AAR: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) (Rehberimsi) - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv) +---- Forum: EU4: Seriler (https://forum.strategyturk.com/forum-eu4-seriler) +---- Konu Başlığı: AAR: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) (Rehberimsi) (/konu-aar-osman-in-beyligi-meiou-taxes-rehberimsi) Sayfalar:
1
2
|
Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) (Rehberimsi) - House - 28-09-2015 Evet Türk forumlarındaki 876480119'uncu Osmanlı oyunu ile karşınızdayım (E) :@ (O) Neyse oyuna Osmanlı olarak standart başlangıç yılı olan en erken 1356 yılında başladım. Oyun 1856 yılında bitiyor. Soundtrack 1 https://soundcloud.com/stephen-wright-11/hymn-for-constantinoplekyrie-eleison-new Kullanılan Modlar, Versiyon ve Ayarlar Historical Luck, Normal Zorluk Notlar: * Oyuna başladıktan 100 yıl sonra bilgi verme amaçlı olarak konu açayım bari dedim malum Meiou & Taxes ile ilgili bir rehber yok sanırım mod'da kimse oynamadığına göre birazda karışık tabi. (Tabi bunun sebebi oyunun yüksek ölçekli işlemci istemeside olabilir o ayrı) * Hikaye değil sadece bilgi amaçlı resimli açıklamalı kısımlar olacak. Belki arada 1-2 story mode'a bir geçiş yaparız. ;) RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - Duman - 28-09-2015 Bu tarz modlarda oyunun mekaniklerini değiştirmeleri hoşuma gitmiyor, örneğin vassal annexleme vs. RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 28-09-2015 Aslında hoş ama çok acayip yavaş ya öyle böyle değil. Daha core muhabbetini söylemedim 10 ile 50 yıl arası sürüyor core yapımı. Benim hızlı genişlememin sebebi kendi kültür grubumda (Turko-Byzantine) genişlemem. (10 yıldır core olan yerler var hala, Kırım msl 7 yıl sürdü sanırım) Core'da ama şans sanırım biraz, prestij-leg.-dindarlık- vs. zibilyon tane etmen var ve bazen core oldu diye event geliyor atıyorum %40'dayken hemen core oluyor ama emin olamıyorsun böyle bekliyorum %90oe'lerle bitsin de saldırayım başka ülkelere diye... Bölüm 1 Önce Karaman'ı annex'leyerek Bizans'ın malum yerlerini alıp tek province'li olarak vassalladık. - Burada bir açıklama yapalım, oyundaki savaşlarda tıpkı Vanilla'daki horde'larda olduğu üzere savaş sırasında işgal ettiğiniz topraklar size geçebiliyor. Genelde 3adm 5dip 9mil power gibi değerler karşılığında oluyor bu. Hiçbir şekilde ae alınmıyor bu şekilde. - Oyundaki vassal annex'leme şekli vanilladan çok farklı işliyor. Öncelikle bir vassal'ınız olduğu zaman "assimilation process" diye bir mekanik devreye giriyor. Bu mekanik birçok faktöre bağlı bunlar;
Şekilde gördüğünüz Bizans yaklaşık 80 senedir vassal ve ancak %60 oldu asimilasyon süreci. Peki bu durumlarda ne yapmalıyız? Eğer amacınız vassal beslemekse benim burada yaptığım hataya düşmeyip Bizans'ı tek bölgeli iken vassal'ladıktan sonra Asimilasyon sürecinin %100 olmasını beklemek (Tahminen 15-25 sene sürer. Daha sonra besle besleyebildiğin kadar. :) ) RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - Duman - 28-09-2015 EU3 gibi olmuş core. RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 28-09-2015 Bölüm 0 Evet Bölüm 1'den sonra Bölüm 0'ı yazarak yine antika işler yapıyorum. O Bölüm 1 aslında flashback içinidi şimdi geriye dönüp bakalım neler olmuş başlangıçta. Yürop Yüniversalis'te nelel oluyoyy? Osman'ın Beyliğini seçerek oyuna başladık. RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - fff7 - 28-09-2015 (28-09-2015, 22:09)House : Aslında hoş ama çok acayip yavaş ya öyle böyle değil. İsyan durumu nasıl? RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 28-09-2015 İsyan pek çıkmıyor ya aynı vanilla ile ama çıkan isyancılar ile senin ordun aynı özellikte o sıkıyor. (%110 disiplinliler :P) Bölüm 1.5 Bu bölümde decision'lar üzerinde duracağım: RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 29-09-2015 Bölüm 2 Mod hakkında bilgi vermeye devam. Traitler ve idea sekmesi bugünkü konumuz. Herkes tahtaya baksın. Konuşan olursa ağzının ortasına yer sopayı. RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 