüm puanlarını sahip oldukları tek bölgeye yoğunlaştırıp oyunun en zengin bölgelerini oluşturması, bu esnada ise devasa İmparatorlukların geliştirmeye ayırdıkları puanları tüm İmparatorluğa yaydıkları için başkentlerinin bu tek topraklı ülkelerin şehirlerinin yanında köy gibi kalması. Bize sorarsanız bu aslında bir problem teşkil etmiyor, çünkü geliştirme mekaniğinin asıl amacı zaten ülkelerin genişlemesine gerek kalmadan güçlenmelerini sağlamak, ancak şunu da belirtmek gerekiyor ki bu tarihi bir oyun ve bu oyunda Paris ve İstanbul gibi şehirlerin diğer şehirlerden bir tık önde olması gerekiyor. Bu sebeple ülkelerin başkent topraklarında geliştirme fiyatlarında değişiklikte bulunduk, eskiden net bir %10 azalma varken artık bu miktar ülkenizin toplam büyüklüğüne göre hesaplanıyor, 100 developmentte başkenti geliştirme fiyatındaki azalma %5 iken bu azalma yüzdesi %50'ye kadar çıkabiliyor. Bunu da başkentini ordan buraya taşıyarak suistimal edebilecek arkadaşlar olduğunu bildiğimizden bundan böyle başkenti taşımak için gereken puan miktarını toprağın toplam development değerine bağladık. Yani bundan böyle eğer başkentiniz bu sistem aracılığıyla çok gelişmiş ise oradan vazgeçip başkentinizi başka yere taşımanız 700 ADM puanına kadar malolabilecek. Şuanda aynı zamanda örneğin İskoçya'nın Britanya'dan kovulup Shetlands'a taşınıp oyun boyunca orayı geliştirip Shetlandsta bir metropolis kurması gibi sıkıntılara dair de çözümler arıyoruz, dolayısıyla bu konuda daha fazla değişiklik olabilir. Takipte kalın. İntikamcılık Europa Universalis 4'te ülkelerin yaşadığı problemlerden bir tanesi de ölüm sarmalına girmek. Ölüm sarmalından kastımız şu, örneğin bir ülke saldırı alıyor, askerleri yokoluyor ve toprak kaybediyor. Bunun ardından bu ülkenin askeri gücünü toparlayabilmesi ciddi zaman alıyor ve bu esnada ya komşulardan başka bir savaş ilanı alıyor ya da isyancılar beliriyor ve nihayetinde bir kere büyük bir yenilgiye uğramış olan ülke bir daha hiçbir zaman toparlayamayabiliyor. Bu duruma el koyduk ve bunu düzeltme adına yeni bir mekanik ekledik, İntikamcılık. İntikamcılık değeri 0 ila 100 arasında değişiyor, ülke bir savaşta toprak kaybettiğinde bu oran artıyor. İntikamcılık değeri ülkenin aldığı vergi gelirini, kalelerinin savunma gücünü, manpower yenileme hızını ve morali ciddi oranda arttırırken, isyan riskini ve borçlardan gelen faiz oranını ciddi oranda azaltıyor. İntikamcılık değeri zamanla azalan bir değer olmakla birlikte örneğin bir savaş kaybettiniz ve %100 warscore değerinde toprak elinizden çıktıysa bunun ülkenize verdiği İntikamcılık değerinin sıfırlanması 20 yılı alıyor. Bugünlük bu kadar, bir sonraki günlükte bozkırlardan ve bu bozkırlarda yaşayan göçebelerden bahsedeceğiz. RE: Europa Universalis IV : Geliştirici Günlükleri - 17 Eylül - Xepluper - 17-09-2015 İntikamcılık süper olmuş, oyun başında daha güçlü bi' İngiltere göreceğiz anlaşılan. RE: Europa Universalis IV : Geliştirici Günlükleri - 17 Eylül - Manwell - 17-09-2015 İntikamcılık çok saçma geldi bana açıkcası, fırsat kollamak zorunda kaldığımız küçük ülkelerle oynarken işimiz daha da zorlaşacak ve mantıklı bir ekleme de değil. RE: Europa Universalis IV : Geliştirici Günlükleri - 17 Eylül - Redtay - 17-09-2015 İntikamcılık sadece Avrupa ülkelerinde olmalı bence oyunun sonuna kadar ayakta durabilecek olan Asya horde'lerine olmamalı . |