30-09-2015 Bölüm 2.2 Din RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - Duman - 30-09-2015 MEIOU and Taxes rehberi gibi olmuş. RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 30-09-2015 (30-09-2015, 13:08)Duman : MEIOU and Taxes rehberi gibi olmuş. Aynen ama başlığı değiştiremedim. (Rehberimsi ekleyecektim sonuna) Alıntı:* Oyuna başladıktan 100 yıl sonra bilgi verme amaçlı olarak konu açayım bari dedim malum Meiou & Taxes ile ilgili bir rehber yok sanırım mod'da kimse oynamadığına göre birazda karışık tabi. (Tabi bunun sebebi oyunun yüksek ölçekli işlemci istemeside olabilir o ayrı) RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 30-09-2015 Bölüm 3 Evet sıra geldi oyundan resimlere sanırım şu anlık açıklanacak bir şey kalmadı artık campaign'den görseller atabilirim. A. Doğu Roma'nın Restorasyonu RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 01-10-2015 Bölüm 3.5 Bu bölümde ikinci Memlük seferi ve Halifeliği anlatacağım. RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 01-10-2015 Bölüm 3.75 Her telden devam ediyorum. SS'lerde bir tutarlılık yok. "Oynayarak öğreniyoruz, öğrenerek gelişiyoruz birlikte çoğalıyoruz." A. Ortaya karışık Bina sisteminden bahsetmedim. Eski sistemde özlediğimiz Unique Building'ler tekrar karşınızda. Embasy dik rel+dip al yani :P Vanilla'ya göre oldukça çeşitli binalar mevcut. Devletin başına her hükümdar geçişinde o Hükümdarın Saray alışkanlıklarını, tarzını yani onun sistemini seçiyorsunuz. Neye ne kadar harcama yapacaksınız? Ticaret gelirinden feragat edip ekstra diplomat almaya değer mi? Yada diplomatik itibar için ciddi bir gelirden olmaya? Seçim size kalmış. Ben genelde Maintain Luxurious Court seçeneğini seçtim. B. İmparatorluğun Son Durumu 1456 yılında harita açıldı ve her yeri görebildim sonunda. Ming muazzam güçte. Avusturya Macaristan ve Polonya ve Sırbistan ile yaklaşık 100 sene boyunca Pu'da kaldı ve en az 4 bağımsızlık savaşı oldu sanırım sonuncusunda başarılı oldular yada Arşidük öldü vs. Adamlar açtıkları her savaşı bildiğin kaybettiler defalarca :S Kırım kültürü accepted oldu. Ahahaha sorunun başlangıcı ellerimde. Eminim birçoğunuz en son seçeneği seçerdi ama ben "Let them in for a price" ı seçtim doğal olarak. Adamlar doğuştan zengin aga :P [/size] RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - Duman - 01-10-2015 Kamar ismini kim eklemiş dosyalara merak ediyorum. RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) - House - 01-10-2015 :D Bu arada King's Court'taki Court'u Türkçe'ye divan olarak çevirsek uygun olur mu ki? RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) (Rehberimsi) - Duman - 01-10-2015 Muhtemelen daha isabetli bir çeviri yapılabilir ama divan demenin de çok yanlış olacağını sanmıyorum. RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) (Rehberimsi) - Redtay - 01-10-2015 Government Sekmesi ekrana sığmıyor çözünürlükden dolayı mı acaba? Advisor'a oyun başında ihtiyacım olmuyor ama ileride can sıkıcı oluyor . RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) (Rehberimsi) - fff7 - 01-10-2015 The Lower Resolution Module eklentisi var MEIOU 1080p altı çözünürlükler için. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=417657029 RE: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes) (Rehberimsi) - House - 02-10-2015 Bölüm 3.90 Comet sighted, Hunting accident ve Heir 0 yaşındayken ruler ölmesi. seç beğen al. Yinede mod insaflı çıktı bir nebze olsun iyi bir şey oldu. Daha sonra iç isyanlarla boğuştum bu sırada alacağım ilk idea Humanist. (İlk seçeneği seçtim) 1. Kafkas/Gürcü Seferi Mod ile birlikte çok güçlü cb'ler geldi. Hatırlarsanız Claim Sultan of Rum decision'u vardı. (%10 ae, %50 ws cost ne demek? :P ) Ayrıca Jihad da gelmiş. Teknolojik olarak gelişmişiz iyi iyi. Tolerans gösterdim. Memlüğü annex'leyince bölgesel Başkent olduk. Ortalama development sahibi olduk sanırım bu kişi başına düşen milli gelir gibi bir şey. Uzaktaki şehirlerde yönetimim hiç iyi değil çünkü. |